TCS-zapobiegający boksowaniu kół.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Italiano » 29 kwi 2005, 22:22

Czy ktoś to kiedyś zgłębnił ten temat,od strony technicznej jak to działa? :)
Ostatnio edytowano 30 kwi 2005, 12:49 przez Italiano, łącznie edytowano 1 raz
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez ravo » 30 kwi 2005, 08:21

z czystej ciekawosci spytam co to jest CTS ?
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Cichyy » 30 kwi 2005, 09:02

TCS – jest to układ zapobiegający zerwaniu przyczepności kół napędowych podczas przyspieszania. Realizowane jest to przez wyrównywanie momentu obrotowego na osiach napędowych, oraz przez zmniejszenie momentu napędowego silnika.
"człowiek jest trzeźwy tak długo, jak długo potrafi leżeć na podłodze niczego się nie przytrzymując" ;)
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2005, 18:40
Posty: 7
Skąd: Warszawa-Praga
Auto: 323 BG 1.7 D '91

Postprzez Italiano » 30 kwi 2005, 12:44

ravo napisał(a):z czystej ciekawosci spytam co to jest CTS ?

Częściej spotykana nazwa ASR.


Cichyy napisał(a):TCS – jest to układ zapobiegający zerwaniu przyczepności kół napędowych podczas przyspieszania. Realizowane jest to przez wyrównywanie momentu obrotowego na osiach napędowych, oraz przez zmniejszenie momentu napędowego silnika.

To to i ja wiem. :) Ale co co kontroluje moment obrotowy na osiach i co go redukuje? W jaki sposób jest zmniejszany moment napędowy silnika? :)
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez Riki » 1 maja 2005, 20:55

Italiano napisał(a):W jaki sposób jest zmniejszany moment napędowy silnika? usmiech

Z tego co wiem to komputer daje odpowiednia dawke paliwa tak aby kola nie buksowaly.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Italiano » 1 maja 2005, 21:03

Dlaczego to pytanie? Bo u mnie po strzale zapaliła się kontrolka od TCS-u no i automatycznie przestał działać. Co by oznaczało że przepływomierz jest w jakimś stopniu potrzebny do TCS-u.
Dlatego próbuje zrozumieć zasade działania TCS-u. :)
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez SimoneuS » 5 maja 2005, 18:06

..
Ostatnio edytowano 25 maja 2007, 11:12 przez SimoneuS, łącznie edytowano 1 raz
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2003, 20:57
Posty: 353

Postprzez Italiano » 5 maja 2005, 19:22

SimoneuS napisał(a): Z tymi dawkami paliwa to chyba przesadziłeś

A wiesz że może miał racje?
Stan pracy układu przeciwpoślizgowego polega na przyhamowywaniu jednego lub obu kół napędzających przy pomocy układu hamulcowego wyposażonego w centralę elektrohydrauliczną. Czasami jednak za pomocą tych czynności nie udaje się zlikwidować poślizgu. Niezbędnym wiec wymogiem dla pojazdów posiadających ASR jest zastosowanie tzw. "elektronicznego pedału przyspieszenia". Zasada działania tego urządzenia polega na umożliwieniu integracji układu elektronicznego ASR w stopień otwarcia przepustnicy nawet wbrew woli kierującego. Dzieje się tak tylko w skrajnych przypadkach gdy moment napędowy przekazywany na koła napędzające będące w stanie poślizgu jest zbyt duży i skuteczność przyhamowywania dla odzyskania przyczepności jest niewielka. Wówczas to zostaje automatycznie przymknięta przepustnica w celu zmniejszenia rozwijanej mocy przez silnik. :P
To oczywiście cytat.
Tylko się zastanawiam co ma do tego przepływomierz?
Może żeby zmniejszyć dawke paliwa musi zmniejszyć też dawke powietrza, a jak ma ją zmniejszyć skoro nie wie ile go wpada bo przepływka ded.
Może i tak,może i nie, którz to wie? :|
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez adam626 » 10 maja 2005, 13:34

ilość powietrza reguluje się przepustnicą właśnie
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Italiano » 10 maja 2005, 18:03

Italiano napisał(a):Może żeby zmniejszyć dawke paliwa musi zmniejszyć też dawke powietrza


adam626 napisał(a):ilość powietrza reguluje się przepustnicą właśnie

Myśle że to też nie tak, niedarady zmniejszyć dawki powietrza ponieważ przepustnica jest połączona linką bezpośrednio z pedałem gazu (po drodze jest tylko tempomat ). :P Czyli jedynie może zmniejszyć dawke paliwa. Co ma do tego przepływka? Nawet najstarsi górole nie wiedzą. hahaha
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez adam626 » 11 maja 2005, 09:49

myślę że w samochodach takich sa inne rozwiązania
elektroniczna przepustnica
elektroniczny pedał

a jeśli nawet gaz jest na linkę to wystarczy
dać drugą przepustnicę która się przymyka kiedy trzeba
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Moto