Który silnik wybrać 2.0 czy 2.3
Ja jezdze 2.3 usa z manualem przebieg 67tys mil =108tys km .Sam zrobilem 55tys km i oprocz wymiany oleju 5w30, filtrow ,wymienilem 2 zarowki i piora wycieraczek olej sprawdzam miedzy wymianami i wiem ze jak jak sie jej cisnie to troszeczke chlapnie oleju ale od wymiany do wymiany z bagnetu zjezdza od 3/4 do 1/2 wymiana co 15tys km . spalanie srednie to 9l 80% trasa .Z dolu silnik nie ciagnie dopiero po 3.5tys obrotow jest przyjemnosc . Silnik 2.3 ma tendencje do spalania oleju ale tylko przy pracy na wysokich obrotach .Jesli wlasciciel lubi taka jazde to powinien od czasu do czasu zerknac na bagnet jesli porusza sie normalnie -gwarantuje ze mu nie wezmie oleju . Osobiscie polecam ten silnik.
- Od: 3 lip 2008, 22:22
- Posty: 51
- Skąd: Opole
- Auto: M6 L3 2005
popieram kolegę sam z siebie ten olej nie znika,trzech kolegów ma te same silniki i jeden jeździł jak przysłowiowy debil cały czas opór to i zarżnął silnik choć może by go uratował jak by częściej olej zmieniał(sprawdzał jego stan) ,a nie co 20tys
Pozostali jeżdżą do dziś dnia,a na szafie mają grubo ponad 200tys ale jak to mówią jak się dba tak się ma
Pozostali jeżdżą do dziś dnia,a na szafie mają grubo ponad 200tys ale jak to mówią jak się dba tak się ma
- Od: 7 paź 2008, 17:16
- Posty: 66
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 2004
2,3 AWD+ automat
Moja 2.3 i też żadnego oleju nie bierze. Mam US spes. czyli niby tę gorszą wersję silnika .
Tyle tu głupot napisano na temat zżerania oleju że ho,ho...
Okazyjny zakup to na 100% wtopa – nie ma cudów.
Kupując okazyjnie szybko dofinansujesz zakup naprawami.
Tyle tu głupot napisano na temat zżerania oleju że ho,ho...
Okazyjny zakup to na 100% wtopa – nie ma cudów.
Kupując okazyjnie szybko dofinansujesz zakup naprawami.
Ja też mam 2,3 i znam jeszcze 3 inne wszystkie US spec i nikomu nic nie bierze. Myślę, że też duże znaczenie ma jaki olej ludzie leją bo bardzo często jakieś "dużo lepsze" niż zalecane no i jak nalejesz 0w50 to musi go wziąć. Po za tym najczęściej bierze olej silnik 2,3 tym którzy go nie mieli i nie mają.
- Od: 8 lip 2010, 21:24
- Posty: 27
- Skąd: Warszawa
- Auto: 6 2.3 US spec 2006
gwaw napisał(a):Po za tym najczęściej bierze olej silnik 2,3 tym którzy go nie mieli i nie mają.
lub nie chca miec.
-
Stivi
a jak jest z trwałością mechanizmu zmiennych faz rozrządu w 2,3 ? Nie wątpię, że po latach nadal działa ale czy zaczyna hałasować, klekotać ? W serwisie ostatnio narzekali przy mnie, że mieli problem z jakimś sprzęgiełkiem od zmiennych faz w MPSie. Silniki chyba pokrewne.
- Od: 7 wrz 2005, 14:13
- Posty: 43
- Skąd: Wrocław
- Auto: kiedyś Xedos 6 B6, obecnie KF + Acura TL
Baza silnika ta sama dodatkowo wtrysk bezposredni i turbo. Jesli chodzi o stawianie ocen na temat trwalosci silnikow 2.0 i 2.3 uwazam ze jest troche za wczesnie .One maja dopiero 8lat wiec przebiegi nie sa jeszcze wysokie . Proponuje zalozenie watku z przebiegami danych silnikow i posluchac opini uzytkownikow ktorzy maja wysokie przebiegi. Mowa o 300-400 tys km . Ich opinia bedzie godna zaufania
- Od: 3 lip 2008, 22:22
- Posty: 51
- Skąd: Opole
- Auto: M6 L3 2005
yaaro napisał(a):W serwisie ostatnio narzekali przy mnie, że mieli problem z jakimś sprzęgiełkiem od zmiennych faz w MPSie.
ten silnik 2.3T zaczyna klekotac prawie w wszytskich modelach i to bardzo wczesnie

Po wymianach rozrzadu i reszty ustawalo ale nie wiem jak na dlugo. Mnie tez klekotal. Wiecej o tym w dziale MPSa.
-
Stivi
Stivi napisał(a):gwaw napisał(a):Po za tym najczęściej bierze olej silnik 2,3 tym którzy go nie mieli i nie mają.
lub nie chca miec.
Z takich czy innych powodów nie mają i nie mieli ale wiedzą, że im bierze olej. Pewnie może wziąć jak każdy inny samochód i silnik ale to wyjątek żadko spotykany a nie norma. Przynajmniej tak wynika z moich ustaleń empirycznych dotyczących 4 egzemplarzy w tym własnego a nie tylko przeświadczenia a priori.
- Od: 8 lip 2010, 21:24
- Posty: 27
- Skąd: Warszawa
- Auto: 6 2.3 US spec 2006
A tak na marginesie czy motor 2.0 141 km i 147 po lifcie to ta sama konstrukcja, tylko moc podniesiona? Jestem nowy na tym forum, a rozglądam się za mazda 6 2.0 benzyna + na pewno gaz. Czytam i wynika,ze nie powinno być problemów z gazem w tych silnikach?
-
gregk
Grzyby napisał(a):chyba za V6
I tu Cię muszę zdziwić bo u ogarniętego gaziarza czytać "nie druciarza" to właśnie taką kasę trzeba zostawić, no chyba że się chce mieć czerwone valdemary i alaskę, wtedy to i w 2 tys. się zamknie
- Od: 24 sty 2010, 16:08
- Posty: 52
- Skąd: mazowieckie
- Auto: M6- 2,0 LF `05
147 KM
Owszem zdziwiłeś mnie. Przede wszystkim podejściem 
Właśnie jestem po rozmowie z zakładem montującym instalacje (to mój dobry kolega znany zresztą na forum – kilku osobom z forum montował LPG). W żadnym wypadku nie można powiedzieć że jest druciarzem, wręcz przeciwnie.
Koszt instalacji do czterocylindrowca w M6 na częściach naprawdę z górnej półki to max. 2800zł.
Natomiast tak jak pisałem – instalka do sześciocylindrowca na średniej jakości popularnych podzespołach to około 3kzł.
Nie jest żadnym wyczynem zapłacić dużo za instalację. Ważne żeby cena była adekwatna do tego co zostanie zamontowane.
Właśnie jestem po rozmowie z zakładem montującym instalacje (to mój dobry kolega znany zresztą na forum – kilku osobom z forum montował LPG). W żadnym wypadku nie można powiedzieć że jest druciarzem, wręcz przeciwnie.
Koszt instalacji do czterocylindrowca w M6 na częściach naprawdę z górnej półki to max. 2800zł.
Natomiast tak jak pisałem – instalka do sześciocylindrowca na średniej jakości popularnych podzespołach to około 3kzł.
Nie jest żadnym wyczynem zapłacić dużo za instalację. Ważne żeby cena była adekwatna do tego co zostanie zamontowane.
Dokładnie uważam tak jak ty, moja dla przykładu kosztowała mnie 3,5 tysia i 80 km jazdy do speca, ale nie żałuję na razie ani złotówki. Zobaczymy jak się będą miały sprawy z biegiem czasu a zamierzam moją magdalenę sprawdzić pod względem niezawodności do oporu więc wypowiem się za parę latek jak to ona gaz znosi- na razie jeździ jak na PB, a przy okazji zarobiła na nowe alu na latko
.
- Od: 24 sty 2010, 16:08
- Posty: 52
- Skąd: mazowieckie
- Auto: M6- 2,0 LF `05
147 KM
Wczoraj miałem okazję wjechać na hamownię moim L3 i dla wszystkich przeciwników tego silnika zamieściłem wykres.
Przebieg 112tys. z czego 90tys. przeze mnie.
viewtopic.php?p=1890404#p1890404
Przebieg 112tys. z czego 90tys. przeze mnie.
viewtopic.php?p=1890404#p1890404

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
miałem przyjemność jeżdzić 6 z 2.3 w M nie pamietam czy to 5 czt 6 biegowa była i wrażenia pozytywne
czytając sporo swego czasu prasy zagranicznej, głównie USA, pamietam artykuł o M3 głównie o zmianach po liftingu i było bardzo szczegółowo opisane zmiany m.in. w silnikach 2.0 i 2.3 i pamietam, że i przed i po liftowe silniki różniły sie technologicznie, i jakies tam zachodziły zmiany równiez po lifcie
analizujac przełożenia skrzyni 5 biegowej miedzy tymi 2 silnikami to 2.0 ma lepszą "2" a później 3 i 4 bieg krótszy ma 2.3 a 5 dłuższa, nie wiem jak skrzynie 6 biegowe, ma ktos przełozenia tej skrzyni dla tych silników czy w ogóle przełożenia po lifcie i dla 3.0 też
nie wiem ile % wychodzi wiecej za ubezpieczenie...
brałbym 2.3, może różnia sie awaryjnościa przed i po lifcie ?
w PL fachowców nie brakuje tylko kasy a w USA np. przecietny idota nie dba
czytając sporo swego czasu prasy zagranicznej, głównie USA, pamietam artykuł o M3 głównie o zmianach po liftingu i było bardzo szczegółowo opisane zmiany m.in. w silnikach 2.0 i 2.3 i pamietam, że i przed i po liftowe silniki różniły sie technologicznie, i jakies tam zachodziły zmiany równiez po lifcie
analizujac przełożenia skrzyni 5 biegowej miedzy tymi 2 silnikami to 2.0 ma lepszą "2" a później 3 i 4 bieg krótszy ma 2.3 a 5 dłuższa, nie wiem jak skrzynie 6 biegowe, ma ktos przełozenia tej skrzyni dla tych silników czy w ogóle przełożenia po lifcie i dla 3.0 też
nie wiem ile % wychodzi wiecej za ubezpieczenie...
brałbym 2.3, może różnia sie awaryjnościa przed i po lifcie ?
w PL fachowców nie brakuje tylko kasy a w USA np. przecietny idota nie dba
MazdaSpeed – Mazda 323F BJ
ETKlub – Fiat Bravo
ETKlub – Fiat Bravo
- Od: 23 maja 2009, 00:29
- Posty: 173
- Skąd: Ełk
- Auto: Madzia 323F BJ 1840
Fiat Bravo
Koła dwumasowe występuja w maździe z tymi silnikami,czy tylko w dieslach.Wiem,że na pewno w nissanie primera p12 z silnikiem 2.0 benzyna jest nieszczęsna dwumasówka. Jak wyglądaja koszty eksploatacji silnika 2.0 – olej+filtry, rozrzad napedzany jest łańcuchem? Chodzi mi oczywiście o oryginalne części i dobry olej.
-
gregk
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: nemi i 6 gości