Mazda 3 z automatyczną skrzynią biegów – proszę o opinię
W tego typu testy raczej nie ma co wierzyc. Zazwyczaj sa to zwykle reklamowki, a nie miarodajne testy.
Jestem posiadaczem i użytkownikiem Mazdy 3 BL z automatem w benzynie 2.0l.
I mogę się nazwać posiadaczem szczęśliwym min. z powodu automatycznej skrzyni biegów.
W moim przekonaniu automat pracuje poprawnie i jak na moje potrzeby i oczekiwania wystarczająco płynnie i dynamicznie. Nie mam bogatych doświadczeń jak mogą działać automaty dużo lepsze, albo dużo gorsze ... ale ten w mojej mazdzie jest OK.
Można nim śmigać gładziutko i płynnie, a można przyładować nogą w pedał i stanie się auto agresywne.
Przy spokojnej jeździe zmiana biegów jest niemal niewyczuwalna. Pasażer w ogóle nie zaobserwuje tego faktu. Kierowca czasami tak – bo dodatkowo może obserwować obroty silnika.
Bardzo dobrze sprawdził się w dalekiej podróży w warunkach normalnych, w jeździe miejskiej, a także w trudnych górskich warunkach kataklizmu śniegowego
Ja gorąco polecam. A jazda automatem tak bardzo mi odpowiada, że następne auto z pewnością też będzie miało taką skrzynię biegów.
I mogę się nazwać posiadaczem szczęśliwym min. z powodu automatycznej skrzyni biegów.
W moim przekonaniu automat pracuje poprawnie i jak na moje potrzeby i oczekiwania wystarczająco płynnie i dynamicznie. Nie mam bogatych doświadczeń jak mogą działać automaty dużo lepsze, albo dużo gorsze ... ale ten w mojej mazdzie jest OK.
Można nim śmigać gładziutko i płynnie, a można przyładować nogą w pedał i stanie się auto agresywne.
Przy spokojnej jeździe zmiana biegów jest niemal niewyczuwalna. Pasażer w ogóle nie zaobserwuje tego faktu. Kierowca czasami tak – bo dodatkowo może obserwować obroty silnika.
Bardzo dobrze sprawdził się w dalekiej podróży w warunkach normalnych, w jeździe miejskiej, a także w trudnych górskich warunkach kataklizmu śniegowego
Ja gorąco polecam. A jazda automatem tak bardzo mi odpowiada, że następne auto z pewnością też będzie miało taką skrzynię biegów.
Super, właśnie jestem w trakcie zamawiania takiej samej trójki Twój post rozwiał moje obawy w kwesti tzw. dynamiki M3 z AT. Przynajmniej ich część. 
A jak wyglada spalanie? Czy jakoś istotnie odbiega od tego co podają użytkownicy z ręczną skrzynią?
A jak wyglada spalanie? Czy jakoś istotnie odbiega od tego co podają użytkownicy z ręczną skrzynią?
- Od: 20 wrz 2011, 12:06
- Posty: 22
- Skąd: Wawa
- Auto: Mazda 323f BJ 2.0 PB
Mazda 3 BL 2.0 Activematic, Ex+
Mialem okazje jechac dzisiaj BL 2.0 w automacie i w porownaniu do mojej BK 2.0 w manualu to byl dramat jesli chodzi o dynamike...
PPawel – cieszę się, że mogłem choć trochę pomóc. Nie śledzę tego jak komu co pali. Zresztą osobiście uważam, że takie zapiski są z reguły niemiarodajne i tendencyjne choćby ze względu na ciężar nogi, topografię terenu, czy ego kierowcy, czy choćby dbałość o ciśnienie powietrza w oponach...
Ale wg. mojego komputra pokładowego średnia z kilkunastu tysięcy km nie przekroczyła 9l. Jak go czasem kasowałem to przeróżnie to wychodziło. Generalizując mogę powiedzieć, że mam średnie spalanie między 8 a 9 – chyba ?!
radzi89 – to super, że jesteś zadowolony ze swojej BK 2.0. Tak, jak pisałem wcześniej, dynamika tego auta pasuje mi.
Nie traktuje drogi jak tor wyścigowy ... a to przyspieszenie, które czasem potrzebuje do wyprzedzenia kogoś spowalniającego moje tempo podróżowania jest zadowalające.
Ale wg. mojego komputra pokładowego średnia z kilkunastu tysięcy km nie przekroczyła 9l. Jak go czasem kasowałem to przeróżnie to wychodziło. Generalizując mogę powiedzieć, że mam średnie spalanie między 8 a 9 – chyba ?!
radzi89 – to super, że jesteś zadowolony ze swojej BK 2.0. Tak, jak pisałem wcześniej, dynamika tego auta pasuje mi.
Nie traktuje drogi jak tor wyścigowy ... a to przyspieszenie, które czasem potrzebuje do wyprzedzenia kogoś spowalniającego moje tempo podróżowania jest zadowalające.
Ja po prostu obiektywnie porownuje to czym mialem okazje jezdzic
jackk01 napisał(a):ednak muszę pojeździć identycznym takim autem aby je kupić
I t jest najlepsze wyjscie
EDIT:
Sprawdzilem dane katalogowe modelu BL i juz chyba wiem jaki jest powod tego, ze uwazam to auto za malo dynamiczne. Przy tym samym silniku jaki mam w BK to auto katalogowo jest o ponad 1,5 sekundy wolniejsze przy przyspieszaniu do 100 km/h od seryjnej BK 2.0 i wynosi 10,6s. Nie wiem skad ta roznica ale jest na prawde duza. Tym bardziej, ze BK po kilku modyfikacjach przypiesza do 100 ponizej 7,5 s.
Moze jednak warto zwrocic honor automatowi w tym aucie b katalog podaje, ze w przyspieszaniu do 100 jest 0,2 s wolniejszy od manuala.
Nie mniej jednak w dzisiejszych czasach takie osiagi skrzyni automatycznej sa slabe gdyz obecnie w wielu juz autach auto wyposazone w skrzynie automatyczna jest szybsze od blizniaczego modelu ze skrzynia manualna...
Automat w BL-u pracuje bez zarzutu... i tyle. Nie jest to skrzynia ani nowoczesna, ani sprzyjająca oszczędzaniu paliwa, ani dbająca o osiągi. Ma sprawdzoną konstrukcję, która służy wygodzie.
W Maździe nie ma DSG (skrzynia zautomatyzowana, dwusprzęgłowa). Przekładnie Skyactiv są już dostępne w wersji US-spec po faceliftingu, natomiast do Europy trafią dopiero z nową generacją "trójki". Pierwsze opinie na ich temat są zadziwiająco pozytywne i sam ostrzę sobie zęby na dłuższą przejażdżkę.
W Maździe nie ma DSG (skrzynia zautomatyzowana, dwusprzęgłowa). Przekładnie Skyactiv są już dostępne w wersji US-spec po faceliftingu, natomiast do Europy trafią dopiero z nową generacją "trójki". Pierwsze opinie na ich temat są zadziwiająco pozytywne i sam ostrzę sobie zęby na dłuższą przejażdżkę.
Z tego co się naczytałem to w samochodach o względnie dużej mocy, skrzynia automatyczna lepiej radzi (nawet możliwe mniejsze spalanie) od manualnej. Trochę jeździłem lexusem ES300 i 330 podczas próby zakupu i w tych samochodach podobała mi sie praca automatu (przyspieszenie 7-8 s/100km), z raportów też wynika, ze jest małe spalanie.
Co do mazdy 3 myślałem, że również silnik 2,0 wystarczy, no musze spróbować.
I jeszcze coś o manualu, w pracy mamy Avensis 170 KM, manualna skrzynia biegów, moim zdaniem za duża moc do manula bo trzeba szybko machać tym lewarkim skrzyni biegów, a ja nie szukam jazdy sportowej.
Jeszcze biorę pod uwagę Skodę Octavię z 1,8 TSI ze skrzynią DSG, kurcze to chyba lepszy wybór
, nie mam sentymentu do VW ale skoda to już inna marka 
Co do mazdy 3 myślałem, że również silnik 2,0 wystarczy, no musze spróbować.
I jeszcze coś o manualu, w pracy mamy Avensis 170 KM, manualna skrzynia biegów, moim zdaniem za duża moc do manula bo trzeba szybko machać tym lewarkim skrzyni biegów, a ja nie szukam jazdy sportowej.
Jeszcze biorę pod uwagę Skodę Octavię z 1,8 TSI ze skrzynią DSG, kurcze to chyba lepszy wybór
- Od: 26 wrz 2005, 21:03
- Posty: 10
- Skąd: Białystok
- Auto: mazda 323 F 1,5 1995 r
Nie ma co sie zniechecac do Mazdy, po prostu przejedz sie taka
Ja jezdze na zmiane automatami i manualami i kazdy z nich ma cos w sobie
Skoro nie zalezy CI na dynamice itd to moze nie warto inwestowac w auto z DSG, nowe automaty chyba wszedzie dzialaja poprawnie, a Tobie chyba wlasnie o to chodzi i nic wiecej nie oczekujesz 
Sam od prawie roku pomykam na automacie i jeśli w dalszym ciągu montowany jest ten sam model to na rewelację nie ma co liczyć. To starsza, ale mam nadzieje że już dopracowana i nieawaryjna konstrukcja. Jeśli chodzi o osiągi to o ile spod świateł bardzo ładnie się zbiera, to przy wyższych prędkościach przy depnięciu na pedał czasami wydaje się zastanawiająco ospała jak na te 150KM.
Jeśli chodzi o spalanie, to w mieście wychodzi mi te książkowe 11l, na trasie chyba 7,5-8 (z klimatyzacją), ale niewiele poza miastem jeżdżę. Skoda pewnie będzie bardziej ekonomiczna, tyle że wizualnie to nie ma co porównywać ;–).
Zdecydowanie najlepiej się przejechać i Madzią i Skodą, aczkolwiek nie zawsze ASO dysponują wersjami z automatem do jazdy próbnej.
Ja wybrałem automat ze względu na komfort jazdy – namachałem się już drążkiem i choć z pewnością ma to swój urok to turlanie się w korkach w powtarzalnej sekwencji 1-2-3-hamulec-1-2-3... itd. specjalnie ekscytujące nie jest. Ja jestem z automatu bardzo zadowolony i kolejny mój samochód też będzie miał ten wynalazek.
Jeszcze małe uzupełnienie – z trybu sekwencyjnego praktycznie nie korzystam, ale jest takowy, więc dla miłośników machania drążkiem w dalszym ciągu jest opcja ;–). Być może w ten sposób osiągi są lepsze – ja nie zamierzam z niego korzystać, chyba żeby zimą, kiedy czasem lepiej ruszać z dwójki.
Jeśli chodzi o spalanie, to w mieście wychodzi mi te książkowe 11l, na trasie chyba 7,5-8 (z klimatyzacją), ale niewiele poza miastem jeżdżę. Skoda pewnie będzie bardziej ekonomiczna, tyle że wizualnie to nie ma co porównywać ;–).
Zdecydowanie najlepiej się przejechać i Madzią i Skodą, aczkolwiek nie zawsze ASO dysponują wersjami z automatem do jazdy próbnej.
Ja wybrałem automat ze względu na komfort jazdy – namachałem się już drążkiem i choć z pewnością ma to swój urok to turlanie się w korkach w powtarzalnej sekwencji 1-2-3-hamulec-1-2-3... itd. specjalnie ekscytujące nie jest. Ja jestem z automatu bardzo zadowolony i kolejny mój samochód też będzie miał ten wynalazek.
Jeszcze małe uzupełnienie – z trybu sekwencyjnego praktycznie nie korzystam, ale jest takowy, więc dla miłośników machania drążkiem w dalszym ciągu jest opcja ;–). Być może w ten sposób osiągi są lepsze – ja nie zamierzam z niego korzystać, chyba żeby zimą, kiedy czasem lepiej ruszać z dwójki.
- Od: 9 paź 2010, 22:04
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3 Sedan Ex+ 2.0 150KM
jackk01,
Jeśli miałbym teraz decydować się się na zakup nowej „trójki” w automacie to poczekałbym na Skyactiv-Drive – nie ma żadnych przesłanek by nie była dostępna w Polsce, pytanie tylko czy wystarczy Ci cierpliwości
Nie chcesz czekać lub masz zamiar kupić używkę to tak jak Koledzy napisali, przejedź się i sprawdź sam ten Activmatic – może przypadnie Ci do gustu, ale jeśli z jakichś względów chcesz przy „skośnookiej” pozostać to daruj sobie przejażdżkę Skodą 1.8 TSI z DSG bo możesz zmienić obiekt pożądania 
Dane katalogowe przyspieszenia BL nijak się mają do rzeczywistości – nie wiem jaki był tego cel, ale są zawyżone. W praktyce nie odbiegają od analogicznych wersji modelu BK. Jedyne co w praktyce się zgadza, po analizie tych „cyfr na papierze” to, że automat montowany w tym aucie jest trochę wolniejszy od manuala. Zatem, jeśli ktoś przedkłada komfort nad osiągi, „mieszanie” lewarkiem jest dla niego bardziej karą niż przyjemnością to wybór jest prosty.
