Strona 1 z 1

FC – Róznice w NA i Turbo II

PostNapisane: 17 lis 2009, 11:21
przez PJ
Witam

Mam pytanie odnośnie różnic miedzy tymi wersjami mazdy w hamulcach, zawieszeniu, skrzyni biegów są one duże??

Przymierzam się do zakupu i na którą wersje mam polować auto ma być do driftu.

Pozdro

PostNapisane: 19 lis 2009, 12:37
przez Pit
Miałem obydwie i powiem Ci, że żadnych różnic w zawieszeniu nie zauważyłem. Jak ma być do driftu, to i tak zawieszenie wylatuje w pierwszej kolejności. Co do skrzyni, nie wypowiem się stuprocentowo, ale mniemam, że fizycznie powinna pasować. Inna sprawa, że wolnossącą raczej nie podriftujesz. Jest po prostu za słaba.

PostNapisane: 22 lis 2009, 10:42
przez PJ
Auto ma być dawcą ewentualnie jak bym trafił ładną wersje turbo ze sprawnym silnikiem to bym dłubał tą wersje a różnica w hamulcach wersji turbo i zwykłej?? są większe??

PostNapisane: 22 lis 2009, 18:01
przez Paweł
Zasadniczo i afaik wszystkie mocniejsze/późniejsze modele n/a miały takie same hamulce z piastami na pięć śrub i czterotłoczkowymi zaciskami. Najsłabsze (tylko S4) były wyposażone w zaciski z wcześniejszego modelu i czterośrubowe piasty. Turbo różniło sie wentylowanymi tarczami z tyłu.

Warto (?) szukać Turbo po modyfikacjach (S5), które ma większy stopień sprężania, moc i mogło być wyposażone w lsd torsena i podobno miało mocniejszą skrzynię, niż S4.

Pomiędzy S4 i S5 są spore różnice jeśli chodzi o osprzęt i sterowanie silnika, oraz drobne zmiany w mocowaniach układu napędowego. Turbo ma inną skrzynię i wał, etc. W zależności od nadwozia i mocy różne były sprężyny oraz mogły trafić się amortyzatory z elektronicznie regulowanym tłumieniem. Ale jak napisał Pit, skoro przygotowujesz samochód, to nie powinno to mieć znaczenia – do FC jest cała masa aftermarketowych rozwiązań jeśli chodzi o hamulce i zawias.

PostNapisane: 23 lis 2009, 00:07
przez PJ
o super dzięki za powiedzieć będę wiedział na co zwracać uwagę
auto ma być weekendową zabawką z głównym ukierunkowaniem na drift
a chce kupić najlepszą możliwie dostępną wersje żeby wyjściowo mieć już np dobry hamulec itp