FC – Nie chce odpalić – Rozdzielacz zapłonu

Mazda RX-7 1992–2002 (FD) / 1985–1991 (FC) / 1978–1985 (FB / SA)

Postprzez RoRO » 26 mar 2007, 13:45

Witam wszystkich sympatykow mazdy, jestem nowy na forum i chcialbym sie przedstawic , a wiec na imie mi jest Robert, mieszkam w niemczech, lubie auta ,mam 626 td i ostatnio kupilem rx 7. o ile ta pierwsza nie stwarza mi wiekszych problemow to z ta druga nie umiem sobie poradzic i potrzebuje pomocy .jesli ktos bedzie mogl mi pomuc bede bardzo wdzieczny.Rx kupilem tak w ciemno (podoba mi sie sylwetka i oczywiscie silnik) wiec po ogulnych ogledzinach chcialem go odpalic, nalalem swierzego paliwa i krecilem, po jakims czasie ku mojemu zadowoleniu zapalil :) ,mial wysokie obroty ale uznalem ze to jest sprawa regulacji. teraz niechce zapalic ,po sprawdzeniu czujnikow doszlem do wniosku ze wtryski nie podaja paliwa , mialem racje bo po podaniu paliwa bezposrednio do kolektora ssacego zagadal na krudko i dalej nic. niemam wiecej pomyslow .pomoszcie prosze. :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2007, 11:24
Posty: 40
Skąd: unna/DE
Auto: Rx 7 FC r.86 150 PS 140 tys.
6 GG/GY r.2007 143 PS 220 tys.

Postprzez Janusz » 1 kwi 2007, 20:31

Włos na głowie się jeży... <szok>
RoRO napisał(a):Rx kupilem tak w ciemno

Czyli nawet nie sprawdziłeś jak silnik pracuje przed zakupem? Kupując Rx-a sprawdza się właśnie przede wszystkim, jaka jest kondycja silnika. Nie mówię żeby od razu sprawdzać mu kompresję, bo to dość kłopotliwe przy samym zakupie, ale pierwszym testem jest właśnie uruchomienie silnika. Jeśli odbywa się to bez trudu a po rozgrzaniu silnik spokojnie trzyma wolne obroty to śmiało można powiedzieć, że jest w dobrym stanie. Większość ludzi jeśli silnik ma problemy z uruchamianiem upatruje przyczyn w układzie paliwowym, elektrycznym itd. a na końcu okazuje się że po prostu silnik ma już za małą kompresję aby prawidłowo pracować.
RoRO napisał(a):po sprawdzeniu czujnikow doszlem do wniosku ze wtryski nie podaja paliwa , mialem racje bo po podaniu paliwa bezposrednio do kolektora ssacego zagadal na krudko

W opisie masz, że to rocznik 86 czyli druga generacja. O jakich czujnikach mówisz?? I jak w układzie z instalacją wtryskową podałeś to paliwo, dzięki któremu silnik miał się uruchomić?
Tak czy inaczej proponuję Ci jeśli ostro starałeś się uruchomić silnik wykręcić świece i sprawdzić czy nie są zalane i w jakim są w ogóle stanie. Jeśli mieszkasz w Niemczech nie będzie też problemu ze sprawdzeniem kompresji w ASO bo tam mają odpowiednie wyposażenie i specjalne testery. Jeśli będzie ok wtedy trzeba szukać przyczyn dalej. Układ elektryczny... bezpieczniki, cewki, przewody, świece. Paliwowy... pompa, filtr, wtryski.
Daj znać jak Ci poszło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2004, 07:33
Posty: 131
Skąd: Opole
Auto: RX-7 FC TII `91

Postprzez RoRO » 9 kwi 2007, 18:44

dzieki za zainzeresowanie,moja wersja jest bez turbo tzn. 150 PS,paliwo podalem poprzez odkrecenie kanalu doprowadzajacego powietrze, i wstrzyknolem go zwyklom strzykawka prosto do gardzieli, klapke w filtrze powietrza odchylilem kluczem tak ze pompka podawala paliwo z baku i zaczolem krecic.No i po kilku takich probach udalo mi sie zapalic.poskrecalem wszyztko z powrotem i tak tez zapalal i chodzil az sie rozgrzal ,slychac bylo jakis sygnal ostrzegawczy takie pikanie i potem gasl, jak ostygl mozna go bylo znowu odpalic.Teraz niechce wogule zagadac,schematy znalazlem na jakiejs stronie internetowej (szkoda ze po angielsku) i tak sobie sprawdzam czujniki temp.powietrza , temp. wody itd.wydaja sie byc w porzodku tzn. maja swoja opornosc, ale mierzac napiecia na Ecu jest kilka roznic i to mnie martwi,bo niewiem czy jest powiazany z innymi sterownikami czy tez nie. moze cos innego padlo i ecu blokuje wtryski, niewiem.jeszcze musze troche czasu poswiecic ale mysle ze sie bedzie oplacac.A tak pozatym to kupilem ja ze zlomowca , jest bezwypadkowa bo nigdzie niema rdzy i tam nie bylo mozna sie targowac czy cos sprawdzac bo facetowi nie zalezalo zeby ja sprzedac, on ma kasy jak lodu, a ja traktuje to jak wyzwanie i bede tak dlugo przyniej dlubal az bedzie chodzic jak zegarek.Potrzrebuje tylko troche pomocy i wskazowek najprosciej byloby dac ja do serwisu ale to zadna uciecha dla mnie no i kupe kasy to kosztuje a ja w totka nie wygralem. Jak masz jakies pomysly lub rady to chetnie poslucham.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2007, 11:24
Posty: 40
Skąd: unna/DE
Auto: Rx 7 FC r.86 150 PS 140 tys.
6 GG/GY r.2007 143 PS 220 tys.

Postprzez Janusz » 15 kwi 2007, 18:03

Trudno tak na odległość coś pomóc, ale popróbujemy. Z tego, co napisałeś to raczej miałeś fuksa, że się na jakiś czas uruchomił. Nie napisałeś czy sprawdziłeś wszystko, o czym pisałem wcześniej. Poza tym, jeśli samochód stał długo na szrocie to możliwe, że ECU zamókł i mógł ulec trwałemu uszkodzeniu. Program sterujący zapisany w ECU dysponuje m.in. mapami zasilania paliwem i sterowania zapłonem, więc jeśli Twoje podejrzenia są głównie do układu zasilania to to jest jeden z ważniejszych elementów, które trzeba sprawdzić. Poza tym zapisuje on kody błędów pracy silnika i czujników. Jeśli masz możliwość sprawdzenia ich w ASO – zrób to. Tak będzie najszybciej i nie pozbawi się ostatnich zaskórniaków ;) Jeśli lubisz bawić się samemu a wnioskuję, że tak... to nawet nie musisz jechać do ASO... przy znikomych kosztach 20-30zł i podstawach majsterkowania można samemu zrobić taki „czytnik”. Będzie on podawał sygnały świetlne i można na ich podstawie zweryfikować gdzie jest usterka... Oczywiście, jeśli sam ECU jest sprawny (!)
Tu znajdziesz schemat, opis wykonania i sposób odczytu sygnałów http://www.teamfc3s.org/info/articles/e ... /main.html
Strona jest oczywiście po angielsku ale przy podstawach języka i odpowiednich programach dasz radę. W razie problems z angielszczyzną – powalczymy i z tym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2004, 07:33
Posty: 131
Skąd: Opole
Auto: RX-7 FC TII `91

Postprzez RoRO » 17 maja 2007, 22:19

haj, dzieki widzialem ten schemat na lampe kontrolna ale jakos nie przykladalem uwagi, zrobilem ja i doznalem szoku poniewaz wpieta w gniazdo kontrolne najpierw wyresetowala ECU potem odpalil silnik a potem pokazala mi czemu gasnie po zagzaniu. okazuje sie ze to O2 sensor . i tu jest nastepny problem, otuz- przejzalem dostepne mi schematy i przy moim silniku niema tego sensora , wszedzie jest na kolektorze wydechowym a ja niemam go tam :( , gdzie mam go szukac. na schematach pisze "EXEPT AUSTRALIA " i jest skompo napisane o tym silniku. Moze niewiem gdzie szukac? Moze jest jakies inne rozwiazanie ,tego niewiem, pozostaje mi metoda pröb i bledöw. ale jestem dobrej mysli. ach jeszcze jedno, mam za wysokie "wolne obroty" jak mozna je ustawic bez potrzebnej wyzszej techniki, bo wszedzie pisze ze trzeba wsadzic mostek w odpowiednia wtyczke ale ja niemam tej zielonej wtyczki do zmostkowania :( . No i co teraz ? Jak ? pozdarawiam RoRo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2007, 11:24
Posty: 40
Skąd: unna/DE
Auto: Rx 7 FC r.86 150 PS 140 tys.
6 GG/GY r.2007 143 PS 220 tys.

Postprzez Janusz » 23 lip 2007, 20:22

Sorki za opóźnienie, ale nie miałem przez ostatnie tygodnie czasu dla forum :|
W tej wersji nie wiem gdzie jest sensor O2 (jesli wogóle jest) bo wersja bez turbo mogła go nie wymagać. Co do wolnych obrotów to tu masz krok po kroku co masz zrobić
e5713862b5d87911.jpg

2d250d163d4dcddb.jpg

W razie problemów pisz. Ja miałem nieco za niskie i mi pomogło (u mnie jest podobna regulacja)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2004, 07:33
Posty: 131
Skąd: Opole
Auto: RX-7 FC TII `91

Postprzez RoRO » 5 sie 2007, 12:54

witam,dzieki za wskazowki, widzialem te rysunki na http://www.rotaryheads.com/PDF/ i tam jest duzo innych jeszcze ,przegladalem je chyba z tysiac razy i dochodze do wniosku ze moja MADZIA ma elektryke troszke starsza niz z '86r. bo ECU ma za waskie wtyczki a te za malo nözek.Poszukam teraz na starszych schematach, moze bedzie sie cos w koncu zgadzac z zeczywistoscia.Moje ECU to N322 i jak bys mial jakies infornacje co do niego to bedzie mi milo.Wiem ze wczesniejsze modele tez mialy wtryski i jakies ecu do nich musial byc podpiety. OK lece szperac w necie,jak cos mi sie uda znalesc to dam znac.narka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2007, 11:24
Posty: 40
Skąd: unna/DE
Auto: Rx 7 FC r.86 150 PS 140 tys.
6 GG/GY r.2007 143 PS 220 tys.

Postprzez RoRO » 17 paź 2007, 08:53

witam,do dzis nic takiego specjalnego sie nie wydazylo, madzia dalej niechce gadac ,calkiem jej przeszla ochota. <killer> chyba zaczne bardziej doglebnie sprawdzac ,moze ktorys z kabli jest uszkodzony i nie daje impulsu na ecu, albo jakas wtyczka ktorej do tej pory nie widzialem albo samo ecu jest do bani.,niedlugo sie okaze.jesli ma ktos namiary na jakies inne schematy elektryczne do rx7 '86 to bardzo bym prosil. dzieki ,ide dalej walczyc do garazu.pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2007, 11:24
Posty: 40
Skąd: unna/DE
Auto: Rx 7 FC r.86 150 PS 140 tys.
6 GG/GY r.2007 143 PS 220 tys.

Postprzez RoRO » 4 lis 2007, 22:26

witam znowu, mam juz usterke Madzia pali , troche to potrwalo ale cos poszlo do przodu, osobiscie sie ciesze , wczesniej powypisywalem troche glupot np.o wyresetowaniu ecu, wybaczcie, ale brak doswiadczenia i entuziazm tak mi podsunol.Prosba o kontakt z kims kto posiada rozdzielacz zaplonu z dwoma sensorami, to wlasnie jeden z nich mi nawalil (raz dzialal a raz nie i to bylo trudne do zlokalizowania) to chetnie go kupie.Bardzo prosze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2007, 11:24
Posty: 40
Skąd: unna/DE
Auto: Rx 7 FC r.86 150 PS 140 tys.
6 GG/GY r.2007 143 PS 220 tys.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7