Strona 1 z 1

Adapter Sohn'a

PostNapisane: 11 cze 2009, 18:37
przez nismo
toolboy napisał(a):niedlugo adapter Sohn'a i problem z glowy

A cóż to ten "adapter Sohn'a"?

PostNapisane: 12 cze 2009, 02:22
przez toolboy
nismo napisał(a):
toolboy napisał(a):niedlugo adapter Sohn'a i problem z glowy

A cóż to ten "adapter Sohn'a"?


zmienia zrodlo oleju dla pompy podajacej olej do komory silnika, instalujesz zbiornik z olejem dla dwusuwow. Cos co powinno byc w tym aucie fabrycznie ale Mazda uproscila sprawe,
bo przecietny Kowalski moglby nie ogarnac :)

http://www.rotaryaviation.com/oil_injec ... aptors.htm
http://www.rotaryinsider.com/diy-tac38/ ... -gap28.htm

PostNapisane: 12 cze 2009, 17:51
przez Marco7
toolboy napisał(a):
nismo napisał(a):
toolboy napisał(a):niedlugo adapter Sohn'a i problem z glowy

A cóż to ten "adapter Sohn'a"?


zmienia zrodlo oleju dla pompy podajacej olej do komory silnika, instalujesz zbiornik z olejem dla dwusuwow. Cos co powinno byc w tym aucie fabrycznie ale Mazda uproscila sprawe,
bo przecietny Kowalski moglby nie ogarnac :)

http://www.rotaryaviation.com/oil_injec ... aptors.htm
http://www.rotaryinsider.com/diy-tac38/ ... -gap28.htm


Co to daje? Po co to? <co?>

PostNapisane: 12 cze 2009, 21:14
przez toolboy
sorry ale nie chce mi sie pisac, tu mosz cyt. z drugiego linka, ktory podalem:
The point of this adapter, is to stop using engine oil to lubricate the apex seals in your rotary engine. This is a good thing because:

1. Your engine will no longer burn oil from the engine
2. Your seals can be given fresh oil that isn't dirty
3. You can feed your seals 2 stroke oil, which is meant to be burned.
4. If you're a firm believer that you can't use synthetic oil because it's bad for the seals, using synthetic oil will no longer an issue because your motor oil isn't being used for seal lubrication!

PostNapisane: 13 cze 2009, 14:07
przez nismo
toolboy, dzięki za odpowiedź ale niestety pomimo znajomości angielskiego język techniczny jakim zostały opisane zalety tego adaptera są dla mnie niezrozumiałe.

Czy ktoś chętny do przetłumaczenia? Na pewno tłumaczenie przydałoby się większemu gronu forumowiczów.

PostNapisane: 13 cze 2009, 18:41
przez toolboy
generalnie chodzi o to, ze olej przeznaczony do smarowania elementow silnika nie najlepiej sie sprawdza
w smarowaniu uszczelek (seal'i) rotorow – powoduje odkladanie sie osadow weglowych w mniejszym lub wiekszym stopniu w zaleznosci od rodzaju oleju (stad cala dyskusja o tym jaki olej mozna wlewac do renesisa).
Olej wstrzykiwany jest do komory silnika przez pompe (OMP-oil metering pump), ktora po zainstalowaniu ww.
adaptera zostaje wylaczona z glownego obiegu oleju i podaje go z dodatkowo zainstalowanego zbiornika.
Do tego zbiornika wlewamy olej, ktory jest przeznaczony do spalania – olej do dwusuwow.
Podsumowujac, OMP do smarowania seal'i rotorow dostaje czysty olej, ktory jest do tego celu przeznaczony.
Jedyny problem to znalezienie miejsca na ten dodatkowy zbiornik oleju, z tego co widzialem najczesciej wykorzystuje sie zbiornik plynu do spryskiwaczy albo miejsce po akumulatorze, ktory zostaje przeniesiony do bagaznika.

pozdro

PostNapisane: 14 cze 2009, 02:11
przez Retro
Sugerowałbym wyjąc filtr powierza i zastąpić go kompletnym dolotem albo jakims filtrem stożkowym ;)
Oprócz silnika, filtr powietrza zajmuje chyba najwięcej miejsca pod maską :O