Wielki Dylemat MX-3 1.8v6 czy MX-6 2.5v6

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez GuT4K » 8 kwi 2011, 15:31

Witajcie.
Mam Maly wielki Dylemat Ktory Samochod Kupic Czy Mazde MX-3 1.8v6 Czy moze MX-6 2.5v6.
Mam Kilka Pytan:
1Ktory jest tanszy W utrzymaniu?:
a.Czesci
b.Naprawy
2Ktory Lepiej Sie Zagazuje?
3 I ogulnie Ktory Mi Bardziej Polecicie ?
Czytalem Wszystkie tematy Ale odpowiedzi byly Przewaznie z 2005/2007r.
A ceny Przez tyle czasu sie zmienily.
P.S.:Sorry Za Brak Polskich Znakow.
GuT4K
 

Postprzez tomek1886 » 10 kwi 2011, 19:59

1 Wszystko zalezy od stanu w jakim auto kupisz, jesli bedzie zadbane to ograniczysz sie do wydatkow na wymiane czesci eksploatacyjnych a to nie jest jakis wiekszy koszt.
2 nie wiem ale pewnie podobnie w obu silnikach wyglada kwestia gazu
3 ja na pewno polecam mx6 bo jest duzo wiecej miejsca, jest znacznie szybsza no i jak dla mnie ladniejsza a pali bardzo podobne ilosci paliwa
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 wrz 2008, 10:08
Posty: 18
Skąd: Legionowo
Auto: 406 coupe V6


Postprzez nemi » 11 kwi 2011, 15:28

GuT4K napisał(a):1Ktory jest tanszy W utrzymaniu?:
a.Czesci
b.Naprawy

Jest to ta sama rodzina silników i ta sama półka wydatków.
c. Ubezpieczenie – wyraźnie na korzyść MX-3.

Ja osobiście wybrałbym MX-6, bo to jednak pełnowymiarowe auto, ale z uwagi na to, że rozglądasz się za autami dość rzadkimi, quasi-sportowymi i dosyć starymi priorytetowo narzuciłbym kryterium stanu technicznego. Remonty silnika i zawieszenia mogą być kosztowne, a w porównaniu z wartością samego auta wręcz ekstremalnie kosztowne. Dobra kondycja auta przede wszystkim.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez loockas » 11 kwi 2011, 23:30

GuT4K napisał(a):1Ktory jest tanszy W utrzymaniu?:
a.Czesci
b.Naprawy
2Ktory Lepiej Sie Zagazuje?
3 I ogulnie Ktory Mi Bardziej Polecicie ?


1. Bardzo podobne, tak ogólnie
a. Nie znam się na MX-6, ale wydaje mi się, że mogą być części nieco tańsze z racji nadwozia GE (czyli i 626). Do MX-3 kilka elementów zawieszenia pasuje znowu z 323 BG.
b. Te same konstrukcje wiekowe. Żadnych nadzwyczajnych rozwiązań. Każdy mechanik sobie poradzi o ile nie ma urojonego uprzedzenia do japończyków.

2. Takie same instalacje praktycznie. No może z wyjątkiem reduktora. W MX-6 KL będzie pewnie trochę mocniejszy. Koszt raczej taki sam od 3000zł

3. A który Ci się bardziej podoba? Ja wybrałem MX-3 ale teraz kupiłbym MX-6. MX-3 zdecydowanie łatwiej będzie znaleźć w dobrym stanie, jest ich po prostu więcej. Wydaje mi się, że zadbana MX-3 będzie też tańsza w zakupie. Ja pomimo 4 lat świetnej przygody z MX-3, wybrałbym MX-6. Po prostu zacząłem doceniać teraz wygląd tego samochodu.

Szukaj zadbanego egzemplarza. Silniki w które celujesz są trwałe, ale nie wybaczają zaniedbań. Podejrzewam, że większość V6 na allegro to prawie trupy. Jeżeli już wybierzesz MX-6 to zastanów się nad 2.0... Jeździ to podobnie do 1.8 w MX-3, a eksploatacja nieco tańsza. Powinno też być łatwiej ze znalezieniem czegoś zadbanego. Faraon miał nie tak dawno całkiem ładną MX-6 z FS'em na sprzedaż.

nemi napisał(a):bo to jednak pełnowymiarowe auto,


Czy ja wiem... Jeździłem już MX-3 i MX-6 z tyłu i zdecydowanie wygodniej mi było w MX-3 :P Jednak wysoko umieszczona, długa szyba zamiast rozwiązania podobnego do sedana znacznie wpływa na miejsce na głowę ;) Oba samochody należy traktować jako raczej 2 osobowe. Na tylnej kanapie świetnie się czują psy i plecaki :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez GuT4K » 12 kwi 2011, 10:43

No Wiec Z Wygladu Wolalbym MX-6, Zreszta nienastawiam sie narazie na rodzine.
Teraz tylko pytanie na co zwracac uwage przy Kupnie MX-6 2.5 . Bo na silnik 2.0 sie nawet nie nastawiam
:D
GuT4K
 

Postprzez Barthez » 12 kwi 2011, 11:07

GuT4K napisał(a): Ktory Samochod Kupic Czy Mazde MX-3 1.8v6 Czy moze MX-6 2.5v6.

2,5 mx3 – jesli Ci zależy na osiągach to lukster ma fajny egzemplarz ale:

GuT4K napisał(a):1Ktory jest tanszy W utrzymaniu?:
a.Czesci
b.Naprawy

opel astra, dewu lanos
a to o czym piszesz do tanich nie należy zastanów sie czy cię stać na utrzymanie starej V6, gdzie szukasz samochodu za 2-4tys...

GuT4K napisał(a):2Ktory Lepiej Sie Zagazuje?

opel astra, dewu lanos
zagazowanie V6 = 70% budżetu na samochód – jest logika?

GuT4K napisał(a):3 I ogulnie Ktory Mi Bardziej Polecicie ?

do jakich celów?
a) wyścigi
b) lans / tjunink
c) duże przeloty
?
loockas napisał(a):Szukaj zadbanego egzemplarza. Silniki w które celujesz są trwałe, ale nie wybaczają zaniedbań. Podejrzewam, że większość V6 na allegro to prawie trupy. Jeżeli już wybierzesz MX-6 to zastanów się nad 2.0... Jeździ to podobnie do 1.8 w MX-3, a eksploatacja nieco tańsza. Powinno też być łatwiej ze znalezieniem czegoś zadbanego. Faraon miał nie tak dawno całkiem ładną MX-6 z FS'em na sprzedaż.

i pamiętaj im mniej zapłacisz przy zakupie – tym więcej dasz zarobić mechanikowi ;)

GuT4K napisał(a):Bo na silnik 2.0 sie nawet nie nastawiam

ten silnik w dobrym stanie będzie jeździł zdecydowanie lepiej (i szybciej) od trupa V6 :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Radex » 12 kwi 2011, 13:46

jesli nie straszne CI większe spalanie to ZDECYDOWANIE MX-6.
poza tym to chyba w eksploatacji bardzo podobne auta
jednak silnik i wygląd auta przemawiają za mx6 <serduszka>

ale o dobrego mx6 trudno bo jest ich mało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez People_Hate_Me » 12 kwi 2011, 13:59

co tu dużo mówić :D MX6 !! :D
Radex nie odczujesz różnicy spalania w tych dwóch autach. chyba że dla Ciebie odczuwalne jest 1l beny :D
pozatym MX6 jest wieksza i bardziej komfortowa :) takie me zdanie :)
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Radex » 12 kwi 2011, 14:07

to 1.8 pali tylko 1l Pb mniej od 2.5 V6???
w takim razie nie ma o czym rozmawiać biorąc pod uwagę osiągi silnika 2.5 oraz wspaniały design MX-6 <serduszka>
do tego tak jak piszesz ciut większa i komfortowa buda :)

edit:
to wszystko nasze zdania, większość pewnie wzięłaby mx-6 ale myślę że najważniejsze jest to żeby auto koledze się podobało i czuł się w nim dobrze i był z niego zadowolony.
podstawa to kupno w miarę zadbanego egzemplarza w budzie która podoba się właścicielowi bo to on będzie jeździł :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez loockas » 12 kwi 2011, 14:17

Jak miałem 19 lat, to zdecydowanie wygrywała MX-3 pod względem wyglądu. A deska po lifcie to już w ogóle bije te z GE... Potem człowiek jednak dorósł do pewnych spraw. Nie tak dawno nawet chciałem MX-3 zamienić na MX-6, ale to raczej nie był zbyt rozsądny pomysł :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Siw-y » 12 kwi 2011, 14:27

Radex napisał(a):to 1.8 pali tylko 1l Pb mniej od 2.5 V6???

Zachowują tą samą dynamikę to ja bym rzekł, że odwrotnie :P K8 trzeba bardziej pałować żeby tak samo jechała :)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez GuT4K » 12 kwi 2011, 16:26

Wiec sie zdecydowalem na MX-6 2.5.
Do Wydania Mam z ~10K.
Tylko na Co zwracac uwage przy kupnie ?
GuT4K
 

Postprzez Radex » 12 kwi 2011, 17:09

GuT4K napisał(a):Wiec sie zdecydowalem na MX-6 2.5.

czyli temat można uznać za zamknięty.
GuT4K napisał(a):Tylko na Co zwracac uwage przy kupnie ?

o tym i o tym jak sprawdzać auto przed zakupem są tematy na forum. użyj opcji SZUKAJ.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Barthez » 12 kwi 2011, 17:24

moja propozycja:
http://otomoto.pl/mazda-mx-6-2-5-v6-220 ... 25785.html

a teraz jak ponegocjować:
koszt uzyskania 1KM przy tuningu to ok 150zł. Autor pisze że ma ich 220, więc zaproś go na hamownie z zastrzeżeniem iż za każdy 1KM mniej od ceny odejmujesz 150zł ;)
realia: KL ma ic w serii 165 a w realu: viewtopic.php?f=102&t=42101&p=1025562#p1025562
prosty rachunek 15000 – [(220-ok150)*150] = 4500 :D

jeśli okaże się i ma to 220KM to bierz!!!

opcja 2 – kup cos do 5kzl a resztę przeznacz na remont ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez People_Hate_Me » 12 kwi 2011, 17:38

body felgi oznaczenia diody wek. hamownia (Wątpie że wypluje 220) jak ma KL-ZE to max widze 190.
Jeżeli rzeczywiscie ma tyle koni to warto.
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez loockas » 12 kwi 2011, 19:11

Pokręciło Was chyba :P Ja bym za to 5tysi nie dał. Doprowadzenie samej budy do serii to wyjdzie ze 2-3 klocki. Szukaj zadbanej serii :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Radex » 13 kwi 2011, 08:44

loockas napisał(a):Szukaj zadbanej serii

+1 <spoko>
osobiście wolę także zadbany egzemplarz z KL pod maską niż szrot z KLZE pod maską.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości

Moderator

Moderatorzy Moto