Kupno wankla – na co zwrócić uwagę

Mazda RX-8 2003–2011

Postprzez krzysiek_kojec1 » 15 wrz 2016, 18:49

Cześć.

Zamierzam kupić Mazdę RX-8. Na co patrzeć przy zakupie auta? Występują 3 różne moce silnika, czy któraś jest wadliwa? Będę wdzięczny za wszelką pomoc
krzysiek_kojec1
 

Postprzez ToXiC206 » 15 wrz 2016, 19:41

Wystepuja tylko dwie moce silnikow wankla w rx 8.
192km i 231km. Musisz uwazac na stan auta, pomiar kompresji jak i sprawne odpalanie na zimnym i mocno cieplym silniku. Jak sie zaglebisz w temat to znajdziesz odp na swoje pytania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2013, 05:14
Posty: 36 (2/2)
Skąd: Wlkp ;)
Auto: Mazda 6, 2.3 Benzyna 166KM, 2003r.
Mazda RX-8, 1.3 Benzyna 231KM, 2008r.

Postprzez rxwawa » 23 wrz 2016, 15:45

Witam kolege
Chętnie pomoge :)

Żeby się nie powtarzać skopiuje mój tekst ze strony -dla potomnych może będzie
Ale w kwestii wyboru to najłatwiej będzie pojechać i sprawdzić z kimś kto się zna- pomoże i wytłumaczy przy okazji


Po 1. Użytkowniku po twojej stronie leży dbanie o :

WYMIANĘ OLEJU co 10 tys km (dolewka co 1 tys powinno być między 0,5 do 1,0 L oleju i jeśli tak nie jest to prosto mówiąc zła technika jazdy)

WYMIANĘ ŚWIEC, PRZEWODÓW I CEWEK ZAPŁONOWYCH co MAX 30 tys km – świece można razem z olejem (świece i przewody NGK na przykład ale cewki koniecznie ORI Mazdy lub BHR , nie jakieś chińskie zamienniki nawet nie NGK bo są za słabe)

TECHNIKA JAZDY w autach z silnikiem Wankla, trzeba zwracać na to dużą uwagę więc:

-jest to silnik wysokoobrotowy ! jazda powyżej 100 km/h wskazana (obecnie przepisy nie pozwalają w wielu miejscach na rozwinięcie prędkości dlatego czasem trzeba się udać w miejsca, gdzie można jeździć powyżej 50 km/h)

-nie przeciągamy (gazujemy) silnika na zimnym pozwalamy mu złapać temperaturę,

-najlepsze dla Wankla są dłuższe odcinki , wtedy równomiernie docierają się części a silnik działa książkowo dlatego trasy do 5-10 km dziennie niestety nie wpływają dobrze,

-nie hamujemy biegami tzw. ekonomiczna jazda nie jest dobra w tym przypadku a dużego spalania i tak nie unikniemy ponieważ jest to ponad 200 konny silnik w mocniejszej wersji o pojemności 1,3 i swoje spalić musi,

-nie ciągniemy na lince, w razie potrzeby (chyba, że ktoś wie jak to robić),

Teraz przejdźmy do silnika :

Aby uniknąć stresujących sytuacji, które niestety głównie wynikają z niewiedzy najlepiej jest razem z wymianą oleju mierzyć KOMPRESJE silnika (nowy silnik ma 8,0 a kończący 6,7 i spada ), pozwoli to na podstawową ocenę stanu silnika. Nieuniknione niestety jest to, że przy przebiegu ok 95 tys km należy otworzyć silnik zbadać stan części i wymienić uszczelnienie oraz inne elementy w razie potrzeby. Nie jest powiedziane, że jak Wankel przekroczy magiczna 100 to „stanie dęba” , często jest tak, że średnia przebiegów to 140 tys (to wynik tego, że właściciel należycie dbał i użytkował ) a taki silnik to „tykająca bomba” i zatrzymać może się w każdej chwili i w takich przypadkach nie ma już mowy o wymianie elementów trzeba całkiem nowy silnik.

Teraz nieprzyjemny już temat KOSZTÓW

Zacznijmy od tzw. kosztów demontażu, naprawy silnika, czyli wymiany części oraz montażu powinny one sięgać między 1500 zł a 2500 zł. Standardowo tyle to u Mnie kosztuje. Jeśli klient życzy sobie porting, turbo itp to cena ustalana jest indywidualnie.

Koszty części zależne są przede wszystkim od uszkodzeń, kursu walut oraz firmy części. To również jest na bieżąco liczone ponieważ jak wiemy waluta zmienną jest.

Gdy słyszymy, że tzw. REMONT KOSZTUJE 1, 2, 3 czy 4 tys to niestety nie prawda ponieważ sama podstawa, która zawsze trzeba wymienić jak np „płaszcz wodny” bez dodatkowych części typu rotor, panewki, wał czy cylinder zwany housingiem trzeba zapłacić ok 6,5-8 tys zł (zależne od firmy) to albo chce Was naciągnąć albo nie wymienia wszystkiego co trzeba lub w ogóle się na tym nie zna!

CENY AUT dlatego są tak różne ponieważ dzielą na poszczególne sektory- najtańsze auta (tak do ok. 12 tys)to głównie złe zakupy, padnięty silnik lub po stłuczkach, nie udane naprawy, średnia półka( do ok. 20 tys) to kończące się silniki ale jeszcze na chodzie, z silnikami z anglików czasem ktoś potrzebuje pieniędzy i ostatni przedział (powyżej 24 i w górę zazwyczaj) to auta sprawne doinwestowane, po naprawach lub nawet czasem z nowym silnikiem. Sugerując się tym proszę wziąć pod uwagę, że jest to moja średnia ocena sytuacji co nie zmienia faktu, że nawet auto za 30 tys trzeba pojechać i sprawdzić, czy zgadza się z ogłoszeniem bądź tym co mówi właściciel.

Rozbieżność cen wynika również z prostego faktu TEORETYCZNIE jeśli auto kosztuje np 30 tys i psuje się w nim skrzynia, która z montażem kosztuje 3 tys plus zawieszenie ok 1,5 tys i jakieś koszty amortyzacji to muszę opuścić z wartości ok 6 tys żeby auto nie wróciło bo przecież istnieje szansa, że przyszły właściciel będzie wiedział co jest uszkodzone. Dlatego jeśli w Maździe rx 8 jest uszkodzony silnik to może ona kosztować np. 2004 rok nawet 8 tys a koszty silnika są takie same dla wszystkich przed liftowych.

Podsumowując: auto i silnik inne jak wszystkie co czyni użytkownika również nietuzinkowym, musi kosztować bo KAŻDE AUTO KOSZTUJE ! Nie ma czego się bać wystarczy się dowiedzieć lub zapytać Mnie – Kojota :) służę pomocą każdemu kto jej potrzebuje !

Naprawa, tuning i modyfikacja wszystkich aut japońskich- głównie Mazd i silników WANKLA. Obsługa,doradztwo. Jako jedyni dajemy gwarancje na nasze usługi.
SILNIK WANKLA OD A-Z ! WSZYSTKIE Japońce
Naprawa, tuning, skup i sprzedaż!
https://www.facebook.com/kojotgarage
668 824 980 – Kojot
www.kojotmagazine.pl
-------------------------------------------------
Zielonka k/ Warszawy
ul. Paderewskiego 2
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 14 paź 2007, 19:25
Posty: 287 (1/1)
Skąd: Centralna Polska
Auto: Eunos Cosmo 3Rotary --RX 7 FC Turbo --RX 8 Turbo Renesis

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7