Mazda 323 BJ

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Qdłaty25 » 12 wrz 2009, 18:22

Nie sądzę żeby to było prawdą. Każda sonda pracuje tak samo więc nie wiem czemu jedna miała by pracować tylko miesiąc, a inna ileś tam tysięcy km.


Nie wiem dokładnie jaka jest różnica, ale czymś się jednak różnią (oczywiście oprócz ceny :) ). Taką opinię o tanich sondach słyszałem od kilku różnych mechaników. Sądzę więc, że coś w tym jednak jest. Następnym razem dopytam jaka jest różnica między nimi i wtedy napiszę.
Pozdrawiam. Qdłaty25.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2008, 20:15
Posty: 202 (2/4)
Skąd: Stargard
Auto: M5 CR19 '10 dieselpower biała perła – była
Chwilowo: Hyundai I40 kombi 2014 rok 2,0 benzyna 178 KM
W poszukiwaniu Mazda 3 BL 2,0 benzyna w manualu

Postprzez tomciokr » 12 wrz 2009, 19:14

Pewnie taka że jakieś zamienniki potrafią być słabej jakości i przeważnie trzeba wtyczkę sztukować. Ja u siebie założyłem NGK i jakoś nie ma problemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez jarus_83 » 12 wrz 2009, 22:04

Witam wszystkich,
posiadm od niedawna 323f 2002r 1,6 benzyna
Czy ktos spotkal sie z dlawieniem silnika podczas dodawania gazu,(wydaje mi sie rowniez ze stracila moc) dodam ze na komputerze nie zarejestrowano zadnych blędów
jarus_83
 

Postprzez Reks » 13 wrz 2009, 02:20

Obstawiam zasyfiony przepływomierz.
Początkujący
 
Od: 30 paź 2008, 01:45
Posty: 5
Skąd: Kraśnik
Auto: 323f BJ 1.5 16V(ZL) '98r

Postprzez Qdłaty25 » 13 wrz 2009, 12:08

tomciokr napisał(a):Pewnie taka że jakieś zamienniki potrafią być słabej jakości i przeważnie trzeba wtyczkę sztukować. Ja u siebie założyłem NGK i jakoś nie ma problemu.


Pewnie masz rację. Co do sztukowania wtyczki, to i w moim boschu wtyczki niema. Treba ją dosztukować ze starej sondy.
P.S. Na początku wątku zapomniałem dodać, że moja madzia jest zagazowana :) Mam założoną sekwencyjną instalację gazową. Może to robi jakąś różnicę przy wyborze sondy.
Pozdrawiam. Qdłaty25.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2008, 20:15
Posty: 202 (2/4)
Skąd: Stargard
Auto: M5 CR19 '10 dieselpower biała perła – była
Chwilowo: Hyundai I40 kombi 2014 rok 2,0 benzyna 178 KM
W poszukiwaniu Mazda 3 BL 2,0 benzyna w manualu

Postprzez kergulen » 13 wrz 2009, 12:52

witam, mam pytanie czy mocowania tylnego zderzaka, belka wzmacniajaca zmienily sie po liftingu? dzieki za odpowiedz
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2009, 13:35
Posty: 5
Auto: 323f bj ZL

Postprzez Qdłaty25 » 13 wrz 2009, 13:00

Ja u siebie założyłem NGK i jakoś nie ma problemu.


A możesz podać z łaski swojej kod produktu w NGK? Jeżeli masz rację, to nie ma sensu przepłacać! Czekam na odpowiedź
Pozdrawiam. Qdłaty25.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2008, 20:15
Posty: 202 (2/4)
Skąd: Stargard
Auto: M5 CR19 '10 dieselpower biała perła – była
Chwilowo: Hyundai I40 kombi 2014 rok 2,0 benzyna 178 KM
W poszukiwaniu Mazda 3 BL 2,0 benzyna w manualu

Postprzez tomciokr » 13 wrz 2009, 15:08

Sonda NTK-NGK OZA624-E4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez Qdłaty25 » 13 wrz 2009, 17:24

Wielkie dzięki. A nie wiesz może, czy taka sonda da sobie radę przy zasilaniu gazowym? Temperatura spalin jest tutaj zdaje się trochę inna prawda?
Pozdrawiam. Qdłaty25.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2008, 20:15
Posty: 202 (2/4)
Skąd: Stargard
Auto: M5 CR19 '10 dieselpower biała perła – była
Chwilowo: Hyundai I40 kombi 2014 rok 2,0 benzyna 178 KM
W poszukiwaniu Mazda 3 BL 2,0 benzyna w manualu

Postprzez Qdłaty25 » 13 wrz 2009, 17:47

Widzieliście to: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9895167
Bardzo ładna bestia. :) Ciekawe czy opis zgadza się ze stanem rzeczywistym.
Pozdrawiam. Qdłaty25.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2008, 20:15
Posty: 202 (2/4)
Skąd: Stargard
Auto: M5 CR19 '10 dieselpower biała perła – była
Chwilowo: Hyundai I40 kombi 2014 rok 2,0 benzyna 178 KM
W poszukiwaniu Mazda 3 BL 2,0 benzyna w manualu

Postprzez karmazyn33 » 13 wrz 2009, 19:34

Qdłaty25 napisał(a):Tak więc czeka Cię kolego sporawy wydatek na wymianę sondy


Wymieniłem sonde już wczesniej na NGK za 220 zł na razie smiga choć jest vtroche wolnijsza niz oryginał , ale ori kosztuje 750 zł, – ale dzięki za info
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez Romlat » 15 wrz 2009, 22:05

Witam, jest to mój pierwszy post na forum. Do tej pory użytkowałem Toyoty Corolle (E9 1600; E10 1300), moim kolejnym zakupem miała być Corolla E11ale po 2 miesiącach poszukiwań, stwierdziliśmy z dziewczyną że kupimy Mazdę 323F – w sumie to był jej wybór. Tutaj mam do was pytanie, znalazłem coś takiego
[/url http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9864948],
może ktoś widział to auto, zna je a może na podstawie zdjęć coś mi powie. Powiem od razu że nie szukam auta idealnego, bo wiem że takich nikt nie sprzedaje. W ciągu ostatnich trzech miesięcy na szukanie "ideału" wydałem prawie 2000zł i zal mi tracić kolejne. Mam na auto przeznaczone około 13000zł, auto będzie użytkowane głównie w mieście, przebieg roczny ok 20000km dlatego wybrałem benzynę. Szczerze mówiąc nie jestem jakoś super przekonany do Mazdy, martwi mnie trochę wysokie spalanie, zabezpieczanie antykorozyjne i cena części (uważam że corolla pali mniej, ma tańsze części i jest lepiej zabezpieczona przed korozją) ale mojej dziewczynie bardziej się Mazda podoba a ponieważ ona będzie w większości nią jeździć dlatego szukamy Mazdy. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2009, 21:44
Posty: 24
Skąd: Łódź
Auto: MAZDA 323F BJ 1,5

Postprzez knyklu » 15 wrz 2009, 23:09

Romlat napisał(a):Witam, jest to mój pierwszy post na forum. Do tej pory użytkowałem Toyoty Corolle (E9 1600; E10 1300), moim kolejnym zakupem miała być Corolla E11ale po 2 miesiącach poszukiwań, stwierdziliśmy z dziewczyną że kupimy Mazdę 323F – w sumie to był jej wybór. Tutaj mam do was pytanie, znalazłem coś takiego [ciach]

Co do tego egzemplarza to sie nie wypowiadam, ale odpuść sobie 1,5. Słabe i żłopie, a jak juz ma żłopać to niech chociaż jako tako jeździ, czyli 1,8. Poza tym mniej sie psuje, a pali niewiele więcej.
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez Pyton162 » 16 wrz 2009, 07:49

japonce maja słabą blache i taka jest prawda , u siebie tez bede robil w październiku nadkola ale to bardziej wina zlego wykonania poszerzonych nadkoli , co do innych kosztow u mnie narazie spokoj choc podcieka mi przekładnia kierownicza i prędzej czy później bede musiał to robić
Pyton162
 

Postprzez Romlat » 16 wrz 2009, 08:41

urbinio napisał(a):ale niesadzisz ze lepiej tutaj pogadac popytac sie o takie glupoty niz zakladac nowy temat?? gdzie bedzie mial on np dwie odp. Takimi wlasnie ebznadziejnymi tematami zasmieca sie forum. A pozatym mysle ze opinie o BJ skonczyly sie gdzies na 20 stronie a pozatym niesadze zeby komus sie chcialo czyc 60 stron.

Mnie sie chciało – jestem zainteresowany zakupem
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2009, 21:44
Posty: 24
Skąd: Łódź
Auto: MAZDA 323F BJ 1,5

Postprzez wmazda » 16 wrz 2009, 10:00

czy ma ktoś spolszczoną wersje instrukcji do Mazdy 3.2.3.BJ rocznik 1999? jeśli tak to proszę o przesłanie mi jej na e-mail – oszukistka4@interia.pl z góry dziękuje :D
wmazda
 

Postprzez Romlat » 16 wrz 2009, 17:41

Dziś przeczytałem wszystkie 75 stron i mam mieszane uczucia dotyczące 323F BJ. Auto podoba mi się bardzo, ale martwią mnie dwie rzeczy: Spalanie – byłem pewien że z silnikiem 1,5 spokojnie czy zima czy lato zmieszczę się w spalaniu mniejszym niż 10l/100km w mieście i nie więcej niż 7-8 l na trasie a sądząc po wypowiedziach regułą to nie jest i sprawa druga: Korozja – jestem zaskoczony tym że piszecie że gnije, mnie osobiście przeraża walka z korozją, przerabiałem to w swojej pierwszej Toyocie i raczej jak się już zacznie to trudno opanować. Powiem szczerze że zacząłem się bać kupna Mazdy – chociaż jutro jadę jedną obejrzeć bo dziewczyna namawia.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2009, 21:44
Posty: 24
Skąd: Łódź
Auto: MAZDA 323F BJ 1,5

Postprzez tomciokr » 16 wrz 2009, 18:11

No mi ruda zeżarła błotniki tylne :) Trzeba wstawiać nowe, nie ma co podmalowywać bo zje do dziur. Podobna sytuacja ma się z nowymi modelami, mowa o 3 i 6. Też ruda lubi papusiać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez Borys » 16 wrz 2009, 18:22

Im nowsze auta tym bardziej rdzewieją, słabsze lakiery, niestety taka prawda. Nie podpisał bym się pod tym, że japońce mają źle zabezpieczoną blachę. Mam w domu corolle E10 i rysy na drzwiach do gołej
blachy (parkingowe po wózkach) po dwóch zimach są nadal w kolorze blachy.
Moje nadkola nie mają śladu rdzy, nie wiem, może była garażowana. Teraz będzie druga zima w Polsce, więc zobaczymy co będzie na wiosnę.

Romlat napisał(a):Spalanie – byłem pewien że z silnikiem 1,5 spokojnie czy zima czy lato zmieszczę się w spalaniu mniejszym niż 10l/100km w mieście i nie więcej niż 7-8 l na trasie a sądząc po wypowiedziach regułą to nie jest

dziwne bo ja z 1.8 nie przekraczam dychy ;)

_____________________________
Moi drodzy! Z racji zielonej mocy jaką otrzymałem, biorę pod skrzydła ten temat. Od dziś proszę o posty pasujące do tematu. Wszelkie pytania techniczno-eksploatacyjne niestety będa usuwane, bo zrobił się tu ponad 70-stronicowy śmietnik.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez st1545 » 17 wrz 2009, 16:18

Romlat,
Spalanie zależy w dużej mierze od kierowcy, stąd odstępstwa od reguły. Ale reguła _jest_ taka, że benzynowe BJ-ki palą do 10l/100km w mieście. Z LPG może trochę więcej (ale i tak taniej (–: )
Rdza występuje na samochodach w ogóle. Poczytaj z równym zaangażowaniem inne fora, to sam zobaczysz – wszędzie się opisuje głównie problemy, a korozja jest jednym z najczęściej powtarzających się problemów. Drugim są problemy z cewkami (czy też ogólnie z zapłonem – znów chodzi mi o benzyniaki).

Odwróć zagadnienie – spróbuj znaleźć auto pozbawione tych wad – i przy okazji nie posiadające innych, dotkliwszych minusów (–: (np. ciasnego wnętrza, delikatnego zawieszenia). Wielu z nas rozważało różne alternatywy dla Mazdy, może ktoś akurat będzie umiał zrobić małe porównanie. Jeśli jednak szukasz auta dwuosobowego – takiego jak większość nominalnej konkurencji efki z tych lat – to może faktycznie wybierz coś lepiej zabezpieczonego przed korozją.
pozdrawiam, tomek

PS. Nie mam gotowego pomysłu na fajne auto z gwarancją braku rdzy. _Może_ Citroen Xsara? Uchodzi też za dość ekonomiczną...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 16:02
Posty: 79
Skąd: Warszawa - Wesoła
Auto: 323f BJ ZM A/T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Moto