FC – Róznice w NA i Turbo II

Mazda RX-7 1992–2002 (FD) / 1985–1991 (FC) / 1978–1985 (FB / SA)

Postprzez PJ » 17 lis 2009, 10:21

Witam

Mam pytanie odnośnie różnic miedzy tymi wersjami mazdy w hamulcach, zawieszeniu, skrzyni biegów są one duże??

Przymierzam się do zakupu i na którą wersje mam polować auto ma być do driftu.

Pozdro
PJ
 

Postprzez Pit » 19 lis 2009, 11:37

Miałem obydwie i powiem Ci, że żadnych różnic w zawieszeniu nie zauważyłem. Jak ma być do driftu, to i tak zawieszenie wylatuje w pierwszej kolejności. Co do skrzyni, nie wypowiem się stuprocentowo, ale mniemam, że fizycznie powinna pasować. Inna sprawa, że wolnossącą raczej nie podriftujesz. Jest po prostu za słaba.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 05:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez PJ » 22 lis 2009, 09:42

Auto ma być dawcą ewentualnie jak bym trafił ładną wersje turbo ze sprawnym silnikiem to bym dłubał tą wersje a różnica w hamulcach wersji turbo i zwykłej?? są większe??
PJ
 

Postprzez Paweł » 22 lis 2009, 17:01

Zasadniczo i afaik wszystkie mocniejsze/późniejsze modele n/a miały takie same hamulce z piastami na pięć śrub i czterotłoczkowymi zaciskami. Najsłabsze (tylko S4) były wyposażone w zaciski z wcześniejszego modelu i czterośrubowe piasty. Turbo różniło sie wentylowanymi tarczami z tyłu.

Warto (?) szukać Turbo po modyfikacjach (S5), które ma większy stopień sprężania, moc i mogło być wyposażone w lsd torsena i podobno miało mocniejszą skrzynię, niż S4.

Pomiędzy S4 i S5 są spore różnice jeśli chodzi o osprzęt i sterowanie silnika, oraz drobne zmiany w mocowaniach układu napędowego. Turbo ma inną skrzynię i wał, etc. W zależności od nadwozia i mocy różne były sprężyny oraz mogły trafić się amortyzatory z elektronicznie regulowanym tłumieniem. Ale jak napisał Pit, skoro przygotowujesz samochód, to nie powinno to mieć znaczenia – do FC jest cała masa aftermarketowych rozwiązań jeśli chodzi o hamulce i zawias.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez PJ » 22 lis 2009, 23:07

o super dzięki za powiedzieć będę wiedział na co zwracać uwagę
auto ma być weekendową zabawką z głównym ukierunkowaniem na drift
a chce kupić najlepszą możliwie dostępną wersje żeby wyjściowo mieć już np dobry hamulec itp
PJ
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7