Mazda 3 z automatyczną skrzynią biegów – proszę o opinię

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez radzi89 » 16 sty 2012, 00:04

W tego typu testy raczej nie ma co wierzyc. Zazwyczaj sa to zwykle reklamowki, a nie miarodajne testy.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Silo » 16 sty 2012, 12:21

SkyActiv tylko w US i Japonii ... niestety Polska to jeszcze kraj trzeciego świata...ale chyba przez naszego importera
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2005, 12:28
Posty: 69
Skąd: Kraków
Auto: 6 2.0 ON/136KM Sport03'
3 2.0 Pb/151KM Sport 12'
3 2.0 Pb/151KM Sport 14'
6 2.5 Pb/192KM GT 15'

Postprzez mofis » 16 sty 2012, 13:32

Jestem posiadaczem i użytkownikiem Mazdy 3 BL z automatem w benzynie 2.0l.
I mogę się nazwać posiadaczem szczęśliwym min. z powodu automatycznej skrzyni biegów.

W moim przekonaniu automat pracuje poprawnie i jak na moje potrzeby i oczekiwania wystarczająco płynnie i dynamicznie. Nie mam bogatych doświadczeń jak mogą działać automaty dużo lepsze, albo dużo gorsze ... ale ten w mojej mazdzie jest OK.

Można nim śmigać gładziutko i płynnie, a można przyładować nogą w pedał i stanie się auto agresywne.
Przy spokojnej jeździe zmiana biegów jest niemal niewyczuwalna. Pasażer w ogóle nie zaobserwuje tego faktu. Kierowca czasami tak – bo dodatkowo może obserwować obroty silnika.

Bardzo dobrze sprawdził się w dalekiej podróży w warunkach normalnych, w jeździe miejskiej, a także w trudnych górskich warunkach kataklizmu śniegowego :)

Ja gorąco polecam. A jazda automatem tak bardzo mi odpowiada, że następne auto z pewnością też będzie miało taką skrzynię biegów.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 cze 2010, 08:54
Posty: 11 (1/0)
Skąd: śląsk
Auto: mazda3 BL 2.0 automat Excl+ 2010r. hatchback

Postprzez PPawel » 16 sty 2012, 17:09

Super, właśnie jestem w trakcie zamawiania takiej samej trójki Twój post rozwiał moje obawy w kwesti tzw. dynamiki M3 z AT. Przynajmniej ich część. ;)
A jak wyglada spalanie? Czy jakoś istotnie odbiega od tego co podają użytkownicy z ręczną skrzynią?
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2011, 12:06
Posty: 22
Skąd: Wawa
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 PB
Mazda 3 BL 2.0 Activematic, Ex+

Postprzez radzi89 » 16 sty 2012, 18:56

Mialem okazje jechac dzisiaj BL 2.0 w automacie i w porownaniu do mojej BK 2.0 w manualu to byl dramat jesli chodzi o dynamike...
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez mofis » 16 sty 2012, 19:26

PPawel – cieszę się, że mogłem choć trochę pomóc. Nie śledzę tego jak komu co pali. Zresztą osobiście uważam, że takie zapiski są z reguły niemiarodajne i tendencyjne choćby ze względu na ciężar nogi, topografię terenu, czy ego kierowcy, czy choćby dbałość o ciśnienie powietrza w oponach...

Ale wg. mojego komputra pokładowego średnia z kilkunastu tysięcy km nie przekroczyła 9l. Jak go czasem kasowałem to przeróżnie to wychodziło. Generalizując mogę powiedzieć, że mam średnie spalanie między 8 a 9 – chyba ?!

radzi89 – to super, że jesteś zadowolony ze swojej BK 2.0. Tak, jak pisałem wcześniej, dynamika tego auta pasuje mi.
Nie traktuje drogi jak tor wyścigowy ... a to przyspieszenie, które czasem potrzebuje do wyprzedzenia kogoś spowalniającego moje tempo podróżowania jest zadowalające.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 cze 2010, 08:54
Posty: 11 (1/0)
Skąd: śląsk
Auto: mazda3 BL 2.0 automat Excl+ 2010r. hatchback

Postprzez radzi89 » 16 sty 2012, 19:44

Ja po prostu obiektywnie porownuje to czym mialem okazje jezdzic
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez jackk01 » 16 sty 2012, 22:06

Jednak muszę pojeździć identycznym takim autem aby je kupić :]
Dziękuję za pomoc :)
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2005, 21:03
Posty: 10
Skąd: Białystok
Auto: mazda 323 F 1,5 1995 r

Postprzez radzi89 » 16 sty 2012, 22:41

jackk01 napisał(a):ednak muszę pojeździć identycznym takim autem aby je kupić


I t jest najlepsze wyjscie :) Dopasujesz wtedy wszystko do siebie. Nie przecze, automat jest bardzo fajny, szczegolnie do miasta mam go w Jeepie i sobie chwale. Nie mniej jednak porownujac BK z manualem oraz BL w automacie roznica jest kolosalna na korzysc manualnej skrzyni. Najwazniejsze jednak zeby to Tobie auto odpowiadalo, a nie nam :)



EDIT:


Sprawdzilem dane katalogowe modelu BL i juz chyba wiem jaki jest powod tego, ze uwazam to auto za malo dynamiczne. Przy tym samym silniku jaki mam w BK to auto katalogowo jest o ponad 1,5 sekundy wolniejsze przy przyspieszaniu do 100 km/h od seryjnej BK 2.0 i wynosi 10,6s. Nie wiem skad ta roznica ale jest na prawde duza. Tym bardziej, ze BK po kilku modyfikacjach przypiesza do 100 ponizej 7,5 s.

Moze jednak warto zwrocic honor automatowi w tym aucie b katalog podaje, ze w przyspieszaniu do 100 jest 0,2 s wolniejszy od manuala.

Nie mniej jednak w dzisiejszych czasach takie osiagi skrzyni automatycznej sa slabe gdyz obecnie w wielu juz autach auto wyposazone w skrzynie automatyczna jest szybsze od blizniaczego modelu ze skrzynia manualna...
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez mofis » 17 sty 2012, 11:24

Z tego co wiem, to automat w mazdzie nie należy do najnowszych konstrukcji. Może właśnie dlatego, inne rozwiązania pozwalają na uzyskanie lepszych osiągów?!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 cze 2010, 08:54
Posty: 11 (1/0)
Skąd: śląsk
Auto: mazda3 BL 2.0 automat Excl+ 2010r. hatchback

Postprzez Globy » 17 sty 2012, 13:09

Automat w BL-u pracuje bez zarzutu... i tyle. Nie jest to skrzynia ani nowoczesna, ani sprzyjająca oszczędzaniu paliwa, ani dbająca o osiągi. Ma sprawdzoną konstrukcję, która służy wygodzie.

W Maździe nie ma DSG (skrzynia zautomatyzowana, dwusprzęgłowa). Przekładnie Skyactiv są już dostępne w wersji US-spec po faceliftingu, natomiast do Europy trafią dopiero z nową generacją "trójki". Pierwsze opinie na ich temat są zadziwiająco pozytywne i sam ostrzę sobie zęby na dłuższą przejażdżkę.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez jackk01 » 17 sty 2012, 21:51

Z tego co się naczytałem to w samochodach o względnie dużej mocy, skrzynia automatyczna lepiej radzi (nawet możliwe mniejsze spalanie) od manualnej. Trochę jeździłem lexusem ES300 i 330 podczas próby zakupu i w tych samochodach podobała mi sie praca automatu (przyspieszenie 7-8 s/100km), z raportów też wynika, ze jest małe spalanie.
Co do mazdy 3 myślałem, że również silnik 2,0 wystarczy, no musze spróbować.
I jeszcze coś o manualu, w pracy mamy Avensis 170 KM, manualna skrzynia biegów, moim zdaniem za duża moc do manula bo trzeba szybko machać tym lewarkim skrzyni biegów, a ja nie szukam jazdy sportowej.
Jeszcze biorę pod uwagę Skodę Octavię z 1,8 TSI ze skrzynią DSG, kurcze to chyba lepszy wybór :( , nie mam sentymentu do VW ale skoda to już inna marka :D
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2005, 21:03
Posty: 10
Skąd: Białystok
Auto: mazda 323 F 1,5 1995 r

Postprzez radzi89 » 17 sty 2012, 22:27

Nie ma co sie zniechecac do Mazdy, po prostu przejedz sie taka :) Ja jezdze na zmiane automatami i manualami i kazdy z nich ma cos w sobie :) Skoro nie zalezy CI na dynamice itd to moze nie warto inwestowac w auto z DSG, nowe automaty chyba wszedzie dzialaja poprawnie, a Tobie chyba wlasnie o to chodzi i nic wiecej nie oczekujesz :P
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez haen » 18 sty 2012, 00:31

Sam od prawie roku pomykam na automacie i jeśli w dalszym ciągu montowany jest ten sam model to na rewelację nie ma co liczyć. To starsza, ale mam nadzieje że już dopracowana i nieawaryjna konstrukcja. Jeśli chodzi o osiągi to o ile spod świateł bardzo ładnie się zbiera, to przy wyższych prędkościach przy depnięciu na pedał czasami wydaje się zastanawiająco ospała jak na te 150KM.

Jeśli chodzi o spalanie, to w mieście wychodzi mi te książkowe 11l, na trasie chyba 7,5-8 (z klimatyzacją), ale niewiele poza miastem jeżdżę. Skoda pewnie będzie bardziej ekonomiczna, tyle że wizualnie to nie ma co porównywać ;–).

Zdecydowanie najlepiej się przejechać i Madzią i Skodą, aczkolwiek nie zawsze ASO dysponują wersjami z automatem do jazdy próbnej.

Ja wybrałem automat ze względu na komfort jazdy – namachałem się już drążkiem i choć z pewnością ma to swój urok to turlanie się w korkach w powtarzalnej sekwencji 1-2-3-hamulec-1-2-3... itd. specjalnie ekscytujące nie jest. Ja jestem z automatu bardzo zadowolony i kolejny mój samochód też będzie miał ten wynalazek.

Jeszcze małe uzupełnienie – z trybu sekwencyjnego praktycznie nie korzystam, ale jest takowy, więc dla miłośników machania drążkiem w dalszym ciągu jest opcja ;–). Być może w ten sposób osiągi są lepsze – ja nie zamierzam z niego korzystać, chyba żeby zimą, kiedy czasem lepiej ruszać z dwójki.
Początkujący
 
Od: 9 paź 2010, 22:04
Posty: 10
Auto: Mazda 3 Sedan Ex+ 2.0 150KM

Postprzez ZOOMik » 28 sty 2012, 23:31

jackk01,
Jeśli miałbym teraz decydować się się na zakup nowej „trójki” w automacie to poczekałbym na Skyactiv-Drive – nie ma żadnych przesłanek by nie była dostępna w Polsce, pytanie tylko czy wystarczy Ci cierpliwości :) Nie chcesz czekać lub masz zamiar kupić używkę to tak jak Koledzy napisali, przejedź się i sprawdź sam ten Activmatic – może przypadnie Ci do gustu, ale jeśli z jakichś względów chcesz przy „skośnookiej” pozostać to daruj sobie przejażdżkę Skodą 1.8 TSI z DSG bo możesz zmienić obiekt pożądania ;)

Dane katalogowe przyspieszenia BL nijak się mają do rzeczywistości – nie wiem jaki był tego cel, ale są zawyżone. W praktyce nie odbiegają od analogicznych wersji modelu BK. Jedyne co w praktyce się zgadza, po analizie tych „cyfr na papierze” to, że automat montowany w tym aucie jest trochę wolniejszy od manuala. Zatem, jeśli ktoś przedkłada komfort nad osiągi, „mieszanie” lewarkiem jest dla niego bardziej karą niż przyjemnością to wybór jest prosty.
Jeszcze do poczytania… TEST Mazdy 3BL 2.0 AT
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez radzi89 » 28 sty 2012, 23:48

ZOOMik napisał(a):Dane katalogowe przyspieszenia BL nijak się mają do rzeczywistości


Bzdura, porównywałem sam z kolegą posiadającym takie auto. Różnica jest ogromna.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez ZOOMik » 29 sty 2012, 00:32

radzi89 napisał(a):
ZOOMik napisał(a):Dane katalogowe przyspieszenia BL nijak się mają do rzeczywistości


Bzdura, porównywałem sam z kolegą posiadającym takie auto. Różnica jest ogromna.


Co jest bzdurą? Możesz wyrażać się jaśniej?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez radzi89 » 29 sty 2012, 00:49

To, że dane katalogowe mają się nijak :) ( fakt, że wykręciliśmy lepsze czasy niż podawał katalog ale były to ułamki i mierzone do 96 km/h ) nie mzienia to jednak faktu, że od anologicznego silnika w BK , BL są wolniejsze. Gadałem o tym w ASO i stwierdzili, że jest to spowodowaane wymogami norm spalin :|
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez ZOOMik » 2 lut 2012, 00:16

Teraz wreszcie wiem co Ci chodziło…w poprzedniej wypowiedzi zdaje się zjadłeś „nie” na końcu.
Osobiście pomiarów, które można by uznać za wiarygodne, nie robiłem (jedynie z wykorzystaniem aplikacji i gps tel.), więc podpierać się nimi nie zamierzam, ale też jakoś specjalnie nie widzę takiej potrzeby. Z licznych testów prasowych zarówno polskich jak i zagranicznych jednoznacznie wynika, że rzeczywiste czasy przyspieszeń BL są wyraźnie lepsze od katalogowych i jednocześnie praktycznie pokrywają się z BK. Wątpię abyśmy doszli w tej kwestii do konsensusu, dlatego proponuję zakończyć ten OT i niech każdy pozostanie przy własnej opinii :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Tytan » 3 lut 2012, 12:21

Jest jeszcze zasadnicze pytanie w tym wszystkim czy kolega radzi89 porównuje BL z 2 litrową benzyną i jej czasy przyspieszeń do swojej BK z tym silnikiem i jej czasy przyspieszeń ?
Jeśli tak to jest to kompletnie nie miarodajne ponieważ z tego co wiem to kolega ma zrobiony w BK m.in. sportowy dolot i tłumik. W tym przypadku szkoda wogóle pisać o jakimś miarodajnym porównaniu BK z BL !
Japan – the best producer in the world !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2011, 13:59
Posty: 200 (1/3)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BL HB 1,6 MZ-CD Sand Speed

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto