Strona 1 z 1

Kontrolka silnika – swieci podczas jazdy

PostNapisane: 3 sie 2007, 19:32
przez aybabtu
Witam Szanownych Mazdowiczów ponownie,

Jako (jeszcze) świeży posiadacz Madzi odczułem po raz kolejny potrzebę zasięgniecia Waszej wiedzy, w sprawie tym razem nieco mnie niepokojącej.

Tak więc z rańca odpaliłem moją suszarkę i zauważyłem, że podczas jazdy cały czas świeci się żółta kontrolka silnika. Po konsultacji z instrukcją wyszło, że:

– jest problem z ilością paliwa (na rezerwie nie jestem)
– coś z elektryką w silniku
– i jeszcze jakaś rzecz ale zapomniałem, a instrukcję zostawiłem w suszarce.

Pytanie do Was mam zatem takie:co może byc przyczyną? czy mogę sam coś wstępnie sprawdzić czy od razu czeka mnie serwis? I czy już mam brać kredyt na naprawę.

Nadmienie, że silnik zachowuje sie (na tyle na ile moge ocenić wg mojego skromnego doświadczenia), ale tez nie testowałem go jakoś hardcorowo.

Dodam jeszcze, że ostatnio zakupiłem transmiter dozapalniczkowy (takie cuś co z USB nadaje na falach radiowych mp3 i można słuchać w radiu). Problem w tym ze ustrojstwo to (chyba chinśkie) ma bezpiecznik , który prawie nonstop sie pali, wiec ciagle wymieniam od domyslnych 500 mA do 800 mA i jak narazie kazdy wczesniej czy pozniej poszedl. Czy to może mieć jakis wplyw na potencjalna usterke?

pozdrawiam i dzieki za pomoc!

aybabtu

PostNapisane: 4 sie 2007, 06:06
przez Mily
Musisz podjechac na komputer.
Inaczej to jest tylko zgadywanka, a szkoda ryzykowac.
Nawwet niezamknity bak moze spowodowac palenie sie kontrolki CEL.

PostNapisane: 4 sie 2007, 11:01
przez ZK33
Mily napisał(a):Musisz podjechac na komputer.


nie musisz.

Na początek odkręć klemę od akumulatora na ok 10-15 minut i wtedy zobacz czy kontrolka zgaśnie.
komputer się zresetuje i jak to był błąd chwilowy np. od złego paliwa to kontrolka zgaśnie i odłącz to ustrojstwoprzed tym jak podłączysz ponownie akumulator, wtedy będziesz miał pewność czy to coś poważnego czy tylko drobny błąd spowodowany np. złym paliwem czy zakłóceniami w obwodzie elektrycznym.
jak to nie pomoże to wtedy serwis. <głaszcze>

jeszcze jedno jak odkręcasz klemę to minus

PostNapisane: 4 sie 2007, 15:04
przez aybabtu
Wracam w podskokach z garażu <jupi>.

ZK33 po stokroć dzięki, zadziałało! Troche sie jeszcze nakrecilem zeby ESP sie wlaczylo ale jest ok.

dzięki i pozdrawiam,

aybabtu

PostNapisane: 23 mar 2008, 17:53
przez vlaad
aybabtu napisał(a):Troche sie jeszcze nakrecilem zeby ESP sie wlaczylo ale jest ok.


witam

co zrobiłeś by Ci ESP zadziałało? miałem taki sam problem, zrobiłem restart kompa silnika i kontrolka silnika zgasła ale za to miga mi kontrolka ESP OFF i cały czas pali się kontrolka poślizgu.
a – i jeszcze zaraz po odpaleniu czasami spadają obroty i zapala się kontrolka akumulatora. myślałem, że może coś źle dokręciłem kable ale zrobiłem to jeszcze raz oczyszczając styki i dokręcając na 100% mocniej niż było pierwotnie.

jakieś sugestie?

PostNapisane: 23 mar 2008, 19:02
przez Mayk
Po resecie kompa silnik musi się na nowo dostroić, takie bzdury – pojeździsz chwilę i powinno być ok...

PostNapisane: 23 mar 2008, 20:12
przez aybabtu
vlaad napisał(a):witam

co zrobiłeś by Ci ESP zadziałało? miałem taki sam problem, zrobiłem restart kompa silnika i kontrolka silnika zgasła ale za to miga mi kontrolka ESP OFF i cały czas pali się kontrolka poślizgu.


Na maks kierownica w lewo potem w prawo (albo na odwrot, nie pamietam) – DSC/ESP sie kalibruje i powinno przestac mrugać. Z diodą poslizgu było tak, ze wystarczyło zgasić silnik i zapalić jeszcze raz

Co do tematu wątku, akurat z CEL problem był taki, ze odczepił sie jakis przewód przed lub za katalizatorem (czujnik?). To mi powiedzieli i naprawili gdy pojechałem na kompa.

PostNapisane: 26 mar 2008, 16:36
przez vlaad
dzięki :)

punkt pierwszy rozwiązałem inaczej – wystarczyło wejść w poślizg przy ruszaniu, co na parkingu podziemnym było trywialnie proste ;).
punkt drugi zadziałał dokładnie tak jak napisałeś.