Paliwo do Wanklów

Mazda RX-8 2003–2011

Postprzez tomekrvf » 3 lut 2006, 13:38

MKG napisał(a):Myślisz że aż tyle

Oczywiście do pomiaru trzeba użyć zegara atomowego....
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez m2o2 » 3 lut 2006, 13:43

Przeczytajcie artykuł o paliwach na Onecie. Na jednej stacji kontrola znalazła paliwo o liczbie oktan 73, a na innej w próbce było 9,5% wody. Próbki tej pod kątem liczby oktan nie przebadano.
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2005, 01:34
Posty: 39
Skąd: Dólny Ślunsk
Auto: RX-8 Revolution 231KM

Postprzez tomekrvf » 3 lut 2006, 13:46

Żeby takim skurwielom dowalili solidne kary to by to się skończyło
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Orby » 3 lut 2006, 13:48

minowicie chodzi o to ze samochod zachowuje sie dynamiczniej, ja nie staram sie tutaj w zaden sposob porownywac samochodow, ale odczowalny jest fakt, ze jezdzi sie lepiej.

Mam jeszcze male sprostowanie, zle sie wyrazilem w poprzednim poscie, chcialem napisac, ze przykladowo tankuje za 50zl 95BP i za tyle samo kasy (50zl) zatankuje 98BP, to po mimo tego ze zatankowalem mniej 98 to i tak przejezdzam tyle samo km co na 95, z tego wynika ze bardziej mi sie oplaca tankowac 98, chociaz by dla tego ze silnik dostaje wiecej oktanow i jest to mniej szkodliwe, czyz nie ? Moze potraficie mnie wyprowadzic z bledu ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2005, 10:48
Posty: 35
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BG 1.6 16V 91r

Postprzez MKG » 3 lut 2006, 14:35

m2o2 napisał(a):Przeczytajcie artykuł o paliwach na Onecie

już czytałem, czytałem – za każdym razem jak tankuje na stacji czuje się jak bym grał w rosyjską ruletkę <lol>


tomekrvf napisał(a):trzeba użyć zegara atomowego

hahaha


Orby napisał(a):za 50zl 95BP i za tyle samo kasy (50zl) zatankuje 98BP, to po mimo tego ze zatankowalem mniej 98 to i tak przejezdzam tyle samo km

<wow> sprawdzę u siebie <lol>
ZOOM-ZOOM :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2005, 12:22
Posty: 117
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: RX-8 231km

Postprzez MegaLoL » 3 lut 2006, 19:50

Nie bede tutaj cytowal nikogo, tylko powiem krotko... Niezle mnie rozbawiliscie :D, ale mam nadzieje ze jeszcze ktos wniesie cos na temat, do tematu :)
Sie gra, to sie Mazde RX-8 ma...:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2005, 16:12
Posty: 203
Skąd: Kraków
Auto: Mazda RX-8

Postprzez tomekrvf » 6 lut 2006, 09:16

MegaLoL napisał(a):jeszcze ktos wniesie cos na temat, do tematu

Co tu wnosić?
Wiadomo że masz lać benzynę do swojego auta (odkrycie nr 1) i druga sprawa mieszkamy w Polsce i wiadomo jak z benzyną bywa. Przecież nikt nie napisze żeby do wankla robić miksturę olej rycynowy, metanol i ch.. wie co jeszcze. No nie?
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez MKG » 6 lut 2006, 09:27

eeeee.... mam pomysł!! w Niemczech mam znajomą niech mi w paczkach przesyła benzynę <lol>
ZOOM-ZOOM :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2005, 12:22
Posty: 117
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: RX-8 231km

Postprzez konrad mx5 » 6 lut 2006, 10:03

Orby napisał(a): z tego wynika ze bardziej mi sie oplaca tankowac 98, chociaz by dla tego ze silnik dostaje wiecej oktanow i jest to mniej szkodliwe, czyz nie ?

Być może zabrzmi to jak herezja, ale wyższa liczba oktanowa wcale nie oznacza, że do silnika dostarczymy więcej węglowodorów o ośmiu atomach węgla. Ale pewnie nie o to chodziło. Polecam informacje z wilipedii: http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa
Co do sensu stosowania paliwa o wyższej liczbie oktanowej. Jak zapewne już przeczytaliście, paliwo takie jest bardziej odporne na spalanie stukowe – aby takowe wystąpiło potrzebne jest wyższe ciśnienie. W silnikach dobrze wyregulowanych do paliwa 95 wlanie 98 nic nie da. Jeśli zaś jest ciut przeregulowany i czasem stuka – powinno się tych stuków uniknąć. Jeśli silnik jest wyposażony w czujniki spalania stukowego może zmieniać kąt wyprzedzenia zapłonu dynamicznie i zatrzymywać się przy pierwszych objawach spalania stukowego. W takim przypadku wlanie 98 też nie pomoże ochronić silnika – silnik chroni się tak samo dobrze jak przy 95. Pomoże za to poprawić pracę na wysokich obrotach, motor ma szansę nieco lepiej ciągnąć.
Zupełnie innym zagadnieniem jest kaloryczność paliwa, czyli ilość energii dająca się uzyskać z jego spalania. Współczesne benzyny mają wiele dodatków poprawiających ten parametr i stąd najczęściej wynika odczuwalny przyrost mocy. Wydaje mi się, że czytałem niedawno jakiś test paliw sprawdzający m.in. kaloryczność w prasie moto. Benzyny typu Shell VPower Racing 99+ mają między innymi wyższą kaloryczność. No, ale łatwiej napisać 99+ niż 'paliwo o wyższej kaloryczności'...
ALWAYS BLUE SKY ! ! !
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 gru 2005, 20:29
Posty: 24
Skąd: Łódź
Auto: MX-5 NB 1.6

Postprzez MegaLoL » 6 lut 2006, 20:52

tomekrvf napisał(a):Co tu wnosić?

Jak kolega konrad mx5 udowodnil, ze mozna cos sensownego jeszcze na ten temat wniesc, to chyba mozna... ;) :>
Sie gra, to sie Mazde RX-8 ma...:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2005, 16:12
Posty: 203
Skąd: Kraków
Auto: Mazda RX-8

Postprzez MKG » 7 lut 2006, 10:17

http://www.polmozbyt.szczecin.pl/aktual ... 79&gs=1902

"Można spotkać "benzynę bezołowiową 95", zakupiona w stacji benzynowej, która dzięki temu, że składała się praktycznie tylko z "dodatków tlenowych" wykazywała wartość liczby oktanowej badawczej ok. 130. W przypadku dłuższego okresu stosowania tej "benzyny", może ona spowodować zniszczenie silnika"

tak wiec 130 oktan zniszczy silnik <lol> STOP Shell VPower Racing 99+ hahaha hahaha hahaha
ZOOM-ZOOM :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2005, 12:22
Posty: 117
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: RX-8 231km

Postprzez MegaLoL » 7 lut 2006, 13:00

:D Chyba zaczne smigac na paliwie rakietowym... hahaha
Sie gra, to sie Mazde RX-8 ma...:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2005, 16:12
Posty: 203
Skąd: Kraków
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Janusz » 7 lut 2006, 22:57

Zgadzam się w dużej części z Konradem.
Zastosowanie 98 zamiast 95 (jeśli oczywiście tankuje się na dobrej stacji) zadziała podobnie jak placebo. Bardziej chcemy wierzyć iż przyrosło nam sporo mocy (faktycznie na pograniczu błędu pomiarowego). Wankiel ze swej natury może spalać nawet i 91 oktanową benzynę. Sam używam 95 tankując na markowych stacjach, od czasu do czasu zalewając 95 V-Power aby wykorzystać dodatki czyszczące.

P.S. Patrząc na tematy w stylu jak się jeździ Rx-8 w zimie.......... jakie paliwo do wankla w Rx-8........ nie mogę się doczekać tematu jaki płyn do spryskiwaczy do Rx-8 :P

Pozdrawiam wszystkich tylnonapędowców nie tylko z rotorami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2004, 08:33
Posty: 131
Skąd: Opole
Auto: RX-7 FC TII `91

Postprzez MKG » 8 lut 2006, 13:31

Janusz napisał(a):płyn do spryskiwaczy do Rx-8

tylko o zapachu cytrynowym o delikatnych właściwościach myjących :P


hahaha hahaha hahaha
ZOOM-ZOOM :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2005, 12:22
Posty: 117
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: RX-8 231km

Postprzez tr » 13 lut 2006, 03:42

Witam,

To ja moze wprowadze cos nowego do tematu, co pewnie zaskoczy wielu z was :) Mianowicie:
Brytyjski program 5th gear przetestowal 3 rodzaje paliw:
– zwyke
– BP Ultimate
– Shell Optimax (nie wiem czy to bedzie odpowiednik zwyklego Vpower czy Vpower 99)

Testy polegaly na sprawdzeniu koni mechanicznych na hamowni dla 3 aut.
Takie byly rezultaty:

Renault clio:
– zwykla 81KM
– BP 81 KM
– Shell 81KM

VW Golf 5:
– zwykla 172KM
– BP 174 KM
– Shell 177KM

Subaru Impreza
– zwykla 235 KM
– BP 248 KM
– Shell 249 KM

Moment obrotowy (impreza only):
Impreza:
– zwykla 232
– BP 248
– Shell 258


Z moich osobisty oswiadczen pamietam jak wlalem do CinqueCento 900 Vpowera – bardzo zauwazalny przyrost mocy, jakbym wsiadl do innego auta, naprawde masakra. Mysle ze bardziej byl to efekt czyszczacych wlasnosci Vpowera (kupilem auto jak mialo 90K km przebiegu) niz przyrost KM spowodowany wieksza iloscia oktanow.

Jak jezdzilem 75KM seatem corodoba czulem, ze auto jest lekko, ale zauwazalnie szybsze na benzynie 98 oktanowej, bardziej niz na zwyklym Vpowerze. Na Vpower 99 roznica osiagow w granicach efektu placebo :)

110KM megane coupe, niezaleznie co lalem roznica osiagow miescila sie w efekcie placebo ;)

Spalania nie porownywalem, oszczedna jazda nigdy nie byla moja mocna strona ;), aczkowlwiek zawsze jak tankuje zwykla 95 na Shellu to ci upierdliwi goscie od nalewana benzyny twierdza, ze klienenci chwala sobie Vpowera za lepsza ekonomie jazdy. No ale jak mozna wlac Vpowera i jezdzic ekonomicznie? <diabel>

Sam nie wiem co myslec konfrontujac moje doswiadcznia z tym co wyniklo z testow 5th gear, jako ze wskazuja na cos odwrotnego :D
Moze powyzej 150KM cos sie zmienia ;) Na pewno jak dostane nowe auto to potestuje na roznych paliwach i zobaczymy.
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 18:19
Posty: 139
Skąd: Bielsko/Poznan
Auto: RX8 / RX65

Postprzez Janusz » 15 lut 2006, 21:36

Widzę, że "placebo" spodobało się co niektórym... nawet bardzo <faja>
tr napisał(a):To ja moze wprowadze cos nowego do tematu, co pewnie zaskoczy wielu z was

Oj zaskoczyłeś wielu aż im dech zaparło i nie wiedzą co powiedzieć. Sorry, ale gdzie tu jest coś nowego wnoszącego do całości jakieś zmiany..... Wnioski już dawno zostały wyciągnięte....
tr napisał(a):Jak jezdzilem 75KM seatem corodoba czulem, ze auto jest lekko, ale zauwazalnie szybsze na benzynie 98 oktanowej, bardziej niz na zwyklym Vpowerze. Na Vpower 99 roznica osiagow w granicach efektu placebo

przy tej mocy na pewno minimalnie lepiej się zbierał (patrz wyniki)..... nie miał wyjścia ;)
P.S. Niech ktoś już zablokuje ten temat <glupek2> chyba, że tu sami masochiści :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2004, 08:33
Posty: 131
Skąd: Opole
Auto: RX-7 FC TII `91

Postprzez konrad mx5 » 16 lut 2006, 09:19

tr napisał(a):Jak jezdzilem 75KM seatem corodoba czulem, ze auto jest lekko, ale zauwazalnie szybsze na benzynie 98 oktanowej, bardziej niz na zwyklym Vpowerze. Na Vpower 99 roznica osiagow w granicach efektu placebo

Jeśli to motor 1.6, to ma czujniki spalania stukowego i elektronikę zrobioną tak, by zapłonu nie przesuwać poza granicę pojawiania się stuków. Poprawa osiągów zapewne wynikała z tego, że dawało się zapłon wyprzedzić bardziej niż przy zwykłym paliwie. Ponieważ motory te strojone są do paliwa 95 i to ostrożnie, raczej źle świadczy to o 'zwykłym' paliwie. Podtrzymuję swoje zdanie w całej rozciągłości. Podane przez Ciebie wyniki z 5G zdają się też potwierdzać to co powiedziałem. Stawiam pieniądze przeciw orzechom, ze to Clio nie ma czujnika spalania stukowego i nastawy motoru zafixowane na amen.
ALWAYS BLUE SKY ! ! !
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 gru 2005, 20:29
Posty: 24
Skąd: Łódź
Auto: MX-5 NB 1.6

Postprzez tr » 11 mar 2006, 04:17

Konrad to o czym mowiesz to dla mnie czarna magia, spalanie stukowe, wyprzedzanie zaplonu – ale o co chodzi ;)

Mnie bardzo zaskoczyl wyrazny przyrost mocy w subaru, zatankowanie lepszego paliwa daje podobny efekt jak wywalenie kata + sportowe filtry. Na dluzsza mete wychodzi oczywiscie drozej, ale raz na jakis czas mozna sobie zrobic przyjemnosc.
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 18:19
Posty: 139
Skąd: Bielsko/Poznan
Auto: RX8 / RX65

Postprzez tr » 11 mar 2006, 04:19

Nie wiem czy ktos to juz postowal wczesniej, jak nie to prosze bardzo:
reczny montaz wankla:
http://video.google.com/videoplay?docid ... 4780&q=rx8

edit: to mialo byc do innego topicu, no ale niech zostanie
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 18:19
Posty: 139
Skąd: Bielsko/Poznan
Auto: RX8 / RX65

Postprzez brii » 11 mar 2006, 10:24

konrad mx5 napisał(a):Stawiam pieniądze przeciw orzechom, ze to Clio nie ma czujnika spalania stukowego i nastawy motoru zafixowane na amen.

Jeśli mowa o silnikach 8V to nie wiem, ale przy 16V straciłbyś ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7