Strona 1 z 1

Różnice w układach dolotowych

PostNapisane: 16 paź 2009, 11:17
przez nismo
Witam,

Od pewnego czasu przeglądam ceny dolotów firm K&N oraz Simota. Zastanawiam się nad zakupem bo zależy mi na basowym dźwięku ale również na lekkim podniesieniu osiągów.

Na allegro obecnie do kupienia znajdują się 3 doloty:
Układ dolotowy Simota – 430zł
Układ dolotowy Simota – 1150zł
Układ dolotowy K&N Typhoon II – 1490zł

Skąd tak wysokie różnice w cenach? Czy najtańszy dolot spełni moje oczekiwania?

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

PostNapisane: 16 paź 2009, 12:23
przez toolboy
zależy mi na basowym dźwięku ale również na lekkim podniesieniu osiągów.


kazdy aftermarketowy dolot do tego auta zwiekszy halas silnika, jedne bardziej inne mniej
w przypadku tych dolotow tzw. short ram, ktore wskazales jest wieksza szansa na pogorszenie osiagow niz na ich poprawe
jak dla mnie jak chcesz grzebac w dolocie to najlepiej wrzucic filtr k&n do ori boxa, ewentualnie, jak koniecznie zalezy Ci na zwiekszonym halasie to jakis CAI – aem/mazdaspeed na przyklad
dolot w rx8 jest swietnie zaprojektowany i nie ma tu szans na jakies wyczuwalne poprawy osiagow
polecam lekture np:

http://blackhaloracing.com/technical/rx-8-intake-tech/

PostNapisane: 16 paź 2009, 12:39
przez nismo
toolboy, dzięki za szybką odpowiedź. Wiele wyjaśnia pierwsze zdanie w tekście, który przytoczyłeś:
The intake system on the RX-8 is arguably one of the best-designed, original manufacturer systems of its type on a contemporary vehicle.
Dodatkowo poczytam na temat
toolboy napisał(a):k&n do ori boxa, ewentualnie, jak koniecznie zalezy Ci na zwiekszonym halasie to jakis CAI – aem/mazdaspeed na przyklad

PostNapisane: 16 paź 2009, 13:46
przez Deniorek
Dokładnie tak jak napisał toolboy. Oryginalny dolot został zaprojektowany bardzo dobrze i jeśli ktoś oczekuje znaczącej poprawy osiągów to zawiedzie się. Ale efekty akustyczne jakie daje są bardzo dobre. Simota? Porównaj nawet wizualnie z K&N, a będziesz wiedzieć skąd różnice w cenie. :)

PostNapisane: 16 paź 2009, 14:30
przez nismo
Deniorek, nie zależy mi na znaczącej poprawie osiągów. Głównie chodziło o efekt akustyczny ale skoro wymienione przeze mnie doloty pogorszą osiągi to nie ma nad czym się zastanawiać. Sprawdziłem ceny CAI AEM na stronie blackhaloracing.com i są dosyć wysokie. Liczyłem, że dolot za 430zł wystarczy ale widzę, że trzebaby było wydać większe pieniądze.

PostNapisane: 16 paź 2009, 15:04
przez Deniorek
Niestety tak. Chociaż polecam tego K&N. Sam mam i nie narzekam. :)

PostNapisane: 16 paź 2009, 19:25
przez natty
Polecam HKS poprawa osiagow sprawdzona i super wykonanie lecz cenna 2300,– :/

PostNapisane: 16 paź 2009, 19:52
przez toolboy
kolejny short ram z ladnym napisem i tyle...
za ta kase to masz juz cos co w realu poprawi Ci osiagi – AccessPort z kalibracja od MM

PostNapisane: 16 paź 2009, 21:32
przez wOOx
A ktos wie ile wkładka K&N kosztuje? Zakładałem zawsze do każdego auta praktycznie bo nie trezba tak czesto wymieniac i ogolnie lepiej oddycha:) Tylko ze moj dystrubutor tego dobrodziejstwa wyemigrował :/

PostNapisane: 17 paź 2009, 17:05
przez toolboy
180zl na allegro

PostNapisane: 17 paź 2009, 19:44
przez boletz
dolot K&N fajnie buczy, jak napisał kiedyś chyba Deniorek wszyscy wiedzą z daleka że "nadjeżdżasz" mocy to raczej nie dodaje, u mnie natomiast powoduje jakieś lewe drgania i na pewno się go pozbędę...

PostNapisane: 18 paź 2009, 13:20
przez Deniorek
U mnie też są takie drgania przy wysokich obrotach.

PostNapisane: 18 paź 2009, 19:53
przez boletz
Deniorek napisał(a):U mnie też są takie drgania przy wysokich obrotach.


nie mogłeś wcześniej napisać ? właśnie z garażu wróciłem, zamontowałem serię i drgania zniknęły...

dla odmiany opiszę odczucia po zmianie dolotu z dedykowanego na seryjny:

– silnik szybciej łapie nominalną temperaturę pracy

– już zapomniałem jak fajny jest dźwięk silnika siedząc w środku :)

– pojawiły się różne inne odgłosy które dolot zagłuszał (to na minus)

Dla frajdy chętnie zamontował bym kolejny inny dolot :]

PostNapisane: 19 paź 2009, 12:55
przez nismo
Widzę, że w rozsądnej cenie nie kupię dolotu. Dzięki za rozwianie wątpliwości. Porozglądam się za układami wydechowymi :D

PostNapisane: 19 paź 2009, 17:07
przez Deniorek
No w sumie zawsze uważałem, że w porównaniu z wydechami to dolot jest w tej bardziej rozsądnej cenie. ;) Pod względami akustycznymi nie można porównywać (bo co buczy z przodu, to nie buczy z tyłu i na odwrót – najlepiej żeby buczało z obu stron :P). Ale jak ktoś chce zmienić brzmienie samochodu za mniejszą cenę to dolot jest rozwiązaniem co najmniej dwa razy tańszym. ;)

PostNapisane: 19 paź 2009, 21:03
przez Retro
Jak ktoś nie może znaleśc sobie odpowieniego wydechu w dobrych pieniądzach to Kojot robi również wydechy na zamówienie.

Od siebie mogę polecić jeszcze firmę el-Tec z Piaseczna. Również robią wydechy na zamówienie w rozsądnej cenie. 2 moich kolegów robiło tam wydech. Jeden do MX-5, drugi do Charger'a SRT-8 i obaj są zadowoleni. Mi też się osobiście podoba jak chodzą ich auta, szczególnie Dodge :P