przekładka silnika

Mazda RX-8 2003–2011

Postprzez sasq » 12 cze 2010, 23:28

Witam.
Czy ktoś się orientuje jakie są możliwości techniczne i w ogóle jakiekolwiek możliwości jeżeli chodzi o przełożenie silnika do rx8 z 350z????
Początkujący
 
Od: 12 cze 2010, 14:20
Posty: 9

Postprzez LeszekNow » 13 cze 2010, 14:04

Ale po co??? Nawet jeśli się to uda, to RX-8 straci wtedy cały swój urok prowadzenia. Silnik 350Z jest dużo cięższy od silnika RX-a i wyważenie auta pójdzie w d... Na prostej auto może i będzie szybsze (nieznacznie), ale po zakrętach będzie tylko gorzej. Cały urok RX-8, to właśnie jest ten silnik. Jak już coś, to pomyśl o przekładce silnika z RX-7 <serduszka>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2009, 11:55
Posty: 184
Skąd: Kraków
Auto: Mazda RX-8 (2006r. 231 KM)

Postprzez Deniorek » 13 cze 2010, 15:57

Bezsensowne rozwiązanie. Czemu? Post wyżej.

Jeżeli komuś podoba się 350Z kupuje go, jeżeli RX-8 kupuje ósemkę. Simple. RX-8 z silnikiem 350Z – nic dobrego z tego nie wyjdzie. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 18:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez sasq » 13 cze 2010, 21:30

to w takim bądź razie jak zwiększyć moc do powiedzmy 320km??, (nie biorąc pod uwagę finansów)
Początkujący
 
Od: 12 cze 2010, 14:20
Posty: 9

Postprzez Retro » 13 cze 2010, 21:31

No a poza tym przekładka silnika to nie tylko silnik... trzeba pewnie by przełożyć skrzynię a może i napęd ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 07:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez sasq » 13 cze 2010, 22:19

auto jest piękne – nie chce żeby straciło swój urok a chodzi mi o większą moc
Początkujący
 
Od: 12 cze 2010, 14:20
Posty: 9

Postprzez Retro » 13 cze 2010, 22:24

To przecież są inne, tańsze, prostrze sposoby..

A 350Z mimo tego, że ma więcej mocy niż RX wcale nie jest od niego szybszy... masa robi swoje.
Zaburzysz rozkład masy auta i już nie będzie się tak dobrze prowadziło
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 07:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez sasq » 13 cze 2010, 22:39

ok rozumiem to proszę o podpowiedź jak sensownie podnieść moc do tych 300-320 km
Początkujący
 
Od: 12 cze 2010, 14:20
Posty: 9

Postprzez Retro » 13 cze 2010, 23:00

No sprawa jest raczej oczywista – turbo lub kompresor
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 07:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez sasq » 13 cze 2010, 23:11

co lepsze i gdzie to najlepiej założyć w okolicach poznania??
Początkujący
 
Od: 12 cze 2010, 14:20
Posty: 9

Postprzez Retro » 14 cze 2010, 08:31

Nie ma najlepszego kit'u, każdy wybiera wg preferencji.

Jak znajdziesz kogoś kto się podejmie założenia i wystrojenia Wankla w Polsce (może być i w okolicach Poznania) to daj znać ;)
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 07:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez sasq » 14 cze 2010, 08:57

pocieszające ;(
Początkujący
 
Od: 12 cze 2010, 14:20
Posty: 9

Postprzez LeszekNow » 14 cze 2010, 09:41

Jak masz kasę, to wszystko się da. Ja poszedłbym raczej w stronę kompresora.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2009, 11:55
Posty: 184
Skąd: Kraków
Auto: Mazda RX-8 (2006r. 231 KM)

Postprzez sasq » 14 cze 2010, 09:55

w sumie śmieszne pytanie bo na bank już gdzieś jest na nie odpowiedź ale jak się ma jedno i drugie do żywotności silnika??
Początkujący
 
Od: 12 cze 2010, 14:20
Posty: 9

Postprzez sasq » 14 cze 2010, 09:56

ale to mówicie że nie ma w Polsce warsztatu który potrafi dobrze zainstalować kit??
Początkujący
 
Od: 12 cze 2010, 14:20
Posty: 9

Postprzez LeszekNow » 14 cze 2010, 10:07

Podobno Kojot potrafi to zrobić. Najlepiej z nim się skontaktuj. Jest na forum gdzieś temat turbo i wiem, że chyba tam się wypowiadał... Co prawda nie wiem czy wyciśniesz 320 km bez utraty żywotności silnika, ale pod 300 km spokojnie. Zresztą Kojot Ci powie co i jak. Wtedy twój RX będzie istną bestią... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2009, 11:55
Posty: 184
Skąd: Kraków
Auto: Mazda RX-8 (2006r. 231 KM)

Postprzez Retro » 14 cze 2010, 10:30

Zamontować pewnie zamontuje bez problemu ;)
Ale strojenie to już trochę inna bajka, nie mówię, że Kojot tego nie zrobi, tylko tak gwoli wyjaśnienia;)
Samo zamontowanie zestawu to jeszcze nie koniec
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 07:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez LeszekNow » 14 cze 2010, 10:39

Zgadzam się w 100%. Trzeba jednak próbować
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2009, 11:55
Posty: 184
Skąd: Kraków
Auto: Mazda RX-8 (2006r. 231 KM)

Postprzez trust » 14 cze 2010, 15:51

Przekładka silnika to nie najlepszy pomysł.

Sam zadałem pytanie Kojotowi, przy założeniu że mam do wydania 20k – tyle chciałem przeznaczyć na upgrade do 300KM. Ale....

mam wersję 192KM co za tym idzie, większość zestawów Greedyego, czy Esmeril Racing nie pasowało – trzeba by wymienić silnik na 231KM plus skrzynia, plus wiązka – póki mam dobry motor nie ma sensu. Wiem czym jeżdżę więc zamiana na całe auto też mi nie pasowała.

Co do wytrzymałości silnika – pomijam – nie jeździłem, nie użytkowałem więc nie wiem. Ale wg opinii Kojota, do 300KM spokojnie.

Ważniejsze jest to że przy turbo zwiększamy moment obrotowy – to ma zasadnicze znaczenie w RX.

Ktoś podusunął pomysł o nitro – jeżeli ścigasz się na krótko i nie potrzebujesz mieć pod butem non stop 300KM.


Ostatnio sam się z tym użerałem, przygotowałem kasę, ale nie znalazłem nikogo kto mógłby mi pomóc zmodyfikować RX8. Nawet mi odbiło i wystawiłem auto na sprzedaż – mógłbym za nie dostać ok. 38k i dołożyć drugie tyle do BMW m3 czy Subaru STI, ale, ale żaden z nich nie wygląda jak RX. Więc póki co postanowiłem że RXa "zajadę" do końca, a kiedyś zobaczymy – radość z jazdy tym autem jest wielka – nie muszę zapier***** żeby zwracać uwagę, a na zakrętach (polecam odcinek Wisła – Szczyrk przez Salmopol) – auto prowadzi się jak po sznurku.

Trust
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2008, 20:27
Posty: 26
Auto: RX-8

Postprzez LeszekNow » 14 cze 2010, 16:33

Ja co prawda mam wersję 231 km i jak narazie mi wystarcza, nie ścigam się, nie jeżdżę po torach, więc jest ok. Jeżeli faktycznie możnaby się zmieścić w 20 tys. zł. żeby podciągnąć moc RX-a do 300 km, to zastanowiłbym się nad tym poważnie. Wiem jednak, że taka modyfikacja pociąga za sobą konieczność modyfikacji zawieszenia i hamulców, dodatkowo koła z tyłu też należy wymienić na szersze, a to już przekracza nasz budżet. Dolar jeszcze poszedł do góry (albo złotówka poleciała na cyce :) ) i sprowadzanie części z USA już tak się nie opłaca, więc nie jest kolorowo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2009, 11:55
Posty: 184
Skąd: Kraków
Auto: Mazda RX-8 (2006r. 231 KM)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7