jaki to silnik, 2.0 td 87hp

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez niedzwiadz » 4 mar 2010, 00:43

Witam,

W swojej suzuki vitarze mam fabrycznie diesla ze stajni mazdy. Niestety nie jestem w stanie dokładnie określić typu motoru. W eksploatacji bazuję jedynie na ogólnych informacjach znalezionych m.in. na tym forum i na własnej wiedzy.

Silnik ma wg. dowodu dokładnie 1998cm3, 87KM, turbodiesel z intercoolerem, na silniku oznaczenia RF. Jak wymieniałem rozrząd to dostałem najpierw od Mazdy 626 :).

Występuje wersja bez intercoolera o mocy 71KM.

Samo auto jest z roku 1997r.

O ile dobrze wyczytałem to RF jest oznaczeniem całej gamy silników..? Prosiłbym o pomoc w weryfikacji typu silnika. Grzebię już ze dwa miesiące po sieci i konkretnej informacji nigdzie nie mogę znaleźć. W razie czego mogę wrzucić fotki ;).
Początkujący
 
Od: 3 mar 2010, 18:00
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Auto: Suzuki Vitara 2.0d IC > z piecem Mazdy ;).

Postprzez kolo.z.b » 5 mar 2010, 22:24

Wrzuć fotki chętnie zobacze
Początkujący
 
Od: 7 sie 2009, 21:01
Posty: 25
Skąd: Opoczno
Auto: MAZDA 323BA 2.0 DIESEL 1997r.

Postprzez Grzyby » 15 mar 2010, 21:28

DiTD ?? (były 90KM). Nic innego mocowo nie pasuje. Na pewno nie jest to Comprex.
No wychodzi że to DiTD.
Ciekawe...
Wrzuć jakieś foty.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Riki » 19 mar 2010, 02:29

Na pewno nie jest to motor DiTD..... DiTD/CiTD nie było/nie jest montowane nigdzie poza modelami Mazdy. RF z tradycyjną turbiną i IC. Były takie w BJtach ale bez turbo...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Grzyby » 19 mar 2010, 15:44

Trochę pogrzebałem po necie.
To jest ciekawostka mocna.
Rozrząd idzie taki jak do DiTD (napinacz) – nie wiem czy taki sam szedł do RFa. Uszczelka pod głowice jak do RF w GD.
Część gratów z silnika z E2000/E2200. Głowica MAZDA 626/323 RF,RFN 2,0 D/TD GD/GE

Czyli generalnie to silnik Mazdy.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez niedzwiadz » 24 mar 2010, 22:25

Dawno nie zaglądałem na forum, jutro wrzucę fotki. DiTD to na moje oko nie jest. Turbo zwykle, na pewno nie comprex. Do tego intercooler.

Jak porównywałem rozrząd który dostałem przez pomyłkę (od którejś 626) a mój prawidłowy to ja mam tylko napinacz, a sam pasek jest sporo krótszy (choć to może wynikać po prostu z braku klimy).

A – pompa wody też od 626 podchodzi.... tylko że Mazdy mają silnik poprzecznie i wiatrak na chłodnicy elektryczny, ja mam silnik wzdłużnie i wiatrak na wiskozie pędzony właśnie z pompy wodnej – moja pompa ma dodatkowe mocowania na wiatrak :).

Foty jutro w robocie dorzucam. Dziękuję za zainteresowanie tematem.
Początkujący
 
Od: 3 mar 2010, 18:00
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Auto: Suzuki Vitara 2.0d IC > z piecem Mazdy ;).

Postprzez niedzwiadz » 25 mar 2010, 23:52

Obiecane zdjęcia:

http://picasaweb.google.pl/Oholender/Vitara20TDiC?feat=directlink

Niestety robione przed chwilą...
Początkujący
 
Od: 3 mar 2010, 18:00
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Auto: Suzuki Vitara 2.0d IC > z piecem Mazdy ;).

Postprzez Riki » 27 mar 2010, 01:26

Pachnie mi to najbardziej RF7 jeśli chodzi o jednostki Mazdy. Grzyby nie sugeruj się katalogami ;) napisać wszystko można..
Jak widać można uturbić RF-a.... bez rozwiązania typu Comprex. Fajnie by jeździło GD w turbodieslu <lol> przy tej wadze... fiuu fiuu wystarczająco.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy Moto