TCS-zapobiegający boksowaniu kół.
Strona 1 z 1
Czy ktoś to kiedyś zgłębnił ten temat,od strony technicznej jak to działa? 
Ostatnio edytowano 30 kwi 2005, 12:49 przez Italiano, łącznie edytowano 1 raz
W oczekiwaniu na nowy podpis...
TCS – jest to układ zapobiegający zerwaniu przyczepności kół napędowych podczas przyspieszania. Realizowane jest to przez wyrównywanie momentu obrotowego na osiach napędowych, oraz przez zmniejszenie momentu napędowego silnika.
"człowiek jest trzeźwy tak długo, jak długo potrafi leżeć na podłodze niczego się nie przytrzymując" 
- Od: 7 kwi 2005, 18:40
- Posty: 7
- Skąd: Warszawa-Praga
- Auto: 323 BG 1.7 D '91
ravo napisał(a):z czystej ciekawosci spytam co to jest CTS ?
Częściej spotykana nazwa ASR.
Cichyy napisał(a):TCS – jest to układ zapobiegający zerwaniu przyczepności kół napędowych podczas przyspieszania. Realizowane jest to przez wyrównywanie momentu obrotowego na osiach napędowych, oraz przez zmniejszenie momentu napędowego silnika.
To to i ja wiem.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Dlaczego to pytanie? Bo u mnie po strzale zapaliła się kontrolka od TCS-u no i automatycznie przestał działać. Co by oznaczało że przepływomierz jest w jakimś stopniu potrzebny do TCS-u.
Dlatego próbuje zrozumieć zasade działania TCS-u.
Dlatego próbuje zrozumieć zasade działania TCS-u.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
SimoneuS napisał(a): Z tymi dawkami paliwa to chyba przesadziłeś
A wiesz że może miał racje?
Stan pracy układu przeciwpoślizgowego polega na przyhamowywaniu jednego lub obu kół napędzających przy pomocy układu hamulcowego wyposażonego w centralę elektrohydrauliczną. Czasami jednak za pomocą tych czynności nie udaje się zlikwidować poślizgu. Niezbędnym wiec wymogiem dla pojazdów posiadających ASR jest zastosowanie tzw. "elektronicznego pedału przyspieszenia". Zasada działania tego urządzenia polega na umożliwieniu integracji układu elektronicznego ASR w stopień otwarcia przepustnicy nawet wbrew woli kierującego. Dzieje się tak tylko w skrajnych przypadkach gdy moment napędowy przekazywany na koła napędzające będące w stanie poślizgu jest zbyt duży i skuteczność przyhamowywania dla odzyskania przyczepności jest niewielka. Wówczas to zostaje automatycznie przymknięta przepustnica w celu zmniejszenia rozwijanej mocy przez silnik.
To oczywiście cytat.
Tylko się zastanawiam co ma do tego przepływomierz?
Może żeby zmniejszyć dawke paliwa musi zmniejszyć też dawke powietrza, a jak ma ją zmniejszyć skoro nie wie ile go wpada bo przepływka ded.
Może i tak,może i nie, którz to wie?
W oczekiwaniu na nowy podpis...
ilość powietrza reguluje się przepustnicą właśnie
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Italiano napisał(a):Może żeby zmniejszyć dawke paliwa musi zmniejszyć też dawke powietrza
adam626 napisał(a):ilość powietrza reguluje się przepustnicą właśnie
Myśle że to też nie tak, niedarady zmniejszyć dawki powietrza ponieważ przepustnica jest połączona linką bezpośrednio z pedałem gazu (po drodze jest tylko tempomat ).

W oczekiwaniu na nowy podpis...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości