Strona 1 z 2

Instalacja gazowa?

PostNapisane: 8 lis 2007, 13:25
przez Gość
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.Mam mozliwość sprowadzenia auta z usa.Pierwszy wybór padł na celice GT-S jednak to autko wyjatkowo trzyma cenę i cięzko znaleść coś w dobrych pieniądzach. Zastanawiam się na mazda RX-8. Jednak przerażają mnie informacje dotyczące spalania. Jedni piszą 20l inni 25 znowu niektórzy że 15 L jak to wkońcu jest z tym spalaniem w tym silniku np w mieście? Czy da się do takiego auta założyć gaz skoro spalanie jest takie duże? i jakie koszta takiej instalacji? pozdrawiam. osobiście wolę celice ale Rx-8 łatwiej znaleść

PostNapisane: 8 lis 2007, 15:53
przez Bartek1986
mierzwa2 napisał(a):Czy da się do takiego auta założyć gaz skoro spalanie jest takie duże? i jakie koszta takiej instalacji?

<lol> nie no już nie przesadzajmy... sam jestem zwolennikiem jazdy na gazie i jak bym jeździł nowym mercem s klasse to bym sobie założył :D ale bez przesady nie w RX8.. może wyrzuć wamkla i sobie 1.9 Tdi wsadź <killer>

PostNapisane: 9 lis 2007, 03:30
przez Fiveopac
mierzwa2 poprawilem twoj temat zgodnie z regualminm forum. Na przyszlosc zapoznaj sie z nim. Dziekuje.

mierzwa2 napisał(a):Jedni piszą 20l inni 25 znowu niektórzy że 15 L jak to wkońcu jest z tym spalaniem w tym silniku np w mieście?

Bylo miliard osiem razy o tym w tym dziale. Poszukaj!
mierzwa2 napisał(a):Czy da się do takiego auta założyć gaz skoro spalanie jest takie duże?

Szczerze? OMG :| od ekonomii jest matiz lpg.... jestes pewien ze szukasz sportowego auta?

PostNapisane: 9 lis 2007, 04:44
przez shady
mierzwa2 napisał(a):mazda RX-8


mierzwa2 napisał(a):Czy da się do takiego auta założyć gaz

hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha

PostNapisane: 9 lis 2007, 13:50
przez Kapral_Przemo
Są pewne rzeczy których robić nie można. Nie można np. kastrować kota bo sami chyba nie chcielibyśmy być pozbawieni fiutka. Tak samo nie można gazować RX-8. Może i się da ale kultura nie pozwala <jelen>

PostNapisane: 26 lis 2007, 12:38
przez aybabtu
:| :| :| :| :|

To chyba jakaś marna prowokacja

PostNapisane: 26 lis 2007, 13:34
przez _Pe-Pe_
hehe.. jesli chcesz wloz GAZ, wszystko można, tylko chyba to bedzie lekka profanacja auta ale wiesz... nie musisz nikomu nic mowic :D

PostNapisane: 26 lis 2007, 14:32
przez Grzesiu
a ja zamiast bluzgać jak juz sie przyjeło polece poszukać o budowie, zasadzie działa etc. silników wankla, i wtedy sam sobie odpowiesz na pytanie czy mozna gazowac rx8.

bo jestes swiadomy ze rx8 ma silnik wankla?
lpg to paliwo niskokaloryczne w porownaniu do benzyny jaka potrzebuje wankl i moim skromym i nie douczonym okiem, jesli sie myle poprawiac, 1 pkt. jaki mi sie nasuwa to gaz nigdy nie zaspokoju potrzeb wankla.. hm, no a profanacja, zywotnsc etc etc. to juz rzeczy oczywiste.

PostNapisane: 27 lis 2007, 16:16
przez Janusz
Kapral_Przemo napisał(a):Nie można np. kastrować kota bo sami chyba nie chcielibyśmy być pozbawieni fiutka
Qurcze a ja zawsze myślałem, że chodzi o jajka hahaha
A tak poważniej
trewor napisał(a):gaz nigdy nie zaspokoju potrzeb wankla
Nie ma co przesadzać. Są tacy którzy jeździli długo na lpg Rx-7 1 gen. i sobie chwalili. We Wrocławiu facet jeździł modelem 2 gen. i śmigał po całej Polsce. Niestety urwał mi się namiar bo Mazda zmieniła właściciela więc nie wiem jak długo wytrzymał.
Z mojego praktycznego punktu widzenia montaż lpg nie ma sensu z 2 powodów. Na pewno skróci żywotność bo silnik jest przygotowany do spalania mokrej mieszanki benzyny z olejem, który się z nią dobrze miesza. Poza tym, ograniczy to radykalnie przestrzeń bagażową – przy spalaniu gazu na poziomie 20-25l (dane wersja Rx-7 150KM) zbiornik musi być odpowiednio duży. Chyba że masz stacje na podwórku ;) Jeśli zamontuje się mały zbiornik na gaz to częstotliwość wizyt na stacji będzie po pewnym czasie dość... uciążliwa żeby nie powiedzieć upierdliwa.
Można oczywiście eksperymentować i zastosować najlepszy i najdroższy system wtrysku ciekłego gazu, ale kto rozsądny pójdzie w takie koszty.
Mazda eksperymentuje i testuje wankle napędzane wodorem i jestem ciekaw jak rozwinie się ta technologia.

PostNapisane: 28 lis 2007, 01:48
przez pawelMX6
Panie a nosisz sandaly na skarpetkach?

PostNapisane: 2 gru 2007, 16:19
przez Mike54
zapewne instalacja LPG za 1500zł to kiepski pomysł
ale tak jak Janusz zauważył japońce zrobili renesis'a który działa na wodór i na zwykłą benzynę, są dwa wtryskiwacze gazu na rotor i cacy :)

trewor – między innymi dzieki dubeltowym wtryskiwaczom nie ma specjalnych problemów z mocą (z tego co wiem to jest troche nizsza ale nie wiem o ile...)

oczywiscie miedzy "wodorową mazdą" a zakladaniem gazu do poloneza jest mala roznica, ale nie oznacza to ze silnik wankla nie moze jezdzic na gazie... :)

PostNapisane: 3 gru 2007, 01:20
przez strOOs
Fiveopac napisał(a):od ekonomii jest matiz lpg....

CC700 LPG :D

PostNapisane: 3 gru 2007, 14:56
przez Pit
trewor napisał(a):...lpg to paliwo niskokaloryczne w porownaniu do benzyny jaka potrzebuje wankl...

Pudło w obu przypadkach! LPG jest o wiele bardziej kaloryczne od etyliny, a Wankiel jeździ na niskooktanowej benzynie <spoko> ;)

PostNapisane: 3 gru 2007, 15:58
przez Grzesiu
Piotruś napisał(a):Pudło w obu przypadkach! LPG jest o wiele bardziej kaloryczne od etyliny, a Wankiel jeździ na niskooktanowej benzynie


trewor napisał(a):moim skromym i nie douczonym okiem, jesli sie myle poprawiac,

<uklon>
ktos tak napisal w temacie turbo/lpg ;)

PostNapisane: 12 gru 2007, 01:01
przez woz
Witam.
Wtrącę swoje 2 grosze na temat zasadności montowania instalacji gazowych do aut z silnikami wankla.
Po pierwsze , dlaczego zaraz profanacja? Z czego to wynika? Chyba nie tylko z tego że :"BO TAK". Owszem argumentam może być brak miejsca na butlę, ale co jeszcze? Prestiż? Jaki? W epoce w której wstawia się do jaguara silnik diesla i na dodatek oferuje wersję kombi , nie ma to rzadnego znaczenia.
Przy dobrze dobranej instalacji widzę tylko same korzyści. Ekonomja, lepsza elastyczność silnika, zdecydowana redukcja szkodliwych związków w spalinach (katalizator staje się zbędny). Praktycznie nie występuje efekt zalewania świec, co w starszych modelach RX-7 zdarza się nader często.
I naprawdę nie przyjmuję do wiadomości argumentu że jeśli stać cię na takie auto to... .

PostNapisane: 12 gru 2007, 01:46
przez strOOs
woz wankle nie naleza do najmniej awaryjnych silnikow, a wymiany okresowe sa dosc kosztowne. Komplet swiec do RX8 kosztuje od 800zl w gore (albo cos kolo tego) co (strzelam) 15kkm. W normalnym aucie z gazem czestotliwosc wymian wzrasta (chyba ze juz na SGI nie?).

Przy srednim spalaniu powiedzmy 15 litrow (srednia noga w miescie) na 15kkm wyjdzie nam okolo 10k za paliwo i okolo 6k za gaz (liczby mocno zaokraglone). Wiec jest jakies 4k roznicy. Jesli trzebaby zmienic czesciej filtry, swiece, oleje itd itp to coraz mniej sie oplaca (?)

W przypadku dosc trudnych konstrukcji jak wankel nie wiem czy bym sie podejmowal korzystania z gazu :)

PS. Jesli to co napisalem to kompletne glupoty to chetnie zostane poprawiony).

PostNapisane: 12 gru 2007, 09:56
przez Marcin-RX
sorry ale przerabianie samochodu sportowego, samochodu ktory ma 200 kucy a nawet i wiecej na gaz wydaje mi sie lekko smieszne.
pomimo wszystkich za i przeciw, gdyby rzeczywiscie gaz byl taka super sprawa do mazda juz dawno zdecydowala by sie na montaz takiego zestawu w RX8 , chociazby z tego wzgledu ze spalanie rx8 jest spore i wielu ludzi to odstrasza.

a moim skromnym zdaniem jak sie ma na konia to trzeba miec i na owies.
pomimo ze jest to ekonomicznie nie uzasadnione to w gre wchodza inne czynniki.

PostNapisane: 12 gru 2007, 12:44
przez woz
Rzeczywiście z RX-8 sprawa może przedstawiać się nieco inaczej.
Silniki Renesis są zdecydowanie oszczędniejsze od starych silników 12A oraz 13B jeśli chodzi o stosunek mocy do spalania.
Świece, przewody i filtry są znacznie droższe (200zł rx-8 do 44 zł rx-7 jeśli chodzi o świece).
Napisałem o tym nie ze wzgledu na to aby zaraz namawiać wszystkich do montowania instalacji gazowych do tych silników, lecz po to aby uświadomić że nie jest to bezsensowne.
W starych silnikach stosunek osiągów do tego ile te auta palą (chodzi o silniki 12A oraz 13B bez turbo) jest zdecydowanie niekorzystny , w związku z czym moim subiektywnym zdaniem
montaż instalacji jest jak najbardziej uzasadniony.
I nieprawdą jest że są to silniki awaryjne bądź skomplikowane konstrukcyjnie. Przy prawidłowej obsłudze przebiegi siegają rzędu 1,5 mln. km. i tylko panuje taki mit w Polsce , ponieważ nikt nigdy oficjalnie ich nie serwisował.

PostNapisane: 12 gru 2007, 13:10
przez brii
Tak się jeszcze zastanawiam – czy gaz chłodzi tak samo jak benzyna??

PostNapisane: 12 gru 2007, 18:24
przez strOOs
brii spalanie gazu odbywa sie w duzo wyzszej temperaturze niz benzyny i swiece powinny miec wyzsza cieplote – jak np masz 6 to powinny byc 5, jak 7 to 6.