Jakie sprzęgło?
Ja wymieniałem sprzęgło po pierwszym właścicielu na równych 50 tysiącach. Jeszcze wymęczyłem na nim 6 tysięcy, aż nieznośne się stało (zostało spalone przed 44 tysiącami). Wymieniłem na Exedy. Czy warto inne? Tańsze zamienniki zostaną tańszymi zamiennikami. Sprzęgło Exedy ci posłuży, a z kolei super wycudzonego też nie ma co kupować. A jakie masz dolegliwości z tym związane?
- Od: 10 lip 2008, 19:28
- Posty: 664
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]
U mnie to objawiało się skakaniem obrotów (ja dodasz gaz reakcja ma być taka, że obrotomierz zacznie równomiernie nabierać obroty, a tak strzałka podskakuje do góry, a dopiero później zaczyna iść jak należy), a co za tym idzie spadkiem mocy (ciśniesz, silnik ryczy, ale mało z tego pożytku). Tak jakby czegoś tu brakowało. Biegi wchodziły mi jednak dobrze. A no i w późniejszych etapach smród palonego krzemu stał niekiedy.
- Od: 10 lip 2008, 19:28
- Posty: 664
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]
Exedy Stage 1 znalazłem za ok 1400 zł w sklepie Top End Power
http://www.topendpower.pl/
http://www.topendpower.pl/
- Od: 9 mar 2009, 10:50
- Posty: 182
- Skąd: Katowice
- Auto: RX-8
pablito54 napisał(a):hmmm...
objawy u mnie: smród czasmi jak przygazujesz przy parkowaniu niechcący, no i jak zwalniam sprzęgło na 1 i 2ce, to bardzo płynnie, inaczej szarpie, delikatny kangurek, biegi wchodza jak trzeba
sprzęgło?
Jak przygazujesz za mocno, to w każdym aucie będzie smród – to oznaka że je masz
Szarpania są przynajmniej u mnie normalne, chociaż ja mam dość agresywniej zrobione sprzęgło – tym się nie przejmuj.
Jak będziesz dawał gazu, obroty będą szły w górę a auto nie będzie jechać współmniernie do nich to wtedy masz zjechane sprzęgło (tzw. ślizganie)
RX-8 SP Titanium Grey Aero Kit :: Borla :: Greddy Air Diversion Panel :: Agency Power Pulley :: Tokico D-Spec Shocks + Tanabe GF Springs :: Racing Beat Endlinks ::
"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson

"A car can be a tool but it can also be so much more. It can be a heart-starter, it can be a drug, it can be a piece of art and it can stir your soul..." J. Clarkson

Tak, sprzęgło będzie coraz bardziej się ślizgać z każdym kilometrem. W najgorszym już przypadku będziesz gazować, męczyć się i tak dalej, a nawet nie ruszysz z miejsca. Nadpalone sprzęgło ma zdecydowanie wpływ na przyśpieszenie i osiągi auta (bo się ślizga w większym lub mniejszym stopniu).
- Od: 10 lip 2008, 19:28
- Posty: 664
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]
Jestem świeżo po wymianie sprzęgła.
Zestaw jest taki:
ACT 6 Pad Spring Race
Koło zamachowe ACT ProLite
Przeciwwaga ACT
Zaznaczę że stare sprzęgło było na wykończeniu, wystarczyło przytrzymać
nogę na sprzęgle przez kilka sekund aby pedał wpadł w podłogę, slizgało się trochę
ogólnie było do wymiany.
Plusy zestawu:
– odczuwalna różnica przy wkręcaniu się silnika w niższym zakresie obrotów
– reakcja na pedał gazu jest natychmiastowa
– po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają momentalnie
– biegi wchodzą jak masełko, zmiana trwa dosłownie mniej niż pół sekundy
– obniżył się moment obrotów przy których odczuwalne jest zwiększenie przyspieszenia
jeżeli wcześniej czułem to przy ok 5tyś to teraz jest to 4 tyś
– bardzo przyjemne efekty dźwiękowe
– pedał jest tylko nieznacznie twardszy
Niestesty są też minusy. Okazało się bowiem w jakiej kondycji jest skrzynia biegów.
Jest w kiepskiej, wymieniłem w niej olej i ewidentnie ktoś próbował eleminować
luzy dolewając ceramizer. Przy tym zestawie nie ma mowy o czymś takim jak jazda na
półsprzęgle. Start musi być dynamiczny. Udaje mi się 2 na 5 razy ruszyć "z kopyta"
W przeciwnym wypadku powstaje kaczka i słychać nieprzyjemny klekot ze skrzyni. Tak
jak miałem na początku problem z płynną zmianą biegów, tak teraz muszę się uczyć startować.
Ale za to jak już jadę to........ Mogę to porównać do jazdy gokartem.
Podziękowania dla kolegi marco7 który zajął się kompleksowo zakupem zestawu i wszystkimi formalnościami.
Zestaw jest taki:
ACT 6 Pad Spring Race
Koło zamachowe ACT ProLite
Przeciwwaga ACT
Zaznaczę że stare sprzęgło było na wykończeniu, wystarczyło przytrzymać
nogę na sprzęgle przez kilka sekund aby pedał wpadł w podłogę, slizgało się trochę
ogólnie było do wymiany.
Plusy zestawu:
– odczuwalna różnica przy wkręcaniu się silnika w niższym zakresie obrotów
– reakcja na pedał gazu jest natychmiastowa
– po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają momentalnie
– biegi wchodzą jak masełko, zmiana trwa dosłownie mniej niż pół sekundy
– obniżył się moment obrotów przy których odczuwalne jest zwiększenie przyspieszenia
jeżeli wcześniej czułem to przy ok 5tyś to teraz jest to 4 tyś
– bardzo przyjemne efekty dźwiękowe
– pedał jest tylko nieznacznie twardszy
Niestesty są też minusy. Okazało się bowiem w jakiej kondycji jest skrzynia biegów.
Jest w kiepskiej, wymieniłem w niej olej i ewidentnie ktoś próbował eleminować
luzy dolewając ceramizer. Przy tym zestawie nie ma mowy o czymś takim jak jazda na
półsprzęgle. Start musi być dynamiczny. Udaje mi się 2 na 5 razy ruszyć "z kopyta"
W przeciwnym wypadku powstaje kaczka i słychać nieprzyjemny klekot ze skrzyni. Tak
jak miałem na początku problem z płynną zmianą biegów, tak teraz muszę się uczyć startować.
Ale za to jak już jadę to........ Mogę to porównać do jazdy gokartem.
Podziękowania dla kolegi marco7 który zajął się kompleksowo zakupem zestawu i wszystkimi formalnościami.
- Od: 7 lut 2009, 22:11
- Posty: 137
- Skąd: Strzyżów / Miłocin
- Auto: słoniu, franio, złomek, pomarańczka
Marco7 napisał(a):
Jak przygazujesz za mocno, to w każdym aucie będzie smród – to oznaka że je masz.
W RX-8 ten smrod jest wyjatkowy. W zadnym innym aucie do tej pory sie z tym nie spotkalem, poczawszy od Forda Escorta, na Audi A4 skonczywszy. Wydaje mi sie ze fabryczne sprzeglo w rxach zuzywa sie duzo szybciej przy parkingowych manewrach niz w wiekszosci samochodow.
- Od: 13 lip 2007, 13:18
- Posty: 180
- Skąd: krakówek
- Auto: RX-8 Revolution SP
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości