Strona 1 z 2

Planowany zakup RX8

PostNapisane: 16 sie 2011, 09:34
przez acardo
Witam serdecznie.

Ostatnio sprzedałem swoją 323F i poszukuję teraz RX8, która da mi jeszcze więcej radości z jazdy.
Auto planuję zakupić jakoś w styczniu (po powrocie z delegacji) i chciałbym wtedy zakupić rocznik 2008/2009 w cenie do 60 000zł.
Mam natomiast kilka pytań dotyczących auta (na wiele już znalazłem1 odpowiedź po przeczytaniu kilku wątków ) ale nadal mam parę wątpliwości.

To co dotychczas wywnioskowałem:

1- Lepiej zakupić auto z przebiegiem max 50 000?
2 – Czy sprawdzenie w ASO mazdy przed zakupem wykryje problemy z silnikiem ?
3 – Po zakupie zmiana świec, cewek i oleju – jaki to koszt i czy zwykły warsztat jest w stanie to zrobić ?
4 – Lać tylko specjalny olej mazdy – jaki jest jego koszt?
5- Spalanie auta 16-20/100. Na to jestem jak najbardziej gotowy :]
6- Jak wygląda cenowo takie najzwyklejsze użytkowanie auta (jak padnie np: żarówka, jakaś linka, opony wymagają zamiany, generalnie czy jest to auto "super" drogie w utrzymaniu czy nie różni się zbytnio od każdego nowego auta.
7 – Czy istnieją zamienniki części do tego modelu?
8 – Czy może ktoś wie czy w trójmieście jest ktoś kto zajmuje się naprawami tego samochodu?
9 – Doczytałem się, że problemy z jazdą zimą to mit a DSC i ESP "dają radę".
10 – Czytałem kilka wątków na temat "floodingu" – czy tak jak w starych autach w takich wypadkach wystarczy wyjąć i wyczyścić świece – czy to już hol i wizyta w warsztacie?


I teraz moja prośba – jeśli jest ktoś z trójmiasta i miałby czas i ochotę zaoferować obejrzenie auta i przejażdżkę wraz z dodaniem kilku słów od siebie na temat samochodu i na co zwracać uwagę przed zakupem – to byłoby super. Na pewno by wpadło parę koleżeńskich browarków lub jakiś Jasiek lub Jimmy (według uznania) :> za taką pomoc i poświęcenie czasu.

Re: Planowany zakup RX8

PostNapisane: 16 sie 2011, 10:24
przez maciekgdn
Na wszystkie Twoje pytania byly juz udzielane odpowiedzi ;)

PW

Re: Planowany zakup RX8

PostNapisane: 17 sie 2011, 05:27
przez mlody1983
W polowie wrzesnia jestem spowrotem w PL wiec odezwij sie do mnie na PW tak okolo 10.09 a z checia pokaze Ci Rexa z bliska, nie to zebym byl przekupny ale Jacka na lodzie nigdy nie odmawiam :D .

Re: Planowany zakup RX8

PostNapisane: 17 sie 2011, 21:56
przez acardo
1 września zapewne wezwą mnie do pracy i ściągną do Azji :/ na 3-4 miesiące.

Miałem okazję przejechać się wersją 183KM (jako pasażer) , ale zastanawiawm się czy będą różnice we wrażeniach z wersji 230 KM :>

Re: Planowany zakup RX8

PostNapisane: 17 sie 2011, 22:26
przez maciekgdn
Nie ma wersji 183, a 231 i 192 (manual). Roznica jest naprawde niewielka. W 8 owa moc i moment jest niestety tylko na papierze. Wrocisz, przewioze Cie swoja, tu powinna byc roznica <czarodziej>

Kupno Mazdy rx8 r3 !

PostNapisane: 1 lut 2016, 00:53
przez diablo860
Witam!
Mniej wiecej pol roku temu, zaczoles sie zastanawiac nad kupnem mazdy rx8 i juz bylem pewien by kupic jeden egzemplarz. Jednakze plany pokrzyzowal Mazda rx8 z liftingiem (r3).
I teraz mam pytania co do niego :
1.Czy wersja r3 jest robiona przez uzytkownikow mazdy, czyli poprostu odpicowuja sobie bryki ? Czy to specjalna wersja ?
2. Jesli to specjalna wersja, to czy taki egzemplarz moglbym kupic za 6/7 tys euro?
3.Jesli to specjalna wersja, to dlaczego tak trudno znalezc jakiekolwiek oferty kupna ?

PostNapisane: 1 lut 2016, 01:04
przez Mr_Bartek
Z tego co się orientuję to wersja R3 to taka faceliftowa/ulepszona wersja Mazdy RX-8 produkowana od 2008 roku. Różni się felgami kutymi o rozmiarze 19", poprawionym zawieszeniem, nadwoziem, które jest sztywniejsze i ogólnymi zmianami stylistycznymi. Jest to jak najbardziej wersja fabryczna.

PostNapisane: 1 lut 2016, 01:54
przez Paweł
Najważniejszą zmianą jest imho trzeci wtrysk oleju. R3 trudno znaleźć, bo był to zmierzch popularności tego modelu i sprzedało się go mało sztuk. Poza tym poprawiono w niej sporo rzeczy i sprawia ona mniej problemów, przez co jej właściciele mniej chętnie się jej pozbywają.

Re: Kupno Mazdy rx8 r3 !

PostNapisane: 1 lut 2016, 10:49
przez Gronek
-całkowicie inny komputer z innym wsadem, innymi zapłonami etc
-większy filtr oleju przeniesiony pod spód silnika
-dłuższy bagnet ... łatwiej sprawdzić stan oleju bez zdejmowania osłony plastikowej
-inna pompa dozująca olej
-trzeci wtrysk oleju
-inna pompa oleju
-50% wyższe ciśnienie oleju względem S1 at 100 oC (121oF) @3000 RPM...500 kPa {5.10 kgf/cm2, 72.5
-relokowany czujnik ciśnienia oleju
-większa, pojemniejsza miska olejowa
-metalowa osłona pod silnikiem
-zmieniony kolektor dolotowy oraz czujnik położenia APV
-większe wtryski (stary std power ma 4 a highpower 6 .... tutaj są 4 ale mocniejsze)
-Inna pompa paliwa
-inne wentylatory chłodnic i chłodnica( w starej miały 2 prędkości tutaj maja 3)
-nowy alternator
-inny rozrusznik
-większy akumulator
-zmieniony wydech (inny tłumik końcowy oraz poprawiony katalizator)
_nowy system klimatyzacji
-opony Bridgestone RE050A na 18" i 19" (R3).
-Nowa manualna skrzynia .. bliźniacza z MX5 NC (wsteczny do siebie i do przodu)
-Inny dyfer i mocowanie oraz krótszy w manualu
-Zmienione chłodnice oleju oraz ich przewody
-dwa czujniki stuków
-wydajniejsza pompa wody
-poprawione przewody zapłonowe i cewki
-5 litrów większy bak
-nowa pompa ABS/DSC
-inne wahacze z tyłu oraz z przodu (poprawiona geometria)
-Grubsze stabilizatory
-Inne amory i sprężyny a w R3 Bilstein
-poprawione linki ręcznego
-poprawione czujniki ABS
-na stany poprawiony system czujników ciśnienia w oponach
-poprawiony moduł wspomagania
-poprawione czujniki poziomowania świateł
-wzmocnione kielichy oraz łączenia słupków z dachem
-przednie sanki wypełnione pianka poliuretanową
-audio z MP3
-w R3 kubły Recaro
-W R3 EU LHD zmienione lusterka
-w R3 rozbudowana rozpórka

Jest tego sporo więcej choćby zmienione osłony metalowe tarcz hamulcowych ale to takie najważniejsze zmiany.

PostNapisane: 1 lut 2016, 14:52
przez diablo860
Czy wiecie jaka jest rozsadna cena za taki egzemplarz, bo z dwoch ofert ktore widze jedna jest za 25 tys, a druga za 75 tys, czyli ostra przebitka.

Re: Kupno Mazdy rx8 r3 !

PostNapisane: 1 lut 2016, 15:25
przez Gronek
Wyposażenie, stan, pochodzenie
Zwykły polift w automacie w opcji bida pod kościołem moze i za 25 się wyrwie. Ładna R3 LHD będzie tą drugą opcją. Może jakieś linki daj

PostNapisane: 1 lut 2016, 17:15
przez diablo860

Re: Kupno Mazdy rx8 r3 !

PostNapisane: 2 lut 2016, 22:06
przez adamsud
Ta sztuka za 25 tys. jest przecież rhd, druga (za 75 tys.) jest już lhd. Prawdopodobnie ta tańsza ma dodatkowo jakiś feler. Albo techniczny, albo formalny. Widziałem w sprzedaży w różnych cenach od 50 do 110 tys. Trudno znaleźć rx-8 r3. Ukazało się ich dosyć mało. Na polski rynek przeważnie trafiają egzemplarze z USA. R3 mają jedną istotną wadę. Części do nich są pioruńsko drogie i mało dostępne. Poza tym to naprawdę dobry samochód. Powodzenia w poszukiwaniach.

Re: Kupno Mazdy rx8 r3 !

PostNapisane: 2 lut 2016, 22:49
przez Gronek
Gościu ty uważaj na te ogłoszenia bo tą za 25 to już kupiłem Ja kilka miechów temu i jest połowicznie rozebrana . Jestem pewny bo ma wniotkę na drzwiach lewych na dole. Poza tym aukcja z której kupiłem miała te same foty. Jutro sfotografuje blachy i fure to zobaczysz. Poza tym ja jej nie kupowałe z pod łodzi ... zupełnie skąd innąd więc zapewne jakiś wał i podpucha ... Ta czerwona to o ile wiem dość zadbany wóz ale dość długo już się sprzedaje.
Heheh dobry temat wyszedł :) :D

PostNapisane: 4 lut 2016, 03:42
przez diablo860
Co to znaczy rhdlhd i ze jest techniczny albo formalny ?
Prawdopodobnie ta tańsza ma dodatkowo jakiś feler – co to jest ten feler ?
Sorry ale nie jestem zbytnio wtajemniczony.

PostNapisane: 4 lut 2016, 04:14
przez Mr_Bartek
RHD (Right Hand Drive) – kierownica po prawej stronie (anglik), LHD (Left Hand Drive) – kierownica po lewej. Feler techniczny może być taki, że jest coś uszkodzone, a formalny, że np. nie ma V5 (dowód rejestracyjny w Wielkiej Brytanii) jednak prawdopodobny feler tej tańszej masz opisany przez Gronka post wyżej. ;)

Re: Kupno Mazdy rx8 r3 !

PostNapisane: 4 lut 2016, 06:34
przez Gronek
Tania jest bo to Anglik. Miała normalnie V5 i przyjechaliśmy tym wozem do domu na kołach.
Morał z tej rozmowy..... Nie kupuj sam samochodu bo będzie buba. Nie masz pojęcia o podstawowych sprawach i w efekcie może to sie skończyć kupnem drogiego złomu czego nie życzę . Z forum sie wszystkiego nie nauczysz.

PostNapisane: 4 lut 2016, 18:09
przez diablo860
Dlatego jak bede chcial juz ostatniecznie kupic samochodz to wezme ogarnietego mechanika.

Zakup używanego auta – Mazda RX-8 FE (2003-2011)

PostNapisane: 13 mar 2016, 01:17
przez jarossis
Hej wszystkim !!

Jestem w trakcie poszukiwań zdrowej budy rx8. Poszukałem trochę w necie i wciąż nie mogę znaleźć dokładnej rozpiski na temat wersji wyposażenia. Z tego co wyczytałem były trzy wersje
– Challange
– Renesis
– Revolution
Ale czym one się konkretnie charakteryzowały. Czy jest gdzieś na forum jakaś broszura/ katalog z dokładną rozpiską ?

Jak już brać to chcę wybrać coś z topowych wersji. Nie koniecznie musi być wszystko ale wiadomo żeby była większość.

Zauważyłem że mało rx'ow ma wsadzony tempomat i w kierownicy jest jedynie sterowanie radiem.

1) Czy jakaś konkretna wersja miała chromowane wstawki na skrzelach czy to opcja dla każdej wersji ?

2) Pakiet aero. Był dostępny tylko w komplecie ? ( dokładka przednia, progi, spoiler, lusterka )

3) Moją uwagę przykuły te dwa egzemlarze :

http://allegro.pl/mazda-rx-8-alu-skora- ... 00129.html

http://otomoto.pl/oferta/mazda-rx-8-z-n ... yfVFT.html

Pierwsza ma dziwną dokładkę z przodu i obrysówki. Czy występowały takie w oryginale czy to custom ??
Obie mazdy to topowe wersje ?? Jedna ma navi druga natomiast szyber. Dodatkowo mazda z drugiego linku ma w przedniej dokładce srebrny trójkąt. Czy charakteryzował on konkretną wersję? Czy jedna jak i druga mazda z podanych linków ma lusterka z pakietu aero ? Jeżeli tak to gdzie reszta pakietu :D

Czy podalibyście jakieś linki gdzie dokładniej mogę poczytać o wersjach wyposażenia ew. na co zwracać uwagę (poza silnikiem przy kupnie).


Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam

Re: Wersje wyposażenia/ dodatki

PostNapisane: 5 kwi 2016, 12:47
przez Raptor77
Dokladka jest seryjna tylko pomalowana. Obrysowki dołozone.

Trójkąt srebrny nie byl seryjny.

Pakiet aero i ile dobrze pamiętam to dokladka zderzaka przód, dokladki za przednim kolem i przed tylnymi na progach oraz dokladki boczne tylnego zderzaka.

Wstawki w skerzelach każdy sobie montuje

N5 + Tapatalk