Strona 1 z 1

FB – Regeneracja cylindra

PostNapisane: 26 kwi 2009, 10:18
przez urbanrx
Witam użytkowników forum, a w szczególności posiadaczy i fanów RX'a. Jestem właścicielem pierwszej generacji Rx-7 z '84. Dokładnie wczoraj "poćwiartowałem" silnik Wankla i okazało się, że jeden cylinder jest wybrany i ma wżery. Uszczelniacze do 12A znalazłem na amerykańskich stronach, raczej nie ma z tym problemu, ale co z cylindrem, czy można go zregenerować? Pozdrawiam.

PostNapisane: 26 kwi 2009, 14:58
przez rxwawa
kolego tylko uzywka nikt tego nie regeneruie i raczei nikt niema do spszedania

PostNapisane: 26 kwi 2009, 17:12
przez urbanrx
rxwawa napisał(a):kolego tylko uzywka nikt tego nie regeneruie i raczei nikt niema do spszedania


Używki zwykle też są po lekkich przejściach, w dobrym stanie trudno znaleźć, sam mam 3 od tego silnika i każda ma jakieś zadrapania, albo lekkie wybranie. Nikt tego nie regeneruje, ale może warto by pokusić się o próbę, nie wiem tylko z czego zrobiony jest ten "tor" po którym ślizga się "trójkącik" :) Może ktoś ma pojęcie?

PostNapisane: 27 kwi 2009, 00:21
przez rxwawa
bywam czasami w lodzi to kiedys wpodne to pogadamy robie remonty kilka lat ale na halzingi nikt niema sposobu na naprawe

PostNapisane: 27 kwi 2009, 01:47
przez Paweł
urbanrx napisał(a):Nikt tego nie regeneruje, ale może warto by pokusić się o próbę, nie wiem tylko z czego zrobiony jest ten "tor" po którym ślizga się "trójkącik"

Wykończenie utwardzające to na pewno chrom, a cała bieżnia jest stalową taśmą wciskaną na etapie produkcyjnym w aluminiowy odlew obudowy. Laicki instynkt podpowiada mi, że chromowanie i odpowiednie polerowanie przekroczy koszty poszukiwania zdrowej obudowy lub przekładki na sprawniejszy 13B. Zdaje się, że w dostępnym w sieci manualu Mitchell'a jest dokładnie rozpisane jakie uszkodzenia "pobocznicy" są dopuszczalne.

urbanrx napisał(a):Witam użytkowników forum, a w szczególności posiadaczy i fanów RX'a. Jestem właścicielem pierwszej generacji Rx-7 z '84.

Witamy z radością. :D

PostNapisane: 27 kwi 2009, 08:57
przez urbanrx
rxwawa napisał(a):bywam czasami w lodzi to kiedys wpodne to pogadamy


Autko niestety mam na działce 60 km od lodzi. Byłem nad zbiornikiem jeziorsko kiedy padł mi silnik i tam została zagarażowana maszyna.

rxwawa napisał(a): robie remonty kilka lat ale na halzingi nikt niema sposobu na naprawe


Wychodze z założenia, że nie ma rzeczy niemożliwych. Jutro zabieram cylinder do znajomego na Politechnikę Łódzką, zostawię go im niech się drapią po głowie, mam już pewien pomysł, może da rade :) Bede informował na bieżąco.

tco_tm napisał(a):Wykończenie utwardzające to na pewno chrom, a cała bieżnia jest stalową taśmą wciskaną na etapie produkcyjnym w aluminiowy odlew obudowy. Laicki instynkt podpowiada mi, że chromowanie i odpowiednie polerowanie przekroczy koszty poszukiwania zdrowej obudowy lub przekładki na sprawniejszy 13B. Zdaje się, że w dostępnym w sieci manualu Mitchell'a jest dokładnie rozpisane jakie uszkodzenia "pobocznicy" są dopuszczalne.


Dzieki, na pewno przydadzą mi się te informacje. Najwiekszy haczyk to różnica temperatur topnienia bieżni i obudowy aluminiowej, gdyby nie to byłby mniejszy problem.

PostNapisane: 28 kwi 2009, 16:31
przez urbanrx
Panowie jest sposób na zregenerowanie "bieżni", ale o tym później, nie chce zapeszac wiec nie bede sie rozpisywał. Można przywróci jej sprawnosc w 99 % oczywiscei bez kosztów się nie obedzie ale nie beda tak duże jak przypuszczałem. Co najlepsze jest w polsce firma ktora zregeneruje mi "pierścienie" wiec nie musze kupowa nowych.

PostNapisane: 30 sie 2009, 22:41
przez magik
i jak tam postepy w regenaracji hausingów udalo sie?
swoja drogą tez kiedys drazylem ten temat i tylko jedna opcja wydala mi sie sensowna – napawanie plazmowe ale koszty obrobki przekraczaja zakup nowego wiec akcja bez sensu wsumie

PostNapisane: 8 gru 2009, 23:34
przez jacus88
Urbanrx... to jaki jest ten sposób bo nie wiem czy mmnie nie czeka to samo... :(

uszkodzenia cylindra Wankel

PostNapisane: 11 wrz 2010, 21:04
przez Enduro
urbanrx napisał(a):...i okazało się, że jeden cylinder jest wybrany i ma wżery. ...

czy ktos moze mnie naswietlic, z jakiego to powodu nastepują takie uszkodzenia?
czy to efekt eksplatacyjny, czy jakiegos zaniedbania?
pozdr.E.