Ciężko wchodzi bieg wsteczny
1, 2
Witam!
Taki urok auta chyba, bo mi często szóstka wchodzi. A wchodzi często szóstka bo ciężko wchodzi (w porównaniu z pozostałymi moimi autkami) bieg wsteczny. Poza tym to dziwne, że w nówce sztuce mogłaby zdarzyć się taka wada. Skoro jest nowa to czemu by nie pojechać do salonu żeby to sprawdzili? PZDR
Taki urok auta chyba, bo mi często szóstka wchodzi. A wchodzi często szóstka bo ciężko wchodzi (w porównaniu z pozostałymi moimi autkami) bieg wsteczny. Poza tym to dziwne, że w nówce sztuce mogłaby zdarzyć się taka wada. Skoro jest nowa to czemu by nie pojechać do salonu żeby to sprawdzili? PZDR
- Od: 10 lip 2008, 19:28
- Posty: 664
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]
Deniorek napisał(a):Poza tym to dziwne, że w nówce sztuce mogłaby zdarzyć się taka wada. Skoro jest nowa to czemu by nie pojechać do salonu żeby to sprawdzili? PZDR
Dzięki za szybką odpowiedź. Dzisiaj jadę do serwisu po dywaniki to przy okazji wypytam. Jestem ciekaw co powiedzą. Może w RX-8 to "standard"...
- Od: 1 cze 2008, 19:34
- Posty: 107
Ja nie mam problemu ze wstecznym osobiście, nawet na zimnym silniku.
Codziennie wyjeżdzam z parkingu tyłem więc codziennie na zimno ładuję wsteczny i jeszcze mi się nie zdażyło żeby nie wszedł albo wyskoczył
Ale za to problem mam z 4 , jak chce ją wrzucić przy dużej prędkości to często tylko słyszę zgrzyt :p
Wygląda jakbym za wcześnie sprzęgło puszczał i chyba tak jest ale dzieje się tak też dla tego, że to szybka akcja – zmieniam bieg – powinien się wbić a tu coś ciężko (a intuicyjnie puszczam już sprzęgło) no i nie wchodzi;p
Generlanie chyba trzeba wyczuć samochód:P
Codziennie wyjeżdzam z parkingu tyłem więc codziennie na zimno ładuję wsteczny i jeszcze mi się nie zdażyło żeby nie wszedł albo wyskoczył
Ale za to problem mam z 4 , jak chce ją wrzucić przy dużej prędkości to często tylko słyszę zgrzyt :p
Wygląda jakbym za wcześnie sprzęgło puszczał i chyba tak jest ale dzieje się tak też dla tego, że to szybka akcja – zmieniam bieg – powinien się wbić a tu coś ciężko (a intuicyjnie puszczam już sprzęgło) no i nie wchodzi;p
Generlanie chyba trzeba wyczuć samochód:P
Ostatnio edytowano 22 lip 2008, 10:12 przez Retro, łącznie edytowano 1 raz
W serwisie stwierdzili, że skrzynia się jeszcze "ułoży" i nie ma się czym przejmować. Widzę, że nie tylko ja mam z tym problemy. Jedynie Retro ma spokój ale za to ma problemy z "4".
Poniżej małe statystyki z wrzucania tylnego biegu (na 10 prób):
– raz nie wchodzi
– trzy razy wchodzi ciężko
– cztery razy wchodzi średnio ciężko
– dwa razy wchodzi normalnie
Jestem w trakcie wyczuwania samochodu więc mam nadzieję, że szybko się przyzwyczaję
Poniżej małe statystyki z wrzucania tylnego biegu (na 10 prób):
– raz nie wchodzi
– trzy razy wchodzi ciężko
– cztery razy wchodzi średnio ciężko
– dwa razy wchodzi normalnie
Jestem w trakcie wyczuwania samochodu więc mam nadzieję, że szybko się przyzwyczaję
- Od: 1 cze 2008, 19:34
- Posty: 107
Generlanie, może Ci się to wydać banalne ale jako Informatk zapytać muszę
Wiesz, że żeby wrzucić wsteczny to trzeba drążek najpierw dać pionowo w dół ?:P
No i sprzęgło przedewszystkim trzeba wciskać do końca.
W Rexie jest dość głębokie i ma spory skok, więc trzeba o tym pamiętać.
Ja niestety zapominam ;/ Za krótkie nóżki mam
Wiesz, że żeby wrzucić wsteczny to trzeba drążek najpierw dać pionowo w dół ?:P
No i sprzęgło przedewszystkim trzeba wciskać do końca.
W Rexie jest dość głębokie i ma spory skok, więc trzeba o tym pamiętać.
Ja niestety zapominam ;/ Za krótkie nóżki mam
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
http://www.rxklub.pl
Retro napisał(a):Generlanie, może Ci się to wydać banalne ale jako Informatk zapytać muszę
Wiesz, że żeby wrzucić wsteczny to trzeba drążek najpierw dać pionowo w dół ?:P
No i sprzęgło przedewszystkim trzeba wciskać do końca.
W Rexie jest dość głębokie i ma spory skok, więc trzeba o tym pamiętać.
Ja niestety zapominam ;/ Za krótkie nóżki mam
Tak właśnie robię. Pierw drążek w dół a dopiero później wrzucam wsteczny. Sprzęgło również wciskam do końca przy wrzucaniu wstecznego. Przy innych biegach czasami się zapomni ale to przyzwyczajenie z poprzedniego samochodu. Wątpię żeby większość w tym wątku zapomniała (nie wiedziała) jak poprawnie wrzucić wsteczny
Rozumiem, że drążek podczas wrzucania wstecznego przez cały czas musimy trzymać w dole czy tylko na samym początku – do momentu przesunięcia manetki w prawo? Stosuję pierwszy sposób czyli cały czas w dole.
- Od: 1 cze 2008, 19:34
- Posty: 107
Deniorek napisał(a): i on chyba tak po prostu ma. krzywy
Witam. ReXa nie mam, ale jeśli chodzi o Mazdy to nie jest to akurat nic dziwnego, podobnie jak awarie hamulca ręcznego w starszych modelach (choć i o 6 był taki temat).Ja zawsze wciskam sprzęgło na maxa i jeśli niechce wejść bieg, to naciskając drążek w stronę R,delikatnie popuszczam sprzęgło, tak o 1-3 cm (zależy jak "bierze" sprzęgło). Zazwyczaj pomaga. Pozdrawiam.
u mnie wsteczy wchodzi jak maselko , ale za to dwojeczka daje mi popalic , jak podkrece na jedynce powyzejj 8000 i che szybko zminic na dwojke to czasem zgzytnie i musze jeszcze raz sprobowac .... a to prawie sekunda straty
icus76
- Od: 16 sie 2008, 11:37
- Posty: 38
- Skąd: czestochowa
- Auto: rx-8 170 kw + CAI +greddy sp2
icus76 napisał(a):u mnie wsteczy wchodzi jak maselko , ale za to dwojeczka daje mi popalic , jak podkrece na jedynce powyzejj 8000 i che szybko zminic na dwojke to czasem zgzytnie i musze jeszcze raz sprobowac .... a to prawie sekunda straty
Bywa czasami. Przekonałem się o tym na ćwiartce w Gorzowie. Nie radzę też zbyt odważnie redukować na dwójkę.
- Od: 10 lip 2008, 19:28
- Posty: 664
- Skąd: Poznań
- Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]
Hmm... Po tym co tu piszecie sam nie wiem co mam myslec. Moim RX-em przejechalem juz 75000 i dopiero od niedawna mam problem z wstecznym, dokładnie tak jak opisujecie. Natomiast co do "4" to ten problem miałem na samym początku – nie wiem czy chodzi o wprawe czy o ułożenie sie skrzyni! Ale dość szybko sie z nim uporałem.
pozdrwienia
pozdrwienia
My dream come true – mazda RX-8 Revolution Reloaded
- Od: 28 cze 2006, 16:33
- Posty: 29
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda RX-8 Revolution Reloaded
Ułożenie – he he chyba jak sie rozklekocze to bedzie ogólnie dobrze to Pan z kopa da to się ułoży... ehh te nasze warsztaty.
U mnie wszystkie biegi wchodza perfekcyjnie a wsteczny czasem sie zacina
puszczam sprzegło i jeszcze raz i jest ok
pozostałe biegi prawie same wskakują, jak na postoju wrzuce np 3 i ja tylko tak "pacne" z gory to sama przeleci przez luz i na 4
U mnie wszystkie biegi wchodza perfekcyjnie a wsteczny czasem sie zacina
puszczam sprzegło i jeszcze raz i jest ok
pozostałe biegi prawie same wskakują, jak na postoju wrzuce np 3 i ja tylko tak "pacne" z gory to sama przeleci przez luz i na 4
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości