Strona 1 z 1
Sprawdzanie kompresji w silniku Wankla
Napisane:
7 sty 2004, 10:39
przez extrim
Siemka!
Mam problem,znalazlem bardzo zadbana mazde rx 7 2 generacji,ale nie ma kompresji w dwoch garach.Czy ktos wie co to moze byc i ile moze to kosztowac?Autko stoji na placu w hollandi, wiec nie wiem czy ryzykowac?
Napisane:
7 sty 2004, 11:16
przez Zombi
W dwóch garach mówisz?? A wiesz jak sie mierzy w tym aucie kompresje??
Napisane:
7 sty 2004, 11:18
przez xXx
Dwa gary nie mają kompresjii???? Hymm, to cały silnik
Ciekawe własnie jak zmierzyć tam ciśnienie
Napisane:
7 sty 2004, 13:20
przez michal_krakoof
Pewnie normalnie sie mierzy, przecie kompresja musi byc...tylko jaka...
Napisane:
7 sty 2004, 13:38
przez extrim
Wiec co to moze byc?wiem ze tam jest silnik wankla, wirujace tloki itd..
ale musi byc jakas kapresja chyba!?
silnik lekko zalapuje ,ale tylko wtedy jak mu sie wtrysnie pilota w rure prowadzaca od filtra do "gaznika"
Napisane:
7 sty 2004, 16:52
przez Zombi
Niestety jestescie w bledzie nie mierzy sie normalnie.
Na umownie "cylinder" sa dwie swiece, odkreca sie tylko jedna i tu sie sprawdza cisnienie. Gaz na maksa. Z drugiej swiecy nalezy oczywiscie zdjac przewód wyokiego zeby nie bylo na niej iskry, najlepiej odpiac go z cewki. I to cala tajemnica.
Jezeli dobrze sprawdziliscie cisnienie i go nie ma to remoncik minimum jakies 5000plnów jezeli go sami zrobicie oczywiscie. Wspomniana kwota stanowi koszt uszczelniaczy rotora i uszczelek gladzi. Nie wiadomo czy tylko to bedzie do remontu.
Napisane:
7 sty 2004, 19:49
przez Carrrlos
apropo, kto ma przyrząd do mierzenia ciśnienia/kompresji znaczy się
Napisane:
7 sty 2004, 23:40
przez Zombi
a'propo przyzad ma np Jacek wystarczy do niego pojechac.
Napisane:
7 sty 2004, 23:55
przez Długi
Z tą kompresją w RX wcale nie jest tak prosto, dopiero w RX8 można zmierzyć ją naprawdę dokładnie, oczywiście za pomocą odpowiedniego urządzenia
, w starszych modelach możesz sprawdzić ciśnienie tylko orientacyjnie dla danego rotoru temat rzeka......
Kompresja
Napisane:
24 lip 2007, 02:14
przez Gość
Janusz napisał(a):drugim krokiem jest sprawdzenie kompresji specjalnym przyrządem
czyli dokladniej o jakim przyrzadzie mowisz
o manometrze ?
Napisane:
24 lip 2007, 21:07
przez Janusz
Chodzi o tester kompresji Mazdy
No to po kolei. Jak już będziesz mieć taki tester to pamietaj aby sprawdzać kompresję na ciepłym silniku. Wykręć górne świece i rozłącz kable od czujnika położenia wału i podłącz tester najpierw w miejsce górnej świecy przedniego cylindra, wciśnij pedał gazu do oporu i zakręć rozrusznikiem tak z 10sek. zapisz pomiar i potem to samo zrób z drugim cylindrem. Max. różnica między komorami to ok. 20psi. Najlepiej przywieź taki oryginalny tester do kraju!
Napisane:
25 lip 2007, 14:14
przez Gość
Janusz napisał(a):Chodzi o tester kompresji Mazdy
a ile takie cudo kosztuje mniej wiecej ?
dzieki
Napisane:
25 lip 2007, 23:02
przez Janusz
Co do cen testerów to są dość mocno zróżnicowane. Taki jak nowy widziałem za 700$
więc używane, ale sprawne zapewne kosztują ok. połowy ceny. Poszukaj i przywieź taki do kraju
Pozdrawiam
Napisane:
12 kwi 2008, 20:02
przez magik
najprawdopodobniej jest to najbardziej typowa usterka tych silników tzw overheating czyli zniszczenie owalnej uszczelki cieczy chłodzącej na skutek przegrzania – zazwyczaj dzieje się tak gdy ktoś mocno katuje zimny silnik
nie zawsze ale niestety często wiąże się to z totalną destrukcją silnika
jeśli uszkodzone są tylko uszczelki to wystarczy je wymienić polecam wersje HD firmy Pineappleracing koszt ok 180$
jeżeli silnik był jeszcze jeżdżony po strzeleniu uszczelek to sprawa jest dużo poważniejsza
podstawowy zestaw naprawczy czyli apexy + sprezynki + uszczelki oleju (te metalowe)ze spraezynkami + zestaw gumek to conajmniej 2000zł najtanszy jest zestaw atkinsrotary ale sprawuje się całkiem przyzwoicie
jesli uszkodzone jest coś wiecej to taniej bedzie kupic drugi silnik bo ceny są znaczące
pozdrawiam