Nasze wrażenia z jazdy testowej Mazdą 2

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Kubutek » 17 sty 2009, 16:09

Z magazynu AutoMoto dostaliśmy na parę dni do testowania Mazde 2 z tym mocniejszym silnikiem 1.4 (86 KM).
Obrazek
Obrazek
Postanowiliśmy podzielić się wrażeniami z jazdy z forumowiczami :)
Z zewnątrz autko śliczne, szczególnie w maksymalnie rzucającym się w oczy jasno-zielonym kolorze. Praktycznie na każdych światłach ludzie oglądali się za nami. Autko przykuwa uwagę nie tylko kobiet, ale i mężczyzn. Nadwozie jest bardzo ładne, stylistycznie nawiązuje do 3 i 6. Jest sporo ostrych kątów połączonych z opływowym kształtem co sprawia, że Mazda 2 ma bardzo dynamiczną sylwetkę.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Agacie silnik 1.4 w zupełności wystarczał. Moje wrażenia były jednak ciut inne... 2-ka w mieście przy normalnej jeździe bez problemu daje sobie radę. Jest w miarę dynamiczna na niskich biegach, a idealne wręcz prowadzenie sprawia, że nie ma problemu w przeciskaniu się między samochodami w miejskim gąszczu. Praktycznie wszystko jest super, do 100-110 km/h. Powyżej tych prędkości stanowczo brakuje Mazdzie mocy, robi się głośno, a wyprzedzanie w trasie przy prędkościach rzędu 120-140 km/h jest już sporym utrudnieniem. Nie chce żeby ktoś pomyślał, że na co dzień jeżdżę 2,5 litrową V6-tką i dlatego brakuje mi mocy. Wcześniej jeździłem 121 DB z silnikiem 1.4 (75 KM) i powiem szczerze, że jazda "starą kaczuszką" sprawiała mi więcej frajdy niż nową Mazda 2... Kaczuszka była zrywna, lekka, zwinna, szybsza, dużo niżej się w niej siedziało. Nowa jest ociężała, nie zbiera się tak fajnie, siedzi się wysoko. Powiem szczerze, że nie czułem się do końca pewnie za kierownicą w tym aucie. Plusem na pewno jest zawieszenie w nowej 2-ce. Jest dość twarde, ale nie przeszkadza na naszych dziurawych drogach, a wręcz zachęca do ostrzejszego pokonywania zakrętów J. Nadwozie praktycznie się nie przechyla i samochód pewnie trzyma się drogi.
Ale jak to się ma do filozofii "Zoom-Zoom" ?
Radość z jazdy, jest jak się auto rozpędzi. Przyspieszenie nie jest tak rewelacyjne jak w 121 DB. Na pewno Mazda 2 z tym silnikiem nie będzie zawalidrogą, ale do radości z jazdy trochę jej brakuje. Podejrzewam, że silnik 1.5 byłby dużo ciekawszą propozycją dla kogoś kto lubi jeszcze bardziej dynamiczną jazdę, lub dla kogoś kto lubi mieć zapas mocy pod nogą.
Co do wnętrza... Tu autko mnie w troszkę rozczarowało. Jeżeli chodzi o wyposażenie, to tutaj dałbym duży plus. Sterowanie radiem z kierownicy, klimatyzacja, 6 poduszek, podgrzewane fotele, elektrycznie składane lusterka. Naprawdę nie sądziłem, że najmniejsza Mazda będzie tak wyposażona.
Obrazek
Bardzo fajnie w nocy wygląda czerwone podświetlenie zegarów i konsoli środkowej J
Obrazek
Obrazek
(fotka robiona w czasie jazdy i bez lampy, ale coś tam widać)
Bardzo duży plus za czujniki cofania. Sporadycznie zdarza mi się jeździć Suzuki Vitarą, w której czujniki są, ale tak naprawdę w ogóle nie zdają egzaminu. Piszczą bez przyczyny kiedy nic nie ma za autem, a nie reagują np. na niskie słupki, czy leżące kamienie. To samo dotyczy Golfa V i Nissana Primery, którymi jeździłem i uważam, że czujniki w nich zamontowane to porażka. Te zainstalowane w Mazdzie – rewelka :) oddają jedynie sygnał dźwiękowy (nie mają diodowego wyświetlacza jak np. Golf), ale są naprawdę bardzo dobrze zestrojone. Wracając do wnętrza, ergonomia jest idealna. Praktycznie wszystko jest pod ręką a po 5 minutach jazdy steruje się już intuicyjnie. Duży jednak minus za samo wykonanie...... Plastiki użyte we wnętrzu były słabej jakości, trzeszczały w praktycznie nowym aucie. Mazda którą dostaliśmy miała 25 tys przebiegu, w 99% w trakcie testów do różnych czasopism motoryzacyjnych, więc może to było przyczyną jej kiepskiego stanu. Moja 121 miała ok 170 tys. przebiegu, obecna 323 ma prawie 280 tys. i nic w nich nie trzeszczało... Jeżeli chodzi o przestrzeń, to jest ona w zupełności wystarczająca. Zarówno z przodu jak i z tyłu jest sporo miejsca na nogi i nad głową. Nawet m4rcin który do niskich osób nie należy zmieścił się bez problemu siedząc z tyłu :) Dziwną sprawę zauważyłem po otwarciu bagażnika. Naokoło lamp zamiast czarnego plastiku, obudowa klosza wykonana została w kolorze... różowym... Wygląda to tak, jakby wykorzystano jakiś plastik z odzysku... (żałuje, że nie zrobiliśmy zdjęcia, bo ciężko słowami opisać o co nam chodzi) Siedząc z tylu i odwracają głowę, zauważa się niczym nie odsłonięta, gołą blachę. Według mnie, jest to spore niedopatrzenie ze strony Mazdy. Dwójka skierowana jest głównie do kobiet. Wygląd zewnętrzny na pewno sprawi, że będą zainteresowane kupnem, ale boję się, że wnętrze może je ciut rozczarować...

W bardzo dużym skrócie powiedziałbym:
Bardzo ładne miejskie auto rzucające się w oczy, szczególnie w jasno zielonym kolorze. Dynamika wystarczająca na sprawne poruszanie się w mieście. Zawieszenie twarde, ale na plus. Zachęca do szybszej jazdy w zakrętach, nie przeszkadza na naszych dziurawych drogach. Wnętrze komfortowe (również z tyłu), przyjazne kierowcy (wszystko pod ręką, plus za sterowanie radiem w kierownicy), idealna widoczność w każdym kierunku. Minusem jest głośna praca silnika przy większych prędkościach (obrotach silnika) oraz kiepskie jakościowo plastyki użyte we wnętrzu.

A na koniec jeszcze kilka fotek z samej sesji do magazynu AutoMoto J
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Sama sesja na najwyższym poziomie. Byłem pod wrażeniem samego studia, użytego sprzętu oraz profesjonalizmu fotografa.

Opinie innych ludzi testujących Mazde 2 znajdziecie w numerze 2/2009 (153) magazynu AutoMoto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 11:51
Posty: 747
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BA 2,5 V6 '95
Smart ForTwo 0,8 CDI '03
Mazda 6 GY 2.0 CITD '07
Mazda CX7 2.2 CITD '10

Postprzez m4rcin » 17 sty 2009, 17:20

Kubutek napisał(a):Nawet m4rcin który do niskich osób nie należy zmieścił się bez problemu siedząc z tyłu

Zgadza się. Z tyłu miejsca, szczególnie nad głową jest w zupełności wystarczająco. Niestety kanapa – krótka, słabo wyprofilowana, nie zachęca do długiej jazdy. Chociaż jaki byłby tego efekt ciężko mi powiedzieć bo z tyłu przejechałem może 20km...

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2005, 21:51
Posty: 636
Skąd: 52.259°N 21.020°E
Auto: TT

Postprzez Don Corleone » 17 sty 2009, 17:27

Fajny opis, szkoda tylko że potwierdza minusy które słyszałem od innych osób. Silnik za słaby i wykończenie średniej jakości.

Nie wyobrażam jej sobie ze słabszym silnikiem.
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez Adaś » 17 sty 2009, 17:31

Don Corleone napisał(a):Nie wyobrażam jej sobie ze słabszym silnikiem.

w Topgear napisali o motorze 68KM, że nie bardzo pasuje do dynamizmu filozofii "zoom-zoom" ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Don Corleone » 17 sty 2009, 17:36

Nie wiem jak z 1.5 105KM. Może on już daje radę.
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez J.Beck » 18 sty 2009, 12:52

moim zdaniem wnętrze najmniejszej Mazdy to porażka :(
ciemnosc widze , ciemnosc
i nawet nie można wybrac innej wersji czyli tylko czarne plastikowe wnętrze , szkoda
Początkujący
 
Od: 7 lis 2008, 00:11
Posty: 27

Postprzez Borys » 18 sty 2009, 14:01

J.Beck napisał(a):moim zdaniem wnętrze najmniejszej Mazdy to porażka
ciemnosc widze , ciemnosc
i nawet nie można wybrac innej wersji czyli tylko czarne plastikowe wnętrze , szkoda

pokaż mi samochód segmentu B w tej kat cenowej gdzie możesz sobie wybrać wnętrze...

M2 ma nie konkurować z F500 czy Mini a z Clio, Yarisem, Polo czy C2/3 więc tam wszędzie jest nudno i szaro. Stylistycznie nikt nie podważy, że to najładniejsze auto segmentu. Silnikowo – jak czas pokazał najwięcej mazd poprzednich generacji jeździ z silnikami 1.5-1.6 o mocach ok. 90 KM więc i ten silnik powinien być strzałem w 10. Nie zapominajmy, że to autko miejskie i najmniejsze jakie ma Mazda w swojej ofercie. ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez J.Beck » 26 sty 2009, 23:05

w nowej Fiescie masz mnóstwo rzeczy do wyboru ,
nawet półskóre :D
mazda 2 wypada bladziutko na tym tle , prawie rzadnej konfiguracji wnętrza
Początkujący
 
Od: 7 lis 2008, 00:11
Posty: 27

Postprzez Cukierek » 27 sty 2009, 01:29

Widać że zAgatce autko przypadło do gustu, nie będę ukrywał że 2'ka mi też się podoba. Jest bardzo sympatycznym autem z wyglądu i do tego ten kolor pasujący do sylwetki mimo że nie każde auto dobrze wygląda w zieleni. No i dzięki kolorowi zielonemu auto podoba się mojej Ani, która chciała by taką lub MX-5 a i tak dostanie kiedyś kaczuszkę <lol> . Fajnie jakby zrobili wersję z turbo i 4wd to by już było coś <diabełek>
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez koksik » 27 sty 2009, 19:49

ostatnio miałem bliższy kontakt z nową 2 w kolorze czarnym na alu i z zewnątrz wygląda bardzo fajnie, jednak tak jak piszecie w środku mazda poszła na masówkę i po taniości, szkoda że nie miałem okazji się przejechać, miałem kiedyś 121 DB mógłbym porównać
(:Mazda:)--> Bawareczka-->Lani-->Xsara
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2006, 21:37
Posty: 319
Skąd: ok. Piaseczna
Auto: Citroen Xsara

Postprzez fazer72 » 27 sty 2009, 20:21

W bardzo dużym skrócie powiedziałbym:
Bardzo ładne miejskie auto rzucające się w oczy, szczególnie w jasno zielonym kolorze. Dynamika wystarczająca na sprawne poruszanie się w mieście. Zawieszenie twarde, ale na plus. Zachęca do szybszej jazdy w zakrętach, nie przeszkadza na naszych dziurawych drogach. Wnętrze komfortowe (również z tyłu), przyjazne kierowcy (wszystko pod ręką, plus za sterowanie radiem w kierownicy), idealna widoczność w każdym kierunku. Minusem jest głośna praca silnika przy większych prędkościach (obrotach silnika) oraz kiepskie jakościowo plastyki użyte we wnętrzu.


Zgadzam się i nie zgadzam się :)
Do miasta dla ludzi jeżdżących spokojnie (kapelusznik, mama z dzieckiem, początkujący kierowca) proszę bardzo, jestem na tak.
Zawieszenie miękkie, ale sprężyste (dla mnie wszystko co nie jest taczką jest miękkie), do spokojnej jazdy wystarczy. Elektryczne wspomaganie dla mnie jest pomyłką, nie wiem co się dzieje z kołami (ale do spokojnej, miejskiej jazdy jest ok), zapomnijcie o dynamiczniejszej podróży po zakrętach. Dodatkowo opony, w które wyposażona była 2 nadają się tylko do jazdy po suchym, trochę wilgoci i mamy jazdę pełną niespodzianek.
Z tą widocznością to bym nie przesadzał, do tyłu nie jest tak różowo (zagłówki tylnej kanapy przeszkadzają).
Wnętrze w stylu – my plastic is fantastic.
Ergonomia może być (brakuje ustawienia położenia kierownicy "w głąb" czy jak to się nazywa).

Takie małe pierdzidło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Moto