Zakup używanego auta – Mazda3 BK (2003 – 2008)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez akostarek » 12 lut 2011, 10:24

Różnica w masie i wymiarach niewielka (hb cieższy 15 kg, ale chyba lepsza aerodynamika)
Co do wyglądu to pojęcie względne, ale również bardziej podoba mi się "sport" ;)
Bagażnik: sedan 413 l, hatchback 340 l (po dach 420, składane siedzenia i jest 1272)

Oprócz tego sedanów jest znacznie mniej niz hatchbacków, przez to może być ciężej z częściami do nich (blacha)

Ogólnie praktyczniejszy wydaje się hatchback zwany "sport", ale jak się trafi zdrowy sedan to też niczego sobie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez arjot » 12 lut 2011, 14:24

Sedan jest ładniejszy moim zdaniem :D
Ilu ludzi tyle opinii. Ty wybierz wersje, która do Ciebie bardziej przemawia.
Sedan ma większy bagażnik, to jest spora różnica. Siedzenia też można rozłożyć.
Co do argumentu, że jest mniej sedanów i trudniej z blachami.. Jest ich mniej, blachy można dostać. Rynek sprowadzanych trójek w ciągu ostatnich 3 lat rozwinął się ogromnie. A moim zdaniem fakt, że jest ich mniej, przemawia na korzyść :) Ja na przykład widziałem tylko raz sedana w tym samym kolorze co moja trójka. Ale to też kwestia podejścia :)
Moja narzeczona jeździ hb ( co prawda hondą civicem) a ja sedanem M3. I to jest w moim odczuciu dobry podział :)
Przyznam również otwarcie, że rower łatwiej włożyć do hb :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 16:33
Posty: 817 (3/14)
Skąd: Warszawa/Kabaty
Auto: Jest :MX-5 NBfl Memories III '05
Była: 3 BK Z6 sedan

Postprzez Scotty » 12 lut 2011, 14:48

Tylko sedan, ale jesli lubisz codziennie myc tylna szybe to polecam hatchback.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2010, 20:01
Posty: 40
Skąd: lubelskie
Auto: 3 BK 2009 Sedan 2.0 AT USA

Postprzez Dominooo » 12 lut 2011, 15:22

Scotty napisał(a):Tylko sedan, ale jesli lubisz codziennie myc tylna szybe to polecam hatchback.


Nie przesadzaj...
Sprawny spryskiwacz i porządne pióro wycieraczki wystarcza. No i bez przesady, że codziennie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez toomas1986 » 12 lut 2011, 16:29

Kwestia gustu, upodobań... Mi osobiście bardziej podoba się M3 sedan i to, że jest mało (mniej) sedanów to dla mnie plus :)
zarko18 wybierz ten, który Ci bardziej odpowiada i podoba się, a jeśli obojętna jest Ci wersja nadwozia to szukaj po prostu M3 w jak najlepszym stanie :)
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 20:28
Posty: 53
Skąd: Rumia
Auto: Mazda 3 sedan, 2.0 benzyna, Kanada, 2004r.

Postprzez fixerq » 12 lut 2011, 16:33

Wg mnie hatch jest ładniejszy i dlatego takiego wybrałem :) Nie umniejszając sedanowi – ale niczym się nie wyróżnia na tle konkurencji (mówię o wyglądzie). Żadnych rewelacji. Hatchback ma śliczny tyłeczek, a w połączeniu z ledami w wersji top sport i oryginalną lotką wygląda po prostu rasowo. Sedan też mi się podoba, ale tak jak mówię – jest zwyczajny i poprawny aż do bólu.

To moja subiektywna opinia :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez grager » 12 lut 2011, 17:04

wg mnie sedan ma bardzo fajną linię i dlatego takiego szukałem; moim znajomym kopara opadła, bo myśleli, że kupiłem niekształtnego HB... (tak jak ktoś wspominał większość M3 w PL to HB)

ale pomijając kwestię wyglądu – w Europie popularniejsze są nadwozia typu HB, bo są praktyczniejsze (fakt: mniejsze bagażniki, ale nie codziennie się jeździ na wakacje i zapycha cały bagażnik, a na zakupach liczy się łatwiejszy dostęp), więc znalezienie 2.0 sedan w dobrym stanie graniczy z cudem: wersji EUR jest bardzo mało a samochody sprawdzone z USA to złom na kołach; sam musiałem zadowolić się wersją 1.6
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2010, 20:03
Posty: 55
Auto: m3 sedan, 2005, 1.6b

Postprzez grabu122 » 12 lut 2011, 19:50

Jeśli choć ze dwa razy w roku auto osobowe musisz zmienić w "Vano-dostawczaka" wtedy HB, a najlepiej kombi ;) :P
Ogólnie nadwozie typu sedan segmentu C wygląda już proporcjonalnie i może się podobać :)
bo mniejsze klasy B powodują u niektórych odruch wymiotny :P no ale są w ofercie, bo ponoć takie są gusta klientów z europy środkowo-wschodniej.
Ostatnio edytowano 12 lut 2011, 20:20 przez grabu122, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez jerrry » 12 lut 2011, 20:02

grager napisał(a): a samochody sprawdzone z USA to złom na kołach;


Myślę że kolegę trochę poniosło.
To prawda że większość przypłynęła mocno rozbita ale nie wszystkie.
Nie szuflatkujmy aut z USA jako złom i coś co nadaje się tylko na żyletki.
Zresztą Mazdy z Francji czy Belgii też nie pozostawiają wiele do życzenia.
Wracając do tematu to jak z kobietami – jedni wolą blondynki inni brunetki – co komu się podoba.
Mazda 3 to wyjątkowo piękny i orginalny samochód nie ważne czy hb czy sedan.
MOJA MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=111631
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2008, 13:25
Posty: 237 (2/0)
Skąd: Biłgoraj
Auto: była Mazda 3 sedan 2.0 USA AT o8'
jest Avensis T27

Postprzez RobertPi » 12 lut 2011, 21:13

Moim zdaniem sedan jest ładniejszy ale to kwestia gustu.
Niezaprzeczalne jest to, że jest ich zdecydowanie mniej. Poza tym sedan(dane dla silnika 1,6b ) jest lżejszy o 15 kg, ma większą prędkość maksymalną ( o 3 km/h <rotfl> ) i lepszą aerodynamikę ( niestety fizyka ) chociaż tylko o 0,007.
Co do bagażnika to wszystko zależy jak masz zamiar użytkować auto. Jeśli więcej niż raz w roku wyjeżdżasz w dalszą trasę na kilka/kilkanaście dni z przynajmniej 3/4 osobami na pokładzie i potrzebujesz zapakować naprawdę spory bagaż, to zapomnij o wspaniałych właściwościach adaptacji wnętrza hatchbacka . Po prostu gdzieś ta 3 czy 4 osoba musi siedzieć. Ponadto kilkuset kilometrowa jazda ze złożonymi oparciami i wypakowanym bagażnikiem do najprzyjemniejszych nie należy.
Informacja o pojemność bagażnika hatchbacka 345l jest mocno zaniżona i dotyczy wersji z wkładką pod podłogą. Wtedy podłoga jest na równi z przetłoczeniem boczków,10cm wyżej, oparcia składają się na płasko.
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek

Suzuki Baleno1,2Hybrid
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1178 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez grager » 13 lut 2011, 00:15

jerrry napisał(a):
Myślę że kolegę trochę poniosło.
To prawda że większość przypłynęła mocno rozbita ale nie wszystkie.
Nie szuflatkujmy aut z USA jako złom i coś co nadaje się tylko na żyletki.



widzę że się oburzyłeś, bo masz samochód z USA;

akurat powiem Ci, że tam gdzie pracuję sporo osób chciało kupić samochód właśnie z USA (duży silnik duża moc), więc zawsze ktoś miał abonament do autochecka czy carfaxa i na ponad 100 sprawdzonych bezwypadkowych igieł z allegro, tak naprawdę tylko kilka nie było bitych, topionych czy do kasacji;

uważam, że kilka procent aut w dobrym stanie, to praktycznie okolice błędu statystycznego i nie warto zawracać sobie głowy, ale jak ktoś ma czas i kasę na autocheck, to kiedyś prawdopodobnie coś znajdzie wartego uwagi; ja po roku zrezygnowałem
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2010, 20:03
Posty: 55
Auto: m3 sedan, 2005, 1.6b

Postprzez radzi89 » 13 lut 2011, 01:43

grager napisał(a):
jerrry napisał(a):
Myślę że kolegę trochę poniosło.
To prawda że większość przypłynęła mocno rozbita ale nie wszystkie.
Nie szuflatkujmy aut z USA jako złom i coś co nadaje się tylko na żyletki.



widzę że się oburzyłeś, bo masz samochód z USA;

akurat powiem Ci, że tam gdzie pracuję sporo osób chciało kupić samochód właśnie z USA (duży silnik duża moc), więc zawsze ktoś miał abonament do autochecka czy carfaxa i na ponad 100 sprawdzonych bezwypadkowych igieł z allegro, tak naprawdę tylko kilka nie było bitych, topionych czy do kasacji;

uważam, że kilka procent aut w dobrym stanie, to praktycznie okolice błędu statystycznego i nie warto zawracać sobie głowy, ale jak ktoś ma czas i kasę na autocheck, to kiedyś prawdopodobnie coś znajdzie wartego uwagi; ja po roku zrezygnowałem


ale bzdury wypisujesz....
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez kgy » 13 lut 2011, 19:42

Dzięki za odpowiedzi, autko kupiłem i jestem bardzo zadowolony!

Mam teraz przy okazji jeszcze takie pytanka:
– ma ktoś instrukcje po ang. lub polsku w pdf? Nie chce mi sie tłumaczyć z holenderskiego
– wlali mi przy wymianie olej 10W40 półsyntetyk (salon/serwis Opla), mam się już tego trzymać?
W 13-letniej toyocie do końca lałem pełny syntetyk 5W40.
– przebieg 126k, co mnie czeka wkrótce do wymiany?
– czy to normalne że w deszczowy dzień, po 24 godzinach postoju ślady rdzy na tarczach hamulcowych?

Ogólnie bardzo jestem zadowolony, autko prowadzi się idealnie. Pod maską sporo miejsca – idealny dostęp do reflektorów w razie wymiany żarówki. Autko ma 5 lat a wygląda jak nowe z salonu :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lip 2010, 19:32
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Eindhoven, NL
Auto: Mazda 3 1.6 2006

Postprzez akostarek » 13 lut 2011, 20:00

kgy napisał(a):– ma ktoś instrukcje po ang. lub polsku w pdf? Nie chce mi sie tłumaczyć z holenderskiego

viewtopic.php?f=114&t=51204&p=1796548&hilit=instrukcja#p1796548
na kanadyjskiej stronie mazdy są też chyba udostępnione z różnych roczników (ale silnika 1.6 chyba tam nie było)

kgy napisał(a):– wlali mi przy wymianie olej 10W40 półsyntetyk (salon/serwis Opla), mam się już tego trzymać?
– przebieg 126k, co mnie czeka wkrótce do wymiany?

w instrukcji powinny być wskazówki co do oleju i obsług technicznych

kgy napisał(a): czy to normalne że w deszczowy dzień, po 24 godzinach postoju ślady rdzy na tarczach hamulcowych?

hmm, jeśli jest to lekki nalot to raczej nic złego, żeliwo koroduje (widocznie nie zastosowali żadnego dodatku stopowego do Twoich tarcz). Jednak jeśli są to wżery to możliwe że auto sporo stało przed zakupem i trzeba będzie się tym zając / wymienić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez vaterek » 13 lut 2011, 20:02

Instrukcja jest w tym wątku viewtopic.php?f=114&t=51204&start=40
Link na wrzucie jeszcze działa.
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 21:26
Posty: 41 (0/2)
Skąd: Dolnośląskie
Auto: Mazda 3 BK 2006 1,6 benzyna

Postprzez kgy » 13 lut 2011, 21:34

Dzięki,

Instrukcje już mam. Na tarczach tylko nalot, rundka po okolicy i znika.

A co z tym olejem?

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lip 2010, 19:32
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Eindhoven, NL
Auto: Mazda 3 1.6 2006

Postprzez akostarek » 13 lut 2011, 21:46

str 248 w instrukcji:
zaleca się dla benzynowych 5w30, 10w40, 5w20.
Jeżeli auto użytkujesz w Holandii to chyba lepiej 5w30:
viewtopic.php?f=114&t=97684
i temat zbiorczy viewtopic.php?f=329&t=11168
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez kgy » 13 lut 2011, 21:54

Dzięki, zostane w takim razie przy 10W40, nie wiem co było wcześniej dlatego myślałem nad syntetykiem.

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lip 2010, 19:32
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Eindhoven, NL
Auto: Mazda 3 1.6 2006

Postprzez ramzes.79 » 13 lut 2011, 22:06

Moim zdaniem Madzia 3 to kobieta, więc chyba lepiej wygląda krągły tyłek w wersji HB niż kościsty w sedanie <oczko>
Pamiętaj że każda Mazda to kobieta, wiec traktuj Ją jak na kobietę przystało (interpretacja dowolna)
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 11:35
Posty: 51
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3; 1.6 benzyna 2005

Postprzez grager » 13 lut 2011, 22:15

radzi89 napisał(a):
grager napisał(a):
jerrry napisał(a):
Myślę że kolegę trochę poniosło.
To prawda że większość przypłynęła mocno rozbita ale nie wszystkie.
Nie szuflatkujmy aut z USA jako złom i coś co nadaje się tylko na żyletki.



widzę że się oburzyłeś, bo masz samochód z USA;

akurat powiem Ci, że tam gdzie pracuję sporo osób chciało kupić samochód właśnie z USA (duży silnik duża moc), więc zawsze ktoś miał abonament do autochecka czy carfaxa i na ponad 100 sprawdzonych bezwypadkowych igieł z allegro, tak naprawdę tylko kilka nie było bitych, topionych czy do kasacji;

uważam, że kilka procent aut w dobrym stanie, to praktycznie okolice błędu statystycznego i nie warto zawracać sobie głowy, ale jak ktoś ma czas i kasę na autocheck, to kiedyś prawdopodobnie coś znajdzie wartego uwagi; ja po roku zrezygnowałem


ale bzdury wypisujesz....


a dlaczego tak twierdzisz?
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2010, 20:03
Posty: 55
Auto: m3 sedan, 2005, 1.6b

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Moto