Jak podnieść zawieszenie?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez szeregowy5000 » 28 mar 2012, 14:48

Witam! Mam Mazde 6,r.2004 ze sportowym zawieszeniem. kupując ją nie zdawalem sobie sprawy , ze to nie byl dobry pomysl na polskie drogi.Pomimo,ze autko sprawdza sie znakomicie, ale jadac w kilka osob zaliczam kazdy prog zwalniajacy. Mam wiec pytanie jak najlepiej( ze wzgledow ekonomicznych i technicznych) podniesc nieco zawieszenie? Z tego co sie orientowalem zmiana kól nic nie da( obecnie jezdze na 205/55/16r), słyszalem jeszcze o gumowych nakładkach pod spręzyny, ewentualnie o wymnianie spręzyn. Co byscie mi polecili i ile by to mniej wiecej kosztowalo?
szeregowy5000
 

Postprzez chmooreck » 28 mar 2012, 15:06

Wymiana spręzyn na normalne, najtaniej poszukaj po szrotach....

Obniżające byc może ktoś będzie chciał odkupić...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1118 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez ADHD » 28 mar 2012, 20:41

Polecam znaleźć "chorego" w drugą stronę i po prostu się wymienić.
Fajnie jak byś wiedział co tam u Ciebie siedzi.
Gumy są chyba najtańszym rozwiązaniem jakie można zastosować tylko czasami działają bardziej na zasadzie placebo i raczej nie uzyskasz 100% zadowolenia.
To już raczej zależy od tego co kto lubi i czego wymaga od auta.
MOJA BYŁA M
BABCIA
Klubowicz
 
Od: 30 lip 2008, 21:15
Posty: 3600 (24/150)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: – porno X
– MK6
----------------------------
– X6 CA KF 94'
– 323 BF LX E3 86'

Postprzez maarec » 15 kwi 2012, 12:13

dla mnie to też jest ważny problem – moja m6 kombi służy czasem jako holownik do przyczepy kempingowej – która naciska na hak – ok 70kg – oczywiście w dół.

dodajmy do tego zapakowane auto czyli 2 dorosłych i dziecko – jadąc na wczasy – tył auta idzie solidnie do dołu, – czyli przód przyczepy też – a tył przyczepy do góry.

wsadziłem po 2 gumy wysokie na 36 mm w sprężyny (w najniższe zwoje) i jest dużo lepiej – auto podniosło się o ok 2-3 cm (puste) i zdecydowanie mniej tył idzie do dołu po podpięciu przyczepy.

minus tej operacji jest taki – że można złamać pod obciążeniem sprężynę – i jest zonk.

ja chcę zakupić nowe twardsze sprężyny – koszt ok 200zł za sztukę.

jak chcesz mogę odsprzedać moje – które przyczepę ciągły poniżej 400km w sumie – i to bez dociążonego bagażnika. Jak coś to pisz na PW – może zmotywujesz mnie do zakupu nowych :]

Jako opcja jest też kupienie amorków od wersji 4x4 – bardzo rzadko spotykane z tego co wiem – ale powinny być twardsze – chodź to chyba auta nie podniesie – a jedynie mnie pomogłoby z przyczepą.

Aha te 2 gumy w sprężynie – przy jeździe solo – również pomagają – na polskich drogach jest jakby ciszej – mniej hałasu na dziurach.
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 10:12
Posty: 167
Skąd: Częstochowa
Auto: ford cmax

Postprzez maarec » 5 maja 2012, 12:56

koledzy podbijam temat.

poszukuję sprężyn najlepiej wzmacnianych do mazdy 6 kombi 2003r. mogą być nawet podwyższane ze 3-4 cm, albo po prostu wzmacniane lub zwykłe ale dobrego producenta.

może Ktoś już to przerabiał? w bagażniku mam 67l zbiornik lpg i bagaże, i wspomnianą wcześniej przyczepę kempingową – wróciłem teraz z majówki – jedzie się bardzo fajnie, ale przypominam, że w sprężynach mam wsadzone po 2 gumy – nie chciałbym aby pękły mi te sprężyny gdzieś za granicą.

nikt tego tematu nie przerabiał?

kupić po prostu zwykłe LESJOFORS do kombi i liczyć, że jako, że nowe to podniosą auto lub nie pękną jak im od razu wsadzę po 1 gumie od nowości ?

aktualnie komfort jazdy nawet z przyczepą jest dobry, mazda zapakowana nie dała sobą zamiatać wczoraj w sytuacji awaryjnej – z przyczepą na autostradzie gość mi zajechał i zmieniłem błyskawicznie pas – co spowodowało 2-3 bujnięcia zestawem i powrót na właściwy tor jazdy z przyczepą ok 1100kg...

szykuję wyjazd 3500km i nie chcę robić tych sprężyn jak trafię solidną dziurę lub wyskok gdzieś za granicą...
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 10:12
Posty: 167
Skąd: Częstochowa
Auto: ford cmax

Postprzez Barthez » 7 maja 2012, 14:53

maarec napisał(a):szykuję wyjazd 3500km

nowe też potrafią pęknąć po wjechaniu w dziurę ;)

nie wiem jak w M6 ale w hrvce już kilka razy połamałem sprężyny z tyłu... wydaj mi się że najtańszym rozwiązaniem będzie zabranie sprężyny w podróż + ściągacz. w razie czego roboty masz na godzinkę. nie jest to trudne a sprężynę używkę za 100 kupisz – będziesz się czuł pewniej. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez loockas » 7 maja 2012, 21:04

maarec napisał(a):LESJOFORS


To dość dobra firma. Ewentualnie Kayaba robi niezłe sprężyny. Kupisz dobrą serię i spokojnie wg mnie wytrzyma taką trasę.

Kupno używanych sprężyn to wg mnie głupota i strata kasy.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Barthez » 8 maja 2012, 08:09

loockas napisał(a):Kayaba robi niezłe sprężyny

ja złamałem (z tyłu) obie stokowe (nie na raz) i jedną nowa Kayabe – wytrzymała rok.
w tej chwili mam z przodu kayabe (od 2 lat) i od 2 miesięcy ori z tyłu.

lepsze marki sprężyn będą się lepiej sprawdzały w "normalnych" warunkach użytkowania. Przy ekstremalnym użytkowaniu (dociążenie, przyczepa czy wielkie dziury w jezdni) mogą podobnie nie wytrzymywać obciążenia.

Co do firm zajmujących się podnoszeniem to w wawie jest przy wale miedzeszyńskim – jadąc od mostu poniatowskiego (widać reklamę – przynajmniej kiedyś była... – do sprawdzenia)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Barthez » 8 maja 2012, 16:37

no właśnie to sugeruje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez radzi89 » 8 maja 2012, 19:16

Może po prostu nowa dobra sprężyna i twardszy amorek ?
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Alkomaty.net.pl » 11 maja 2012, 13:20

Jeśli już to dwie sprężyny plus do tego twarde amorki,to zda egzamin. Można by podać adres dobrego zakładu który się tym zajmuje,mi również się to przyda:)
Początkujący
 
Od: 30 mar 2012, 21:32
Posty: 22
Auto: Mazda 3 HB.

Postprzez radzi89 » 11 maja 2012, 19:38

Tylko jak chciałbyś tam wcisnąć po dwie sprężyny ? Twardy amorek powinien wystarzyć
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez gutek_wrb » 12 maja 2012, 12:54

Ja dorzucę sie do tematu gdyż też szukam amorków na tył do swojej TRSI .
Może ktoś ma nieużywane np. i mu zawadzają gdyż ja obecnie mam felgi ET40 i opony 205/55/16
i też raczej z tyłu nie mogę duch osób posadzić <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 23:52
Posty: 1349 (43/29)
Skąd: WolnaRepublikaBieszczad
Auto: CeX-30 -AWD aktualnie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Moto