Mazda: diesel czy benzyna – dyskusja panelowa.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Wojtti » 17 lip 2011, 11:11

Tematy silników benzynowych vs. dieslowych zawsze będą sporne i nie do końca wyjaśnione. O ile benzyniaki stosunkowo są mało awaryjne jak można powiedzieć i bezawaryjne, tak z dieslami wszystko zależy chyba od eksploatacji. Stąd moje zastanawianie się co lepiej. Kupując benzyniaka wolałbym go w gazie z racji większego spalania a chęci taniej jazdy – takich do sprzedania z sekwencją jest mało, a założenie sekwencji wiadomo swoje kosztuje.. aż tak dużo nie jeżdżę samochodem, żeby mi to się szybko zwróciło... Z drugiej strony gdybym posiadał diesla, na pewno nie lałbym paliwa niewiadomego pochodzenia, nawet benzyniaka którego miałem tankowałem tylko na dużych znanych stacjach (a w zasadzie tylko Shell). O pałowaniu na zimnym nie ma mowy, tak samo jak i po jeździe i gaszeniu od razu. Wydaje mi się, że sama eksploatacja przeze mnie silnika w dieslu będzie jak najbardziej ok, kwestia jak ktoś wcześniej go używał... Aktualnie mam na oku jedną 323F z 2002r. w dieslu polifta która spełnia moje oczekiwania pod względem wyposażenia, zadbana itp przebieg nieco ponad 170tyś udokumentowane. Cena niecałe 14tyś sprowadzona po opłatach. Biorąc pod uwagę benzyniaki 1.6 są w podobnej cenie i to bez gazu, sekwencja strzelam pewnie około +/– 2500zł więc w teorii wychodzi już więcej niż diesel.

Jak już ktoś wspomniał wcześniej – silnik 2.0 ditd w 323F nie ma filtra cząsteczek stałych, co jest istotne, bo sporo złego o tym słyszałem (znajomemu to poszło w innym aucie i zaczął się dramat z kosztem naprawy, a obejścia tego nie da się chyba póki co zrobić). Czyli w zasadzie pozostaje chyba w tym silniku tylko turbina (zależny stan od używania), wtryski i pompa paliwa (jakość paliwa). Oczywiście czysto teoretyzuje, bo znawcą diesla nie jestem. A chodzi mi konkretnie o ten 2.0 ditd 101KM.
Obrazek
Przerabianie podświetlenia liczników, podświetlania wskazówek, paneli sterowania nawiewami. Kielce, GG: 4901316, e-mail: wojtti_s@wp.pl
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 paź 2010, 10:27
Posty: 18
Skąd: Kielce
Auto: Honda CRX del Sol SUPERCHARGER
Honda Civic LSi

PostTen post został usunięty przez Lulka 3 sty 2012, 12:11.
Powód: ot

Postprzez GabSte » 15 mar 2014, 16:51

Panowie wiem ze jest tu pełno tematów i o dieslu i o benzynie ale przeszukiwanie nie dało mi porównania ;/
Szukam mazdy 3 z silnikiem 2.0 w wersji KINTARO. Benzynę łatwiej znaleźć.
Proszę jak ktoś ma jakąś opinie co wybrać diesel czy benzyna.
Głównym atutem przemawiającym za dieslem jest spalanie, ale czy aż taka duża jest różnica w spalaniu?
Podsumowując chodzi mi o dwa aspekty o awaryjność i spalanie proszę o wypowiedzi ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2014, 16:38
Posty: 64 (1/0)
Skąd: Rzeszow
Auto: Mazda 3 KINTARO

Postprzez makovic » 15 mar 2014, 17:47

Przede wszystkim odpowiedz sam sobie ile i w jakim cyklu jeździsz. Diesel pokaże w pełni swe walory w trasie i przy większych przebiegach. Na dodatek jeśli jeździsz częściej po mieście oraz stoisz w korkach to diesel raczej nie bardzo...

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalk 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 12:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Postprzez GabSte » 15 mar 2014, 17:57

Jezdze praktycznie codziennie ostatnie auto miałem w dieslu i przez 4 lata zrobiłem 70tys km. Tygodniowo robię coś około 300km. Raz w roku trafia sie dłuższa trasa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2014, 16:38
Posty: 64 (1/0)
Skąd: Rzeszow
Auto: Mazda 3 KINTARO

Postprzez kropek101 » 15 mar 2014, 23:50

Kupuj benzynę. Koszty utrzymania diesla i eksploatacji są dużo wyższe i to co zaoszczędzisz na paliwie władujesz w naprawy i eksploatację. Poza tym lubię czuć zapas mocy pod butem a 1,6 pupy nie urywa jak dla mnie mimo że spokojnie sobie radzi z tą masą auta teraz bym wybrał benzynę mocniejszy silnik.
Tygodniowo wychodzę porównywalnie do ciebie dobijam kilometry trasami z tym że do pracy jadę autostradą to przegonie go praktycznie dziennie i nie mam problemu że silnik nie dogrzany itp. Jednak patrząc na to co włożyłem przez 5lat to za dużo szczególnie że kupujemy auta używane ja w swoim wymieniłem turbo teraz robiłem sprzęgło i przy okazji dwumas (sporadyczne przypadki padania w mazdach) mimo to nie wiem czy niskie spalanie rekompensuje mi koszty części. Poza tymi grubymi wydatkami spokój.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez petro » 16 mar 2014, 00:37

Ja robię 40 tys. rocznie, mam M3 Kintaro 2,0 LF i drugi raz wybrałbym tak samo. :cool:

wydziargane na petorowym SGS3
Obrazek
Obrazek
metal forever ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2012, 20:04
Posty: 1626 (57/76)
Skąd: Siemianowice Śl. /Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 3 Sport Kintaro
2.0 LF, 2007
ガソリン

Postprzez GabSte » 16 mar 2014, 08:24

petoro napisał(a):Ja robię 40 tys. rocznie, mam M3 Kintaro 2,0 LF i drugi raz wybrałbym tak samo. :cool:

wydziargane na petorowym SGS3


Te 7,1l to srednie spalanie ?;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2014, 16:38
Posty: 64 (1/0)
Skąd: Rzeszow
Auto: Mazda 3 KINTARO

Postprzez Undisputed » 16 mar 2014, 12:42

Kliknij w link w podpisie u Petoro i się przekonasz jak ekonomicznie można jeździć 2.0 benzyną jak się chce i są do tego warunki (mało miasta dużo trasy) ;)
Mazda 3 Kintaro
Obrazek
Fiesta MK7
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 12:12
Posty: 161 (0/2)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 2.0 Kintaro '08
Ford Fiesta MK7 1.4 '09

Postprzez GabSte » 16 mar 2014, 13:09

Dzięki ;) czyli jednak az tak najgorzej z benzyna nie jest ;)
Podsumowując lepiej szukać Pb tak? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2014, 16:38
Posty: 64 (1/0)
Skąd: Rzeszow
Auto: Mazda 3 KINTARO

Postprzez petro » 16 mar 2014, 13:12

GabSte napisał(a):Te 7,1l to srednie spalanie ?;)

Tak średnie, przy trasie miasto/poza miastem/autostrada: 10%/20%/70% i ekonomicznej jeździe. :)

wydziargane na petorowym SGS3
Obrazek
Obrazek
metal forever ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2012, 20:04
Posty: 1626 (57/76)
Skąd: Siemianowice Śl. /Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 3 Sport Kintaro
2.0 LF, 2007
ガソリン

Postprzez Fred.X » 16 mar 2014, 13:39

petoro napisał(a):Tak średnie, przy trasie miasto/poza miastem/autostrada: 10%/20%/70% i ekonomicznej jeździe.
podpiszę sie pod tym, moją "piątką" w trasie zanotowałem 7,4 :D , w mieście 9,2 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez GabSte » 16 mar 2014, 14:09

Dzięki ;) czyli jednak az tak najgorzej z benzyna nie jest ;)
Podsumowując lepiej szukać Pb tak? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2014, 16:38
Posty: 64 (1/0)
Skąd: Rzeszow
Auto: Mazda 3 KINTARO

Postprzez piterus87 » 16 mar 2014, 15:38

Z drugiej strony nie po to kupuje się auto z takim silnikiem aby jeździć nim jak 80-letni dziadek ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez Fred.X » 16 mar 2014, 15:51

piterus87 napisał(a):Z drugiej strony nie po to kupuje się auto z takim silnikiem aby jeździć nim jak 80-letni dziadek ;)
a kto powiedział, że trzeba tak jeździć , ja wcale sie nie wysilałem :D , normalna jazda i zmiana biegu przy 3-4 tys obr :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez piterus87 » 16 mar 2014, 16:05

Mi, mimo najszczerszych chęci nie udało się jeszcze zejść ze spalaniem poniżej 9l przy spokojnej jeździe ale auto mam stosunkowo niedługo więc może się to jeszcze zmieni ;) Choć ciężko jest jeździć spokojnie mając trochę koników pod maską bo to żadna frajda... przynajmniej dla mnie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez Fred.X » 16 mar 2014, 16:27

po drugie na spalanie ma wpływ bardzo, baaaardzo duzo czynników ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez jaketherake » 16 mar 2014, 20:20

Pytania do użytkowników bardziej obeznanych: czy 2.0l sprzed liftingu nie miało 5-biegowej skrzyni? Jako czytającemu przez długi okres forum zawsze się mi wydawał nieco niezrozumiały rozrzut w wynikach spalania (wiadomo, że ma na nie wpływ 100 czynników) u różnych właścicieli 2.0l benzyna. Może właśnie użycie 6-tego biegu w trasie tłumaczyło by to niższe spalanie?
Widzę że w Kintaro, które były produkowane 2007/2008 można osiągnąć ładne spalanie. Jako jeszcze świeżo upieczony właściciel fajnej M3 LF, mam już podobne spostrzeżenia: dotychczas jeden bak dopiero testowany, ale nieco niemiarodajny (trasa szybkiego ruchu, plus fragment autostrady, test vmax, odpuściłem przy 200 <zawstydzony>), spalanie wyszło 8,6l <co?> To by znaczyło, że przy normalnej jeździe (u mnie miasto w minimalnym procencie), można zejść spokojnie poniżej 7,5l. Gdzie tu sens diesla? :D
Spalanie oczywiście sprawdzone przy dystrybutorze. Dzisiaj była trasa prawie 500km i już widzę, że będzie fajne spalanie (7,5-8l), ale nie chce mi się jechać na stację, co by potwierdzić :)

Edit: Tak jak podejrzewałem: wypad na Mazury wyszło średnie spalanie 7,48l/100km, prędkość średnia na dystansie 82km/h.
Ostatnio edytowano 17 mar 2014, 12:39 przez jaketherake, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez Undisputed » 16 mar 2014, 21:01

Tak 2.0 sprzed liftu miało skrzynie 5kę ;)
Mazda 3 Kintaro
Obrazek
Fiesta MK7
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 12:12
Posty: 161 (0/2)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 2.0 Kintaro '08
Ford Fiesta MK7 1.4 '09

Postprzez tamburyn » 18 mar 2014, 09:28

jaketherake napisał(a):Pytania do użytkowników bardziej obeznanych: czy 2.0l sprzed liftingu nie miało 5-biegowej skrzyni? Jako czytającemu przez długi okres forum zawsze się mi wydawał nieco niezrozumiały rozrzut w wynikach spalania (wiadomo, że ma na nie wpływ 100 czynników) u różnych właścicieli 2.0l benzyna. Może właśnie użycie 6-tego biegu w trasie tłumaczyło by to niższe spalanie?
Widzę że w Kintaro, które były produkowane 2007/2008 można osiągnąć ładne spalanie. Jako jeszcze świeżo upieczony właściciel fajnej M3 LF, mam już podobne spostrzeżenia: dotychczas jeden bak dopiero testowany, ale nieco niemiarodajny (trasa szybkiego ruchu, plus fragment autostrady, test vmax, odpuściłem przy 200 <zawstydzony>), spalanie wyszło 8,6l <co?> To by znaczyło, że przy normalnej jeździe (u mnie miasto w minimalnym procencie), można zejść spokojnie poniżej 7,5l. Gdzie tu sens diesla? :D
Spalanie oczywiście sprawdzone przy dystrybutorze. Dzisiaj była trasa prawie 500km i już widzę, że będzie fajne spalanie (7,5-8l), ale nie chce mi się jechać na stację, co by potwierdzić :)

Edit: Tak jak podejrzewałem: wypad na Mazury wyszło średnie spalanie 7,48l/100km, prędkość średnia na dystansie 82km/h.


Przy spokojnej jeździe latem spokojnie zejdzie poniżej 7,5l/100km. W trasie wynik poniżej 7 litrów to żaden problem.
Zimą w granicach 8,5-9l/100km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Moto