Mazda RX-8 (FE) – Opinie i Informacje

Mazda RX-8 2003–2011

Postprzez Alice » 12 wrz 2009, 12:08

Jeżeli to tylko kwestia zimówek to GIT :)
Ja w zimie raczej będę jeździć, choćby tylko do sklepu (ew. na narty), bo oprócz motocykla mam tylko Reksie i .........dom w budowie więc o drugim aucie-tylko na zimę, na razie nie mam mowy :( A w kwestii wyboru między moto a autem – to w zimie niestety nie ma alternatywy :)) choc nie ukrywam, że sól i breja pośniegowa też nie bardzo mi się beda podobac na moim białym autku brrrrr
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 sty 2009, 16:14
Posty: 15
Skąd: między Opolem a Wrocławiem
Auto: Rx-8 231 km USA

Postprzez toolboy » 30 wrz 2009, 15:00

oto co mi wyszlo po pomiarze na hamowni:
hamownia 4turbo w Katowicach

przebieg mojego auta to 10k km, zalany paliwem 95

Obrazek

wynik ciezko oceniac bez porownania dlatego mam goraca prosbe do posiadaczy rx-8 z Katowic –
jezeli macie chwile czasu sprawdzie swoje autka i wrzuccie wyniki :)
Ostatnio edytowano 30 wrz 2009, 18:14 przez toolboy, łącznie edytowano 1 raz
rx8 galaxy grey .:. rb rev8 exhaust .:. aem cai .:. af short shifter
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:59
Posty: 125
Skąd: ślask
Auto: 2008 RX-8 231hp

Postprzez trust » 30 wrz 2009, 17:28

Cześć,

Widzę że pomiar dał Ci 208KM – wyjściowo było 231KM – jakoś to tłumaczyli? Pojadę swoją na badanie do 4Turbo w piątek to dam znać – mam 192KM serii plus tylko mod układu wydechowego, był jeszcze K&N Typhoon ale przerażał mnie hałas więc wywaliłem – mam na zbyciu jak coś ;–)

Jestem ciekaw ja to wyjdzie u mnie- ostatnio wypadł błąd – przerywanie na 4 cylindrze – według DYGI dostawał zbyt dużo powietrza i świrował, a ja nie wiem czy to nie wina świec- jestem przed wymianą.

Pozdr Tomek

PS. Jeżdzisz tą czerwoną?
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2008, 21:27
Posty: 26
Auto: RX-8

Postprzez toolboy » 30 wrz 2009, 18:16

nie tlumaczyli bo nie mieli porownania, w ogole ciezko znalezc jakies wykresy z polskich hamowni dla rx-8
jezdze szara

edit
z tego co widzialem w watku porownujacym wyniki z hamowni na rx8club
to w Europie podobne wyniki osiagali – w okolicach 205 hp silniku
ciekawe co Ci wyjdzie w wersji 192hp
rx8 galaxy grey .:. rb rev8 exhaust .:. aem cai .:. af short shifter
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:59
Posty: 125
Skąd: ślask
Auto: 2008 RX-8 231hp

Postprzez MisiekLublin » 2 paź 2009, 18:42

Witam. Z góry przepraszam że wpadam z tematem z innej beczki ale jestem zainteresowany kupnem Madzi rx8 i z tego powodu zgłaszam się do Was o małą pomoc. Tak naprawde nigdy nie miałem do czynienia z japońskimi samochodami a tym bardziej z silnikami Wankla. RX-8 podoba mi się od kąt tylko go wyprodukowano lecz nie bylo mnie nigdy stać na taki samochód. Duzo czytalem o tym aucie i zdania są bardzo rózne. Jesli chodzi o spalanie to nie przeraża mnie bo w koncu jest to samochod sportowy. Czytalem jednak ze bywaja problemy z samym silnikiem. Ze może się zalać itd ... W razie zakupu Mazdy używałbym jej na codzień do jezdzenia po mieście itp oraz oczywiście w zimie. Jako ze jestem z Lublina upatrzylem w moim miescie jeden egzemplarz na sprzedaz i wybieram sie zeby go obejrzec podaje link : http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9990361 . Czy któs moze mi coś poradzić czego musze się obawiać i co oznacza "dbać" o silnik Wankla? Czy w razie usterki pozostaje tylko serwis? Słyszalem takze od kogos ze czesto trzeba zmieniac uszczelki w tych silnikach z powodow duzego cisnienia w silniku. Nie wiem czy to prawda dlatego kieruję sie o pomoc wlasnie do Panstwa poniewaz wiecie najwiecej o tych samochodach skoro sami je posiadacie. Pozdrawiam. :)
Początkujący
 
Od: 2 paź 2009, 18:27
Posty: 8
Skąd: Lublin
Auto: MB CLK 200komp

Postprzez Deniorek » 2 paź 2009, 20:05

MisiekLublin napisał(a):Witam. Z góry przepraszam że wpadam z tematem z innej beczki ale jestem zainteresowany kupnem Madzi rx8 i z tego powodu zgłaszam się do Was o małą pomoc. Tak naprawde nigdy nie miałem do czynienia z japońskimi samochodami a tym bardziej z silnikami Wankla. RX-8 podoba mi się od kąt tylko go wyprodukowano lecz nie bylo mnie nigdy stać na taki samochód. Duzo czytalem o tym aucie i zdania są bardzo rózne. Jesli chodzi o spalanie to nie przeraża mnie bo w koncu jest to samochod sportowy. Czytalem jednak ze bywaja problemy z samym silnikiem. Ze może się zalać itd ... W razie zakupu Mazdy używałbym jej na codzień do jezdzenia po mieście itp oraz oczywiście w zimie. Jako ze jestem z Lublina upatrzylem w moim miescie jeden egzemplarz na sprzedaz i wybieram sie zeby go obejrzec podaje link : http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9990361 . Czy któs moze mi coś poradzić czego musze się obawiać i co oznacza "dbać" o silnik Wankla? Czy w razie usterki pozostaje tylko serwis? Słyszalem takze od kogos ze czesto trzeba zmieniac uszczelki w tych silnikach z powodow duzego cisnienia w silniku. Nie wiem czy to prawda dlatego kieruję sie o pomoc wlasnie do Panstwa poniewaz wiecie najwiecej o tych samochodach skoro sami je posiadacie. Pozdrawiam. :)


Przed zakupem przerób ten temat od początku (ma 14 stron, ale odpowie Tobie na każde pytanie). W skrócie silnik Wankla w RX-8 nie jest już tak awaryjny jak kiedyś. Jeśli nabędziesz dobry egzemplarz (tj. nie po właścicielu, który nie schodził poniżej red-line) to pojeździsz Rexem bardzo długo bez żadnych szkód. Jeżdżąc tym autem należy zwracać uwagę na kilka rzeczy:
– nie gasić na zimnym silniku, bo jest jakieś tam prawdopodobieństwo, że zalejesz silnik
– na zimnym silniku nie przekraczać 3-4 tysiące obrotów
– sprawdzać regularnie stan oleju
W razie usterki zawsze pozostaje serwis, chyba nie będziesz sam naprawiać tego cuda? Wbrew pozorom RX-8 nie jest aż tak skomplikowanym autem, ale jak nie mal każdemu polskiemu ASO może sprawiać kłopoty. Ale co zrobisz? Ja jeżdżę ponad rok i nie narzekam... Nie słuchaj pseudoznawców, że jak Wankel to 100 tysięcy przebieg i koniec życia silnika. To bzdury, o ile faktycznie auto nie było katowane. O uszczelkach nigdy takiego czegoś nie słyszałem. Jedynie świecie często tutaj się wymienia i cewki. Pozdrawiam być może przyszłego posiadacza RX-8!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez toolboy » 3 paź 2009, 18:47

i co trust, byles na tej hamowni?
rx8 galaxy grey .:. rb rev8 exhaust .:. aem cai .:. af short shifter
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:59
Posty: 125
Skąd: ślask
Auto: 2008 RX-8 231hp

Postprzez MisiekLublin » 3 paź 2009, 19:05

Czyli wcale nie jest tak strasznie jak ludzie opowiadają :) mam jeszcze dylemat typu ktory silnik wybrac ... czy 192 czy 231KM. Sam teraz jeżdżę Mercedesem CLK 200 w kompressorze (192KM). Zastanawiam sie czy gdy kupię słabszą wersję bede zadowolony z osiągów.. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat, bo po przeczytaniu calego tematu niczego konkretnego sie nie dowiedzialem jesli chodzi np. o porownywalne spalanie, kazdy pisze inaczej. Interesuje mnie tylko skrzynia manualna. Szczerze mówiac przekonaliscie mnie swoimi wszystkimi wypowiedziami do tego auta :) pozdrawiam i dziekuje :)
Początkujący
 
Od: 2 paź 2009, 18:27
Posty: 8
Skąd: Lublin
Auto: MB CLK 200komp

Postprzez Deniorek » 3 paź 2009, 22:28

Wiadomo, że lepiej 232 koni wersję. Pytanie, czy znajdziesz egzemplarz w 232, który Ciebie zainteresuje. Nawet jak wybierzesz wersję 192KM to z pewnością nie odczujesz znaczącej różnicy z CLK 200. Wankel to przede wszystkim wysokoobrotowy silnik, a sam RX-8 ma więcej duszy niż ten Merc. :) Nie będziesz zawiedziony o ile trafisz na dobry egzemplarz. Z resztą przejedź się tym autem przed zakupem i sam oceń, czy warte świeczki. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez wOOx » 3 paź 2009, 23:14

Ja mysle ze bardziej zwoc uwage na stan auta niz na wersje. Ta czarna mi sie bardzo podoba:) Aczkolwiek co to za SIATEX koło przeciwmgielnych:/ I gdzie jest podkładka pod rejestracje? Zapomnieli załozyc po składaniu? Nie patrzyłbym na to ze 192 hp jak jest zadbana.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 10:50
Posty: 182
Skąd: Katowice
Auto: RX-8

Postprzez MisiekLublin » 4 paź 2009, 20:48

Własnie ten mankament z tablicą tez mnie zastanawia. O jaki "SIATEX" chodzi? Jutro bede oglądał samochod wiec zobacze co i jak. Podoba mi sie w tym egzemplarzu ze jest nadal na gwarancji, oraz bardzo niski przebieg. Mam jeszcze takie pytanie: czy skrzynie manualne 6-biegowe wystepowaly tylko w wersjach z mocniejszym silnikiem ? I jeszcze takie juz profilaktyczne: jaka benzyne lejecie do swoich Rexów? 95 czy 98 ? i czy ewentualnie benzyna 100 oktanowa z Shella Wanklowi nie zaszkodzi? Jezeli jutro Madzia okaże się warta uwagi, napewno zaprowadzę ją do ASO (o ile oczywiscie wlasciciel wyrazi zgodę) i jeśli tam wszystko wyjdzie ok, mysle ze moze coś z tego wyjsc ;) Najbardziej sie boje tego ze ktos sprzedaje Mazde z takim przebiegiem bo byla rozbita i dopiero ja poskladano, albo ze silnik jest w nie za fajnym stanie. Bedziemy probowac, pozdrawiam :)
Początkujący
 
Od: 2 paź 2009, 18:27
Posty: 8
Skąd: Lublin
Auto: MB CLK 200komp

Postprzez MisiekLublin » 4 paź 2009, 21:12

Juz wiem jaki SIATEX ;/ cos jest nie tak z tym przodem.

Mam jeszcze pytanie : Czy to normalne ze RX-8 nie ma spryskiwaczy do lamp xenonowych?
Początkujący
 
Od: 2 paź 2009, 18:27
Posty: 8
Skąd: Lublin
Auto: MB CLK 200komp

Postprzez Deniorek » 5 paź 2009, 10:10

Jeśli przypłynął z USA to normalne, że może nie mieć spryskiwaczy.

Ja leję 98. Niby można do niej lać 95, ale niestety polskie realia wyglądają tak, że od tego co pisze na dystrybutorze najczęściej trzeba odjąć kilka oktanów. Smutne, ale prawdziwe...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez Retro » 5 paź 2009, 10:16

RX przepali wszystko, od najgorszej jakości paliwa po nitrometan więc możesz lać cokolwiek , póki nie jest tam napisane ON ;)
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez wOOx » 5 paź 2009, 11:43

Póki nie dorwie sie do rexa tata Retro:P Widac ze było bum z przodu auto z francji wiec powinno miec spryskiwacze podkładke pod rejestracje. Był bity z przodu na 100%
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 10:50
Posty: 182
Skąd: Katowice
Auto: RX-8

Postprzez MisiekLublin » 5 paź 2009, 12:48

Ogólnie to nigdy nie leje 95 ;) Mi tez sie wydaje ze bylo bum. Jezeli powinny byc spryskiwacze to powinien byc tez przycisk do spryskiwania w kabinie wiec latwo to zbadac :) tylko niech ktoś mi powie gdzie on sie znajduje mniej wiecej hehe. Bylem przed chwilą w ASO Mazdy u mnie (Lublin) i stanowczo twierdza ze nie ma problemu z serwisowaniem bo serwisuja 3 takie egzemplarze wiec moze rzeczywiscie mechanicy maja pojecie o Wanklu :)
Początkujący
 
Od: 2 paź 2009, 18:27
Posty: 8
Skąd: Lublin
Auto: MB CLK 200komp

Postprzez toolboy » 5 paź 2009, 18:33

nie ma osobnego przycisku, jest wspolny ze spryskiwaczami przedniej szyby
rx8 galaxy grey .:. rb rev8 exhaust .:. aem cai .:. af short shifter
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:59
Posty: 125
Skąd: ślask
Auto: 2008 RX-8 231hp

Postprzez MisiekLublin » 5 paź 2009, 20:56

Oglądałem dzisiaj auto i szczerze mowiąc mam mieszane zdanie z tego powodu ze okazalo sie ze bylo "otarte bokiem o znak drogowy". Po kolizji auto zostalo naprawione z AC w salonie Renault ;|(troche dziwnie). Podobno ma nowe drzwi, malowany przedni blotnik i nowy przedni zderzak :/ widzialem zdjęcia po kolizji i w sumie nic strasznego bo tylko lekkie wgniecenia w karoserii ale nie podoba mi sie to wszystko. Jutro umowie się w ASO Mazdy na diagnostyke i pomiar lakieru i wszystko bedzie jasne. Samochod w srodku naprwde baaaaaaaaardzo zadbany, poprostu jak nowy z salonu. Silnik pracuje równo i zawieszenie tez w dobrej kondycji. Nic nie zostaje jak czekac na test w ASO. Pozdrawiam :)
Początkujący
 
Od: 2 paź 2009, 18:27
Posty: 8
Skąd: Lublin
Auto: MB CLK 200komp

Postprzez wOOx » 5 paź 2009, 21:59

Dokladnie. ALe przemysl sprawe zanim kupisz, zbadaj czemu robione w Renault? Bo co z tego ze gwarancja jak naprawione nie w aso wiec gwarancja perforacyjna juz jest nieaktualna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 10:50
Posty: 182
Skąd: Katowice
Auto: RX-8

Postprzez Retro » 6 paź 2009, 00:41

Nie, żebym się czepiał ale do opisyawnia konkretnych modeli jest osobny wątek :)
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 08:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7