Nowy silnik spalinowy

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Myjk » 14 lip 2010, 15:01

Silnik dwusuwowy o przeciwstawnych tłokach i przeciwstawnych cylindrach. Podobno o polowe lżejszy i o 50% oszczędniejszy paliwowo od zbliżonej jednostki klasycznej. Firma uzyskuje spore zainteresowanie poważnych inwestorów. Szefem technicznym jest były szef napędów VW.

http://www.ecomotors.com/

by JAM@p.m.s


Wygląda obiecująco -- aż niemożliwie, że dopiero po tylu latach istnienia
silnika spalinowego (w tym konstrukcji takiej jak rotor) ktoś na to wpadł.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Tomek6 » 14 lip 2010, 16:34

W takim razie ja dorzucę od siebie równie ciekawą koncepcję – silnik MCE5.

http://www.mce-5.com/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez bazyl wspaniały » 16 lip 2010, 15:27

Już w czasie II WŚ powstawały tego typu konstrukcje, ale czas potrzebny na badania był zbyt długi do potrzeb.
Radzieccy konstruktorzy zrobili silnik do czołgu w układzie kwadrat (cztery cylindry, cztery wały osiem tloków) wały znajdowały się na rogach kwadratu a tłoki pracowały kusobnie po dwa na cylinder. I wiele innych ciekawych patentów które zostały zgniecione przez najmniej ifektowny układ czyli 4cylindry4tłoki4suwy i to w jednym rzędzie :|
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez bazyl wspaniały » 17 lip 2010, 14:47

faranek22 napisał(a):Paliwo coraz droższe i środowisko coraz bardziej zanieczyszczone więc w takich rozwiązaniahc jest przyszłość

Przyszłość to jest w elektryce. Czytałem niedawno artykuł jakim picem na wode są dane o emisji co2 <lol>
Taki kit nam wciskają że bania mała, a eco systemy i super oszczędne auta to tylko na folderach. Podali wiele przykładów ekoaut które NIE RÓŻNIĄ się w emisjii i spalaniu od normalnych.
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez prezes83 » 17 lip 2010, 16:12

bazyl wspaniały napisał(a):Czytałem niedawno artykuł jakim picem na wode są dane o emisji co2 <lol>

Niestety racja. Wszystko co ma związek z zanieczyszczeniem w postaci CO2 to bujda. Jest to po prostu motor do napędzania różnych organizacji,certyfikaty na emisję CO2 itp – stąd się wyciąga pieniądze na badania o których nie mamy zielonego pojęcia – a na pewno nie związane z ekologią.
Człowiek w swojej działalności czyli transport, przemysł itd produkuje do tylko 2% emitowanego do atmosfery CO2, pozostałe 98% to życie, czyli zwierzęta, rośliny fotosynteza itd....
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez edekm6 » 17 lip 2010, 17:55

Z tą fotosyntezą to troszkę sie rozpędziłeś. CO2 to substrat jest a nie produkt.
Co do konstrukcji silników to sporo było i jest innowacyjnyh projektów ale zawsze były/są jakies problemy dot. trwałości, spalania, drgań itp i z którymi trudo sobie poradzić niewielkim kosztem niewpływajacym na masowe zastosowanie.
Początkujący
 
Od: 1 maja 2010, 13:45
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: M6 MZR-CD

Postprzez prezes83 » 17 lip 2010, 18:07

Racja <glupek2> <glupek2> :D
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto