
Opłacalność odbudowy Mazdy RX-7
1, 2
Byłem wczoraj na rodzinnej wiosce zachodzę do znajomych, patrze a tam w stodole stoi coś niebieskiego. Podchodzę bliże a to niebieska RX-7a
! Na oko rocznik1978–1985. Jeszcze czarne blachy. Podobno nieużywana od kilku lat! Naszła mnie pewna myśl, a mianowicie chciałbym wytargać ten bolid od właściciela i przekazać na rzecz klubu lub coś w ten deseń. Macie jakieś pomysły co z tym zrobić?? Mi przyszło na myśl aby to odrestaurować i zrobić klubową ''maskotkę'' 

Z miłości do japonek...
- Od: 22 lut 2009, 13:33
- Posty: 159
- Skąd: Kamieńsk
- Auto: Mazda 323c BA 95' 1.5 16V,
Mazda 3 BK 2005r 1.6 MZR
rafalST napisał(a):...chciałbym wytargać ten bolid od właściciela i przekazać na rzecz klubu lub coś w ten deseń. Macie jakieś pomysły co z tym zrobić??
Może na rzecz RX-Klubu?
rafalST napisał(a):''maskotkę''
uwielbiam maskotki
rafalST napisał(a):Na oko rocznik1978–1985
szczególnie takie stare
Tablica rej. z tyłu pomiędzy czy poniżej świateł?
rafalST napisał(a):Mi przyszło na myśl aby to odrestaurować i zrobić klubową ''maskotkę''
Jako "klubowa" to się szybko powyciera
Ciekawe kto ją zakupi
niema foto – grzech
Foto będzie niebawem jak tylko tam zajadę<ok>
Szczerze mówiąc nie zwróciłem uwagi na tylną rejestrację
ale wydaje mi się, że jest między światłami...
Pogadam z właścicielem i postaram się wydusić madzie (modne imię ostatnio
)
Wiem na pewno że ma przynajmniej jeden dodatkowy silnik i trochę części.
Szczerze mówiąc nie zwróciłem uwagi na tylną rejestrację

Pogadam z właścicielem i postaram się wydusić madzie (modne imię ostatnio
Wiem na pewno że ma przynajmniej jeden dodatkowy silnik i trochę części.
Z miłości do japonek...
- Od: 22 lut 2009, 13:33
- Posty: 159
- Skąd: Kamieńsk
- Auto: Mazda 323c BA 95' 1.5 16V,
Mazda 3 BK 2005r 1.6 MZR
ADHD napisał(a):Tablica rej. z tyłu pomiędzy czy poniżej świateł?
Wszystkie europejskie miały tablicę pomiędzy światłami.
rafalST napisał(a):Foto będzie niebawem jak tylko tam zajadę
Jesteśmy ciekawi co na nim będzie.
Pit napisał(a):Może na rzecz RX-Klubu?
Myślisz, że twój klub będzie w stanie odrestaurować i utrzymać ten samochód?
Chociaż koncepcja klubowego muzeum jest piękna, a inicjatywa przekazania auta szczytna, to ja już powiedziałem – może pesymistycznie, że jeśli trzeba przy nim zrobić coś więcej niż dopompować koła i przepolerować lakier, to na odbudowę zdecyduje się tylko ten, kto nie ma pojęcia na co się porywa. Za połowę kosztów odbudowy lub przebudowy można poszukać całkiem dobrego egzemplarza (15-30 tys.)
the right man in the wrong place...
Paweł napisał(a):Wszystkie europejskie miały tablicę pomiędzy światłami.
Oby nie była, bo wtedy zostaje 50% szans na to, że ma ładny tył.
Chociaż z brzydszym (moim zdaniem) przynajmniej była by starsza.
Zawsze chciałem znaleźć jakiś stary zabytkowy samochód
Nieraz ludziska piszą w sieci, że znaleźli jakieś Porsche czy Mercedesa przykrytego sianem
Ja znalazłem RX-7
Jeśli chcecie coś wyjątkowego i mazdę oczywiście to patrzcie:
http://otomoto.pl/mazda-inny-rx-3-C23340178.html
Nieraz ludziska piszą w sieci, że znaleźli jakieś Porsche czy Mercedesa przykrytego sianem
Ja znalazłem RX-7

Jeśli chcecie coś wyjątkowego i mazdę oczywiście to patrzcie:

Z miłości do japonek...
- Od: 22 lut 2009, 13:33
- Posty: 159
- Skąd: Kamieńsk
- Auto: Mazda 323c BA 95' 1.5 16V,
Mazda 3 BK 2005r 1.6 MZR
Jesteś 4 lub 5 osobą która wkleja tą rx-3
Za taki stan trzeba niestety zapłacić.
Z drugiej strony zakup trupa za przysłowiowy grosz i doprowadzenie go do odpowiedniego stanu to koszt na tyle spory, że w 90% nieopłacalny.
Na forum jest parę osób, których auta są już bezcenne (najlepszy przykład, to niebieska NA).
Fajny temat na emeryturę za ... już wiadomo ile lat
Za taki stan trzeba niestety zapłacić.
Z drugiej strony zakup trupa za przysłowiowy grosz i doprowadzenie go do odpowiedniego stanu to koszt na tyle spory, że w 90% nieopłacalny.
Na forum jest parę osób, których auta są już bezcenne (najlepszy przykład, to niebieska NA).
Fajny temat na emeryturę za ... już wiadomo ile lat
W przypadku RX-3 nie za stan, a za sam fakt, że jest to RX-3 – trzeba zapłacić. Nie wiem, ile w ostatniej dziesięciolatce pojawiło się ich na sprzedaż między Odrą a Bugiem, domyślam się, że zero. Allegro na pewno przynajmniej od siedmiu lat takiego auta nie widziało (...) co do stanów technicznych i płacenia ten fakt – tak, ale zaufanej osobie, którą (jak i jej samochód) znamy długo. W innym przypadku – lepiej doprowadzenie do takowego zostawić sobie. Opcja droższa, ale pewna. Pytanie też – jak dużych nakładów ów obiekt do doprowadzenia do stanu oczekiwanego wymaga? Jednoznacznej najlepszej opcji nie ma...
Cena za to RX-3 jest bardzo atrakcyjna. Sprzedający więc albo nie orientuje się ile trzeba za taki egzemplarz zapłacić w Stanach, albo wie, że próbuje sprzedać ją na rynku, gdzie stare Mazdy nie mają wartości kolekcjonerskiej/sentymentalnej. Jednak wyłożenie 25 tys. na RX-3 w stanie jak na zdjęciach, to ostatni racjonalny wydatek. Później pojawia się dokładnie ten sam problem, jak w przypadku pierwszej generacji RX-7 – w zasadzie całkowity brak części. Nawet w ASO i japońskim składzie brakuje takich podstawowych pozycji jak: tarcze hamulcowe, klocki, reperaturki pomp, części zawieszenia, szyby, nie mówiąc o elementach wnętrza, które z dużym prawdopodobieństwem mogą wymagać uzupełnień. Dlatego dla egzemplarza z szopy widzę przyszłość, ale dawcy.
the right man in the wrong place...
Pit napisał(a):W przypadku RX-3 nie za stan, a za sam fakt, że jest to RX-3
Z tym nie można się nie zgodzić.
RX-3 szt.1(jeśli będzie)
EB Veyron – 2 lub więcej buhaha
Paweł napisał(a):Dlatego dla egzemplarza z szopy widzę przyszłość, ale dawcy.
Tak też podejrzewam.
Paweł napisał(a):w zasadzie całkowity brak części
Powoli będę miał problem z jeszcze młodziutkim BFem, także długo w 100% serii nie da się go utrzymać.
gaźnik – niby można zamówić, ale cena ...

Drzemie we mnie jednak nadzieja, że kiedyś utworzymy w klubie sekcję pojazdów "zabytkowych".
rafalST napisał(a):Paweł napisał(a):w zasadzie całkowity brak części
Jedyne rozwiązanie: Nakupić części na zaś
Skoro zakup potrzebnych części jest już ekonomicznie nieuzasadniony( nie bierzemy pod uwagę niezrozumiałych dla większości zamiłowań ), to kupowanie na zapas tym bardziej
ADHD napisał(a):gaźnik – niby można zamówić, ale cena ...
Akurat iglice, dysze, przepony, przepustnice, wszystkie uszczelki itd można dorobić niedużym kosztem. Zresztą nie sądzę, żeby coś się z nimi działo, jeśli nikt w gaźniku nie grzebał. W RX-7 gaźnik jest czterogardzielowy, dwustopniowy i chociaż go wymieniłem (na 99% doszło do zapchania), to nie ma z nim najmniejszych problemów.
ADHD napisał(a):Powoli będę miał problem z jeszcze młodziutkim BFem
Na razie masz szczęście, że jeszcze funkcjonuje w katalogu. Jak podjedziesz do nowych ASO i powiesz, że jeździsz RX-7 sprzed '85 to robią wielkie oczy i są gotowi zakładać się, że taki nie istniał.

P.S. Oryginalne tarcze na przód masz (dostępne!) po 200 zł, tłoczek zacisku 250... Ech, rozmarzyłem się.
Ale osłon tarcz już nie ma
the right man in the wrong place...
Moim zdaniem nie chodzi tu o ekonomie
a raczej o ''przetrwanie'' gatunku
Za kilkanaście lub kilkadziesiąt lat autko może być smaczkiem. Jeżeli kochasz markę to byłaby to według mnie rewelacja: posiadanie zabytkowego samochodu z ''worem'' części 
Z miłości do japonek...
- Od: 22 lut 2009, 13:33
- Posty: 159
- Skąd: Kamieńsk
- Auto: Mazda 323c BA 95' 1.5 16V,
Mazda 3 BK 2005r 1.6 MZR
Paweł – tego, że akurat mam duzo łatwiej od Ciebie to się domyslam
Dobra, nie gadaj tyle tylko dawaj foty
P.S. miałes wczoraj robić
rafalST napisał(a):Moim zdaniem nie chodzi tu o ekonomie a raczej o ''przetrwanie'' gatunku Za kilkanaście lub kilkadziesiąt lat autko może być smaczkiem. Jeżeli kochasz markę to byłaby to według mnie rewelacja: posiadanie zabytkowego samochodu z ''worem'' części
Dobra, nie gadaj tyle tylko dawaj foty
P.S. miałes wczoraj robić
Ostatnio edytowano 30 mar 2012, 12:26 przez ADHD, łącznie edytowano 1 raz
Nie miałem czasu wczoraj podjechać. Zarobiony jestem. W tej chwili posty z pracy piszę, czając się czy kierownik nie idzie

Gdyby części były tańsze to na pewno miałbym cały komplet. Tak jak znajomy ze swoich części leżących w garażu mógłby ze dwa polonezy złożyć
Jeżeli ja chciałbym odrestaurować swoją C-tkę na igłe to koszt były pewnie taki jak sprowadzenie tego modelu z Japonii w idealnym stanie
Gdyby części były tańsze to na pewno miałbym cały komplet. Tak jak znajomy ze swoich części leżących w garażu mógłby ze dwa polonezy złożyć

Jeżeli ja chciałbym odrestaurować swoją C-tkę na igłe to koszt były pewnie taki jak sprowadzenie tego modelu z Japonii w idealnym stanie
Z miłości do japonek...
- Od: 22 lut 2009, 13:33
- Posty: 159
- Skąd: Kamieńsk
- Auto: Mazda 323c BA 95' 1.5 16V,
Mazda 3 BK 2005r 1.6 MZR
ADHD, ja wcale się nie licytuje
. Próbuje nakreślić wagę problemu pod tytułem "wyciągamy starą mazdę z szopy", na przykładzie problemów z egzemplarzem, hmm... powiedzmy kompletnym 
Tak, ale za kilka, może kilkanaście tysięcy jesteś w stanie skompletować części na wymianę z innych samochodów – jest ich pełno na allegro i mobile, a eksploatacyjne dostać w ASO lub jako zamienniki. Z RX-7 (a już na pewno z RX-3) nie będziesz miał tego luksusu.
rafalST napisał(a):Jeżeli ja chciałbym odrestaurować swoją C-tkę na igłe to koszt były pewnie taki jak sprowadzenie tego modelu z Japonii w idealnym stanie
Tak, ale za kilka, może kilkanaście tysięcy jesteś w stanie skompletować części na wymianę z innych samochodów – jest ich pełno na allegro i mobile, a eksploatacyjne dostać w ASO lub jako zamienniki. Z RX-7 (a już na pewno z RX-3) nie będziesz miał tego luksusu.
the right man in the wrong place...
Paweł Czy dobrze kojarzę: w tych rocznikach RX-7 jest sprzęgło Kinetyczno-Hydrauliczne?
Czyli trzeba zbierać teraz aby na starość cieszyć się klasykiem
rafalST napisał(a):Jeżeli ja chciałbym odrestaurować swoją C-tkę na igłe to koszt były pewnie taki jak sprowadzenie tego modelu z Japonii w idealnym stanie
Tak, ale za kilka, może kilkanaście tysięcy jesteś w stanie skompletować części na wymianę z innych samochodów – jest ich pełno na allegro i mobile, a eksploatacyjne dostać w ASO lub jako zamienniki. Z RX-7 (a już na pewno z RX-3) nie będziesz miał tego luksusu.
Czyli trzeba zbierać teraz aby na starość cieszyć się klasykiem
Z miłości do japonek...
- Od: 22 lut 2009, 13:33
- Posty: 159
- Skąd: Kamieńsk
- Auto: Mazda 323c BA 95' 1.5 16V,
Mazda 3 BK 2005r 1.6 MZR
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość