Mazda Concept RX-500

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez mirek323F » 17 lut 2010, 22:44

Może ktoś ma więcej informacji na temat tego konceptu, taka Mazdowska wersja De Lorena z "Powrotu do Przyszłości" :)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _Salon.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _Salon.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2007, 16:24
Posty: 373
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: MAZDA 6 GJ 2.5 2016
MAZDA 6 GH 2.0 2009 MAZDA 323F BA 1.5 1996

Postprzez Radex » 18 lut 2010, 10:04

to dziwactwo niezbyt mi się podoba za to DeLorean jest zaje**sty!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez pinky » 18 lut 2010, 10:25

Za autokrata.pl

Prototyp sportowej Mazdy z 1970 r. o nazwie RX-500. Samochód ważący niespełna 850 kg napędzał
rotacyjny silnik o pojemności 500 cm sześc. i mocy 247 KM. Takie parametry zapewniały mu piorunujące osiągi
. Podczas testów na torze fabrycznym Mazdy model RX-500 osiągnął 240 km/h, co w tamtych czasach
było nie lada wyczynem. Dziś ten futurystyczny pojazd można czasami spotkać na japońskich wystawach. Na co dzień auto znajduje się w muzeum transportu
w Hiroszimie.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Retro » 18 lut 2010, 12:21

Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez Globy » 21 lut 2010, 02:13

Kurcze, wydawało mi się, że był o niej już u nas temacik. W każdym razie tutaj co nieco informacji i zdjęć => http://autofoto.pl/blogs/ash/archive/20 ... x-500.aspx
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Ng_6 » 25 lut 2010, 13:58

Globy napisał(a):Kurcze, wydawało mi się, że był o niej już u nas temacik. W każdym razie tutaj co nieco informacji i zdjęć => http://autofoto.pl/blogs/ash/archive/20 ... x-500.aspx


Jakiś znajomy nick na dole w wpisie pod tym artykułem ;D

A teraz takie pytania – czy ma ktoś model (najlepiej w skali max 1:20) tego autka?
Z tego co zauważyłem jest kilku specjalistów mechaników na forum (statystycznie rzecz ujmując każdy polak nawet NIE kierowca za takowego się uważa, zaraz obok lepszego premiera/prezydenta, selekcjonera piłki ręcznej, nożnej, siatkowej i jurora kobiet w rozkładówce CKM-u – wbrew pozorem funkcje łączone <glupek2> ).
Jest całą masa zapaleńców ( kto nim jest ręka w górę papa ).
Dlaczego by nie spróbować wprowadzić koncept w życie?
Ja np. bawiłem się "trochę" kompozytami. Pomijając wagę i wytrzymałość ( kompozyt o grubości 1 mm ma wytrzymałość taką, jakby to było 1,5 mm stali), po zrobieniu formy można "klepnąć" kilka ładnych odbitek...

Co Wy na to??

Edit:
1 dzień i zero odzewu. chyba pomyliłem się w ocenie.
MPV LV 3.0 18V czas na sprzedaż
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2009, 17:00
Posty: 59
Skąd: małpolska lub Lublin
Auto: MPV 3.0 18V – jeszcze nie zabytek ;)

Postprzez bazyl wspaniały » 1 mar 2010, 23:52

Ng_6 napisał(a):
Globy napisał(a):Kurcze, wydawało mi się, że był o niej już u nas temacik. W każdym razie tutaj co nieco informacji i zdjęć => http://autofoto.pl/blogs/ash/archive/20 ... x-500.aspx


Jakiś znajomy nick na dole w wpisie pod tym artykułem ;D

A teraz takie pytania – czy ma ktoś model (najlepiej w skali max 1:20) tego autka?
Z tego co zauważyłem jest kilku specjalistów mechaników na forum (statystycznie rzecz ujmując każdy polak nawet NIE kierowca za takowego się uważa, zaraz obok lepszego premiera/prezydenta, selekcjonera piłki ręcznej, nożnej, siatkowej i jurora kobiet w rozkładówce CKM-u – wbrew pozorem funkcje łączone <glupek2> ).
Jest całą masa zapaleńców ( kto nim jest ręka w górę papa ).
Dlaczego by nie spróbować wprowadzić koncept w życie?
Ja np. bawiłem się "trochę" kompozytami. Pomijając wagę i wytrzymałość ( kompozyt o grubości 1 mm ma wytrzymałość taką, jakby to było 1,5 mm stali), po zrobieniu formy można "klepnąć" kilka ładnych odbitek...

Co Wy na to??

Edit:
1 dzień i zero odzewu. chyba pomyliłem się w ocenie.

Jakie koszta?? Praco i czasochłonność?? bo jeśli to takie łatwe to ja 2x poproszę ;)
zapodaj jakieś szczegóły to i ludzie pomyślą
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Ng_6 » 3 mar 2010, 21:51

Witam.
To miło, że ktoś jednak zareagował na tego posta <jupi> .

Nie wiem jakie dokładnie informacje Cię interesują. Ja jedynie mogę się wypowiedzieć na temat wyrobów z laminatu.
jak masz model w odpowiedniej skali to po prostu przeliczasz wymiary i działasz :)
Najdłużej schodzi nad zrobieniem modelu w skali 1:1, tutaj nie nadgonisz, godziny lecą niczym kilometry pod nartami Justyny Kowalczyk.
Zużywasz kilogramy szpachli, metry papieru ściernego i cały zestaw narzędzi warsztatowo podobnych.
Po wykonaniu modelu niezbędne jest jeszcze kilka przymiarek i gdy już masz pewność, że wszystko jest idealnie ( ostatnią szpachle natryskową kończysz docierać pastą polerską 3 000, chyba, że ma być idealnie to 5 000) zabierasz się za robienie formy (modląc się o brak kątów ujemnych :P) odczekujesz 2 dni na sezonowanie się materiału i już masz gotową formę.
Teraz wystarczy sprawdzić jak będzie wychodził produkt z formy (mając nadzieję, że jak najlepiej;). Następnie wzmacniasz ją w kilku miejscach, dorabiasz miejsca na uchwyty i wyrównujesz powierzchnie, jeśli pojawiła się taka potrzeba. Wtedy po skończonej operacji znów papiery na wodę i polerka, następnie trzeba nałożyć rozdzielacz i już można robić odbitki formy.
Podczas nakładania warstw laminatu można w nim zatopić jakieś elementy (np uchwyty), jednak muszą być one wykonane z stali kwasoodpornej- utleniający się podczas sezonowania laminatu styren jest w stanie skutecznie nadgryźć normalną czarną stal.
Kolor laminatu można wybrać sobie samemu – tzn rozmieszać barwnik w żelkocie, lub też pomalować gotowy element (niestety lakiery są droższe niż standardowy akryl samochodowy) na dowolny kolor.
Wracając do czasu, to mając gotowe formy w ciągu 72h otrzymuje się elementy karoserii samochodu. Wliczając w ten czas niezbędne przerwy technologiczne.

to taka wersja uproszczona, którą nawet największy "lajkonik" powinien bez problemu przyswoić.
Kwestia pozostałych spraw w wykonaniu repliki już nie leży w mojej gestii.
Mogę zaoferować swoje umiejętności, trochę materiałów, jakąś radę.. czekam na jakiś znak zainteresowania...
MPV LV 3.0 18V czas na sprzedaż
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2009, 17:00
Posty: 59
Skąd: małpolska lub Lublin
Auto: MPV 3.0 18V – jeszcze nie zabytek ;)

Postprzez bazyl wspaniały » 3 mar 2010, 22:13

W takim wypadku to nie repliki tylko elementy współczesnych trzeba robić. Samych masek do 626 trochę by poszło w ciągu roku, podobnie inne elementy: progi z logo lub nickiem lub typem/nazwą auta, nakładki na progi itp.
Nie myślałeś o tym??
Taki kpl nakładek na progi też myślę że by trochę zeszło, wystarczyło by zrobić uniwersalny model do którego na czas formowania przykładało by się litery ułożone w nick. Troszkę się wy tym orienstuję bo w odlewni pracuję i samo przygotowanie modelu pod wieloma względami jest podobne.
jaki by były koszty wyprodukowania progu przy powiedzmy serii 20 kpl (4 nakładki w 4 drzwiowych autach i 2 w dwudrzwiowych).
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Ng_6 » 4 mar 2010, 11:15

Mówisz, że "trochę" by poszło.
Pytanie czy znaleźli by się chętni.
Bo sprzedanie trzech lub czterech masek na rok (i to po wyjątkowo preferencyjnej cenie bo jak znam ludzi zaraz bym usłyszał:
– "eee panie, za 300 zł to ja znajdę gdzieś na szrocie i to oryginalną, myślałem, że pan za 50 zł sprzedajesz" )

to nie tyle nieproporcjonalnie, co wręcz nieporozumienie względem poniesionego nakładu czasu i kosztów.

Jeszcze niedawno w Łodzi sprzedawali karoserie z laminatu – ściągniętą z Corvette, życzyli sobie za to 7k. Nie chcę spekulować (bo nie znam dokładnych wymiarów auta i nie siadłem z kalkulatorem w ręce), jednak mogę powiedzieć, że koszt zrobienia jednej odbitki (mając już gotowe formy) na taką 626 jest mniejszy niż oddanie jej do lakiernika do całościowego malowania.
MPV LV 3.0 18V czas na sprzedaż
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2009, 17:00
Posty: 59
Skąd: małpolska lub Lublin
Auto: MPV 3.0 18V – jeszcze nie zabytek ;)

Postprzez Globy » 6 mar 2010, 23:34

Ja mogę się dorzucić lub pomóc zbierać kasę ;) Robiłem podobny projekt na wydziale (PW SiMR) i niestety to trochę przekichane dla osób pracujących, jeśli chodzi o koszty czasowe i obliczenia.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Ng_6 » 7 mar 2010, 01:48

łaaaał, to jednak ktoś to czyta ;D

Czekam na jakiś większy odzew, bo jak na razie, to trochę się wyrwałem przed szereg, a temat w miejscu stoi.
Choć jak Szefu się podpisał, to może coś drgnie ? ;)

Ludzie, macie pomysły? To piszcie! Mazda to nie skrót od MaraZm i Dołująca beznadziejA
MPV LV 3.0 18V czas na sprzedaż
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2009, 17:00
Posty: 59
Skąd: małpolska lub Lublin
Auto: MPV 3.0 18V – jeszcze nie zabytek ;)

Postprzez Globy » 7 mar 2010, 11:17

Ng_6 napisał(a):MaraZm i Dołująca beznadziejA

Zależy od egzemplarza <lol>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Ng_6 » 7 mar 2010, 22:16

Szefie, to miłą propozycja i doceniam jej złożenie, jednak najpierw chciał bym aby wszystko odbyło się "po Bożemu".

Problem kasy jest drugorzędny. Jak na razie nie ma zainteresowania i osób, które chciały by cokolwiek zrobić w kierunku zamienienia koncept w rzeczywistość.
Patrząc po innych tematach, to są na forum ludzie, mający taaaaakie pojęcie o elektryce, mechanice i pochodnych, że zawstydzili by turbodymomena, premiera, brata prezydenta i super S razem wziętych.
Jednak nie widzę ich tu.
Nie widzę też osób, mogących zaoferować swój czas czy chociaż trzymanie kciuków ;P

Rzucę pewnymi informacjami:
Ludzie robiący kopie roadsterów namiętnie skupują fordy sierra. Bo są tanie, bo mają ramę i są tanie. Może mają jakieś inne zalety (chyba była jakaś ciekawa jednostka silnikowa ale przecież nie we wszystkich), jednak nic mi więcej o tym nie wiadomo.
Potrzebny jest model auta które chcemy zrobić. Ewentualne zdobycie jak najdokładniejszych danych ( w tym wypadku szefostwo okaże się pomocne;P). Wtedy ktoś będzie musiał zastanowić się co i jak wygiąć, dogładzić ile mm w lewo a ile cm w prawo. Oczywiście nie tylko visual concept będzie przerabiany, lecz też bardziej pragmatyczne – co użyć z rzeczy dostępnych na rynku. niezbędny będzie ktoś znający się na mechanice i mający chociaż czasem odrobinę czasu. I kawałek zadaszenia, który można zająć (zajmie się) na bliżej nieokreślony czas. Oczywiście kilka chętnych osób (to jest jednak towar wybitnie deficytowy).
MPV LV 3.0 18V czas na sprzedaż
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2009, 17:00
Posty: 59
Skąd: małpolska lub Lublin
Auto: MPV 3.0 18V – jeszcze nie zabytek ;)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Moto