Gdzie więcej miejsca z tyłu – 6 GG/GY czy 5 CR?
1, 2
Najlepiej sprawdzić organoleptycznie ( salon , komis ) .<br>Raczej nikt z posiadaczy M5 nie ma M6 – i na odwrót
<br><br> Mam ok.180 cm wzrostu , i przy właściwym ustawieniu fotela przedniego w drugim rzędzie jest bardzo dużo miejsca na kolana .<br>Dużym plusem jest też regulowany kąt nachylenia oparcia w drugim rzędzie .
- Od: 15 kwi 2008, 13:42
- Posty: 251
- Skąd: tyle dymu
- Auto: Mazda /Honda /Mercedes
jarku007 napisał(a):Dużym plusem jest też regulowany kąt nachylenia oparcia w drugim rzędzie
Który praktycznie pozwala na "leżenie" z tyłu podczas jazdy. Praktycznie zawsze siedzę za kierownicą ale ostatnio zdarzyło mi się podróżować 200km właśnie na 2 rzędzie i powiem szczerze że podróżowało mi się zupełnie komfortowo. Jeździłem też szóstką 3.0 V6 z tyłu i w "piątce" jest więcej miejsca ze względu na regulacje fotela.
Ktoś mi kiedyś nawet powiedział że Mazda 5 i jego drugi rząd siedzeń to najbardziej imprezowy samochód

Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006
- Od: 19 gru 2008, 15:48
- Posty: 98
- Skąd: Łochów
- Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r
Witaj gregorb,
Dziś będąc w salonie mazdy specjalnie dla Ciebie sprawdziłem to.
Jeżeli odsuniemy przednie siedzenie maksymalnie do tyłu to:
a) w Maździe 6 pasażer dotyka kolanem siedzenia
b) w Maździe 5 pasażer ma jeszcze ok. 10 cm zanim dotknie złożonego stolika. który jest przyczepiony do siedzenia kierowcy.
Ktoś mógłby podejrzewać, że może w Maździe 5 fotel kierowcy nie odsuwa się tak daleko? Być może tak, ale to dlatego , ze w piątce wysoki kierowca nie musi się odsuwać tak daleko do tyłu bo siedzi wyżej, więc odległość jest mierzona trochę bardziej po skosie niż w szóstce. W każdym razie siedząc w obydwu samochodach miałem w takim samym stopniu wyprostowaną nogę.
A więc masz odpowiedź. W piątce pasażer jadący z tyłu ma więcej miejsca. Już nie wspominam o łatwiejszym wsiadaniu dzięki przesuwanym drzwiom.
Dziś będąc w salonie mazdy specjalnie dla Ciebie sprawdziłem to.
Jeżeli odsuniemy przednie siedzenie maksymalnie do tyłu to:
a) w Maździe 6 pasażer dotyka kolanem siedzenia
b) w Maździe 5 pasażer ma jeszcze ok. 10 cm zanim dotknie złożonego stolika. który jest przyczepiony do siedzenia kierowcy.
Ktoś mógłby podejrzewać, że może w Maździe 5 fotel kierowcy nie odsuwa się tak daleko? Być może tak, ale to dlatego , ze w piątce wysoki kierowca nie musi się odsuwać tak daleko do tyłu bo siedzi wyżej, więc odległość jest mierzona trochę bardziej po skosie niż w szóstce. W każdym razie siedząc w obydwu samochodach miałem w takim samym stopniu wyprostowaną nogę.
A więc masz odpowiedź. W piątce pasażer jadący z tyłu ma więcej miejsca. Już nie wspominam o łatwiejszym wsiadaniu dzięki przesuwanym drzwiom.
- Od: 2 wrz 2008, 20:33
- Posty: 219
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD
zwróćcie również uwagę, że w M5 tylną kanapę można suwać przód tył – czy mierzyliście odległość przy tylnej kanapie odsuniętej na maksa do tyłu? Jeśli nie, to znaczy, że będzie jeszcze więcej miejsca dla pasażera z tyłu. Ja nie narzekam, miejsca jest mnóstwo, czasem kosztem bagażnika, ale coś za coś.
--
grzehoo
grzehoo
- Od: 23 lip 2008, 21:38
- Posty: 113
- Skąd: Trójmiasto
- Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2008
a w czwartek jak byłem na przeglądzie z moją M5, to siadłem sobie w salonie do CX-9 (tak tak, sprowadzona z USA – 3.7 l, automat). TO jest monstrum – też ma 7 miejsc, ale pod względem miejsca w środku dla pasażerów i bagażnika deklasuje nasze piąteczki.
No ale to zupełnie inna klasa auta i zupełnie inny koszt i wydatki.
Tak tylko jako ciekawostkę podaję.
No ale to zupełnie inna klasa auta i zupełnie inny koszt i wydatki.
Tak tylko jako ciekawostkę podaję.
--
grzehoo
grzehoo
- Od: 23 lip 2008, 21:38
- Posty: 113
- Skąd: Trójmiasto
- Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2008
A skoro o miejscu w drugim rzędzie mowa, to również miałbym pytanie czy zmieszczą się na nim 3 (trzy) foteliki dziecięce czy też tylko 2, a trzeci do trzeciego rzędu? Albo inaczej, jaka jest wewnętrzna szerokość auta w drugim rzędzie? Byłbym wdzięczny za takie dane 
- Od: 11 kwi 2008, 22:45
- Posty: 27
- Skąd: Oborniki k/Poznania
- Auto: Mazda 626 Wagon 2.0 DiTD 1998
[quote="Raczej nikt z posiadaczy M5 nie ma M6 – i na odwrót
.[/quote]
i tu Cię muszę zdziwić
)
tylko moje auta to obie w wersji z USA
w 5tce w drugim rzędzie są tylko 2 fotele i powiem szczerze siedzi się tam jak w samolocie, w I klasie
) z obu stron podlokietniki regulowane oparcie, DVD i mozna jechac.
z kolei 6tka jest sporo większa od wersji europejskiej, tylne drzwi sa dłuższe.
a który jest wygodniejszy? nie wiem, gdybym miał sprzedać jeden nie wiem czy bym się zdecydował tak od razu.
i tu Cię muszę zdziwić
tylko moje auta to obie w wersji z USA
w 5tce w drugim rzędzie są tylko 2 fotele i powiem szczerze siedzi się tam jak w samolocie, w I klasie
z kolei 6tka jest sporo większa od wersji europejskiej, tylne drzwi sa dłuższe.
a który jest wygodniejszy? nie wiem, gdybym miał sprzedać jeden nie wiem czy bym się zdecydował tak od razu.
- Od: 30 maja 2009, 14:49
- Posty: 13
- Skąd: Piotrkow Tryb.
- Auto: MAZDA 6 2009 U.S.
VOLVO C30 T5 2009
VOLVO S80 3.2 2007 FOR SALE
VOLVO C70 T5 2009
maruda napisał(a):czy zmieszczą się na nim 3 (trzy) foteliki dziecięce czy też tylko 2, a trzeci do trzeciego rzędu? Albo inaczej, jaka jest wewnętrzna szerokość auta w drugim rzędzie? Byłbym wdzięczny za takie dane
Odpowiedź masz tu: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ba14ecada7
5-ka nie należy do najszerszych. Poza tym montowałem fotelik na środkowym siedzeniu i uważam, że nie trzyma się on wystarczająco pewnie w porównaniu ze skrajnymi miejscami (inny rodzaj pasa i wąskie siedzisko). Polecam montaż 3-go fotelika w 3-cim rzędzie.
- Od: 2 wrz 2008, 20:33
- Posty: 219
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD
Jest trzypunktowy, ale pas ramienny zamocowany jest z tyłu w podsufitce, środkowe miejsce jest wyżej zamocowane niż skrajne, w związku z tym fotelik nie jest tak stabilnie trzymany. Rusza się do przodu i na boki. Ja się bałem tak go mocować.
- Od: 2 wrz 2008, 20:33
- Posty: 219
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD
Dziekuję za wyjaśnienia. W moim przypadku na tym śrdkowym miejscu wchodziłoby już raczej samo podwyższenie, więc raczej nie byłoby tego problemu z trzymaniem fotelika. Oczywiście szukam wersji 7-osobowej, więc zawsze pozostają dwa miejsca w ostatnim rzędzie.
- Od: 11 kwi 2008, 22:45
- Posty: 27
- Skąd: Oborniki k/Poznania
- Auto: Mazda 626 Wagon 2.0 DiTD 1998
No to w takim układzie nie powinno być dużego problemu ze zmieszczeniem się 3-ki dzieciaków. Skoro będzie to podwyższenie to odpadnie też probem z mało wygodnym dla pośladków środkowym siedziskiem:)
Atutem 5-ki jest także to że dzieciaki będą miały sporo miejsca na wysokości nóg. Tak jak pisałem – ze wszystkich modeli mazdy w których siedziałem 5-ka wygrywa.
Atutem 5-ki jest także to że dzieciaki będą miały sporo miejsca na wysokości nóg. Tak jak pisałem – ze wszystkich modeli mazdy w których siedziałem 5-ka wygrywa.
- Od: 2 wrz 2008, 20:33
- Posty: 219
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD
"Raczej nikt z posiadaczy M5 nie ma M6 – i na odwrót"
Mam obydwa te samochody i uzytkujemy je na co dzien w rodzinie, szostka jezdze juz dwa lata, piatke mam od kilku tygodni.
" ... i przy właściwym ustawieniu fotela przedniego w drugim rzędzie jest bardzo dużo miejsca na kolana" – czy "wlasciwe" ustawienie to znaczy "delikatnie mocniej do przodu"? Mazda 5 jest praktycznie duzo mniejsza od 6, owszem, siedzi sie wyzej i jest bardziej "napompowana" ale tak naprawde miejsca jest troche mniej jak w 6. Tylne siedzenie jest chyba takie samo w wymiarach jak w 6 jednakze w 5 jest ono dzielone na 3 niezalezne czesci i wydaje sie byc duzo mniejsze, a srodkowe siedzisko to po prostu taki "wypierdek" co pozostal po oddzieleniu pelnych dwoch skrajnych siedzen – jego zarys widac takze w 6 – gdzie siedzenie nie jest podzielone na niezalezne czesci. Jak to pomoze to zrobie dokladne pomiary w obydwu autach. Bezkompromisowe sa tylne suwane drzwi, ktore powoduja wrazenie ze tylne wnetrze 5 jest wrecz ogromne, choc tak naprawde bardzo podobne do tego z 6.
Bez zbednych wywodow: masz dwoje dzieci ktore jezdza z tylu – wybiez Mazde 5. Czesto wozisz 3 pasazerow z tylu – tez wybierz 5 o ile nie wozisz duzo bagazu, wezmiesz 4 na tyl. Jak wozisz duzo bagazu – wybiez 6 kombi, a spokojnie zabierzesz troje niewypasionych pasazerow i ich podwojne bagaze.
Widze ze odswieżylem ten post dość znacznie – Maruda, co wybrałeś i jakie masz wrażenia?
pzdr. W.
Mam obydwa te samochody i uzytkujemy je na co dzien w rodzinie, szostka jezdze juz dwa lata, piatke mam od kilku tygodni.
" ... i przy właściwym ustawieniu fotela przedniego w drugim rzędzie jest bardzo dużo miejsca na kolana" – czy "wlasciwe" ustawienie to znaczy "delikatnie mocniej do przodu"? Mazda 5 jest praktycznie duzo mniejsza od 6, owszem, siedzi sie wyzej i jest bardziej "napompowana" ale tak naprawde miejsca jest troche mniej jak w 6. Tylne siedzenie jest chyba takie samo w wymiarach jak w 6 jednakze w 5 jest ono dzielone na 3 niezalezne czesci i wydaje sie byc duzo mniejsze, a srodkowe siedzisko to po prostu taki "wypierdek" co pozostal po oddzieleniu pelnych dwoch skrajnych siedzen – jego zarys widac takze w 6 – gdzie siedzenie nie jest podzielone na niezalezne czesci. Jak to pomoze to zrobie dokladne pomiary w obydwu autach. Bezkompromisowe sa tylne suwane drzwi, ktore powoduja wrazenie ze tylne wnetrze 5 jest wrecz ogromne, choc tak naprawde bardzo podobne do tego z 6.
Bez zbednych wywodow: masz dwoje dzieci ktore jezdza z tylu – wybiez Mazde 5. Czesto wozisz 3 pasazerow z tylu – tez wybierz 5 o ile nie wozisz duzo bagazu, wezmiesz 4 na tyl. Jak wozisz duzo bagazu – wybiez 6 kombi, a spokojnie zabierzesz troje niewypasionych pasazerow i ich podwojne bagaze.
Widze ze odswieżylem ten post dość znacznie – Maruda, co wybrałeś i jakie masz wrażenia?
pzdr. W.
- Od: 4 mar 2008, 01:03
- Posty: 25
- Auto: Mazda 6 2.0D 2003 TS2
Mazda 5 2.0i 2006 Sport
Ostatecznie kupiłem Corollę Verso 7 os. w benzynie, niejaka okazja
–, co prawda jest chyba mniejsza od M5, ale w tylnym rzędzie są trzy niezależne i równe fotele, więc mieszczą się też trzy foteliki, tak na styk.
Dlaczego taki wybór? Bo M5 w Polsce na razie jest zbyt rzadkie, by kupić coś używanego i dobrego, natomiast aby coś sprowadzić, to przepłaca się (chyba? tak było w przypadku mojej 626).
Jednak sercem jestem przy M5, bo "korolka verso", to taki kurnik na kółkach...
Dlaczego taki wybór? Bo M5 w Polsce na razie jest zbyt rzadkie, by kupić coś używanego i dobrego, natomiast aby coś sprowadzić, to przepłaca się (chyba? tak było w przypadku mojej 626).
Jednak sercem jestem przy M5, bo "korolka verso", to taki kurnik na kółkach...
- Od: 11 kwi 2008, 22:45
- Posty: 27
- Skąd: Oborniki k/Poznania
- Auto: Mazda 626 Wagon 2.0 DiTD 1998
maruda napisał(a):Ostatecznie kupiłem Corollę Verso 7 os. w benzynie, niejaka okazja –, co prawda jest chyba mniejsza od M5, ale w tylnym rzędzie są trzy niezależne i równe fotele, więc mieszczą się też trzy foteliki, tak na styk...
- Gratuluje zakupu .
- Mam porównanie M5 do Verso z roku 2005 ( D4D 116 KM 7-osób ) i faktycznie fotele w środkowym rzędzie Toyoty są " inaczej " zaprojektowane , ale za to w M5 jest zdecydowanie więcej miejsca na nogi i " jakoś " tak luźniej – wygodniej, bardziej komfortowo .
- Gdybym musiał montować 3 foteliki w M5 to podejrzewam że byłby problem jeśli nie chciałbym " ruszać " bagażnika .
- Moim zdaniem M5 jest idealna przy montażu "tylko" dwóch fotelików , a składając środkowy fotel w stolik , bądź go nawet schować całkowicie to otrzymamy mega przestronną kanapę . Mnie osobiście nie przeszkadza taki mały fotel ( czyt .wypierdek ) w środkowym rzędzie bo montuje właśnie dwa foteliki , ale kto to wie co przyniesie przyszłość

- P.S.
- Bardziej mnie wkurza brak podłokietnika u pasażera z przodu ( jak dla mnie mega wpadka bo wersje US go mają )
- Od: 15 kwi 2008, 13:42
- Posty: 251
- Skąd: tyle dymu
- Auto: Mazda /Honda /Mercedes
Brak podłokietnika pasażera w M5 mnie nie wkurza. Myślę, że to zabieg całkowicie świadomy. Wyobrażam sobie, jak trzymając kierownicę w prawej ręce opartej na podłokietniku, żona wpychałaby swoją rękę na podłokietnik z boku. Nie chcę się domyślać co by się działo wtedy, gdybym został uderzony w rękę, którą trzymam kierownicę.
Według mnie przyjęte rozwiązanie jest słuszne.
Mnie z kolei bardziej wkurza to, że podłokietnik jest nieco za wąski i "ciut" za krótki. Gdyby był ze 2-3 cm szerszy i dłuższy byłoby idealnie.
Pozdr.
Według mnie przyjęte rozwiązanie jest słuszne.
Mnie z kolei bardziej wkurza to, że podłokietnik jest nieco za wąski i "ciut" za krótki. Gdyby był ze 2-3 cm szerszy i dłuższy byłoby idealnie.
Pozdr.
- Akurat mam inne zdanie w kwestii podłokietnika .
gorylla napisał(a):Wyobrażam sobie...
- W/g mnie nie ma zupełnie czego się obawiać . Podłokietnik właśnie jest po to by pasażerowi było wygodniej , a nie by powodował zagrożenie dla kierowcy .
- Tak jak pisałem wcześniej
jarku007 napisał(a):Mam porównanie M5 do Verso z roku 2005 ( D4D 116 KM 7-osób )
- i jest tam właśnie zamontowany drugi podłokietnik , co jest mega wygodnym rozwiązaniem . Rozumiem narzekania mojej żony właśnie na ten element , bo nie wiem czym kierowali się dizajnerzy Mazdy podczas usuwania tego elementu z wersji EU . W ogóle to też szkoda że nie ma w naszych wersjach nawiewu na 2 rząd tak jak jest w A-spec .
- Wracając do podłokietnika to dodam że nie jestem ich zwolennikiem ( ale jeden z przodu to jest skandal ). Wolałbym taki tunel jak np. w nowej M6 bądź w S-Maxie – bądź co bądź mini van jak i M5

- W nowej M5 na zdjęciach jest podwójny podłokietnik , ale jak to będzie -życie pokaże .

- Zastanawiałem się wiele razy jak się to stało że nie zauważyłem tego faktu przy kupnie ?


- Od: 15 kwi 2008, 13:42
- Posty: 251
- Skąd: tyle dymu
- Auto: Mazda /Honda /Mercedes
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości