Jakie paliwo tankować do silników DiTD?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez krzych » 7 gru 2009, 01:12

Riki napisał(a):Za wcześnie Panie Krzychu... za wcześnie....

Ok, to czekam z niecierpliwoscia :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez makaveli » 8 gru 2009, 17:43

czesc jezeli mam sie wypowiedziec na temat paliwa to ja osobiscie tankuje shell v-power disel wiadomo kazdy ma swoja ulubiona stacje i paliwo zatankuj sobie raz a sam zobaczysz ja osobiscie polecam jest drozrze niz disel eksta ale moim zdaniem jest warto.
Pozdro
Makaveli
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 lis 2009, 13:30
Posty: 4
Skąd: ŁÓDŹ

Postprzez thomass » 8 gru 2009, 20:26

witam.nie ma znaczenia gdzie tankujemy paliwo.ogolnie ropa w Polsce jest zbyt sucha.w serwisie hofmann w rzeszowie powiedzieli mi tylko tyle ze jak chce jezdzic bezproblemowo [chodzi o pompe]to do kazdego pelnego baku paliwa mam dolewac 50ml oleju [mixsol]i tak robie od pol roku.madzia smiga az milo]a co do wartosci mocy paliwa to polecam stacje lotos.ja tankuje tylko na jednej od pol roku.probowalem na orlenie i na shelu.na orlenie najwiekszy syf[akurat ta stacja]na shelu lepiej a na lotosie nie to auto[wyrywa z miejsca][zaznaczam ze nie kazy lotos moze miec tak dobry ON.]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez krzych » 8 gru 2009, 21:28

thomass napisał(a):do kazdego pelnego baku paliwa mam dolewac 50ml oleju [mixsol]

Jak sie domyslam, oni sprzedaja takiz wlasnie specyfik? :P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez thomass » 8 gru 2009, 22:11

krzych napisał(a):oni sprzedaja takiz wlasnie specyfik?
_________________

ale skuteczny :D mozesz go kupic w kazdym sklepie z olejami. kosztuje okolo 8 pln za litre!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez krzych » 8 gru 2009, 22:59

thomass napisał(a):za litre!

Chyba za literę? :P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Paweł Mo » 9 gru 2009, 08:34

thomass napisał(a):witam.nie ma znaczenia gdzie tankujemy paliwo.ogolnie ropa w Polsce jest zbyt sucha.w serwisie hofmann w rzeszowie powiedzieli mi tylko tyle ze jak chce jezdzic bezproblemowo [chodzi o pompe]to do kazdego pelnego baku paliwa mam dolewac 50ml oleju [mixsol]


Thomass, kiedyś przewoziłem w bagażniku zbiornik 20l z paliwem (ON).Źle dokręciłem korek no i tak ze 2 litry wylało się na wykładzinę i dalej poszło do komory koła zapasowego. Powiem Ci, że takiego łoju jeszcze nie widziałem, ciężkie do opisania (śmiałem się mówiąc, ze jest tłustsze niż tłuszcz) a przy tym rzadkie, wejdzie w każdy zakamarek, całkowite usunięcie graniczy z cudem . Nie ma sensu nic dolewać do ON bo on sam z siebie jest bardzo tłusty.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez robertss » 9 gru 2009, 11:47

co do dolewania mixolu to polecam ten syntetyczny czy pólsyntetyczny jeśli już. zielony-mineralny zapycha wtryski podobno i zostawia nagary. Jeśli ktoś już chce coś koniecznie dolewać to proponuję to

http://www.hil.pl/-p-39.html?osCsid=269 ... 89e8addc9c

szczególnie po hellence ;)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez thomass » 9 gru 2009, 14:05

krzych napisał(a):Chyba za literę?

<dupa> ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez arius » 21 gru 2009, 21:57

Z tego co mi wiadomo żona mojego kolegi narzeka bardzo na jakość paliwa z Neste.

Na zimę na pewno polecam lepsze paliwo,
szczególnie do silników CiTD które są bardzie czułe na jakość paliwa.
Ja osobiście tankuję Orlen Verva i nie mam co narzekać, przynajmniej na razie.

krzych napisał(a):Ja mam w dowodzie TD


Też mam w dowodzie TD :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez krzych » 21 gru 2009, 23:31

Riki napisał(a):
krzych napisał(a):I jak, cos juz wiesz?


Za wcześnie Panie Krzychu... za wcześnie....


A teraz? ;P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez arius » 3 mar 2010, 13:32

z tego co mówią serwisy, to najlepiej tankować za granicą. Jak się coś psuje to mówią że to wina naszego paliwa. Jak samochód jeździ za granicą to takich problemów nie ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez Marek Płock » 4 mar 2010, 08:29

thomass napisał(a):witam.nie ma znaczenia gdzie tankujemy paliwo.ogolnie ropa w Polsce jest zbyt sucha.w serwisie hofmann w rzeszowie powiedzieli mi tylko tyle ze jak chce jezdzic bezproblemowo [chodzi o pompe]to do kazdego pelnego baku paliwa mam dolewac 50ml oleju [mixsol]i tak robie od pol roku.madzia smiga az milo]a co do wartosci mocy paliwa to polecam stacje lotos.ja tankuje tylko na jednej od pol roku.probowalem na orlenie i na shelu.na orlenie najwiekszy syf[akurat ta stacja]na shelu lepiej a na lotosie nie to auto[wyrywa z miejsca][zaznaczam ze nie kazy lotos moze miec tak dobry ON.]

Taką sama radę (mixsol) dał mi mechanik Sikorski z Rezedowej w W-wie, no i tylko paliwo Verva, itp (droższe) ze sprawdzonych stacji. Co kilka tankowań odpuszczam dolanie oleju żeby rozcieńczyć pozostałości bo generalnie zawsze coś zostaje w zbiorniku i wg mnie stężenie oleju wzrasta. Na razie auto jeździ bez awarii – 8 tys km. (2.0 TD 90kmm)
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 21:45
Posty: 59
Skąd: Płock
Auto: Mazda Premacy 2000
2.0 TDI 66kW

Postprzez ANNA » 4 mar 2010, 22:40

Witam.Silnik w BJ DiTD.Podejrzewam,że wielu nie uwierzy w to co napiszę.Przed największymi mrozami -27 w Warszawie(pisałam w innym dziale)zatankowałam z konieczności ON na stacji pod Auchan w Piasecznie.Nie miałam żadnego problemu z odpalaniem i dalszą jazdą.Sama byłam w szoku :D ,że auto tak śmiga,bo znane mi są opinie o stacjach pod hipermarketami.Od tamtej pory dość często tam tankuję i nie narzekam.
LUDZIE,MYŚLCIE-TO NIE BOLI !!!
Anna
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2009, 20:41
Posty: 144
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda323f ,BJ , 2.0 DiTD

Postprzez Jaksa » 4 mar 2010, 23:05

Taką sama radę (mixsol) dał mi mechanik Sikorski z Rezedowej w W-wie,

Widze ze P. Henryk zyje czasami "starych" silnikow diesla ( GC/GD/GE/BG ) gdzie mozna było dolewac mixolu i nic sie nie dzialo , w silnikach DiTD /CiTD jest to zabronione ( kazdy fachowiec z Denso to potwierdzi ) Lejąc to skrocisz zycie pompy i to bardzo szybko. ( obecne pompy maja w sobie za duzo elektroniki ktora jest bardzo czuła na "kit" )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez muchografia » 4 mar 2010, 23:36

Ja latam na ropce z Neste – w tym tygodniu pomiar spalania – 40 litrów na 606 km (szaleje jedynie po Wawce) zdaje sie ze to naprawdę rozsądne paliwo...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 lip 2008, 15:01
Posty: 19

Postprzez Yafoo » 5 mar 2010, 11:28

Z racji wykonywanej pracy jeżdżę dosyć dużo autami przeważnie w dieslu(200-300 km dziennie). Niestety nie wniosę zbyt dużo do tematu ponieważ auta są tankowane tylko na Shell'u (diesel extra) i nigdy nie było żadnych problemów związanych ze złą jakością paliwa.
Prywatnie DiTD również na Shell'u ale leje V-POWERA, zauważalnej różnicy w dynamice nie ma, natomiast inna jest kultura pracy silnika i spalanie mniejsze o ok. 0,5 ltr. W przeliczeniu wychodzi finansowo tak samo jak po zalaniu zwykłego diesla to dlaczego mam nie lać v-powera, choć by był lepszy tylko o te kilka dodatków które do niego wleją.
Początkujący
 
Od: 30 sty 2010, 08:51
Posty: 15
Skąd: Tuchola
Auto: Premacy 2.0 DiTD '02

Postprzez Marek Płock » 5 mar 2010, 20:47

Jaksa napisał(a):Widze ze P. Henryk zyje czasami "starych" silnikow diesla ( GC/GD/GE/BG ) gdzie mozna było dolewac mixolu i nic sie nie dzialo , w silnikach DiTD /CiTD jest to zabronione ( kazdy fachowiec z Denso to potwierdzi ) Lejąc to skrocisz zycie pompy i to bardzo szybko. ( obecne pompy maja w sobie za duzo elektroniki ktora jest bardzo czuła na "kit" )


Czyli lać lepsze (droższe) paliwo ze sprawdzonej stacji , a co z dodatkami typu STP, itp...?
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 21:45
Posty: 59
Skąd: Płock
Auto: Mazda Premacy 2000
2.0 TDI 66kW

Postprzez k_ewa » 6 mar 2010, 10:16

Marek Płock napisał(a):
Jaksa napisał(a):Widze ze P. Henryk zyje czasami "starych" silnikow diesla ( GC/GD/GE/BG ) gdzie mozna było dolewac mixolu i nic sie nie dzialo , w silnikach DiTD /CiTD jest to zabronione ( kazdy fachowiec z Denso to potwierdzi ) Lejąc to skrocisz zycie pompy i to bardzo szybko. ( obecne pompy maja w sobie za duzo elektroniki ktora jest bardzo czuła na "kit" )


Czyli lać lepsze (droższe) paliwo ze sprawdzonej stacji , a co z dodatkami typu STP, itp...?

Można sobie odpuścić.
Karmimy nasze Madzie v-powerem, przedtem to samo paliwo dostawały dinozaury Toyota Camry 2.0TD i Rover 825D i śmigały aż miło !
A swoją drogą, jak jeździmy dieslami już ze 20 lat, to jeszcze nigdy nie przyszło nam do głowy, żeby do ON dolewać jakiegoś mixolu...
Są goście, którzy powinni mieć prawny zakaz posiadania samochodu i każdego innego urządzenia, którego budowa jest bardziej skomplikowana niż budowa cepa.
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2009, 17:13
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: Mazda MX-3 1.6 DOHC 107KM
rok produkcji wg dokumentów 1998, wg. VIN 1997

Postprzez krzych » 6 mar 2010, 20:55

Mozna sobie tez odpuscic v-powery i inne wynalazki – najlepszy jest czysty ON (z naciskiem na slowo czysty, dobrej jakosci), wszak do tego byly projektowane DITD ;P Raz na jakis czas (rok, dwa) dodatkowo Forte czy inny czysciciel i po sprawie, bedzie taniej a nie gorzej.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Moto