Strona 2 z 2

Re: przekładka silnika

PostNapisane: 14 cze 2010, 18:03
przez ravie
A jak już ciągniecie temat turbo to mam pytanko :) . Ktoś wie jak wygląda spalanie po uturbieniu Rexa?

Re: przekładka silnika

PostNapisane: 14 cze 2010, 20:16
przez LeszekNow
W przypadku RX-a to pytanie nie ma sensu... :)

Re: przekładka silnika

PostNapisane: 14 cze 2010, 21:27
przez Retro
Spalanie się nie powinno zmienić zasadniczo.

Jeśli miałbym wydać 20k na turbo to bym chyba wolał zrobić przekładkę na 13B-Rew z FD3S ;)

Re: przekładka silnika

PostNapisane: 14 cze 2010, 21:36
przez ravie
LeszekNow napisał(a):W przypadku RX-a to pytanie nie ma sensu... :)

Jest sens :D .. Bo jeśli po turbo miałby spalać więcej to nie ba sensu chyba turbo zakładać <glupek2>

Re: przekładka silnika

PostNapisane: 15 cze 2010, 10:28
przez LeszekNow
Retro, marzy mi się przeszczep, o którym wspomniałeś... <serduszka>

Re: przekładka silnika

PostNapisane: 15 cze 2010, 10:31
przez LeszekNow
Ravie, nie ma sensu to pytanie dlatego, że RX i tak spala za dużo. Niewielka zmiana spalania w górę, no może większa niż niewielka :), i tak nie zmieni sporych już wydatków na auto...
Pozdrawiam

Re: przekładka silnika

PostNapisane: 15 cze 2010, 10:39
przez trust
Retro, badałeś dogłębniej temat przekładki na 13B-Rew z FD3S?

Z tego co wiem to silnik na twin turbo/czy bi turbo, miał seryjnie ok 280km. Ale żeby to coś włożyć muszę zmienić chyba:
– skrzynię
– osprzęt silnika
– wiązki elektryczne
– 13B-Rew z FD3S jest na gażnikach chyba? więc komputera nie będzie?
– wał napędowy
-------------
wzrost mocy niesie za sobą:
– zmianę hamulców – na wydajniejsze
– szersze kapcie z tyłu – żeby przenieść taką moc
– pytanie o dyfer, półosie i zawiasy z tyłu

Może znacie kogoś kto przeszedł przez coś takiego?

Trust

Re: przekładka silnika

PostNapisane: 15 cze 2010, 13:51
przez Retro
Nie zgłębiałem tematu ponieważ ja mam lekko odmieny plan ;)
Trzeba by zapytać Kojota, jest szansa, że skrzynia z RX-8 pasuje do silnika z FD.
Wydaje mi się, że póki sie nie rozleci to nie ma co się spieszyć ze zmianą, zwłaszcza jak ktoś ma 6 MT.
No ale jeśli nie pasuje to wiadomo – skrzynia + wał + dyfer

Osprzęt też ważna sprawa, no jest turbo trzeba wstawić orurowanie, intercooler, kable itp itp.
Poza tym silnik z FD chyba nie pasuje idealnie, trzeba "trochę przebudować" to co jest pod maską i między błotnikami.
Komputer z 8 się chyba nie dogada z silnikiem z 7. Trzeba by stand-alone włożyć.

Reszta to już mniej ważne.
Hamulce z 8 dają radę, jak chcesz mieć seryjną moc z 7 to nie widzę potrzeby zmiany.
Kpacie – też zmiana fajna ale nie konieczna.
225 to nie jest wąska opona, na ulice spokojnie da radę.

Generlanie są to kosmetyczne zmiany. Jak ktoś będzie używał takiego auta na ulicy a nie na torze to raczej nie jest to konieczna zmiana.

W Polsce mamy tylko jedną RX-8 z silnikiem od FD, jeszcze nie jeździ, stoi u Kojota i chyba prędko nie wyjedzie więc raczej nikt tematu nie zgłębiał.
No chyba, że ja czegoś nie wiem – może Woz coś wie więcej, może Pit, może Kojot ? ;)

Re: przekładka silnika

PostNapisane: 15 cze 2010, 17:41
przez LeszekNow
Oczywiście graty trzeba mieć ze sobą, szukałem trochę w USA, ale ceny przy aktualnym kursie USD raczej nie są atrakcyjne :(

Re: przekładka silnika

PostNapisane: 18 cze 2010, 19:57
przez Raptor77
wzrost mocy niesie za sobą:
– zmianę hamulców – na wydajniejsze
– szersze kapcie z tyłu – żeby przenieść taką moc
– pytanie o dyfer, półosie i zawiasy z tyłu

nie przesadzajmy – seryjne hamulce 325mm wystarczą w zupełności chyba że masz zamiar nonstop hamować się z dużych prędkości, albo uplać auto na torze – miałem s13 ok. 250KM do tego zestaw BigBrakeKit 315mm tarcza/zaciski czterotłoczkowe/pompa hamulcowa ze z32/skyline do tego 235/40/17" FK452 i powiem ci że seryjny RX8 hamuje podobnie, fakt jak bym miał kase to pewnie BBK do RX8 też bym zapodał ale wydaje mi się na początek zbędny wydatkiem (dobry zestaw 2500-3000$), podobnie dyfer/półosie – japońce liczą to z dużym zapasem, seryjne powinny wytrzymac (nissanoskie wytrzymują do 450KM, skrzynia troche mniej)

btw może kiedyś mój rx cos takiego dostanie – wystarczy mi 10psi

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

swap tlokowca do rx8

PostNapisane: 19 lip 2011, 22:48
przez ramzees
spotkaliscie sie ze swapem tlokowca do rx8 ??

widzialem pare filmikow na YT w niektorych wszystko swieci jak na choince ale widze da sie.

chcialbym wrzucic silnik z hondy s2000 f20c pytanie kto to ogarnie w polsce ?? poki co nie dostalem od nikogo odpowiedzi ;/

Re: swap tlokowca do rx8

PostNapisane: 25 lip 2011, 08:27
przez Wodnik
Chcesz wrzucić czy żeby ktoś Ci wrzucił <lol> ?

Re: swap tlokowca do rx8

PostNapisane: 25 lip 2011, 16:37
przez ramzees
juz nie aktualne :P mazda 6 mps bedzie nastepnym autem zrezygnowalem z rexa ;/

Inny silnik w rx8?

PostNapisane: 3 lut 2012, 21:03
przez IsMi
Witam. Otóż mam takie pytanie: Czy ktoś z was próbował włożyć inny silnik do swojej madzi? (chodzi mi oo pozbycie się wankla ;) ) Czy jest to możliwe? Ile by to kosztowało? Spytacie dlaczego: dla mniejszego spalania :) wiem ze to auto właśnie jest takie bo ma ten silnik :) ale mi ono odpowiada tylko wizualnie ;) z góry dziękuję za odpowiedź :)

PostNapisane: 7 lut 2012, 21:33
przez Sąsiad
zapraszam w moj temat ;)

[Usunięte]

PostNapisane: 9 lut 2012, 08:15
przez Pit
PostTen post został usunięty przez Pit 9 lut 2012, 08:17.

RX-8 Jakie silniki można swapowac zamiast Wankla?

PostNapisane: 20 gru 2012, 02:20
przez D@m$on
Zastanawiam się nad tym jakie silniki można by było jeszcze swapnąć do RX bo jest już 1JZ-GTE, k20. :P
Jak myślicie co dało by się tam jeszcze upchnąć?
Z silników Mazdy to raczej nie za bardzo coś by się znalazło? ;)
Chodzi mi o coś co poźniej łatwiej dało by się rozwinąć do większej mocy.

Edit:
A uturbione BP?

Re: swap tlokowca do rx8

PostNapisane: 7 sty 2013, 09:36
przez przema72
napisze moze kilka podstawowych kryteriów jakie spełniac musi silnik , aby byla mozliwosc uruchomienia wszystkiego tak jak w fabrycznym aucie:

-silnik nie może być zbyt długi ponieważ przed silnikiem znajduje sie dosc gruba elektryczna maglownica której nie możemy usunąć bądź zmienić na zwykłą (chyba ze pozbywamy sie dsc itp)

-silnik powinien posiadac wydech z prawej strony a kolektor ssacy z lewej , (tyczy to sie pomysłów z wsadzaniem sr20det) , tunel srodkowy jest wytłoczony na uklad wydechowy i wydech przechodzi prawą stroną , po stronie lewej niema miejsca i trzeba bedzie sie sporo nakombinowac aby w przypadku sr20det pociagnac tam wydech

-silnik powinien efektywnie pracowac przynajmniej do 7tys rpm w przypadku skrzyni 5biegowej , lub do 9tys rpm w przypadku skrzyni 6biegowej , inaczej zeby móc na biegach osiagac w miare normalne predkosci trzeba bedzie kombinowac z przełozeniami w dyfrze

-silnik w rx8 jest dośc sztywno zawieszony , wszelkie konstrukcjie r4 ponad 1.8 litra bez wałków balansowych będą generować drgania wnetrza

to by bylo chyba na tyle jesli chodzi o wybór silnika