Strona 1 z 3

RX-8 Znaczenie kontrolki/kontrolek w zegarach

PostNapisane: 22 mar 2009, 21:58
przez Luk@s
Witam posiadaczy ReXów :D I ja zasiliłem to grono ale mam pare pytan :] W zegarach świeci mi kilka kontrolek, tylko że nie wiem od czego ona sa :| Jak by ktos wiedzial od czego one i co mozna zrobic aby o nich zapomnieć to prosze o pomoc bo :(
Ta od DSC OFF miga a reszta sie pali ciągle.
Obrazek
Obrazek

PostNapisane: 22 mar 2009, 23:38
przez Bushey
Przez analogię do Dodge, który taką miał: żółty samochodzik – kontrola trakcji (Electronic Stability Program) nie działa. Reszta: DSC = Dynamic Stability Control jest wyłączone jak przypuszczam w powiązaniu z ww.

PostNapisane: 22 mar 2009, 23:45
przez grzes8203
kierownica jest od wspomagania(bo tu jest elektryczne),a DSC to system zapobiegajacy poslizgowi.powodzenia w ich gaszeniu.

PostNapisane: 23 mar 2009, 00:00
przez Globy
To nie wspomaganie, lecz czujnik ciśnienia w oponach. Podjedź do ASO na test błędów i zerknij do działu 3/5/6 – wspólne palenie się tych kontrolek może oznaczać np. awarię czujnika ABS.

PostNapisane: 23 mar 2009, 00:25
przez Luk@s
Dzięki za zainteresowanie :D DSC OFF i to auto w poślizgu już śmiga :] , bo potrzebna jest kalibracja kąta skrętu po odłaczeniu akumulatora. Nie ma jak to instrukcje przeczytać <jupi>
A te Mazdy mają czujnik ciśnienia w oponach? To jak mam nie oryginalne felgi to bedzie się paliła cały czas :( ?
wspomagania(bo tu jest elektryczne)
a mam jeszcze pytanko z tym wspomaganiem, gdzie jest tu płyn od wspomagania?

No i pozostaje pytanie z ta kierownicą z "!" czy to coś ze wspomaganiem czy czujniki ciśnienia...

PostNapisane: 23 mar 2009, 01:03
przez Deniorek
Ja ci nikt czujników do nieoryginalnych felg nie przełożył to niestety tak. :] Ale ja tam nie widzę palącej się kontrolki od ciśnienia opon (koło, a pośrodku "!"). Czyli to coś ze wspomaganiem. Prawdopodobnie jakiś błąd komputera. Udaj się na sczytanie błędów, niekoniecznie do ASO, a nawet do jakiegoś warsztatu z rozsądnym sprzętem do tego. Od razu się wyjaśni co z czym.

PostNapisane: 23 mar 2009, 08:57
przez dawidrx
ta kierownica to na 100% nie jest czujnik cisnienia w oponach, to jest cos ze wspomaganiem :P

PostNapisane: 23 mar 2009, 10:04
przez Retro
Globy od ciśnienia w oponach jest inna kontrolka.
Ale to trochę dziwnę, że ona się nie pali skoro masz nie oryginalne felgi.
Może czujniki są jako opcja i po prostu ich nie masz... ?

Luk@s napisał(a):a mam jeszcze pytanko z tym wspomaganiem, gdzie jest tu płyn od wspomagania?

Nigdzie się nie leje, tak jak napisał grzes8203 RX-8 ma wspomaganie elektryczne.
Na forum ktoś już miał ten problem, sprawdź sobie kable i czujnik położenia wałka kierownicy.

Na innym forum poświęconym 8 jakiś koleś pisał, żeby sprawdzić wtyczki / łączniki pod zbiornikiem na nadmiar płynu chłodzącego. Podobno często padają i to może być przyczyną.

PostNapisane: 23 mar 2009, 13:56
przez Luk@s
Też mi się wydawało że to nie jest kontrolka od ciśnienia w kołach bo moja Mazda nie ma ich wcale. Wieczorem posprawdzam te kable jeszcze, a jak nie to podjade na komputer i zobaczymy. Dziękuje wszystkim za wyjaśnienie wszystkiego, bo w temacie rx'ów to świeżak jestem :D

PostNapisane: 23 mar 2009, 15:42
przez Globy
Retro napisał(a):Globy od ciśnienia w oponach jest inna kontrolka.

A to sorry za wprowadzenie w błąd, taka podobna ;) Powodzenia.

PostNapisane: 23 mar 2009, 17:11
przez killerONE
maly przebieg ktory rok ? ,to mile czy km ?

apropo kontrolek to swieca sie jeszcze otwarte dzwi, check engine, ladowanie, i cos od chamulcy :PP heeh a najprosciej zeby nie draznily to wyjac zaroweczki od ich podswietlenia :P ,zarcik taki.

PS:napewno podpiecie kompa i skasowanie bledow wiele zalatwi ;]

PostNapisane: 23 mar 2009, 17:40
przez Retro
Kontrolka od drzwi świeci się pewnie dla tego, żę drzwi są otwarte... ?:)

A akumulator i check engine zawsze się świecą gdy silnik jest zgaszony co ma miejsce w momencie robienia zdjęć ;) A 3 kontrolka to zaciągnięty hamulec ręczny ;)

PostNapisane: 23 mar 2009, 20:53
przez Luk@s
Tak tak. silnik nie był odpalony, tylko włączony zapłon. Bo straszycie zeby nie odpalać tego na chwile wiec nie ryzykowałem :P A i drzwi otwarte i reczny zaciagniety :P Po odpalaniu wszystko gaśnie tylko zostaje ta kierownica z "!" A licznik w km, autko z niemiec w środku jeszcze pachnie nowością <lol>
A jeszcze pytanie, czy we wszystkich ReX'ach po wyjęciu kluczyka zegary zostaja z taka niebieską "poświatą"? Bo oglądałem takiego w Polsce i nie było tego.
Oraz kiedy wskaźnik od oleju pokazuje prawidłowe wskazania poziomu oleu z silniku , dopiero po odpaleniu czy powinien juz po przekręceniu zapłonu?

PostNapisane: 23 mar 2009, 23:42
przez Deniorek
U mnie w Amerykańcu zostaje niebieska poświata na jakieś pół minuty. Mam teraz już 5 letniego Rexa i nowością pachnie więc to nie jest wyznacznik (zapach :)). Po wskaźniku oleju raczej się nie orientuj .:) Dali go dla picu, bo zawsze pokazuje tyle samo. :P

I wydaje mi się, że w każdym Rexie były montowane czujniki ciśnienia opon, po prostu przełożyli je do nieoryginalnych felg.

PostNapisane: 24 mar 2009, 00:18
przez Luk@s
Japońce pakuja dobry zapach do ReX'ów :D Troche to autko inne od wszystkich, ale w końcu takie oryginalne chciałem mieć :D No to dzieki temu forum troszkę zaspokoiłem moją ciekawość :] ale musze przyznać że poprzedni Hyundai Coupe choc rocznikiem był podobny to duzo prostsza maszyna ;P

PostNapisane: 24 mar 2009, 00:28
przez Retro
Luk@s napisał(a):A jeszcze pytanie, czy we wszystkich ReX'ach po wyjęciu kluczyka zegary zostaja z taka niebieską "poświatą"?

Tak, we wszystkich pod warunkiem, że działa ;)

Luk@s napisał(a):Oraz kiedy wskaźnik od oleju pokazuje prawidłowe wskazania poziomu oleu z silniku , dopiero po odpaleniu czy powinien juz po przekręceniu zapłonu?

Rex nie ma wskaźnika oleju ;) Tylko bagnet.

Deniorek napisał(a):Po wskaźniku oleju raczej się nie orientuj . Dali go dla picu, bo zawsze pokazuje tyle samo.

Bo to nie wskaźnik oleju tylko ciśnienia albo temperatury, w tej chwili nie pamiętam dokładnie. I nie zawsze pokazuje tyle samo bo jak silnik jest zimny to wartości są małe, dopiero jak się rozgrzeje to staje mniej więcej w połowie skali.

PostNapisane: 24 mar 2009, 16:38
przez Luk@s
Rex nie ma wskaźnika oleju Tylko bagnet.

Racja, w instrukcji jest ze to ciśnienie oleju.

"Engine oil pressure gauge,
Indicates normal engine oil
pressure when needle is
halfway between L and H
with engine running"

Czyli dopiero po odpaleniu powinno dobrze pokazywać ;)

PostNapisane: 25 mar 2009, 01:31
przez grzes8203
Ja mam orginalne felgi a czujnikow nie mam, kontrolki tez- czyli to tylko opcja(moze i lepiej bo braciszek w lagunie siwial przez te czujniki hahaha )

PostNapisane: 25 mar 2009, 08:23
przez Deniorek
No tak, to ciśnienie oleju. Dlatego mówię, żeby się nim nie orientować, bo wielu użytkowników Rexa myśli, że to coś w rodzaju bagnetu w ładniejszej formie. :P Z resztą jak dla mnie to niepotrzebne, wolałbym lcd podający aktualne spalanie. :P

PostNapisane: 25 mar 2009, 12:28
przez Luk@s
wolałbym lcd podający aktualne spalanie.
'
A ja chyba jednak wole już to ciśnienie oleju :]