Jeszcze do poczytania… TEST Mazdy 3BL 2.0 AT
Jeśli miałbym teraz decydować się się na zakup nowej „trójki” w automacie to poczekałbym na Skyactiv-Drive – nie ma żadnych przesłanek by nie była dostępna w Polsce, pytanie tylko czy wystarczy Ci cierpliwości
Dane katalogowe przyspieszenia BL nijak się mają do rzeczywistości – nie wiem jaki był tego cel, ale są zawyżone. W praktyce nie odbiegają od analogicznych wersji modelu BK. Jedyne co w praktyce się zgadza, po analizie tych „cyfr na papierze” to, że automat montowany w tym aucie jest trochę wolniejszy od manuala. Zatem, jeśli ktoś przedkłada komfort nad osiągi, „mieszanie” lewarkiem jest dla niego bardziej karą niż przyjemnością to wybór jest prosty.
Jeszcze do poczytania… TEST Mazdy 3BL 2.0 AT

ZOOMik napisał(a):Dane katalogowe przyspieszenia BL nijak się mają do rzeczywistości
Bzdura, porównywałem sam z kolegą posiadającym takie auto. Różnica jest ogromna.
radzi89 napisał(a):ZOOMik napisał(a):Dane katalogowe przyspieszenia BL nijak się mają do rzeczywistości
Bzdura, porównywałem sam z kolegą posiadającym takie auto. Różnica jest ogromna.
Co jest bzdurą? Możesz wyrażać się jaśniej?

To, że dane katalogowe mają się nijak
( fakt, że wykręciliśmy lepsze czasy niż podawał katalog ale były to ułamki i mierzone do 96 km/h ) nie mzienia to jednak faktu, że od anologicznego silnika w BK , BL są wolniejsze. Gadałem o tym w ASO i stwierdzili, że jest to spowodowaane wymogami norm spalin 
Teraz wreszcie wiem co Ci chodziło…w poprzedniej wypowiedzi zdaje się zjadłeś „nie” na końcu.
Osobiście pomiarów, które można by uznać za wiarygodne, nie robiłem (jedynie z wykorzystaniem aplikacji i gps tel.), więc podpierać się nimi nie zamierzam, ale też jakoś specjalnie nie widzę takiej potrzeby. Z licznych testów prasowych zarówno polskich jak i zagranicznych jednoznacznie wynika, że rzeczywiste czasy przyspieszeń BL są wyraźnie lepsze od katalogowych i jednocześnie praktycznie pokrywają się z BK. Wątpię abyśmy doszli w tej kwestii do konsensusu, dlatego proponuję zakończyć ten OT i niech każdy pozostanie przy własnej opinii
Osobiście pomiarów, które można by uznać za wiarygodne, nie robiłem (jedynie z wykorzystaniem aplikacji i gps tel.), więc podpierać się nimi nie zamierzam, ale też jakoś specjalnie nie widzę takiej potrzeby. Z licznych testów prasowych zarówno polskich jak i zagranicznych jednoznacznie wynika, że rzeczywiste czasy przyspieszeń BL są wyraźnie lepsze od katalogowych i jednocześnie praktycznie pokrywają się z BK. Wątpię abyśmy doszli w tej kwestii do konsensusu, dlatego proponuję zakończyć ten OT i niech każdy pozostanie przy własnej opinii

Jest jeszcze zasadnicze pytanie w tym wszystkim czy kolega radzi89 porównuje BL z 2 litrową benzyną i jej czasy przyspieszeń do swojej BK z tym silnikiem i jej czasy przyspieszeń ?
Jeśli tak to jest to kompletnie nie miarodajne ponieważ z tego co wiem to kolega ma zrobiony w BK m.in. sportowy dolot i tłumik. W tym przypadku szkoda wogóle pisać o jakimś miarodajnym porównaniu BK z BL !
Jeśli tak to jest to kompletnie nie miarodajne ponieważ z tego co wiem to kolega ma zrobiony w BK m.in. sportowy dolot i tłumik. W tym przypadku szkoda wogóle pisać o jakimś miarodajnym porównaniu BK z BL !
Japan – the best producer in the world !
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości