http://www.godula.cc.pl/index.php?mode= ... 4470ed0908
Na fotce u gory jest instalka, ktorej elementy bardzo przypominaja moją...to tak w kwesti tego co mowielem Ci Patrykk na czacie
Instalacja gazowa (323F BA KF)
1, 2
- Od: 21 paź 2003, 13:58
- Posty: 310
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BL 2.0 DISI
Mazda CX-3 150 AWD
Mazda MX-5 NB2 Sportive
Mazda 3 BK 1.6 d 109 KM
Mazda 323F (BJ) 2.0 Sportive (niqsmx3)
Mazda 323F (BA) 2.0 GT
Mazda MX-3 K8 (moja)
PatrykK napisał(a):
Martwi mnie tylko jedna rzecz: Czy jak założę instalkę to mi się silnik nie posypie???. W Maździe jest odwieczny problem przepływomierza, dlatego instalka na mieszadle z góry odpada.
Siemka!
Kiedyś w TV wypowiadał sie jakis facet od samochodów, że: cokolwiek by nie robić auto jeżdżące na gazie zawsze będzie miało krótszą żywotność od auta na benzynie. Rzekł, że wynika to po prostu z różnicy w chemicznej strukturze benzyny i gazu, i z tego że auta są robione na benzynę, a nie na gaz.
Dodał jeszcze, że dodatkowo żywotność skraca Polski, fatalny i często oszukany gaz.
Więc jeśli taki gaz skraca "życie" silnika o ileśtam kkm, to ja dziękuję. Wolę przepłacić i spać spokojnie.
Pozdrawki
Daro W.
Daro W.
- Od: 20 paź 2003, 15:38
- Posty: 115
- Skąd: Wawa
- Auto: MX3 V6 '93; APRILIA RSV MILLE
A tak swoją drogą, to w kwestii przepłyowmierza, to w mazdowskich silnikach V6 wcale nie jest tak źle i przepłyowmierz uszkodzić jest stosunkowo trudno, zwłaszcza relatywnie do przpływomierzy z silników 1.9/2.0 z GE, czy np 1.5 (Z5) z BA, gdzie rzeczywiście przepływomierz jest bardzo podatny na uszkodzenia w wyniku strzału za sprawą "włoskowatej" konstrukcji.
Ale wiem jedno – miałem 626 1.9 na mieszadle i nic się nie działo, auto miało buta jak na Pb, przepływomierz był zabezpieczony "trójnikiem" i klapą i nigdy nic złego się nie stało, nawet przy maksymalnych sprintach itp itd. Powtórze się, ale kwestia sprawności silnika na LPG leży we WŁAŚCIWYM MONTAŻU instaladcji a nie w samym jej rodzaju.
Dobrze zamontowana instalacja, oparta o dobre podzespoły (parownik, odpowiedni mikser itd itp) będzie służyć jak trzeba, pod warunkiem odpowiedniego stanu świec oraz kabli WN no i całego układu zapłonowego.
Wiadomo, ze na SGI będzie lepiej, ale trzeba skalkulować koszty i zobaczyć co się komu lepiej opłaca.
Pzodro
SM
Ale wiem jedno – miałem 626 1.9 na mieszadle i nic się nie działo, auto miało buta jak na Pb, przepływomierz był zabezpieczony "trójnikiem" i klapą i nigdy nic złego się nie stało, nawet przy maksymalnych sprintach itp itd. Powtórze się, ale kwestia sprawności silnika na LPG leży we WŁAŚCIWYM MONTAŻU instaladcji a nie w samym jej rodzaju.
Dobrze zamontowana instalacja, oparta o dobre podzespoły (parownik, odpowiedni mikser itd itp) będzie służyć jak trzeba, pod warunkiem odpowiedniego stanu świec oraz kabli WN no i całego układu zapłonowego.
Wiadomo, ze na SGI będzie lepiej, ale trzeba skalkulować koszty i zobaczyć co się komu lepiej opłaca.
Pzodro
SM
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
Co do wypowiedzi Kolegi Daro, ja slyszalem calkowicie odwrotne opinie – gaz wrecz przedluza zywotnosc silnika benzynowego, poniewaz zwykla benzyna powoduje osadzanie sie w silnikow nagaru (?) i innego shit'u, co nie wystepuje na gazie. Nie chce byc subiektywny, bo sam mam Cronosa na gaz, ale czytalem tak w wielu pisemkach (pornograficznych
Aczkolwiek faktem jest, ze skoro benzyna w Polsce jest brudna, to nie inaczej jest z gazem... W Polsce wszystko jest zasyfione. Poza moja Madzia
A co do profanacji, to powiem tak – stac mnie na zalozenie instalacji, a zawsze moge sobie przelaczyc na benzyne i jest V6 rulez. A jesli sie da oszczedzac i to bez wyrzeczen (tym bardziej w silnikach V6 – mocy jest w nich zazwyczaj pod dostatkiem, wiec mozna pozwolic sobie na male straty), to dlaczego tego nie robic?!
I widzicie, że tyle opinii ile wypowiadajacych się. Ja tam już nie czekam i zakładam gaz w Poniedziałek!!! Sam od dawna sądzę, że gaz nie ma wpływu na żywotność silnika i nikt mi nie wmówi, że gaz robi jaj z silnikiem. Oczywiście występują także skrajności, ale to rzadkie przypadki
Pozdro
Pozdro
Globy zupełnie zgadza się z ostatnia wypowiedzią
sam założyłem u siebie gaz i jestem naprawdę zadowolony fachowcy którzy siedzą w mechanice po 20 lat założyli naprawdę fachowo instalacje
wyniosło mnie to 3200 zł instalacja stag300 6plus na wtryskach magic i reduktorze tez magic do 350km do tego dałem filtr sportowy K&N i jest naprawdę git
jak doprowadzę autko do stanu jakiego chce bo borykam sie z małymi usterkami pojadę na hamownie i zdam relacje
i co ważne nie zostawiam juz na satcji prawie 250zł tylko 60
\
pozdro
sam założyłem u siebie gaz i jestem naprawdę zadowolony fachowcy którzy siedzą w mechanice po 20 lat założyli naprawdę fachowo instalacje
wyniosło mnie to 3200 zł instalacja stag300 6plus na wtryskach magic i reduktorze tez magic do 350km do tego dałem filtr sportowy K&N i jest naprawdę git
jak doprowadzę autko do stanu jakiego chce bo borykam sie z małymi usterkami pojadę na hamownie i zdam relacje
i co ważne nie zostawiam juz na satcji prawie 250zł tylko 60
pozdro
http://www.youtube.com/watch?v=JDA2TcA29TE Wydech wersja2
- Od: 14 sie 2009, 09:30
- Posty: 194
- Skąd: Jastrzębie Zdrój
- Auto: BYŁA :Mazda 323F BA 2.0 V6 "zielona ździra"
JEST: VOLVO S40 1.9 T4
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości