Shell V-power Diesel – czy czujecie jakieś różnice?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez TomaszM » 20 lut 2012, 10:52

Witam,

Do napisania tego posta sprowokowała mnie promocja w Lidl-u... Postanowiłem dzięki niej parę razy pod rząd zalać na Shell-u ich diesla premium z 30 groszowym rabatem.

Jeżdżę tak sobie na nim i się zastanawiam czy jest sens lania droższego paliwa. Jeszcze nie mam wyrobionego zdania na ten temat i pomyślałem że spytam Was koledzy jakie macie odczucia:
– praca silnika
– spalanie
– przyspieszenie
– a może coś jeszcze?

Moim zdaniem silnik pracuje jakby bardziej aksamitnie, spalanie i osiągi bez zmian. Dodam jeszcze że różnica w pracy motoru jest na tyle subtelna (a może to złudzenie), że na tą chwilę jestem na nie...

Tomasz M.
Początkujący
 
Od: 11 paź 2010, 14:30
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Auto: GH 2,2 185KM
2008/2009

Postprzez Kamil » 20 lut 2012, 11:03

moim zdaniem, zalewanie vervami/powerami i innymi super oktanami to niepotrzebny koszt. Różnicy w spalaniu nie zauważam, praca silnika taka sama (bo jak ma pracować inaczej?:P) , a wzrost elastyczność/przyśpieszenia to w moim mniemaniu efekt placebo. O ile w sytuacji dużych mrozów to ma jakiś sens, to zalewanie tym przez cały rok, moim zdaniem oznacza, że klient łyknął haczyk marketingowca.
Kamil
 

Postprzez Adamczyk » 20 lut 2012, 11:34

Zgadzam się z Kamilem
Nie ma to najmniejszego sensu, a jakąkolwiek różnice w przyspieszeniu będzie czuć, ale w autach znacznie szybszych niż nasze Madzie.
Takie paliwo zalewa się na rajdy, wyścigi, 1/4 mili itp.
W teorii spalanie powinno być nieco mniejsze bo paliwo wysokooktanowe spala się dokladniej, ale są to tak małe różnice że nie opłaca się to w stosunku do ceny takiego paliwa.
Także jak powiedział Kamil lanie taniego paliwa do "zwykłych" samochodów to czysty marketing.
Początkujący
 
Od: 11 lis 2011, 12:50
Posty: 18
Skąd: Goch DE
Auto: Mazda 6 Kombi
2.2 SkyActiv
2016

Postprzez glowasiek » 20 lut 2012, 11:42

Kiedys zatankowalem pelen zbiornik tzw Sheel V-power za namowa taty przed powrotem do UK ....... powiem jedno ... zero roznicy w depnieciu, w spalaniu itd jednymi slowy jak koledzy mowia- nie warto !!

Wydaje mi sie, ze paliwo w niemczech czy innych krajach rozni sie dosc jakosciowo od tego w polsce bo tankujac w niemczech robie o wiele wiecej km na trasie, przy czym auto jest bardziej zrywne niz na tym samym paliwie z tej samej firmy.

W UK zawsze tankuje na Texaco i fura smiga az milo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez Tomek6 » 20 lut 2012, 12:07

Podobnie jak koledzy wyżej, ja w przypadku silnika benzynowego nie widzę różnicy między 95 a 98 czy v-power racing. Staram się tankować Pb95 na w miarę sprawdzonych przez siebie stacjach. Mazda i tak puści to w dym a ja przejadę za te same pieniądze trochę więcej km ze względu na tańsze paliwo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez TomaszM » 20 lut 2012, 12:17

No właśnie, tak sądziłem...

Dzięki za Wasze spostrzeżenia.

Tomek.
Początkujący
 
Od: 11 paź 2010, 14:30
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Auto: GH 2,2 185KM
2008/2009

Postprzez Wojtek » 20 lut 2012, 16:31

przenosze do Moto ;)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Grzyby » 20 lut 2012, 18:54

Było to już wałkowane na tym forum :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez lukias81 » 20 lut 2012, 19:53

A ja dorzucę głos na tak :D

W GF 1999r 2.0 (ON) 101hp
– Orlen (700km)
– Lotos Dynamic (850km)
– Shell V-power Diesel (do 1050km)
Kilkukrotnie sprawdzałem, zawsze tankując do pełna. Silnik żywszy, odczuwalnie, no i brak czarnego dymka za plecami <faja>

GY 2004r 2.0 (ON) 136hp
– Orlen (brak danych)
– Lotos Dynamic (800km)
– Shell V-power diesel (700km)
Również do pełna. Tu lotos wygrywa kulturą pracy silnika, no i ceną.

Więc w GF idzie Shell, a w GY Lotos – bo sprawdziłem, bo wiem, bo chcę <faja>
Mam fabrycznie ustawiony chaos..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2011, 21:09
Posty: 2055 (3/8)
Skąd: Lublin
Auto: T57HT
Xedos 6 CA KF

PostTen post został usunięty przez Lulka 23 lut 2012, 16:51.
Powód: ot

PostTen post został usunięty przez Lulka 23 lut 2012, 16:51.
Powód: ot

PostTen post został usunięty przez Lulka 23 lut 2012, 16:51.
Powód: ot

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Moto