Właśnie czytam w Auto Świecie że silnik 1.6 MZ-CD czyli diesel to projekt koncernu PSA & Forda.
Jak to rozumieć.
Czy to jest projekt jednostki zrobiony przez PSA i Forda a wykonywany każdy sobie czy dokładnie te same silniki trafiają do Mazdy 3 ,Focusa i np 309?
Czy mazda tylko sobie w Japoni sama składa ten silnik czy robi go od zera na podstawie projektu?
A ha i jak jest ze skrzyniami ktoś wie?
Ponoć są tez niektóre od Forda?
Dobrze żw Mazda teraz w skutek tego pseudo kryzysu odkupiła troche akcji od Forda to może przestaną już sie tak parzyć te marki ze sobą.
Już Nissan sie rozwalił myslałem że chociaż Mazda sie ostała przed syndromem jednej globalnej marki.
Coś ktoś wie bardzo prosze o douczenie.
Silnik PSA & Forda w mazdach
Strona 1 z 1
byyyło
=> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=55846
Tutaj o pochodzeniu silnika, a Moderatora proszę o skoszowanie tematu. Pozwolę sobie na drobną uwagę: na wspólnym projektowaniu silników, płyt czy innych podzespołów koncerny oszczędzają setki milionów dolców, a rozwiązania mogą samodzielnie modyfikować np. w ramach zmiany kooperatora lub osprzętu. Od strony konsumenckiej występuje ta zaleta, że pewnie niektórych modeli bez tej (niekiedy) zbawiennej współpracy nie opłacałoby się produkować. Nie jestem zwolennikiem wypierania się własnej tożsamości technologicznej, ale w obliczu kryzysu... opłaca się. Z jednej strony pewne przewartościowania w branży zostaną ukrócone, z drugiej niestety przed cięciami mogą się nie uchylić naprawdę sensowne projekty.
Tutaj o pochodzeniu silnika, a Moderatora proszę o skoszowanie tematu. Pozwolę sobie na drobną uwagę: na wspólnym projektowaniu silników, płyt czy innych podzespołów koncerny oszczędzają setki milionów dolców, a rozwiązania mogą samodzielnie modyfikować np. w ramach zmiany kooperatora lub osprzętu. Od strony konsumenckiej występuje ta zaleta, że pewnie niektórych modeli bez tej (niekiedy) zbawiennej współpracy nie opłacałoby się produkować. Nie jestem zwolennikiem wypierania się własnej tożsamości technologicznej, ale w obliczu kryzysu... opłaca się. Z jednej strony pewne przewartościowania w branży zostaną ukrócone, z drugiej niestety przed cięciami mogą się nie uchylić naprawdę sensowne projekty.
Silniki są produkowane (montowane fizycznie) w Japonii.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości