Kontrolka silnika – swieci podczas jazdy

Mazda RX-8 2003–2011

Postprzez aybabtu » 3 sie 2007, 19:32

Witam Szanownych Mazdowiczów ponownie,

Jako (jeszcze) świeży posiadacz Madzi odczułem po raz kolejny potrzebę zasięgniecia Waszej wiedzy, w sprawie tym razem nieco mnie niepokojącej.

Tak więc z rańca odpaliłem moją suszarkę i zauważyłem, że podczas jazdy cały czas świeci się żółta kontrolka silnika. Po konsultacji z instrukcją wyszło, że:

– jest problem z ilością paliwa (na rezerwie nie jestem)
– coś z elektryką w silniku
– i jeszcze jakaś rzecz ale zapomniałem, a instrukcję zostawiłem w suszarce.

Pytanie do Was mam zatem takie:co może byc przyczyną? czy mogę sam coś wstępnie sprawdzić czy od razu czeka mnie serwis? I czy już mam brać kredyt na naprawę.

Nadmienie, że silnik zachowuje sie (na tyle na ile moge ocenić wg mojego skromnego doświadczenia), ale tez nie testowałem go jakoś hardcorowo.

Dodam jeszcze, że ostatnio zakupiłem transmiter dozapalniczkowy (takie cuś co z USB nadaje na falach radiowych mp3 i można słuchać w radiu). Problem w tym ze ustrojstwo to (chyba chinśkie) ma bezpiecznik , który prawie nonstop sie pali, wiec ciagle wymieniam od domyslnych 500 mA do 800 mA i jak narazie kazdy wczesniej czy pozniej poszedl. Czy to może mieć jakis wplyw na potencjalna usterke?

pozdrawiam i dzieki za pomoc!

aybabtu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2007, 13:18
Posty: 180
Skąd: krakówek
Auto: RX-8 Revolution SP

Postprzez Mily » 4 sie 2007, 06:06

Musisz podjechac na komputer.
Inaczej to jest tylko zgadywanka, a szkoda ryzykowac.
Nawwet niezamknity bak moze spowodowac palenie sie kontrolki CEL.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2006, 19:14
Posty: 61
Skąd: Warszawa
Auto: Rx-8

Postprzez ZK33 » 4 sie 2007, 11:01

Mily napisał(a):Musisz podjechac na komputer.


nie musisz.

Na początek odkręć klemę od akumulatora na ok 10-15 minut i wtedy zobacz czy kontrolka zgaśnie.
komputer się zresetuje i jak to był błąd chwilowy np. od złego paliwa to kontrolka zgaśnie i odłącz to ustrojstwoprzed tym jak podłączysz ponownie akumulator, wtedy będziesz miał pewność czy to coś poważnego czy tylko drobny błąd spowodowany np. złym paliwem czy zakłóceniami w obwodzie elektrycznym.
jak to nie pomoże to wtedy serwis. <głaszcze>

jeszcze jedno jak odkręcasz klemę to minus
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2004, 19:42
Posty: 141
Skąd: Łask
Auto: CX 9

Postprzez aybabtu » 4 sie 2007, 15:04

Wracam w podskokach z garażu <jupi>.

ZK33 po stokroć dzięki, zadziałało! Troche sie jeszcze nakrecilem zeby ESP sie wlaczylo ale jest ok.

dzięki i pozdrawiam,

aybabtu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2007, 13:18
Posty: 180
Skąd: krakówek
Auto: RX-8 Revolution SP

Postprzez vlaad » 23 mar 2008, 17:53

aybabtu napisał(a):Troche sie jeszcze nakrecilem zeby ESP sie wlaczylo ale jest ok.


witam

co zrobiłeś by Ci ESP zadziałało? miałem taki sam problem, zrobiłem restart kompa silnika i kontrolka silnika zgasła ale za to miga mi kontrolka ESP OFF i cały czas pali się kontrolka poślizgu.
a – i jeszcze zaraz po odpaleniu czasami spadają obroty i zapala się kontrolka akumulatora. myślałem, że może coś źle dokręciłem kable ale zrobiłem to jeszcze raz oczyszczając styki i dokręcając na 100% mocniej niż było pierwotnie.

jakieś sugestie?
Początkujący
 
Od: 11 maja 2007, 13:46
Posty: 14

Postprzez Mayk » 23 mar 2008, 19:02

Po resecie kompa silnik musi się na nowo dostroić, takie bzdury – pojeździsz chwilę i powinno być ok...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2006, 16:13
Posty: 169 (2/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-5 NBFL

Postprzez aybabtu » 23 mar 2008, 20:12

vlaad napisał(a):witam

co zrobiłeś by Ci ESP zadziałało? miałem taki sam problem, zrobiłem restart kompa silnika i kontrolka silnika zgasła ale za to miga mi kontrolka ESP OFF i cały czas pali się kontrolka poślizgu.


Na maks kierownica w lewo potem w prawo (albo na odwrot, nie pamietam) – DSC/ESP sie kalibruje i powinno przestac mrugać. Z diodą poslizgu było tak, ze wystarczyło zgasić silnik i zapalić jeszcze raz

Co do tematu wątku, akurat z CEL problem był taki, ze odczepił sie jakis przewód przed lub za katalizatorem (czujnik?). To mi powiedzieli i naprawili gdy pojechałem na kompa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2007, 13:18
Posty: 180
Skąd: krakówek
Auto: RX-8 Revolution SP

Postprzez vlaad » 26 mar 2008, 16:36

dzięki :)

punkt pierwszy rozwiązałem inaczej – wystarczyło wejść w poślizg przy ruszaniu, co na parkingu podziemnym było trywialnie proste ;).
punkt drugi zadziałał dokładnie tak jak napisałeś.
Początkujący
 
Od: 11 maja 2007, 13:46
Posty: 14

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7