Mazda RX-8 (FE) – Opinie i Informacje

Mazda RX-8 2003–2011

Postprzez nelek » 12 sie 2010, 10:37

Witam
Mam kilka pytań. Rx8 nie widziałem na własne oczy ale przymierzam się do kupna.

1) Na jednym zdjęciu zauważyłem że przednie pasy są jak by to ując na tylnych drzwiach. Czy jest to nie wygodne np gdy bierzemy kogoś na stopa czy muszę odpiąć pas żeby ten ktoś mógł wsiąść za mną?
2) Czy tylne drzwi można otworzyć bezpośrednio czy muszę najpierw otworzyć przednie?
3) Czy jest możliwość wstawienie innego silnika np od m3 silnik R6-24v o pojemności 2996 cm³ lub jakiś inny to był tylko przykład.

To tyle jak będę miał więcej pytań napisze
nelek
 

Postprzez Raptor77 » 12 sie 2010, 10:50

nelek napisał(a):1) Na jednym zdjęciu zauważyłem że przednie pasy są jak by to ując na tylnych drzwiach. Czy jest to nie wygodne np gdy bierzemy kogoś na stopa czy muszę odpiąć pas żeby ten ktoś mógł wsiąść za mną?
musisz odpiąć pas
nelek napisał(a):2) Czy tylne drzwi można otworzyć bezpośrednio czy muszę najpierw otworzyć przednie?
musisz otworzyc przednie
nelek napisał(a):3) Czy jest możliwość wstawienie innego silnika np od m3 silnik R6-24v o pojemności 2996 cm³ lub jakiś inny to był tylko przykład.
tutaj nie wiem – ale skoro udało się wepchnąć cztery rotory to inne pewnie też pytanie tylko po co ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 18:05
Posty: 387 (6/11)
Skąd: Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
M3 BM AT USDM '16

Postprzez ravie » 12 sie 2010, 11:12

nelek napisał(a):Witam
Mam kilka pytań. Rx8 nie widziałem na własne oczy ale przymierzam się do kupna.

1) Na jednym zdjęciu zauważyłem że przednie pasy są jak by to ując na tylnych drzwiach. Czy jest to nie wygodne np gdy bierzemy kogoś na stopa czy muszę odpiąć pas żeby ten ktoś mógł wsiąść za mną?
2) Czy tylne drzwi można otworzyć bezpośrednio czy muszę najpierw otworzyć przednie?
3) Czy jest możliwość wstawienie innego silnika np od m3 silnik R6-24v o pojemności 2996 cm³ lub jakiś inny to był tylko przykład.

To tyle jak będę miał więcej pytań napisze


Skoro ani nie widziałeś na żywo samochodu i pytasz o możliwość wsadzenia innego silnika, to może skup się na innym samochodzie?
Think Fast. Drive Faster. Don't Blink
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 20:33
Posty: 166

Postprzez Retro » 12 sie 2010, 13:23

Dziwne trochę podejście, nie widziałeś jeszcze samochodu a chcesz go kupić ?:P


Można zrobić swapa na inny silnik, nawet amerykańskie V8 się zmieści.
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 07:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez krzsyu » 15 sie 2010, 15:34

Witam, za jakis czas kończy mi sie spłata auta i zacząłem sie rozglądać za czym nowym, przejrzałem chyba całe forum i jeszcze kilka innych ale nie moge znaleźć... moze ktoś mi pomoże :
1. Mp3 w rx8 – wiem, że te radia z napisem mp3 odtwarzają, 6cd nie. Czy jest jakiś konkretny rocznik lub wersja która posiadała to w standardzie?
2. Obok włączników podgrzewania foteli czasami występuje jeszcze jakiś dodatkowy panel z przyciskami? to jest do sterowania navi?
3. Czy jest możliwe żeby przy dwukolorowej tapicerce (czerwono czarna) kierownica była całą czarna?
4. Czy jest jakiś program kabel, żeby sprawdzić np czas pracy sterowników i porównać to z przebiegiem na liczniku.
Początkujący
 
Od: 21 paź 2009, 12:28
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Auto: Suzuki Swift

Postprzez Cikosz » 17 sie 2010, 13:22

Witam!

Już niedługo będę szczęśliwym (oby) posiadaczem RXa. Samochód był dla mnie ściągnięty z Włoch (tak tak wiem jak Włosi traktują samochody, ale wyjątki się zdarzają) rocznik 2008, 20tyś przebiegu, w środku prawie jak nowy. Auto Było uszkodzone i naprawione w kraju – uderzenie z przodu w lewy bok – moim zdaniem nic bardzo poważnego. Znam mechanika wiem, że w normalnych przypadkach wie co robi, ale jak wszyscy wiemy ten model jest "lekko niestandardowy" ;). Przewałkowałem forum i znalazłem tutaj odpowiedzi na masse pytań, ale ciągle mam klika wątpliwości.

1. Kierownica nie wraca samoczynnie do stanu neutralnego – sczególnie jak tylko lekko ją wychylę i puszczę to
samochód dalej będzie skręcał. Sama kierownica chodzi bardzo płynnie, nie ma luzu, nawet delikatne ruchy przenoszą się na samochód, auto prowadzi się pewnie. Jakoś specjalnie mi to nie przeszkadza, ale w żadnym innym aucie się z tym nie spotkałem.

2. Strzały z wydechu – co pewien czas słychać delikatne strzały moim zdaniem wydobywające się z wydechu. W środku samochódu nic nie czuć i nie słychać, ale na zewnątrz tak. Nie zauważyłem też braku mocy w jakimkolwiek zakresie obrotów. Auto przyspiesza równomierenie choć bez jakiś wielkich rewelacji – ale tego się spodziewałem.

3. Czy można jakoś przetestować działanie DSC? Ewentualnie czy jak pojadę z tym do ASO są mi w stanie je od ręki sprawdzić/ustawić?

Będzie to mój pierwszy własny samochód, nie mam też za wiele porównań z innymi tego typu maszynami, ale jak na razie jest rewelacyjnie i chciałbym aby tak już pozostało ;). Auto przechodzi jeszcze ostatnie poprawki mam je ostatecznie odebrać z tydzień.

Jeżeli macie jeszcze jakieś sugestię na co zwórcić uwagę to z chęcią posłucham.
Cikosz
 

Postprzez krzsyu » 17 sie 2010, 21:27

Kierownica nie wraca bo to RWD
Początkujący
 
Od: 21 paź 2009, 12:28
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Auto: Suzuki Swift

Postprzez Retro » 18 sie 2010, 10:22

krzsyu napisał(a):2. Obok włączników podgrzewania foteli czasami występuje jeszcze jakiś dodatkowy panel z przyciskami? to jest do sterowania navi?

Tak
krzsyu napisał(a):3. Czy jest możliwe żeby przy dwukolorowej tapicerce (czerwono czarna) kierownica była całą czarna?

Jak sobie taką zamontujesz ;)

Cikosz napisał(a):2. Strzały z wydechu – co pewien czas słychać delikatne strzały moim zdaniem wydobywające się z wydechu. W środku samochódu nic nie czuć i nie słychać, ale na zewnątrz tak. Nie zauważyłem też braku mocy w jakimkolwiek zakresie obrotów. Auto przyspiesza równomierenie choć bez jakiś wielkich rewelacji – ale tego się spodziewałem.

To normalne

Cikosz napisał(a):3. Czy można jakoś przetestować działanie DSC? Ewentualnie czy jak pojadę z tym do ASO są mi w stanie je od ręki sprawdzić/ustawić?

A po co jechać do ASO ?
Skręć kierownicę –> strzał ze sprzęgła i wszystko będzie jasne ;)
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 07:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez Cikosz » 21 sie 2010, 21:26

Dzięki za odpowiedzi. Uspokoiłeś mnie.
Dziś już mogłem sobie więcej pojeździć i jak na razie jest super. Muszę teraz pokombinować jak podłączyć mp3 do audio. Ale gdzieś już widziałem wątek na ten temat.

Za miesiąc lub dwa dorzucę swoją opinie o samochodzie :).
Cikosz
 

Postprzez poznanski2 » 8 lis 2010, 13:05

też mam taki problem ze nie swieci dala deska nic ani radio klima itp ani nic sie nie podswietla ale cxasem na dziurach czy cos zalaczy sie i gra itp klima chodzi o co moze chodzic?
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2010, 11:45
Posty: 27
Skąd: Podkarpacie
Auto: Madzia rx8

Postprzez Retro » 9 lis 2010, 13:22

Chodzi o to, żebyś podjechał do elektryka.

Wcześniej sprawdź bezpieczniki, okolice drzwi, pod kierownicą, po lewej stronie.
2 od góry.
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 07:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez claude7 » 23 lis 2010, 12:04

i would buy an rx8...if i had had gas money:) a great car
i shift gears only at 7000...because i can:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 09:15
Posty: 98
Skąd: romania brasov
Auto: mazda xedos 6 2.0 v6 1997

Postprzez badylllek1993 » 27 kwi 2011, 23:32

Kable masz pourywane?
badylllek1993
 

Postprzez moloqu » 22 maja 2011, 20:30

witam, mam zamiar kupic rx8 slabsza wersje z roku 2004 z przebiegiem prawie 100tys km. czy to oplacalne? bylem dzisiaj ogladac kilka sztuk – zadna nie ma problemu z odpalaniem na zimnym czy na cieplym silniku. w niektorych wersjach zauwazylem, ze przy wlaczeniu stacyjki, zapala sie zolta kontrolka kierownicy z wykrzyknikiem. po odpaleniu znika. cos to znaczy? po dokladnym obejrzeniu autka silnik suchy, nie bylo bite itp. niby wszystko ok, jeszcze musze pojechac na jazde probna ale zanim to zrobie moze ktos cos mi podpowie, na co zwracac uwage? dodam iz nie jedno autko kupowalem i takie rzeczy jak zawieszenie, hamulce juz posprawdzalem. autko ma 6 pieczatek w ksiazce serwisowej a ostatnia ma 10tyskm w stecz od aktualnego.

dziekuje i czekam na odpowiedzi. jazde probna i ostateczna decyzje musze podjac juz jutro.

pozdrawiam
moloqu
 

Postprzez Retro » 23 maja 2011, 10:07

witam, mam zamiar kupic rx8 slabsza wersje z roku 2004 z przebiegiem prawie 100tys km. czy to oplacalne?

Kupowanie jakiego kolwiek auta nie jest opłacalne, z wyjątkiem tych służących w celach zarobkowych.

w niektorych wersjach zauwazylem, ze przy wlaczeniu stacyjki, zapala sie zolta kontrolka kierownicy z wykrzyknikiem. po odpaleniu znika. cos to znaczy?

Nic, każda tak powinna mieć.
Jak się nie świeci to bym się nie zdziwił jakby coś było grzebane przy wspomaganiu albo kontrolkach.
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 07:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez Wodnik » 24 maja 2011, 09:16

Oj tam, oj tam. "Kanciate" Ferrari F-40 jest 2 razy droższe niż jak było nowe, może kolega liczy na podobną "górke" za kilka lat? W końcu wie sporo o autach jak sam napisał:).Oby to się sprawdziło nie tylko co do modelu z 2004 roku!Szkoda tylko że nie pisze ile mu policzyli za tego Rexa. Ja bym sprawdził kompresje i to czy autko nie było bite naprawde bo na gębe to bym nie wierzył. I daty tych pieczątek sobie porównaj z datą wycofania książek papierowych przez mazde bo miało to miejsce już jakiśczas temu a niektórzy kombinatorzy walą pieczątki z przyzwyczajenia. Ta kontrolka to i u mnie też tak się zapala i gaśnie. Jakoś mnie to nie martwi hahaha
[img]http://i59.tinypic.com/2h4m720.jpg[/img
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2011, 14:37
Posty: 989 (4/28)
Skąd: Okolice Warszawy

Postprzez moloqu » 24 maja 2011, 22:10

widze ze koledzy powyzej chyba nie zrozumieli zagadnienia oplacalne. wiem ze kazdy samochod wymaga wkladania pieniedzy i tym akurat sie nie martwie. chodzilo mi jedynie na co zwracac szczegolna uwage przy kupnie tego jakze wyjatkowego modelu. przyznam ze nigdy nie mialem z nim doczynienia, ale czytajac rozne fora juz troche zagadnien przesledzilem.
podziekowac moge za wyjasnienie tej kontrolki.
ciezko troche bez emocji podchodzic do tego autka, nie ukrywam ze mi sie podoba, ale wazne by kupic w dobrym stanie.

pogadalem z gosciem i zgodzil sie zaprowadzic samochod do mazdy w celu sprawdzenia kompresji. przy okazji sprawdze czy te pieczatki sa oryginalne i postaram sie o wydruk co bylo robione. w UK jest o wiele latwiej takie rzeczy zweryfikowac.

pozdrawiam starych wyjadaczy. nie raz juz sie spotkalem z praktykami nabijania sie z innych – mlodszych doswiadczalnie kolegow majac juz jakis "staz" na forum. no coz zycie. jak by ktos cos mial jeszcze do dodania czym sie zainteresowac w czasie pobytu w serwisie to chetnie skorzystam.

pozdawiam
moloqu
 

Postprzez Wodnik » 26 maja 2011, 09:18

Kolego ja po prostu mam taki wredny charakter:) Napisz jak Ci te komprechy wyszły i w którym to salonie sprawdzałeś(jestem ciekawy czy w pierwszym lepszym mają urządzonko do mierzenia kompresji w rexie). Pewnie za późno sie odzywam ale grubość lakieru i punkty też sobie sprawdż! Jak jakiś błotnik wyjdzie malownay to się nie przejmuj za bardzo bo nietłuczonej to raczej nie znajdziesz z tego rocznika chyba że przy dużym szczęściu,po prostu zbijesz troche z ceny ale punkty to już inna sparawa. No chyba ze jazda czterośladem albo samochodem w którym 1/4 jest z innego rocznika niż reszta karoserji Ci nie przeszkadza:).
[img]http://i59.tinypic.com/2h4m720.jpg[/img
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2011, 14:37
Posty: 989 (4/28)
Skąd: Okolice Warszawy

Postprzez Retro » 26 maja 2011, 14:08

Ja się nie nabijam.
Pytanie "na co zwrócić szczególną uwagę" zadaje każdy nowy na forum.

Trzeba poczytać forum trochę, ten wątek w szczególności.
Zapraszamy rówież na www.rxklub.pl, tam również pytanie zostało zadane nie raz.
Rotary Inside
http://www.rxklub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2008, 07:49
Posty: 929 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: RX-8 GT

Postprzez Wodnik » 27 maja 2011, 09:22

Retro napisał(a):Ja się nie nabijam.
Pytanie "na co zwrócić szczególną uwagę" zadaje każdy nowy na forum.

Trzeba poczytać forum trochę, ten wątek w szczególności.
Zapraszamy rówież na http://www.rxklub.pl, tam również pytanie zostało zadane nie raz.

Dlatego pozwoliłem sobie na tą drobną uszczypliwość względem kolegi.szczególnie że odpowiedź na jego pytanie jest w tym wątku.Ale jak się komuś nie chce poczytać to potem efekty są takie że powstają całe artykułu pod tytułem "Awarie w moim nowo zakupinym RX-e" albo "Renesis to syf" i znowu 1 000 tych samych pytań bo przecież trzeba szybko naprawiać tak jak szybko się kupowało. A "opłacalność" jak to kolego napisał wymaga czasu i pomyślunku a nie ognia z życi i chęci posiadania samochodu marzeń za "rozsądną" cene.
[img]http://i59.tinypic.com/2h4m720.jpg[/img
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2011, 14:37
Posty: 989 (4/28)
Skąd: Okolice Warszawy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7