Strona 1 z 2

Wymiana świateł na Ksenony...

PostNapisane: 23 kwi 2008, 02:54
przez _Pe-Pe_
Witam wszystkich, mam taki mały problem i zastanawiam się ogolnie, mam zwykle lampy soczewkowe w ReXie i chciałbym sobie zmienic na ksenony, ostatnio bylem na targach samochodowych znalazlem firme ktora profesjonalnie sie tym zajmuje, bardzo ciekawa oferta w promocji teraz za niewielkie pieniążki... i kwestia jest następująca. Światła montowane sa bez spryskiwaczy, do niedawna myslalem ze spryskiwacze monotanwe sa seryjnie przy kazdych ksenonach by je chłodzić ale zwykłe żarówki grzeją duzo mocniej ok 50kW (czy czegoś tam innego) a ksenony zaledwie 35kW a poza tym co takie prysnięcie od czasu do czasu pomoze.... raczej nic jesli chodzi o chłodzenie, czegokolwiek. firma wytłumaczyła mi ze ze zadne spryskiwacze nie sa potrzebne, ze służa one tylko i wylącznie do oczyszczania refelktorow i ze ksenony chlodzi sie powietrzem, wiec generalnie sam juz nie wiem jak to jest, a skusiłbym sie na tą oferte, wiec jeśli ktos ma jakies informacje na ten temat, albo ma lampy ksenonowe bez spryskiwaczy lub zna zasade na jakiej to wszystko dziala to prosilbym o informacje z góry dziękuje... i pozdrawiam wszystkich użytkowników

PostNapisane: 23 kwi 2008, 08:55
przez żabcia
Hej!
Ja mam ksenony bez spryskiwaczy i wszystko jest ok tyle, że... to jest nie do końca legalne w Polsce.
http://motoryzacja.interia.pl/samochody ... ony,992810
Zastanawiam się teraz czy drogówka na to zwraca w ogóle uwagę i czy bawić się w dorabianie spryskiwaczy (o ile w ogóle jest to możliwe...)

PostNapisane: 23 kwi 2008, 09:09
przez aybabtu
W temacie zenonów na tym forum juz było chyba wszystko napisane. Oprócz spryskiwaczy i soczewek powieniens miec jeszcze mechanizm samopoziomujacy. Z tego co zrozumiałem czytając inne posty, bez tych elementów instalacja jest nielegalna. Osobiscie chyba bym sie tym jednak nie przejmowal (probelmy moga byc jedynie przy corocznym przegladzie), biorąc pod uwagę fakt ile samochodów jezdzi na zenonach bez soczewek i policja ma to głeboko w tyle.

PostNapisane: 23 kwi 2008, 09:50
przez marspi łódź
Ja posiadam rx8 sprowadzona ze stanów więc mam ksenony, mam system samopoziomujący ale brak u mnie spryskiwaczy. Śmigam takim autem juz ponad rok i nie było problemów z Panami Mundurowymi:)

PostNapisane: 23 kwi 2008, 10:12
przez Lukano
_Pe-Pe_ 50 kw to wtedy na prawdę by Ci stopiły reflektory chyba :P
Zwykłe mają 55 w, ksenon 35 w. Ksenon ma większą sprawność, więc wydziela dużo mniej ciepła. Ja tam nie słyszałem, żeby światła trzeba było chłodzić. W ciepły dzień bardziej od słońca się nagrzeją niż od żarówek.
Spryskiwacze są do ich mycia tylko.

PostNapisane: 23 kwi 2008, 16:34
przez _Pe-Pe_
...hmm dziękuje wam za informacje ale wtedy powiedzcie mi po jakiego grzyba napisane jest ze oryginalny zestaw ma winny jest posiadać system oczyszczania lamp... tylko w wypadku ksenonow? co on niby daje??? bo nie wierze ze cokolwiek oczyszcza jedno prysniecie... bardzo w to watpie...:|

PostNapisane: 23 kwi 2008, 17:09
przez Fiveopac
W temacie xenonow masz jzu dawno wszystko napisane : http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=15045

PostNapisane: 24 kwi 2008, 01:50
przez Czacha
Jedynie wymiana całych świateł na fabrycznie przystosowane (homologowane) do ksenonów + spryskiwacze.
Cokolwiek byś zrobił innego, będzie to nielegalne...

PostNapisane: 28 kwi 2008, 01:35
przez _Pe-Pe_
ale widac większośc jest bez spryskiwaczy jak sie okazuje.... i nadal nikt nie wie, czemu one tak naprawde mają słuzyc?

PostNapisane: 30 kwi 2008, 08:14
przez mazur
_Pe-Pe_ napisał(a):ale widac większośc jest bez spryskiwaczy jak sie okazuje.... i nadal nikt nie wie, czemu one tak naprawde mają słuzyc


każdy wie :P
spryskiwacze są po to żeby szyba reflektora była czysta – brudna szyba załamuje światło które zamiast swiecić tam gdzie powinno świeci nadjeżdżającym z przeciwka w oczy <killer> <killer>

PostNapisane: 30 kwi 2008, 17:58
przez _Pe-Pe_
ale to czemu te spryskiwacze są obowiązkowe w ksenonach?? i montowane w standrdzie a w zwykłych swiatlach nie?

PostNapisane: 30 kwi 2008, 18:55
przez mazur
_Pe-Pe_ napisał(a):ale to czemu te spryskiwacze są obowiązkowe w ksenonach?? i montowane w standrdzie a w zwykłych swiatlach nie?


porównaj ilość światła emitowaną przez xenon i zwykłą zerówkę – xenon świeci kilka razy mocniej – czyli kilka razy bardziej może oślepić.

PostNapisane: 4 maja 2008, 16:22
przez _Pe-Pe_
ale zwykła żarowka nagrzewa sie znacznie bardziej niż Ksenon, wiec w sumie do zwyklego oswietlenia powinna byc montowana, a z resztą co ma oslepnianie ze spryskiwaczem, jak bedzie brudne to oslepiac nie bedzie prawda?? ;–) ;–)

PostNapisane: 4 maja 2008, 19:21
przez Pit
_Pe-Pe_ napisał(a):...jak bedzie brudne to oslepiac nie bedzie prawda?? ;–) ;–)

Niestety. Brudny klosz rozprasza światło bardzo nieregularnie, a że źródło światła jest silniejsze skutkuje to oślepianiem jadących z przeciwka. Spryskiwacz myje klosz, co spowrotem doprowadza do "normalnego" nakierowania wiązki świetlnej.

PostNapisane: 7 maja 2008, 00:11
przez _Pe-Pe_
no i to jest dopiero konkretna odpowiedz :–) dziękuje slicznie, wiec wynika z tego ze bede musial sobie co jakis czas prysnac "Mr Muscle" szybki zeby byly czyste :D

PostNapisane: 7 maja 2008, 08:49
przez mazur
_Pe-Pe_ to nie chodzi o to ze sobie sam pójdziesz i pryśniesz spryskiwaczem – jak sie jakis misiek uczepi to po prostu zabiorą Ci dowód jeśli nie będziesz miał zamontowanych spryskiwaczy

PostNapisane: 8 maja 2008, 11:34
przez _Pe-Pe_
no to dupa jasia.... zostawie swoje brzydkie soczewki i tyle :( ale pelno aut jezdzi bez spryskiwaczy i jakos im to uchodzi na sucho a jedz jakimis starymi 12 letnimi bmw czy innymi dziwactwami :)

PostNapisane: 8 maja 2008, 11:44
przez mazur
_Pe-Pe_ napisał(a):ale pelno aut jezdzi bez spryskiwaczy i jakos im to uchodzi na sucho


powiem krótko – POLSKA – przez 10 kontroli przejdziesz a na 11 sie miśkowi umyśli żeby Cie [tiiit] i sie czepi...

PostNapisane: 8 maja 2008, 22:10
przez _Pe-Pe_
w sumie racja, lepiej nie kombinowac... :) Dzieki

PostNapisane: 9 lis 2008, 00:50
przez _Pe-Pe_
słuchajcie mam pytanie... chce kupic żarówki teraz H7 "xenon effect" i teraz jest schemat bo nie wiem ktora moc wybrac, w książce instrukcji jest ze mamy wszyscy 55W zarowki swiateł mijania i 65W zarówki swiateł drogowych, a kupic mozna zarówki 55W, 100W a nawet 130W wiec jak sie to odnosi to świateł drogowych??!!??!?!!?!? ktos wie????, bo jesli np. kupie sobie h7/100W to czy bede oslepial ludzi? czy jak włącze drogowe to beda swiecic slabiej od mijania?? ...bo skoro sa w sprzedazy 100W i 130W ! nawet! jako swiatla mijania to jak to sie prezentuje?? HeLp!