Strona 1 z 1

Szarpie na niskich biegach,gdzie tkwi problem?

PostNapisane: 3 lis 2008, 22:04
przez acslinky82
]witam wszystkich szczególnie posiadaczy rexa :d
to moj pierwszy post na tym forum.

zwracam sie z prosba do wszytskich o opinie szczegolnie pochodzace z wlasnych doswiadczen. otoz kupilem mojego rexa okolo pol roku temu. na poczatku nie zwracalem na to uwagi (z racji podniecenia kupieneim rx8) ale teraz widze ze mam z nim problem.
otoz auto bardzo szarpie szczegolnie na i i ii biegu.
wyglada to tak ze po wrzuceniu jedynki musze dodac sporo gazu zeby ruszyc zeby auto nie zgaslo-wczesniej wystarczy ze puscilem delikatnie sprzeglo i auto jechalo bez dodawania gazu.
wrzucam, dwojke dodaje gazu i auto zaczyna szrpac jakby skakac...musze wcisnac sprzeglo i dodac gazu albo puscic noge z gazu wtedy dodac mocno gazu i jest ok na 3 juz tego tak nie ma a na 4 szrpnioecia saprawie calkowicie nieodczuwalne.
tyle ze z kazada redukcja i dodaniem gazu jest odczuwalne szarpniecie sczegolnie na zimnym silniku.
czy moze ktos z was mial taka sytuacje w swojej rx8?
jak tak to co to bylo prosze o wszelkie wskazowki...
przy okazji mam pytanie czy wasze skrzynie tez chodza glosno przy zmianie biegow? bo nie wiem czy to norma w rx8 ale u mnie kazda zmiana biegow jest bardzo slyszalna na zewnatrz...przy tym zaznaczam ze biegi wchodza normalnie....
pozdr

PostNapisane: 3 lis 2008, 22:11
przez Deniorek
Co do szarpania to wydaje mi się normalne, ponieważ czasami tak mam jak się wkurzę. :P Ale nie polegaj na tej opinii, ponieważ nie mam pojęcia co to jest.

Chciałem natomiast napisać, że u mnie też słychać zmiany biegów (nie wiem czemu, ale najbardziej chyba z dwójki na trójkę). Tym bym się nie przejmował.

Co do pierwszego problemu to najlepiej przejechać się innym Rexem jeśli masz taką możliwość. Zawsze to może być oznaka nadpalonego sprzęgła. Chociaż mówię, że nie wiem czy to też nie normalne jest w Rexach. Jak jedziesz 10 km/h na dwójce to tak właśnie będzie bez stymulowania gazem i sprzęgłem. Na trójce będzie to mniej odczuwalne przy np. 25-30 km/h. A na czwórce już nic. Ale niech się też inni wypowiedzą w tej kwestii.

PostNapisane: 5 lis 2008, 15:39
przez Marco7
Zmień moduły cewek zapłonowych i będzie dobrze. Możesz to kupić u mnie. Cewki 840zł.
Polecam też wymianę świec 490zł.

http://allegro.pl/item438961825_modul_c ... _rx_8.html
http://allegro.pl/item442120268_swiece_ ... e9b_t.html

PostNapisane: 13 lis 2008, 00:01
przez aybabtu
Mam to samo, strasznie wkrowiające w korkach.

PostNapisane: 13 lis 2008, 00:20
przez acslinky82
aybabtu napisał(a):Mam to samo, strasznie wkrowiające w korkach.


dokładnie...dobija mnie to już... byłes z tym juz gdzieś tzn w jakimś serwisie?

Ja jestem umowiony na jut w ASO..beda sprawdzac...po wstepnej rozmowie z typem ktory podobno specjalizuje sie w rexach moze to byc ze sprzeglem, ale bardziej prawdopodobne ze to urzadzenie odpowiedzialne za hydraulike czy cos takiego. Jut o 11 bede wiedzial wiecej...to napisze

PostNapisane: 14 lis 2008, 00:37
przez acslinky82
odebralem dzis auto z serwisu...sprawdzili sprzeglo,skrzynie i cale przeniesienie napedu...i jedyne co znalezli to SLAVE CYLINDER do wymiany...zrobili mi to od razu (2h pracy).
efetkt jest taki ze auto lepiej rusza i lepiej zachowuje sie po redukcji...aczkolwiek dalej lekko szarpie...ale dlaczego tego nikt nie wie...
pozdr

PostNapisane: 27 sty 2009, 00:27
przez grzes8203
ale coz to za uczucie ruszac z 4000 obr/min <jupi> <jupi>

PostNapisane: 27 sty 2009, 10:33
przez Deniorek
grzes8203 napisał(a):ale coz to za uczucie ruszac z 4000 obr/min <jupi> <jupi>


Chcesz sprawić frajdę pasażerom? Podrzuć do ok. 6 tysięcy i wrzuć jedynkę! :D Bardzo trudne na początku do zrobienia (nie wychodzi za pierwszym razem), ale efekt ruszania kapitalny. Nie zapomnij ostrzec pasażerów, że chcesz taki numer strzelić. <lol> No i lepiej to robić na pustych miejscach. :)

A co do głośnej zmiany biegów to okazuje się, że dzieje się to tak przy zimnym samochodzie. Najbardziej słychać przełożenie 2>3. Kiedy bryczka się rozgrzeje do normalnej temperatury to nic nie słychać. No i jest to normalne. ;)

PostNapisane: 27 sty 2009, 12:14
przez Retro
A nie lepiej / łatwiej najpierw wrzucić 1 i na wdepniętym sprzęgle podkręcić do 6 tyś i potem puścić gaz... ?;)

PostNapisane: 27 sty 2009, 18:40
przez Deniorek
Retro napisał(a):A nie lepiej / łatwiej najpierw wrzucić 1 i na wdepniętym sprzęgle podkręcić do 6 tyś i potem puścić gaz... ?;)


To nie to samo. Zachowuje się delikatniej, no chyba, że za wolno puszczam. :P Samochód wyskakuje do przodu energiczniej przy gwałtownym wrzuceniu na bieg. :) Grunt to wyćwiczyć (bez przesady dla stanu auta, jak się nie udaje to lepiej sobie odpuścić). :D

PostNapisane: 28 sty 2009, 00:15
przez grzes8203
Deniorek napisał(a):Chcesz sprawić frajdę pasażerom? Podrzuć do ok. 6 tysięcy i wrzuć jedynkę!

Hmmm. Znam to i faktycznie robi wrazenie ale osobiscie wole katowac motorek. Czesci tansze hehe <lol>

PostNapisane: 28 sty 2009, 10:07
przez Retro
Deniorek napisał(a):To nie to samo. Zachowuje się delikatniej, no chyba, że za wolno puszczam. Samochód wyskakuje do przodu energiczniej przy gwałtownym wrzuceniu na bieg.

Przecież nie ruszysz dopóki nie puścisz sprzęgła więc jak nie to samo ?
To samo, tylko Twoja metoda bardziej katuje skrzynię biegów, efekt taki sam ;)

Re: Szarpie na niskich biegach,gdzie tkwi problem?

PostNapisane: 17 sty 2011, 20:03
przez poznanski2
ja mam skrzynie automatyczną i jak ruszam z 1 biegu mam tak ze do 3 tysięcy wolno rusza i tak jak by ją dławiło lub dusiło. co to może być?

Re: Szarpie na niskich biegach,gdzie tkwi problem?

PostNapisane: 18 sty 2011, 16:34
przez Agerak
Zrob test
Dodaj lekko gazu i trzymaj noge w tej samej pozycji. Zobacz czy bez problemu ci sie bedzie wkrecal do odbicia (wazne by nie deptac tylko lekko nacisnac)
Jesli w jakims momencie ci odbije albo zacznie wariowac to znaczy ze masz TPS do regulacji (ja to ostatnio mialem i dentyczne objawy) Aha no i standard doplyw powietrza zobacz