Czy wie ktoś co może być przyczyną tych skaczących obrotów?
FD – Falujące obroty po nabiciu klimy
Strona 1 z 1
Witam. Mam mały problem z moją madzią. Przez te upalne dni postanowiłem jechać do warsztatu i sprawdzić klimę w aucie bo nie chłodziła. Panowie obejrzeli, sprawdzili i niby wszystko ok. cały system jest szczelny więc przystąpili do napełniania...Teraz pojawił się mały problem, otóż po naładowaniu klimy, obroty zaczęły skakać
na jałowym biegu. Gdy wdusiłem gaz i wszedł na wyższe obroty wszystko było ok, lecz gdy zdjąłem noge z gazu i silnik znów pracował na wolnych obrotach, to problem sie ponownie pojawia:( Ci panowie powiedzieli mi żebym udał sie do elektryka i powinien rozwiązać ten problem.
Czy wie ktoś co może być przyczyną tych skaczących obrotów?
Czy wie ktoś co może być przyczyną tych skaczących obrotów?
- Od: 30 cze 2007, 14:28
- Posty: 20
- Skąd: Mogilno CMG
- Auto: Efini Rx7 Fd3s Twin turbo, LHD ;)
Skaczą tylko na odpalonej klimie, czy na wyłączonej także? Jeżeli tylko na włączonej (tak przypuszczam) to obstawiam przycierający się kompresor.
P.S. Poprawiłem za Ciebie nazwę tematu. Naucz się proszę korzystać z forum (lektura FAQ).
P.S. Poprawiłem za Ciebie nazwę tematu. Naucz się proszę korzystać z forum (lektura FAQ).
Dobrze przypuszczasz. Problem pojawia sie tylko po włączeniu klimy. Gdy ją wyłącze, obroty silnika działają poprawnie. Zapomniałem też dodać że klimatyzyzacja działa tak jak powinna – chłodzi. Problem jest tylko z pracą silnika...
Szukałem troche informacji na ten temat i wyczytałem że to to własnie wina kompresora – łożysko może szwankować i przez to silnik ma większy opór..
Ps. dzięki za poprawienie tematu
Szukałem troche informacji na ten temat i wyczytałem że to to własnie wina kompresora – łożysko może szwankować i przez to silnik ma większy opór..
Ps. dzięki za poprawienie tematu
- Od: 30 cze 2007, 14:28
- Posty: 20
- Skąd: Mogilno CMG
- Auto: Efini Rx7 Fd3s Twin turbo, LHD ;)
Wpadł mi do głowy jeszcze jeden pomysł. Po włączeniu klimy komputer podnosi obroty (aby móc wyrównać je po tym, jak silnik dostanie obciążenie kompresorem). Może u Ciebie tego nie robi... Nie mam jednak pomysłu, jak to sprawdzić.
Podobne rzeczy działy się u jednego gościa w GE – zrób proszę tak – włącz silnik, doprowadź do normalnej temperatury, opuść szyby, włącz klimę, włącz światła drogowe (długie) i podnoś wszystkie szyby na raz – obserwuj obrotomierz i daj znać co się dzieje.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Witam. Więc zrobiłem to co kazał kolega Brii..
Uruchomiłem silnik bez zadnego problemu. Poczekałem pare minut aż silnik się rozgrzał i wskazówka od temperatury silnika ustawiłe sie w połowie..Wszystko było ok. Obrotomierz wskazywał na 1300 obrotów, obroty były stabilne. Włączyłem światła – obroty wciąż stabilne, opuszczałem i podnosiłem szyby – obroty bez zmian...Po włączeniu klimy obroty spadły do 1000 ( na początku były stabilne – nie falowały- poprostu były ustawione na 1000) gdy zacząłem opuszczać szyby, zaczęły lekko falować. Gdy przestałem sie bawić szybami, znów wskazówka ustawiła sie na 1000.
Gdy wyłączyłem klime obroty podskoczyły do 1300 i były stabilne. Po chwili znów ją włączyłem i wskazówka zacząła falować od 1000 do 800 i gdy teraz opuszczałem i podnosiłem szyby, to obroty silnika opadały taka bardzo, że silnik prawie gasł
Uruchomiłem silnik bez zadnego problemu. Poczekałem pare minut aż silnik się rozgrzał i wskazówka od temperatury silnika ustawiłe sie w połowie..Wszystko było ok. Obrotomierz wskazywał na 1300 obrotów, obroty były stabilne. Włączyłem światła – obroty wciąż stabilne, opuszczałem i podnosiłem szyby – obroty bez zmian...Po włączeniu klimy obroty spadły do 1000 ( na początku były stabilne – nie falowały- poprostu były ustawione na 1000) gdy zacząłem opuszczać szyby, zaczęły lekko falować. Gdy przestałem sie bawić szybami, znów wskazówka ustawiła sie na 1000.
Gdy wyłączyłem klime obroty podskoczyły do 1300 i były stabilne. Po chwili znów ją włączyłem i wskazówka zacząła falować od 1000 do 800 i gdy teraz opuszczałem i podnosiłem szyby, to obroty silnika opadały taka bardzo, że silnik prawie gasł
- Od: 30 cze 2007, 14:28
- Posty: 20
- Skąd: Mogilno CMG
- Auto: Efini Rx7 Fd3s Twin turbo, LHD ;)
W silniku rzędowym pomogło przeczyszczenie przepustnicy (syfu było sporo) i regulacja obrotów biegu jałowego w trybie serwisowym (ustawianie na "pałę" nic nie dawało, wydawało się, że jest OK, ale przygasał przy dużym obciążeniu) – objawy były identyczne jak u Ciebie.
Warto jeszcze sprawidzić przy okazji czy paski są dobrze naciągnięte.
Warto jeszcze sprawidzić przy okazji czy paski są dobrze naciągnięte.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
vero, masz stanowczo za wysokie wolne obroty.
wiem ze temat byl dawno ale chcialbym sie podpiac
mam podobny problem tylko u mnie zdecydowanie czuc falowanie mocy przy wyzszych obrotach po wlaczeniu klimy tak ok 2,500 – 3000 najbardziej czuc to falowanie ze az czasem nie idzie wyprzedzic
lozysko w kompr. wymienione chodzi leciutko a problem nadal istnieje po wylaczeniu klimy wszystko jest oki
moze by tak egr zaslepic ?
mam podobny problem tylko u mnie zdecydowanie czuc falowanie mocy przy wyzszych obrotach po wlaczeniu klimy tak ok 2,500 – 3000 najbardziej czuc to falowanie ze az czasem nie idzie wyprzedzic
lozysko w kompr. wymienione chodzi leciutko a problem nadal istnieje po wylaczeniu klimy wszystko jest oki
moze by tak egr zaslepic ?
- Od: 19 sie 2011, 22:48
- Posty: 323
- Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
- Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość