Orurowanie samochodu

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez maselek » 24 paź 2010, 16:29

Witam
Potrzebuję orurować Land rovera. Czy ktoś może korzystał z takich usług i mógłby polecić jakąś konkretną i sprawdzoną firmę zajmującą się orurowywaniem aut ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez Barthez » 24 paź 2010, 18:27

to pytanie raczej na forum 4x4.
ps
dla ozdoby czy w teren?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez maselek » 24 paź 2010, 19:54

Szczerze mówiąc nie wiem po co :P tak sobie ubzdurałem, chyba raczej dla ozdoby, jakiś on taki "łysy" bez rurek z przodu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez Badyl » 24 paź 2010, 20:30

Coś mi się obiło o uszy, że nie jest to już dozwolone o ile auto nie wyjechało tak z fabryki.
Obrazek
Obrazek Mazda Premacy 2003 | CP DiTD RF4F | Badylowóz v4.0
| 323f BA 1,5->323f BA 2,0 GT->323f BA 2,5 KL-ZE->Premacy DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2007, 15:28
Posty: 1650
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003

Postprzez megabebzon » 25 paź 2010, 00:21

A nie można przyciąć z jana przy kontroli, że tak właśnie "fabryka dała"? Jest to gdzieś w dowód wpisane?
Mistrza cechuje spokój i długie ruchy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2006, 16:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza/Częstochowa/Koszalin/Wędrzyn/Warszawa Targówek/Bródno
Auto: mercedes 450 SL '72 EU
smart roadster

Postprzez Badyl » 25 paź 2010, 00:25

megabebzon napisał(a):A nie można przyciąć z jana przy kontroli, że tak właśnie "fabryka dała"? Jest to gdzieś w dowód wpisane?


można, ale cytując czyjąś wypowiedz z netu

Jezeli potrącisz takimi rurami bez atestu i dopuszczenia do ruchu jakiegoś gostka i on zostanie kaleką (albo tak załatwi sprawe z lekarzem że bedzie miał taki kwit) to bedziez mu becelował rente do końca życia z własnej kasy – bo ubezpieczyciel sie wypnie.
Obrazek
Obrazek Mazda Premacy 2003 | CP DiTD RF4F | Badylowóz v4.0
| 323f BA 1,5->323f BA 2,0 GT->323f BA 2,5 KL-ZE->Premacy DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2007, 15:28
Posty: 1650
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003

Postprzez Lord » 25 paź 2010, 01:05

A jest jakiś przepis mówiący cokolwiek na ten temat? Na jakiej podstawie ubezpieczalnia może nie wypłacić OC? Trochę zaskoczyła mnie ta informacja i stąd moje pytanie.
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 01:30
Posty: 87
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GY 2.0 LF-DE 2007
było: Corolla e12 2.0 D4D | 626 GF 2.0

Postprzez Paweł » 25 paź 2010, 03:11

Lord napisał(a):A jest jakiś przepis mówiący cokolwiek na ten temat?

Cała masa różnych przepisów. Ogólnie jest to przypadek poruszania się pojazdem bez homologacji – bo tak zmodyfikowany ją traci. To samo dotyczy legendarnych już zenonów i jeszcze nie tak popularnych kół/opon o niefabrycznych rozmiarach.

Oczywiście, żeby TU mogło się wypiąć ubezpieczenia, to potrzebny byłby dowód, że dana przeróbka miała wpływ na zdarzenie lub jego skutki, co oczywiście jak łatwo sobie wyobrazić, w przypadku rur na przedzie, wystających elementów lub przerobionych reflektorów nie byłoby trudne.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Lord » 25 paź 2010, 04:20

Ok, doczytałem (chyba). Orurowanie musi mieć dokument – homologację. Czyli, że zostało dopuszczone do ruchu z danym modelem samochodu. A przynajmniej jakoś tak.
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 01:30
Posty: 87
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GY 2.0 LF-DE 2007
było: Corolla e12 2.0 D4D | 626 GF 2.0

Postprzez megabebzon » 25 paź 2010, 14:34

No to co, maselek, rezygnujesz z pomysła? Ostatnio czytałem, że kolowi pod koła "wtargnęła gwałtownie" dziewięćdziesięcioośmioletnia staruszka – no i becelować jej rentę będzie do końca życia <nie> Choć akurat w tym wypadku tragedii nie ma...
Mistrza cechuje spokój i długie ruchy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2006, 16:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza/Częstochowa/Koszalin/Wędrzyn/Warszawa Targówek/Bródno
Auto: mercedes 450 SL '72 EU
smart roadster

Postprzez maselek » 25 paź 2010, 20:42

megabebzon napisał(a):No to co, maselek, rezygnujesz z pomysła?

Trochę się waham :P

Wygrzebałem w sieci coś takiego:

DZ.U.192 z 2007 r – zmiana do DZ.U.32
Zgodnie z paragrafem 7 punkt 11 rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia z dnia 31 grudnia 2002 r. (Dz. U. 2003 Nr 32, poz. 262), w przypadku samochodu osobowego, samochodu ciężarowego lub pojazdu specjalnego, których dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3,5 t, przednie orurowanie lub dodatkowy przedni zderzak, mające służyć do ochrony pojazdu przed uszkodzeniami w razie zderzenia z innym przedmiotem, mogą być zamontowane wyłącznie w pojazdach, dla których zostały homologowane. Przepis ten nie dotyczy urządzeń, o masie poniżej 0,5 kg, które przeznaczone są wyłącznie do ochrony reflektorów. Dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 20 października 2007r.


Czyli pojazdy "orurowane" zarejestrowane przed 20.10.2007r. są bezkarne ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez Grzyby » 25 paź 2010, 23:51

maselek napisał(a):Czyli pojazdy "orurowane" zarejestrowane przed 20.10.2007r. są bezkarne

Tak

Możesz poszukać fabrycznego orurowania, wtedy wszystko będzie cacy.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Moto