Który silnik wybrać 2.0 czy 2.3

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez GrabaOP » 30 gru 2010, 17:30

Ja jezdze 2.3 usa z manualem przebieg 67tys mil =108tys km .Sam zrobilem 55tys km i oprocz wymiany oleju 5w30, filtrow ,wymienilem 2 zarowki i piora wycieraczek olej sprawdzam miedzy wymianami i wiem ze jak jak sie jej cisnie to troszeczke chlapnie oleju ale od wymiany do wymiany z bagnetu zjezdza od 3/4 do 1/2 wymiana co 15tys km . spalanie srednie to 9l 80% trasa .Z dolu silnik nie ciagnie dopiero po 3.5tys obrotow jest przyjemnosc . Silnik 2.3 ma tendencje do spalania oleju ale tylko przy pracy na wysokich obrotach .Jesli wlasciciel lubi taka jazde to powinien od czasu do czasu zerknac na bagnet jesli porusza sie normalnie -gwarantuje ze mu nie wezmie oleju . Osobiscie polecam ten silnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 22:22
Posty: 51
Skąd: Opole
Auto: M6 L3 2005

Postprzez matys0644 » 31 gru 2010, 13:52

popieram kolegę sam z siebie ten olej nie znika,trzech kolegów ma te same silniki i jeden jeździł jak przysłowiowy debil cały czas opór to i zarżnął silnik choć może by go uratował jak by częściej olej zmieniał(sprawdzał jego stan) ,a nie co 20tys
Pozostali jeżdżą do dziś dnia,a na szafie mają grubo ponad 200tys ale jak to mówią jak się dba tak się ma :D
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2008, 17:16
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2004
2,3 AWD+ automat

Postprzez rymko » 31 gru 2010, 18:09

Moja 2.3 i też żadnego oleju nie bierze. Mam US spes. czyli niby tę gorszą wersję silnika .
Tyle tu głupot napisano na temat zżerania oleju że ho,ho...
Okazyjny zakup to na 100% wtopa – nie ma cudów.
Kupując okazyjnie szybko dofinansujesz zakup naprawami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez gwaw » 1 sty 2011, 21:06

Ja też mam 2,3 i znam jeszcze 3 inne wszystkie US spec i nikomu nic nie bierze. Myślę, że też duże znaczenie ma jaki olej ludzie leją bo bardzo często jakieś "dużo lepsze" niż zalecane no i jak nalejesz 0w50 to musi go wziąć. Po za tym najczęściej bierze olej silnik 2,3 tym którzy go nie mieli i nie mają.
Początkujący
 
Od: 8 lip 2010, 21:24
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Auto: 6 2.3 US spec 2006

Postprzez Stivi » 1 sty 2011, 22:51

gwaw napisał(a):Po za tym najczęściej bierze olej silnik 2,3 tym którzy go nie mieli i nie mają.

lub nie chca miec.
Stivi
 

Postprzez yaaro » 2 sty 2011, 14:09

a jak jest z trwałością mechanizmu zmiennych faz rozrządu w 2,3 ? Nie wątpię, że po latach nadal działa ale czy zaczyna hałasować, klekotać ? W serwisie ostatnio narzekali przy mnie, że mieli problem z jakimś sprzęgiełkiem od zmiennych faz w MPSie. Silniki chyba pokrewne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:13
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Auto: kiedyś Xedos 6 B6, obecnie KF + Acura TL

Postprzez GrabaOP » 2 sty 2011, 16:40

Baza silnika ta sama dodatkowo wtrysk bezposredni i turbo. Jesli chodzi o stawianie ocen na temat trwalosci silnikow 2.0 i 2.3 uwazam ze jest troche za wczesnie .One maja dopiero 8lat wiec przebiegi nie sa jeszcze wysokie . Proponuje zalozenie watku z przebiegami danych silnikow i posluchac opini uzytkownikow ktorzy maja wysokie przebiegi. Mowa o 300-400 tys km . Ich opinia bedzie godna zaufania
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 22:22
Posty: 51
Skąd: Opole
Auto: M6 L3 2005

Postprzez Stivi » 2 sty 2011, 17:08

yaaro napisał(a):W serwisie ostatnio narzekali przy mnie, że mieli problem z jakimś sprzęgiełkiem od zmiennych faz w MPSie.

ten silnik 2.3T zaczyna klekotac prawie w wszytskich modelach i to bardzo wczesnie !!
Po wymianach rozrzadu i reszty ustawalo ale nie wiem jak na dlugo. Mnie tez klekotal. Wiecej o tym w dziale MPSa.
Stivi
 

Postprzez gwaw » 2 sty 2011, 18:12

Stivi napisał(a):
gwaw napisał(a):Po za tym najczęściej bierze olej silnik 2,3 tym którzy go nie mieli i nie mają.

lub nie chca miec.

Z takich czy innych powodów nie mają i nie mieli ale wiedzą, że im bierze olej. Pewnie może wziąć jak każdy inny samochód i silnik ale to wyjątek żadko spotykany a nie norma. Przynajmniej tak wynika z moich ustaleń empirycznych dotyczących 4 egzemplarzy w tym własnego a nie tylko przeświadczenia a priori.
Początkujący
 
Od: 8 lip 2010, 21:24
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Auto: 6 2.3 US spec 2006

Postprzez gregk » 20 sty 2011, 11:38

A tak na marginesie czy motor 2.0 141 km i 147 po lifcie to ta sama konstrukcja, tylko moc podniesiona? Jestem nowy na tym forum, a rozglądam się za mazda 6 2.0 benzyna + na pewno gaz. Czytam i wynika,ze nie powinno być problemów z gazem w tych silnikach?
gregk
 

Postprzez micagh » 20 sty 2011, 12:27

147 KM ma zmienne fazy rozrządu, w 141 KM tego wynalazku brak o ile mnie wiedza nie myli ;). U mnie na gazie już prawie 10 tysi i problemów brak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 16:08
Posty: 52
Skąd: mazowieckie
Auto: M6- 2,0 LF `05
147 KM

Postprzez gregk » 21 sty 2011, 13:27

a ceny instalacji-pewnie w granicach 3-4 tysie?
gregk
 

Postprzez Grzyby » 21 sty 2011, 13:29

gregk napisał(a):3-4 tysie?

chyba za V6 :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez micagh » 21 sty 2011, 13:58

Grzyby napisał(a):chyba za V6 :P


I tu Cię muszę zdziwić bo u ogarniętego gaziarza czytać "nie druciarza" to właśnie taką kasę trzeba zostawić, no chyba że się chce mieć czerwone valdemary i alaskę, wtedy to i w 2 tys. się zamknie :D ale obstawiam że długo to auto na tym nie pojedzie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 16:08
Posty: 52
Skąd: mazowieckie
Auto: M6- 2,0 LF `05
147 KM

Postprzez Grzyby » 21 sty 2011, 15:16

Owszem zdziwiłeś mnie. Przede wszystkim podejściem :)

Właśnie jestem po rozmowie z zakładem montującym instalacje (to mój dobry kolega znany zresztą na forum – kilku osobom z forum montował LPG). W żadnym wypadku nie można powiedzieć że jest druciarzem, wręcz przeciwnie.
Koszt instalacji do czterocylindrowca w M6 na częściach naprawdę z górnej półki to max. 2800zł.
Natomiast tak jak pisałem – instalka do sześciocylindrowca na średniej jakości popularnych podzespołach to około 3kzł.

Nie jest żadnym wyczynem zapłacić dużo za instalację. Ważne żeby cena była adekwatna do tego co zostanie zamontowane.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez micagh » 21 sty 2011, 20:16

Dokładnie uważam tak jak ty, moja dla przykładu kosztowała mnie 3,5 tysia i 80 km jazdy do speca, ale nie żałuję na razie ani złotówki. Zobaczymy jak się będą miały sprawy z biegiem czasu a zamierzam moją magdalenę sprawdzić pod względem niezawodności do oporu więc wypowiem się za parę latek jak to ona gaz znosi- na razie jeździ jak na PB, a przy okazji zarobiła na nowe alu na latko :P ;).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 16:08
Posty: 52
Skąd: mazowieckie
Auto: M6- 2,0 LF `05
147 KM

Postprzez Pawko_6 » 22 sty 2011, 14:07

Wczoraj miałem okazję wjechać na hamownię moim L3 i dla wszystkich przeciwników tego silnika zamieściłem wykres.
Przebieg 112tys. z czego 90tys. przeze mnie.
viewtopic.php?p=1890404#p1890404
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez JarTom » 23 sty 2011, 18:48

miałem przyjemność jeżdzić 6 z 2.3 w M nie pamietam czy to 5 czt 6 biegowa była i wrażenia pozytywne
czytając sporo swego czasu prasy zagranicznej, głównie USA, pamietam artykuł o M3 głównie o zmianach po liftingu i było bardzo szczegółowo opisane zmiany m.in. w silnikach 2.0 i 2.3 i pamietam, że i przed i po liftowe silniki różniły sie technologicznie, i jakies tam zachodziły zmiany równiez po lifcie
analizujac przełożenia skrzyni 5 biegowej miedzy tymi 2 silnikami to 2.0 ma lepszą "2" a później 3 i 4 bieg krótszy ma 2.3 a 5 dłuższa, nie wiem jak skrzynie 6 biegowe, ma ktos przełozenia tej skrzyni dla tych silników czy w ogóle przełożenia po lifcie i dla 3.0 też
nie wiem ile % wychodzi wiecej za ubezpieczenie...
brałbym 2.3, może różnia sie awaryjnościa przed i po lifcie ?
w PL fachowców nie brakuje tylko kasy a w USA np. przecietny idota nie dba
MazdaSpeed – Mazda 323F BJ
ETKlub – Fiat Bravo
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 00:29
Posty: 173
Skąd: Ełk
Auto: Madzia 323F BJ 1840
Fiat Bravo

Postprzez gregk » 23 sty 2011, 21:18

Koła dwumasowe występuja w maździe z tymi silnikami,czy tylko w dieslach.Wiem,że na pewno w nissanie primera p12 z silnikiem 2.0 benzyna jest nieszczęsna dwumasówka. Jak wyglądaja koszty eksploatacji silnika 2.0 – olej+filtry, rozrzad napedzany jest łańcuchem? Chodzi mi oczywiście o oryginalne części i dobry olej.
gregk
 

Postprzez krabdul » 23 sty 2011, 21:52

W obu jest łańcuch i brak dwumasy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: nemi i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Moto