Strona 1 z 1

Check Eengine – paląca się kontrolka

PostNapisane: 2 lip 2009, 22:06
przez bartek044
Witma
Kupilem mazde rx8 231 kilka dni temu rocznik 2004 i zaczely sie problemy. Po zatankowaniu zaswiecila sie kontrolka check engine light (P0420). Dzisiaj pojezdzilem troche po miescie i po wylaczeniu silnika chyba z 15 minut chodzil wentylator. Silnik byl bardzo goracy, zderzak byl troszke mokry od plynu chlodniczego, przez co mam nieco ponad minimum plynu. Drugim problemem jest wydech, niby sportowy ale topi mi zderzak przez co czuc zapach topionego plastiku. Doradzcie co myslicie, gdzie moze tkwic przyczyna. Dodam jeszcze ze wymienione zostal zbiornik z plynem chlodniczym kilka dni temu.

PostNapisane: 2 lip 2009, 22:46
przez Deniorek
U mnie też w ostatnie upalne dni po jeździe z 15 minut później chodzi wentylator i chłodzi silnik.
Kontrolka check engine może oznaczać wiele.
Jeśli był wymieniany zbiornik z płynem chłodniczym to czemu nie sprawdzisz, czy jest szczelność? Ubywa płynu?
Co do wydechu to dziwne, że pali plastik. Może to ten specyficzny zapach spalin po ostrej jeździe? :) Jeśli faktycznie to zapach palonego plastiku i coś się dzieje ze zderzakiem > do poprawy niestety, bo co jeszcze można zrobić? Ale właśnie mam na uwadze, czy to nie jest aby na pewno jakiś inny zapach niż spalony plastik.

PostNapisane: 2 lip 2009, 22:51
przez toolboy
co do pierwszego problemu – moze z termostatem jest cos nie tak
wydech – jedyna rada to zmiana koncowek wydechu na dluzsze =>
zalecane przez userow z usa min. dla catback'a turbo xs nagminnie
topiacego zderzaki :)

PostNapisane: 2 lip 2009, 22:57
przez bartek044
Plyn sprawdzalem zostalo niewiele a zobaczylem ze pod zderzakiem byly resztki plynu wiec nie wiem czy wyplul plyn jak sie nagrzal czy ubywa. A co do wydechu wiem ze pali sie plastik bo jest potopiony i zaczyna sie odksztalcac chyba musze pomyslec o dluzszych koncowkach. Niby sa one tej samej dlugosci co oryginalne ale roznia sie dosc znacznie srednica i znajduja sie za blisko zderzaka grrrrrrrrrrrrrrrr.

PostNapisane: 2 lip 2009, 23:04
przez bartek044
A wlasnie znalazlem rachunek za wydech kolesia ktory mial auto przedemna cateback system 190HP-210HP, ale czy jest jakas roznica przy zastosowaniu tego tlumiaka do 231??????? Dzieki za rade bede musial dluzsze koncowki kupic. A jutro doleje plynu i zobacze czy ubywa.

PostNapisane: 2 lip 2009, 23:12
przez toolboy
tbh nie sadze zeby do rx'a robili catback'i rozne dla hi i low-power, wiesz moze jakiej marki to wydech?

PostNapisane: 2 lip 2009, 23:14
przez bartek044
mam podane jedynie RX-8 catback exhaust system 190HP & 210HP

PostNapisane: 3 lip 2009, 00:33
przez Marco7
Zderzak Ci topi bo masz za duże końcówki, za blisko plastiku.

Tutaj znajdziesz na pewno odpowiedź na kod który Ci wyskoczył: KLIK

PostNapisane: 3 lip 2009, 00:33
przez grzes8203
bartek044 napisał(a):topi mi zderzak


KLIK



Mojemu koleszce zamontowali takie cos w serwisie i przestalo sie topic.

PostNapisane: 3 lip 2009, 00:50
przez bartek044
No fajne rozwiazanie, tylko martwi mnie ten blad i ze tak fest sie auto grzeje

PostNapisane: 3 lip 2009, 07:11
przez pinky
Kolega Marco7 podesłał ci rozwiązanie, możliwe że bez wymiany katalizatora lub jego usunięcia się nie obędzie lub druga sonda lambda jest uszkodzona.

PostNapisane: 3 lip 2009, 13:05
przez Pit
bartek044 poprawiłem za Ciebie tytuł wątku na zgodny z zasadami panującymi na forum. Jeżeli chcesz z niego korzystać, musisz te zasady przyswoić. Wierzę, że dasz radę ;)

...zwracam też uwagę na sposób publikacji linków np. Ebay'a – są długie i rozwalają estetykę forum. Popatrzcie, jak winno się je zamieszczać (poprawiłem przytoczone).

PostNapisane: 4 lip 2009, 22:38
przez bartek044
Znam juz prawdopodobnie przyczyne grzania sie silnika :D
Dzis z rana po wystartowaniu silnika zgasla mi kontrolka check engine light :)
Niestety podczas stania na swiatlach zapalila sie engine coolant level warning light natomiast podczas jazdy gasila sie hmmmm !!!!!!!!
Sprawdzilem poziom plynu chlodniczego bylo go niewiele, dolalem go do odpowiedniego poziomu, kontrolka cakowicie zgasla :)
Z usmiechem na twarzy pojechalem na jazde probna ale REX zaczal sie grzac przy ostrzejszej jezdzie natomiast przy normalnej predkosci wszystko bylo w porzadku.
Zaczelem grzebac pod maska i okazalo sie ze jeden wiatrak przy chlodnicy byl calkowicie zablokowany i aktualnie nie jest do uzytku :(
W poniedzialek lece zamowic nowy i mam nadzieje, ze wszystko juz bedzie ok

Pozdro i dzieki za zainteresowanie