mazda, lexus, czy bmw

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez paaawel5 » 13 lut 2011, 18:51

witam,
planuje (jeszcze w tym roku o ile pan bóg pozwoli) zakupić auto obecnie posiadam Xeda 6 2.0v6 Jeździ mi się niem bardzo dobrze pomijając że na początku musiałem trochę dołożyć by nie wymagał wkładu bo przysłowiowych igieł jak widać niema choć zapewnienia były grube :/
A wiec wybór chyba padnie na M6 (benzyna), BMW 3 -330d lub lexus is200
kasa to ok 25tys
wiem że lexusa można w tej kasie kupić bez problemu jak patrze po autach w necie to M6 też jak i BMW (choć tu problem z dobrym egzemplarzem 330d)
teraz tak co do M6
chciał bym w max opcji wiadomo ale czytając nasze forum nie mogę znaleźć co na wyposażeniu miała M6
zależy mi na pewno na xenonie, dobrym audio (wiem że bose było ale jak to gra?? i czy jest możliwość ewentualnie wstawienia swojego lepszego radia ??) co do wypasu to czy była wogóle alcantara – w xedosie mam i nie zamienił bym ja na żadna skórę do tego navi – czy jest możliwość jej odblokowania tak jak w lexusie można odblokować i czyta wtedy filmy dvix itd wiec fajnie się na monitorze ogląda
i przede wszystkim jaki silnik szukać by jeździć dynamicznie – u mnie v6 brała olej wiec musiałem zmienić pierścienie i uszczelniacze i nie uśmiecha mi się robić takie rzeczy przy ewentualnie następnej maździe
no i jak ze zużyciem mi pali 12l -13 l LPG a wcale nie oszczędnie jeżdżę
pozdrawiam i liczę na jakieś sugestie co do podanych przeze mnie propozycji
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 21:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Postprzez Barthez » 13 lut 2011, 21:09

o ile lex i beema to jak dopasowane garnitury (chodzi o ilosc miejsca i wielkosc auta) to M6 porownywalna bedzie do stodoly ;)
wydaje mi sie ze budzet dosyc skromny – jesli celujesz w ta klase aut, ale kto co lubi... pamietaj tylko ze lepiej doplacic za stan niz za rocznik ;)

paaawel5 napisał(a):zależy mi na pewno na xenonie,

sto pare zl na alledrogo ;) ja na takim smigam i nie narzekam +dodatkowy spryskiwacz ok 40zl + 40 dysze 1h instalacja – jak znajdziesz ciekawy egzemplarz bez xenonow – olewaj to

paaawel5 napisał(a):dobrym audio (wiem że bose było ale jak to gra??

hahaha – to moje zdanie, nie sugeruj sie nim
jesli jest gratis w zestawie to brac, jesli nie to nie plakac bo nie ma po czym ;) jak na seryjne radyjko dla niewymagajacych gra znosnie.
paaawel5 napisał(a):i przede wszystkim jaki silnik szukać by jeździć dynamicznie

MPS (na ktory braknie kasy) lub 330d lub IS300 z przewaga na to ostatnie. Gdzies mi sie obilo o uszy iz to 300 jest duzo lepsze i mniej awaryjne od 200 (informacja do sprawdzenia na forumie koyoty)
podsumowujac:
M6 – duzy d.upowoz
330d – stac Cie na remont starego diesla?
zostaje IS i to moj typ ;) (i jest RWD :D )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez paaawel5 » 13 lut 2011, 21:24

dzięki Barthez za odp :)
a więc tak – budżet – wiem że nie jest za duży ale wiem że można w tych pieniądzach coś poszukać – wiadomo cudów nie będzie ale mi się nie śpieszy więc zawsze można parę gr dozbierać :)
Co do wielkości tez mi bardzo aż na tym nie zależy w X6 też jest mało miejsca
co do xenona – mam w x6 takowe ale myślałem o fabryce (tzn zawsze chciałem mieć fabryczne – ale nie jest to mus jak to mówisz)
co do car audio – wiesz powiem tak teraz mam jednostkę ster pioneer z procesorem (13 pasmowym korektorem) do tego głośniki hertz (odseparowany zestaw) piec hifonics (z wysokiej serii) i subwoofer infinity kappa perfect 12 więc powiem tak – to naprawdę gra więc chciałem wiedzieć jak gra to bose bo wiem że w porównaniu z tym co mam i tak porażać mocą nie będzie a wujek ma bose w primerze i naprawdę szału nie robi i dlatego ciekawi mnie czy da rade wymienic na inne -tak jak w lexusie można kupić adapter i wywalić fabrykę
co do is300 bardzo ciężko jest dostać z manualem a u mnie automaty odpadają w przedbiegach
a więc twój typ już znam więc czekam na inne opinie :) pozdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 21:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Postprzez Barthez » 13 lut 2011, 21:43

paaawel5 napisał(a):co do car audio – wiesz powiem tak teraz mam jednostkę ster pioneer z procesorem (13 pasmowym korektorem) do tego głośniki hertz (odseparowany zestaw) piec hifonics (z wysokiej serii) i subwoofer infinity kappa perfect 12 więc powiem tak – to naprawdę gra

<spoko>
ja jade na focalu <faja>
paaawel5 napisał(a):więc chciałem wiedzieć jak gra to bose

<zygi>
paaawel5 napisał(a):u mnie automaty odpadają

jesli do sportu sa srednie to do codziennej jazdy rewelacyjne ;) – pojezdzij, poprobuj ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez teti » 13 lut 2011, 21:50

paaawel5 napisał(a):BMW 3 -330d

Miałem i żałuje, że sprzedałem jest to poprostu inna bajka w porównaniu do 4-ro cylindrowych klekotów
Elastyczność, super dzwięk silnika, moc, a przedewszystkim spalanie średnio 7-7,5l/100 km przy "normalnej" ( jak na takie mocne auto i tył napęd <diabełek> ) jeździe.
Szczerze polecam choć za 25tyś może być ciężko coś sensownego kupić.

paaawel5 napisał(a):teraz tak co do M6 chciał bym w max opcji wiadomo ale czytając nasze forum nie mogę znaleźć co na wyposażeniu miała M6zależy mi na pewno na xenonie, dobrym audio (wiem że bose było ale jak to gra??

Xenon to opcja, natomiast jeśli szukasz dobrego audio to napewno w M6 go nie znajdziesz bo z Bose na pokładzie gra zaledwie znośnie

Barthez napisał(a):330d – stac Cie na remont starego diesla?

Ogólnie silniki mało awaryjne ale jak już coś to wiadomo sześć garów może zawsze wygenerować większe koszty <płacze> Ale uwierz warto !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 20:59
Posty: 73
Skąd: okolice Raciborza
Auto: M6 '04 diesel 136KM Kombi

Postprzez paaawel5 » 13 lut 2011, 22:07

Barthez napisał(a):
paaawel5 napisał(a):u mnie automaty odpadają

jesli do sportu sa srednie to do codziennej jazdy rewelacyjne ;) – pojezdzij, poprobuj ;)


powiem ci szczerze jeździłem troche tyle że szwagra volvo s60 2,5t benzyna – automat przy tym silniku – fajna sprawa bo on bardzo dobrze ciagnie z racji swojej mocy więc tu przyznam ci racje
minus i to duży to paliwo jak ja jeździłem to uwierz ale ciężko było by palił mniej 15l fakt że jeździłem w miarę dynamicznie ale i nie przesadzałem bo szwagier mówił ze nie jest problemem by we wrocławiu 20 l spalił i wcale nie trzeba deptać tym autem wiec po prostu nie chcę automata – boje się go że mnie zje razem z paliwem :P
więc tak jak pisałes o lexusie is300 to tam praktycznie tylko automat jest a ostatnio był na tvn turbo w zakupie kontrolowanym i mówili ze i 30l nie jest problemem przy dynamicznej jeździe!!
wiec automat odpada

teti – powiedz coś więcej o tej BM bo znajomy sprowadza wozy gadałem trochę mówił ze jest do wyrwania ale tylko i wyłącznie z przed liftu bo na poliftowa trzeba jeszcze by siana dołożyć
jakie sa plusy a jakie minusy tego wozu w porównaniu z M6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 21:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Postprzez Mev » 14 lut 2011, 07:31

paaawel5 napisał(a):minus i to duży to paliwo jak ja jeździłem to uwierz ale ciężko było by palił mniej 15l

A czego się spodziewać po aucie, które ma 2,5l pod maską? Moja e39 (2,8) pali w mieście przy normalnej jeździe ok 16L z AT, ojca Alfa 166 2,5 V6 MT ok 14L, kumpel ma passata VR6 2,8 MT i też około 16L...

No niestety te 200 koników coś pić musi :)
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez brii » 14 lut 2011, 09:35

Mev napisał(a):A czego się spodziewać po aucie, które ma 2,5l pod maską?

Że będzie palić koło ~10l/100km a przy spokojnej jeździe po trasie mniej :)
Nowoczesne silniki 3,5l w benzynie potrafią się bez większych problemów mieścić w 10 – 12l/100km z automatem – sprawdzone na dwóch różnych modelach.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Mev » 14 lut 2011, 10:08

brii napisał(a):Nowoczesne silniki 3,5l w benzynie potrafią się bez większych problemów mieścić w 10 – 12l/100km z automatem – sprawdzone na dwóch różnych modelach.

Ale to trochę nowsze auta :)
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez brii » 14 lut 2011, 13:05

Nie tak dużo – jedna "generacja" – ostatni i pierwszy rok produkcji się nakładają :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez paaawel5 » 15 lut 2011, 19:19

a wracając do tematu jak jest z alcantara w m6?? i jaki silnik jest najbardziej polecany z benzynowych prócz mps bo na niego mnie nie stać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 21:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Postprzez mario357 » 16 lut 2011, 14:35

Z tych 3 samochodów pod względem silnikowym osiągów to najlepszy bmw 330d , jeśli chodzi o lexusa bardzo fajny samochód dobrze się prowadzi i wiele egzemplarzy jest bogato wyposażonych . Uważać tylko trzeba na wersje z automatyczna skrzynia biegów. Co do mazdy każdy fan marki wybrałby ją :–)
Początkujący
 
Od: 29 lip 2010, 01:32
Posty: 24

Postprzez paaawel5 » 20 lut 2011, 22:25

no automata nie przewiduje tak jak juz pisałem :)
a co do M6 jaki silnik jest najbardziej polecany 2,0 czy 2,3 (wolnossące oczywiście na mps nie stać mnie)
jaka jest różnica w osiągach i spalaniu ?? jak z awaryjnością ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 21:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Postprzez radzi89 » 21 lut 2011, 11:12

2.0 benzynka to bezproblemowy silnik , jest to taki sam motorek , ktory jest montowany w Mazdach3.
Jezdze nim od 2 lat i nie mialem zadnych problemow , z obserwacji na forum wynika , ze to najmniej problemowy silnik montoway w tych autach.

2.3 roznica osiagow miedzy 2.0 nie powala. Silnik czasem lubi sprawic problemy. Uzytkownicy ( w tym ja w drugiej Mazdzie 3 , ktora jezdzilisy 3 lata ) maja czesto problemy z zuzyciem oleju przez silnik. Czasem zdarzaly sie wyparowania plynu chlodzacego , nikt nie rozwiazal tej zagadki....
Przez zjadanie oleju dochodzilo do awarii panewek itd, obserwacje z forum USA i u nas tez przewijal sie ten problem.... Spalanie o jakies 2-3 litrow paliwa wieksze od 2.0 w przypadku Mazdy3 , w 6 powinno byc podobnie.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez newuser » 21 lut 2011, 23:35

radzi89 napisał(a):
2.3 roznica osiagow miedzy 2.0 nie powala. Spalanie o jakies 2-3 litrow paliwa wieksze od 2.0 w przypadku Mazdy3 , w 6 powinno byc podobnie.


to ile pali 2.0 5,5/100 ? <co?> :P
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez radzi89 » 22 lut 2011, 00:37

Przy dynamicznej jezdzie w ( tylko w miescie ) i korkach 10,5 l/100km 2.3 przy takiej samej jezdzie okolo 13 litrow. Jesli swoja wypowiedzia sugerujesz, ze 2.3 spala Ci 8 litrow na 100 km to wspolczuje stylu jazdy...ja na to jestem za mlody i zbyt lubie auta i jazde :D :P
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez newuser » 22 lut 2011, 01:04

radzi89 napisał(a):Przy dynamicznej jezdzie w ( tylko w miescie ) i korkach 10,5 l/100km 2.3 przy takiej samej jezdzie okolo 13 litrow. Jesli swoja wypowiedzia sugerujesz, ze 2.3 spala Ci 8 litrow na 100 km to wspolczuje stylu jazdy...ja na to jestem za mlody i zbyt lubie auta i jazde :D :P


lol po co te uszczypliwosci ? <nie powiem> wyluzuj albo zapal cos :P chodzilo mi o to ze moim zdaniem zbyt duza tutaj dysproporcje w spalaniu podales , w trasie (jazda do 140km/h – sorry ale nie mam w swoich stronach autostrad) wychodzilo mi okolo 8,5l wiec jakos nie chcialo mi sie wierzyc w mniejsze spalanie o 3 l w silnku 2,0.... i tylko o to mi chodzilo, a jazda dynamiczna w korkach po miescie – gratuluje twojego wyobrazenia o dynamicznej jezdzie...
pzdr ;)
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez radzi89 » 22 lut 2011, 09:51

sorry, nie mialo byc uszczpliwe :) w trasie pewnie dysproporcja jest mniejsza to fakt – chociaz przyznam, ze spalanie w okolicach 180 KM/h jest tragiczne w 2.3 w wersji 2.0 jest niewiele mniejsza...


Co do dynamicznej jazdy – korki sa tylko w niektorych godzinach i na okreslonych ulicach reszta jest w miare ok – no chyba, ze to piatek , wtedy nigdzie nie da sie dojechac :D
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez paaawel5 » 26 lut 2011, 21:42

a jak jest z ta tapicerka – jest w M6 alcantara czy niema ??
navi jeśli ma to można coś z tym zrobić by mieliła filmy ??
jak sprawa korozji – bo w xedosie koroduja tylne nadkola a w m6??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 21:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Postprzez Barthez » 26 lut 2011, 22:28

paaawel5 napisał(a):a jak jest z ta tapicerka – jest w M6 alcantara czy niema ??

ale sie uwziales...
celujesz czesciowo w klase premium wiec nie powinno byc dla ciebie problemem wyszycie nowej, pieknej tapicerki w alkantarze, w kolorze ktory sobie wymarzyles i bedzie nowka ;) (jaksie dobrze zakrecisz to w granicach 4kzl cos wymodzisz)
paaawel5 napisał(a):navi jeśli ma to można coś z tym zrobić by mieliła filmy ??

tak – wszystko jest mozliwe (tzn= dodatkawa kasa i jest ;) ) Jest na forum temat o navi w M6 <czytaj>
paaawel5 napisał(a):jak sprawa korozji – bo w xedosie koroduja tylne nadkola a w m6??

widzisz juz na przykladzie xeda – mazda produkuje auta ekologiczne
na Twoim miejscu skupil bym wieksza uwage na stanie technicznym niz na pierdolkach ktore mozna dorobic pozniej ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto