Konsekwencje zwlekania z wymianą oleju, filtrów
Strona 1 z 1
Hej
Mam zapisane ,że w tym aucie wymienia się olej + filtry co 10k km. Właściciel wozu, który wydaje mi się notabene ma go gdzieś (tata), upiera się ,że wymienia się co 15k km. W silniku jest półsyntetyk mobila co jest wg. mnie głupotą przy "przebiegu" 130kkm, wygląda na tyle, ale 100% pewności nigdy nie ma. No i przejechał na tym oleju te 15k km, wymiana powinna być 5k temu, teraz to pewnie jest zupa w tym silniku. Jutro mam przejechać dłuższą trasę, a dzisiaj wieczorem gdy go odpalałem zapalił, po chwili zgasł a następnie od razu zapalił. No i pytanie brzmi, co może grozić w związku z tym zwlekaniem? Szybsze zużycie silnika, czy może wyniknąć z tego jakaś usterka?
Pozdrawiam
Mam zapisane ,że w tym aucie wymienia się olej + filtry co 10k km. Właściciel wozu, który wydaje mi się notabene ma go gdzieś (tata), upiera się ,że wymienia się co 15k km. W silniku jest półsyntetyk mobila co jest wg. mnie głupotą przy "przebiegu" 130kkm, wygląda na tyle, ale 100% pewności nigdy nie ma. No i przejechał na tym oleju te 15k km, wymiana powinna być 5k temu, teraz to pewnie jest zupa w tym silniku. Jutro mam przejechać dłuższą trasę, a dzisiaj wieczorem gdy go odpalałem zapalił, po chwili zgasł a następnie od razu zapalił. No i pytanie brzmi, co może grozić w związku z tym zwlekaniem? Szybsze zużycie silnika, czy może wyniknąć z tego jakaś usterka?
Pozdrawiam
"Szóstka jest beznadziejna. Już na pierwszy rzut oka widać, że tak naprawdę to niewiele ją od poprzednika różni… który z kolei niewiele się różnił od poprzednika. I tym sposobem od kilkudziesięciu lat pół Europy wzdycha do lekko modernizowanego garbusa..."
Święta prawda
Święta prawda
- Od: 27 maja 2008, 22:23
- Posty: 97
- Auto: BJ ZM '03
Bakss napisał(a):teraz to pewnie jest zupa w tym silniku
jaka zupa? nie zartuj
Bakss napisał(a):No i pytanie brzmi, co może grozić w związku z tym zwlekaniem?
nic nie grozi w zwiazku z opóźnieniem o 5 kkm
Bakss napisał(a):a dzisiaj wieczorem gdy go odpalałem zapalił, po chwili zgasł a następnie od razu zapalił
nie ma to nic wspolnego z wydluzeniem okresu przed wymiana
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
No właśnie nie wiem jak to jest. Gdzieś czytałem ,że olej o dużym przebiegu ma gorsze właściwości smarne i zawiera większe ilości wody. Może jestem zbyt pedantyczny, ale jak pisze ,że co 10k km, to jest jakiś powód by co tyle zmieniać, a 5k km to jest 150% przebiegu dla tego oleju. Chociaż trochę mnie już uspokoiłeś 
"Szóstka jest beznadziejna. Już na pierwszy rzut oka widać, że tak naprawdę to niewiele ją od poprzednika różni… który z kolei niewiele się różnił od poprzednika. I tym sposobem od kilkudziesięciu lat pół Europy wzdycha do lekko modernizowanego garbusa..."
Święta prawda
Święta prawda
- Od: 27 maja 2008, 22:23
- Posty: 97
- Auto: BJ ZM '03
Bakss – nie bój żaby
W niektórych silnikach olej wymienia się co 30 000 a w niektórych nawet co 50 000km – dzisiejsze oleje to nie to samo co produkowane 10 lat temu
Jak jeździsz normalnie bez strasznego pałowania to niczego nie musisz się obawiać 
W niektórych silnikach olej wymienia się co 30 000 a w niektórych nawet co 50 000km – dzisiejsze oleje to nie to samo co produkowane 10 lat temu
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
w większości krótkie, co 3-4 dzień wyjazd 60 kilometrowy. Ale ogólnie staram się by zawsze silnik się dogrzał, nie piłuje na zimnym. Majonezu pod korkiem też nie ma. Dzięki panowie, uspokoiliście mnie 
"Szóstka jest beznadziejna. Już na pierwszy rzut oka widać, że tak naprawdę to niewiele ją od poprzednika różni… który z kolei niewiele się różnił od poprzednika. I tym sposobem od kilkudziesięciu lat pół Europy wzdycha do lekko modernizowanego garbusa..."
Święta prawda
Święta prawda
- Od: 27 maja 2008, 22:23
- Posty: 97
- Auto: BJ ZM '03
15tys to max jaki bym pchal ...
Jesli silnik zawsze ma mozliwosc wypalenia wody to jest okej ....
ja osobiscie nie pchal bym powyzej 10KKM ...
A najlepiej zrobic analize podawalem linki .. cena przystepna I bedziesz wiedzial bez zgadywania
Jesli silnik zawsze ma mozliwosc wypalenia wody to jest okej ....
ja osobiscie nie pchal bym powyzej 10KKM ...
A najlepiej zrobic analize podawalem linki .. cena przystepna I bedziesz wiedzial bez zgadywania
Ja wiem ,że to jest niezdrowe dla silnika, niestety ja nie mam wpływu żadnego na to kiedy olej będzie wymieniony. Jakby to było w pełni moje auto i ode mnie zależało to nie jeździłbym więcej niż 10k km póki nie zrobiłbym tego przeglądu, no ale każdy inaczej do tego podchodzi.
"Szóstka jest beznadziejna. Już na pierwszy rzut oka widać, że tak naprawdę to niewiele ją od poprzednika różni… który z kolei niewiele się różnił od poprzednika. I tym sposobem od kilkudziesięciu lat pół Europy wzdycha do lekko modernizowanego garbusa..."
Święta prawda
Święta prawda
- Od: 27 maja 2008, 22:23
- Posty: 97
- Auto: BJ ZM '03
Właśnie o nim z tym gadałem. Też mi się to dziwne wydaje przy przebiegu 130k lać półsyntetyk. I tu jest pytanie, czy to nie zaszkodzi silnikowi? Przejście z półsyntetyku na syntetyk. Półsyntetyk zawiera już 70% mineralnego, więc jest spore ryzyko.
"Szóstka jest beznadziejna. Już na pierwszy rzut oka widać, że tak naprawdę to niewiele ją od poprzednika różni… który z kolei niewiele się różnił od poprzednika. I tym sposobem od kilkudziesięciu lat pół Europy wzdycha do lekko modernizowanego garbusa..."
Święta prawda
Święta prawda
- Od: 27 maja 2008, 22:23
- Posty: 97
- Auto: BJ ZM '03
moja BJ też miała półsyntetyk przez jakiś czas w silniku. od 130 kkm zalewam 5W50 teraz mam napykane 170 kkm i jest oki:P)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć
!!

- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
Krisek napisał(a):bedzie ok ..
Dokładnie ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
w twoim (tzn.taty) przypadku nie ma czego sie obawiac..
ale jesli ktos jezdzilby ponad norme ustalonom przez producenta,
to moze zalatwic m.in. popychacze, jesli ma hydrauliczne no i inne smarowane podzespoly
silnika...i generalnie "lepiej troche wczesniej niz troche pozniej wymienic olej"
a intensywnie lub na krotkich trasach eksplatowany silnik wymaga czestszych wymian
absolutnie...
pozdr.
E.
ale jesli ktos jezdzilby ponad norme ustalonom przez producenta,
to moze zalatwic m.in. popychacze, jesli ma hydrauliczne no i inne smarowane podzespoly
silnika...i generalnie "lepiej troche wczesniej niz troche pozniej wymienic olej"
a intensywnie lub na krotkich trasach eksplatowany silnik wymaga czestszych wymian
absolutnie...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
W większosci aut okresy miedzy wymianą oelju wynoszą od 10k km do 15k km a więc przy nieznacznym przekroczeniu tych wartości neima się co obawiac.Co innego gdy nie zmieniamy oleju np przez 5 lat a w silniku był olej mineralny (tworzący nagar) Ja też nie wymeiniam oleju rowno co 10 tysięcy (kilka set przejechanych kilometrów w tą czy w tą nie stanowi zbytnio różnicy)
- Od: 7 sie 2008, 11:39
- Posty: 503
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG
luki88 napisał(a): (kilka set przejechanych kilometrów w tą czy w tą nie stanowi zbytnio różnicy)
znam osobiscie historie 323 f-ki z roku 96, w ktorej to po takim lekko spoznionym serwisie
"graly" popychacze, a bylo ich 16 razem ,
no i koszt wymiany tez nie maly byl..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):luki88 napisał(a): (kilka set przejechanych kilometrów w tą czy w tą nie stanowi zbytnio różnicy)
znam osobiscie historie 323 f-ki z roku 96, w ktorej to po takim lekko spoznionym serwisie
"graly" popychacze, a bylo ich 16 razem ,
no i koszt wymiany tez nie maly byl..
pozdr.
E.
może kilka tysięcy bo np te 500 km nie byłoby tak katastrofalne w skutkach dla silnika ewentualnie byłą walnięta upg i tam więcej wody było niż oleju
ale dosyc ot – ole j trzeba wymeiniac i koniec
pozdr
- Od: 7 sie 2008, 11:39
- Posty: 503
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości