Mazda z automatem- 3 vs 6
Strona 1 z 1
Zastanawiam się nad zakupem Mazdy z automatyczną skrzynią biegów, najlepiej w wersji europejskiej, z lat 2005-2007, czyli w grę wchodzą zarówno egzemplarze przed- i poliftowe. Chciałbym, żeby samochód palił mniej niż moja obecna automatyczna astra F, czyli do ok. 11-12 litrów w mieście. Zależy mi na dobrym działaniu skrzyni i jej niezawodności, dynamice silnika w mieście oraz jaknajniższych kosztach utrzymania samochodu (ubezpieczenie, części). W ciągu roku przejeżdżam lekko ponad 10 tys. kilometrów. Jeśli zdecyduję się na 6, to tylko z silnikiem 2.0, a 3 najlepiej z 1.6. Jak to jest z amerykańską wersją trójki z dwulitrowym silnikiem? Czy dostępne są części, które zużywają się, np. wydech, przeguby, itd.? Czy wymienia się olej w automatycznej skrzyni? Na forum czytałem rózne opinie, ale w mojej astrze olej nigdy nie był wymieniany, a skrzynia działa poprawnie bez żadnych napraw po 230 tys. kilometrów. Żonie najbardziej podoba się 3 sedan, ale trudno znaleźć odpowiedni egzemplarz. 
- Od: 12 mar 2011, 18:28
- Posty: 7
Polecam M3 z silnikiem 2.0 150km jednak wersję europejską z automatem trudno będzie Ci znaleźć. Jeśli chodzi o spalanie to po mieście w 10l można się spokojnie zmieścić, cierpliwi potrafią zejść poniżej 9l. Jeśli chodzi o części do wersji amerykańskiej to nie ma żadnego problemu, to masz serwis który specjalizuje się w Mazdach z USA http://dealers.mazda.pl/auto-ksiezyno/S ... zda-z-USA/. Dodam jeszcze, że nie opłaca się brać M3 z silnikiem 1.6 bo pali zaledwie ok. 1l mniej a osiągi są dużo gorsze, i automat w wersji 1.6 nie występuje 
- Od: 24 lut 2011, 16:10
- Posty: 121
- Skąd: Ostrowiec Św.
- Auto: Mazda 3, 2.0 150 KM USA-spec
Z tego co wiem automat w 1.6 byl dostepny ale moim zdaniem ta konfiguracja nie ma sensu.
Jesli masz sensowna ilosc gotowki szukaj wersji 2.0 z automatem. Olej w skrzyni lepiej jest wymienic – koszty nie sa duze , a moze to przedluzyc zycie skrzyni. Silnik 2.0 pali praktycznie tyle co 1.6.
jest duzo mocniejszy i duzo bardziej dynamiczny.
Co do wersji USA – roznia sie doslownie kilkoma rzeczami, a wszystkie czesci do nich sa bez problemu dostepne. 99% czesci jest identyczych z wersja EU.
Jesli masz sensowna ilosc gotowki szukaj wersji 2.0 z automatem. Olej w skrzyni lepiej jest wymienic – koszty nie sa duze , a moze to przedluzyc zycie skrzyni. Silnik 2.0 pali praktycznie tyle co 1.6.
jest duzo mocniejszy i duzo bardziej dynamiczny.
Co do wersji USA – roznia sie doslownie kilkoma rzeczami, a wszystkie czesci do nich sa bez problemu dostepne. 99% czesci jest identyczych z wersja EU.
Witam
Hmmm dla mnie nie wazne jakie auto w automacie bo nie akceptuje automatow tylko MANUAL. Raz jezdzilem kolesia autem w automacie i sama nuda
niby w miescie fajnie bo nie musisz sie bawiec galka od zmiany biegow ale to nie dla mnie takie jest moje zdanie a kazdy lubi to co lubi

Pozdro
Hmmm dla mnie nie wazne jakie auto w automacie bo nie akceptuje automatow tylko MANUAL. Raz jezdzilem kolesia autem w automacie i sama nuda
Pozdro
Pozdrawiam serdecznie wszystkich pasjonatów MAZDY :) :) :) :P :P :P
- Od: 15 kwi 2011, 21:16
- Posty: 53
- Skąd: Police/Szczecin
- Auto: Mazda323F BA 1,5 16V 97r. Z5 88KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości