Co się stało z mazdą i jej właścicielami?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez polo33 » 3 lis 2010, 18:32

a właściciele Vw się tym nie chwalą co wymieniali bo wciąż się chcą utwierdzać, że to najlepsze samochody <lol> Znam paru właścicieli co mają B6 jeżdżą jak na razie od wymiany do wymiany ale to są 1 wł auta i po prostu wiedza jak trzeba uzytkować diesla... i tak samo pewnie jest z każda inna marką. Wszystko i tak rozchodzi się o pieniądze kończy się gwarancja coś padnie to na serwis i tak w kółko, po prostu nikomu by się nie opłaciło robić auta które przejedzie 500 tyś bez wymian ponadstandardowych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:56
Posty: 44
Skąd: Oleśnica
Auto: Nissan Primera SR20DE

Postprzez Bart0n » 3 lis 2010, 18:40

iiyama napisał(a):
bezawaryjna mazda to MIT (zdarzają się rodzynki)


Może dla ciebie mit... wcześniej mieliśmy BG, nie wymienialiśmy nic oprócz opon, klocków, kabli, świec, oleju, filtrów etc... do teraz jeździ, nowy właściciel sobie zrobił polerkę lakieru, usunął rdzę i jest jak nowa, pomimo +/– 300kkm przebiegu. Teraz mamy BJ już dwa lata, jest to samo, nic się nie zepsuło.
Mamy jeszcze w domu civica, 230kkm przebiegu, pewnie jeszcze kręcony był i jest miodzio. No ale bezaawaryjna mazda to mit :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez grabu122 » 3 lis 2010, 18:53

Ale to były auta z lat 90-tych :P
Nie ma co bić piany, niech każdy jezdzi czym chce....
Autor temat świadomie wsadził "kij w mrowisko"
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez iiyama » 3 lis 2010, 19:52

no wsadził...

ale nie oto mi chodziło tak naprawdę

forum mazdy otworzyło mi oczy, że Mazda nie jest autem idealnym a nawet nie jest autem dobrym...

to tak ogólnie i już bez żadnych sprzeczek,

nie ma super aut a napewno seat czy mazda do takich nie należą – sorry winetu nie ta półka.

Ale są inne fajne rzeczy na forum, poznałem wiele osób które tak jak Ja miałem problemy z Mazdą. A teraz PRAWIE każdy z nich jeżdzi inną marką i marzy że kiedyś jeszcze usiądzie za kierownicą ptaszka w kółku – i ja też chce jeszcze jeżdzić Mazdą, ale czekam na ten "jedyny" model który by mi przypasował.

Narazie nie ma – poczekam.

A z forumowiczami dalej utrzymuje kontakt towarzyski bo mi na nich bardziej zależy niż na kawałku blachy.
:) mx-3, 323F BA, M6 GG ASpec, Seat Ibiza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 10:20
Posty: 437 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: ASZ+

Postprzez polo33 » 3 lis 2010, 20:12

forum mazdy otworzyło mi oczy, że Mazda nie jest autem idealnym a nawet nie jest autem dobrym...

tak samo jak wejde na każdej marki forum i powiem, że wszystkie są do bani bo są przypadki- po poprostu jedna na kilkadziesiąt zwykle kupiona od handlarza po nie wiadomo jakim przebiegu ! ale to świadczy akurat o wszystkich modelach moze lepiej nie jeździć autem ? Kupić rower... Nie bo trzeba będzie łańcuch przesmarować i też będzie do bani <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:56
Posty: 44
Skąd: Oleśnica
Auto: Nissan Primera SR20DE

Postprzez iiyama » 3 lis 2010, 20:22

lepiej spawdz smoka olejowego, bo silnik też będzie do bani
:) mx-3, 323F BA, M6 GG ASpec, Seat Ibiza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 10:20
Posty: 437 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: ASZ+

Postprzez Bartg » 3 lis 2010, 20:33

Nie kumam idei tego tematu, Mazda dzis krzywde w zyciu wyrzadzila czy cos ? Znam wiele BG czy BA, ktore mimo wieku jezdza zupelnie bezproblemowo.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Master1309 » 3 lis 2010, 20:36

ej, ej. spokojnie Oo.

otóż, Mazda przynajmniej nie ukrywa cienkącego oleju jak to robi dobrze nam znany Vw, już od czasów B5, 95r. wkładane potocznie mówiąc ' pieluchy ' plastikowe pod silnik aby ukryć jak bardzo leje się z każdej strony. Dlatego w wielu warsztatach B6, B5, Golf, Bora nabrało miana ' Lejland. ' : ) odkąd kupiłem 626 98r. wymieniłem łozysko w prawym kole ~120 zł. i stukają 3 łączniki 2x przód 1x prawy tył. poczekam aż będzie stukał lewy tył <faja> ale to wszystko wina małochwiejskich dróg, ponieważ narozwalali nam drogi na zimę i nie da się przejechać nie zaliczając porzadnych dołów.
Początkujący
 
Od: 31 paź 2010, 12:19
Posty: 13
Skąd: Krasnystaw
Auto: Mazda 626 2.0l 116km, 98r. (V) – LPG + BENZYNA

Postprzez Borys » 3 lis 2010, 20:39

Weźcie wywalcie połowę tematów z warsztatu "zoom-zoom', bo opinie MMP psujemy.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Maciej Loret » 3 lis 2010, 20:41

lulek napisał(a):Sam jestem tatuś ale za kierownicą lubię się cofnąć do czasów "beztroskiego życia". Tematów o usterkach są całe wory, zaś o pięknie zrobionych M6 i fajnych przeróbkach wraz z wykresami z hamowni –> 0.


Moim zdaniem, to bardzo dobrze świadczy o aucie... Dział agro niech pozostanie domeną innych marek i forum.

lulek napisał(a):Smutne bo auto z zewnątrz wygląda dynamicznie i kusi. Osławiony MPS pomimo, ze mnie nie stać to też jak słyszę zrobiony jest "na styk" i wystarczy trochę go podkręcić, a pół auta przydałoby się wymienić (a na pewno już turbinę i sprzęgło).


To dobrze świadczy o Maździe. Chcesz kupić mocniejsze auto? To je kup, a przeróbki zostaw innym... Nie ma takiego auta – idź do konkurencji... Być może dzięki temu "6" nie trapią specjalne plusy ujemne (poza rudą)...

lulek napisał(a):Z SSG przynajmniej wiem, że tam sam dolot daje 20kucyków więcej. A w 2.3 bez turbo (manual) wszyscy jeżdżą serią i się modlą żeby wytrzymał jeszcze trochę.


Taaak.. Tu-154 to najlepszy aktualnie samolot świata, Księżyc nie istnieje, a już od jutra wszyscy będziemy ustawowo zarabiali dwa razy więcej niż wczoraj... Z silnikiem 2,3l mają problemy wszyscy Ci, którzy nie jeździli autem z tym silnikiem... Jakoś właściciele aut z tym silnikiem nie narzekają...

lulek napisał(a):Kiedyś benzynowymi silnikami mazdy można było spokojnie zrobić 300-500tkm. Teraz?


Teraz nikogo to nie interesuje...
Kiedyś ludzie mieszkali w jaskiniach... Teraz?

lulek napisał(a):Pls. powiedzcie że się mylę. Ja bardzo chciałbym zainwestować w M6 ale nie chciałbym się władować w studnię bez dna.


Bez sęsu... Zainwestuj w 250 GTO albo Gullwinga...

lulek napisał(a): Jaksa poinformował mnie, że silniki 2.3 są praktycznie niedostępne na rynku wtórnym i trzeba z US ściągać.


Ile płacisz za link do takiego auta?

lulek napisał(a):Może jakieś SWAPY możliwe? Np. V6 z amerykańca do europejskiej 6 ? Abstrakcja?


Dlaczego? Skoro jest porszenka...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez YaRQ » 3 lis 2010, 20:44

widać poziom golfowego forum powoli wychodzi...
w sumie temat sprowadza się do tego samego co 'zamiana Mazdy na honde' i o(d)porność na wpisy użytkowników...
piszą ci którzy mają jakiś problem – a nie jeżdżacy od miesięcy czy lat bezawaryjnie, co by miało na celu forum z samymi wpisamy w stylu: 'dziś zrobiłem 30km bezawaryjnie', 'a ja wczoraj 150km' itd. no może niemcy tak robią..

PS: vwszrot.pl <lol>
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2008, 14:40
Posty: 366
Skąd: PL -> SBI
Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6

Postprzez Bartg » 3 lis 2010, 20:58

Tu też sporo racji, jak się komuś auto nie psuję, to nie tworzy tematów o niczym, tylko pisuje w innych działach. A, że naściągano miliony uzywanych aut z Unii, to siłą rzeczy część z nich będzie się psuc.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Radek89 » 3 lis 2010, 21:01

Ja swoją byłą kupiłem z przebiegiem 190 tys. ( kręcony na 90 % ) , przez 3 lata mojej eksploatacji to auto przeżyło katusze ... strzały ze sprzęgła setki razy w ciągu tygodnia , odcinki praktycznie non stop. Na weekendy to auto wiecznie miało obroty w zakresie 5000 – 6000 tys. , starty ze skrzyżowań na skręconych kołach ?? – NON STOP !!!

Sprzedałem mazdę z przelotem ok 250 tys. , silnik cykał jak zegarek i nie piła mi oleju .... Nigdy nie zmieniłem ani sprzęgła , ani przegubów , skrzynia biegów chodziła jak w zegarku ... nigdy absolutnie nic się nie zepsuło ... Wymieniłem tylko niektóre rzeczy eksploatacyjne , ale w sumie były to :
-amorki tył
– sworzeń wachacza przód
– kable WN
– Świece

Oleje i filtry to wiadomo – regularnie ...


Teraz tak : Mase znajomych ma golfy i inne wynalazki ,,nie do zajechania " i tam przy takiej samej eksploatacji idą przeguby , sprzęgła , spypią się skrzynie biegów ...


VW chce porównywać się do mazdy ?? WOLNE ŻARTY ... ktoś napisze , że nowe mazdy są dużo gorsze .... może i racja ... ale zobaczymy jak autka które teraz mają roczek lub dwa i wychodzą drobne wady konstrukcyjne tylko , będą sprawowały się za 15 lat ... Wtedy będzie wiadomo ....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez polo33 » 3 lis 2010, 21:25

iiyama napisał(a):lepiej spawdz smoka olejowego, bo silnik też będzie do bani


sprawdzam przy co drugiej wymianie oleju ;P czysty za każdym razem i silniczek przynajmniej nie kopci jak TDI które zostaje zawsze w tyle papa

pzdr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:56
Posty: 44
Skąd: Oleśnica
Auto: Nissan Primera SR20DE

Postprzez grabu122 » 3 lis 2010, 21:47

Radek89 napisał(a):Ja swoją byłą kupiłem z przebiegiem 190 tys. ( kręcony na 90 % ) , przez 3 lata mojej eksploatacji to auto przeżyło katusze ... strzały ze sprzęgła setki razy w ciągu tygodnia , odcinki praktycznie non stop. Na weekendy to auto wiecznie miało obroty w zakresie 5000 – 6000 tys. , starty ze skrzyżowań na skręconych kołach ?? – NON STOP !!!

Sprzedałem mazdę z przelotem ok 250 tys. , silnik cykał jak zegarek i nie piła mi oleju .... Nigdy nie zmieniłem ani sprzęgła , ani przegubów , skrzynia biegów chodziła jak w zegarku ... nigdy absolutnie nic się nie zepsuło ... Wymieniłem tylko niektóre rzeczy eksploatacyjne(...)

Teraz tak : Mase znajomych ma golfy i inne wynalazki ,,nie do zajechania " i tam przy takiej samej eksploatacji idą przeguby , sprzęgła , spypią się skrzynie biegów ...
VW chce porównywać się do mazdy ?? WOLNE ŻARTY (...)


Musisz ten post umieścić na forum Golfa :D albo najlepiej niech to admini umieszczą na stronie głównej mazdaspeed :P
Ile masz lat? Niech zgadnę... z...19 <faja>
A może piwko Ci zaszkodziło?
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez PAQ323F » 3 lis 2010, 22:27

W praktyce Maciek (Loret) jak i sporsza czesc kolegow na tyle wyczerpala temat – ze jakies 90% moich argumentow juz padlo :) No ale dopisze te 10% ;P

Tuning ? Drogi kolego – wyszedl troche z mody w tym kraju ostatnio (sam to mam za soba 2003-2004r. + streetracing.pl). Ci ktorzy "tuningowali" – sie postarzeli. Naturalna kolej rzeczy. Najpierw byly tuningi, pozniej moda na cichociemne diesle (najlepiej chip by Aligator albo MastersTDI etc.).

Tak samo sie czasy zmienily. Dzis nikt nie zwraca uwagi czy samochod zrobi 300Kkm czy 400Kkm – jak slusznie koledzy wczesniej stwierdzili – BO nikt nie zamierza tyle jednym autem jezdzic. No Sorry. Szkoda zycia. Nawet najlepsze auto w obecnych czasach zaczyna sie nudzic po 100,150 czy 200Kkm. Nie mowie ze tak jest u kazdego – ale wiemy naturalnie o co chodzi.

Napisales tez ze nigdzie nie ma tyle tematow odnosnie usterek co na MSPEED. A wpadles na to, ze forum MSPEED jest dosc pokazne – spore ? I posiada w 3 i troche uzytkownikow ? Poza tym zareczam ci ze na innych forach jest to samo (w dzialach serwisowych) – zarowno u Forda, jak i Nissana, czy Hondy.

Panel docelowy Mazdy sie postarzal – wiec nie oczekuj ze co 2 uzytkownik bedzie wstawial "przelotowke", robil design czy swapował, uturbiał, NOS-ował etc. Te czasy to już minęły i mysle bezpowrotnie :)

A reszte dopisali koledzy :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2010, 22:26
Posty: 94
Skąd: Zagłębie
Auto: Madzia 323F BG 1.6 16V
RED Zaglebie

Postprzez Bartg » 3 lis 2010, 22:41

Patrzać na niesamowity boom na drifting i trackdaye to bym powiedział, ze tuning jak najbardziej rozkwita u nas, tylko na innym poziomie już.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez PAQ323F » 3 lis 2010, 22:45

A możliwe. Masz calkowita racje :) Driftu nie podalem.....bo za moich czasow, Drift dopiero wchodzil na cykliczne imprezki i raczej byl dla malej garstki ludzi (dla nas wtedy kiwntesencja byla "Ćwiartka"). :)

Sie postarzalem :) NIe ma co :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2010, 22:26
Posty: 94
Skąd: Zagłębie
Auto: Madzia 323F BG 1.6 16V
RED Zaglebie

Postprzez Ania_TM » 3 lis 2010, 22:48

Proponuje się niektórym ochłodzić :P bo niedługo się dyskusja skończy :P


Jeżdżę BG dwa lata i mam zamiar, dopóki mazda nie pójdzie do krainy autostrad.

Mazdy potaniały i niestety można spotkać sporo młodych kierowców, którzy nie dbają o samochód.
Trafiają się też pasjonaci, którzy wkładają sporo serca i pracy w samochód. :)

Ktoś kiedyś powiedział, że gdzie kończy się ekonomia, tam zaczyna się pasja. <faja>

A odnośnie właścicieli, forum to dla niektórych pewien etap życia. Jak mamy pracę i rodzinę, pojawiają się inne obowiązki.
Temat się wielowątkowy robi :P
Ania_TM
 

Postprzez Bartg » 3 lis 2010, 22:52

PAQ323F napisał(a):A możliwe. Masz calkowita racje :) Driftu nie podalem.....bo za moich czasow, Drift dopiero wchodzil na cykliczne imprezki i raczej byl dla malej garstki ludzi (dla nas wtedy kiwntesencja byla "Ćwiartka"). :)

Sie postarzalem :) NIe ma co :)

Na same trackdaye powstaja u nas niesamowite projekty, ostatnio widzialem Arosę z silnikiem 1300 z Yamahy – zupełnie inna niż gotowe konstrukcję, bo silnik i napęd z przodu, do tego kłowa skrzynia <serduszka> Tak samo w stanach furorę robi firma oferująca swapy na V8 do starych BMW ( E30, E36 ), czyli coś, co u nas istnieje od dawna :P A, że Mazdy się tu nie łapią ? Cóż do MX5 nie każdy się zmieści, wankle są u nas prawie nieznane, a starsze silniki nie mają takiego potencjału i łatwości podkręcania jak Hondy.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Moto