Zachowanie auta na mokrej drodze

Mazda RX-8 2003–2011

Postprzez MKG » 14 gru 2005, 17:03

Mam pytanko (głównie do nielicznego grona użytkowników Rx-8 :D ) jak zachowuje się wasze auto na śliskiej (mokrej) nawierzchni?? Ja mam założone fabryczne oponki Bridgestone Potenza 225/45/R18 90W i poruszając się po mokrej nawierzchni przy temperaturze otoczenia 2 – 4 stopni (nie miałem jeszcze okazji jeździć jak jest ciepło) auto jest naprawdę bardzo śliskie i bardzo łatwo tyłek wprowadzić w poślizg – przy małej prędkości nawet jest to przyjemne :D ale przy dużej :D ?? nie mam gdzie po testować zachowania auta na dużych prędkościach (muszę wybrać się na jakiś zlocik na lotnisko hehehe). Ale jak wygląda to jak jest ciepło? czy myślicie, że to od letnich opon w niskiej temperaturze??
ZOOM-ZOOM :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2005, 12:22
Posty: 117
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: RX-8 231km

Postprzez brii » 14 gru 2005, 21:10

W Top Gear jak testowali RX8 to wspominali o tym, że na mokrej drodze jest średnio :|
Wątek o letnich oponach w zimę przy temp. 0-7C był całkiem nie dawno – poszukaj, w opiniach chyba to było
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez tomekrvf » 15 gru 2005, 09:39

Bridgestone Potenza to niezbyt dobre opony....
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez m2o2 » 17 gru 2005, 02:57

Mam w mojej identyczne opony, po suchej nawierzchni zrobiłem na nich ok. 6000 km. Na suchej powierzchni trzymają się idealnie, również przy dużych prędkościach ( powiedzmy 210 – szybciej nie jechałem ). Kiedy je zetrę to prawdopodobnie kupię je ponownie. Zachowanie na mokrej i śliskiej nawierzchni, jak wspomniał brii, nie jest idealne. Przy temp. 10 st C i powyżej nie jest to dostrzegalne, ale przy niższej na mokrym potrafi zarzucić pupą, jednakże DSC powinien pomóc Ci utrzymać kierunek jazdy. Natomiast na topniejacym lodzie nic Ci nie pomoże – ani DSC, ani zimowe opony.
BTW – też jestem z dolnego ślunska :) Pozdro.
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2005, 01:34
Posty: 39
Skąd: Dólny Ślunsk
Auto: RX-8 Revolution 231KM

Postprzez MKG » 19 gru 2005, 12:07

m2o2 napisał(a): powiedzmy 210 – szybciej nie jechałem
eee to co ją tak oszczędzasz?? <diabełek> ja (a na razie jest na dotarciu) leciałem 220 :D
ZOOM-ZOOM :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2005, 12:22
Posty: 117
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: RX-8 231km

Postprzez m2o2 » 21 gru 2005, 00:39

eee to co ją tak oszczędzasz?? ja (a na razie jest na dotarciu) leciałem 220


Hmmm. Na dotarciu bym tego nie robił. Na www.rx8club.com chłopaki zalecaja aby przez pierwsze 2 tysiące kilometrów nie wchodzić powyżej 4500 rpm ( producent mówi o 1 tysiącu ), ale szczerze mówiąc też się nie mogłem kilka razy powstrzymać <diabełek>
A generalnie to jestem zwolennikiem spokojnej jazdy ;)
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2005, 01:34
Posty: 39
Skąd: Dólny Ślunsk
Auto: RX-8 Revolution 231KM

Postprzez MKG » 21 gru 2005, 09:49

m2o2 napisał(a):producent mówi o 1 tysiącu
chyba się machnąłeś ??

no też to wiem ale naprawdę bardzo trudno się powstrzymać ... <diabełek> przecież to się tak kręci!! :D :D że niestety / albo stety już parę razy usłyszałem "piip"
ZOOM-ZOOM :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2005, 12:22
Posty: 117
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: RX-8 231km

Postprzez brii » 21 gru 2005, 15:16

m2o2 napisał(a):producent mówi o 1 tysiącu

yyyy a to da się jechać tym samochodem na innym biegu niż 1 i 2 przy takich obrotach bez katowania go?? :|
Jak widziałem krzywe przebiegu mocy i momentu w Rensis to nie wydaje mi się...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Gery » 21 gru 2005, 18:01

brii napisał(a):
m2o2 napisał(a):producent mówi o 1 tysiącu

yyyy a to da się jechać tym samochodem na innym biegu niż 1 i 2 przy takich obrotach bez katowania go?? :|
Jak widziałem krzywe przebiegu mocy i momentu w Rensis to nie wydaje mi się...


Ej ludzie co wy pleciecie , przeciż gość pisał że producent mówi żeby przez pierwszy 1000 km nie szaleć autem powyżej 4500obr hahaha
Madzia to dopiero jest laska:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2005, 22:33
Posty: 72
Skąd: Kielce miasto w Koronie
Auto: 323 F BA / CX 7

Postprzez brii » 21 gru 2005, 19:25

Gery napisał(a):Ej ludzie co wy pleciecie , przeciż gość pisał że producent mówi żeby przez pierwszy 1000 km nie szaleć autem powyżej 4500obr

Ale ja jestem głupi – źle to zrozumiałem <glupek2> <glupek2> <glupek2>
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez MKG » 22 gru 2005, 09:28

ale tak nawiasem to wiecie że zaskoczyła mnie elastyczność tego silnika, byłem przekonany że trzeba go będzie bardzo wysoko kręcić a on naprawdę zbiera się od 1,500 :D :D
ZOOM-ZOOM :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2005, 12:22
Posty: 117
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: RX-8 231km

Postprzez MegaLoL » 10 sty 2006, 13:41

Mi osobiscie zachowanie autka na "mokrej nawierzchni" ( w tym wypadku nawierzchnia kolo 0 albo poznizej stopni ) podoba. Jednym slowem – jest frajda :P . Generalnie jezdze bez DSC, to przy wdepnieciu troche wiecej gazu na prostej drodze, autko zachowuje sie niczym prima balerina :D. Efekty duzo ladniejsze dla oka niz proby takiego auta jak Subaru Impreza :] No ale trzeba uwazac... Nie wolno spoznic sie z kontra, bo autko tego nie wybaczy. Generalnie nie sprawdzalem tak dobitnie DSC, wiem tylko ze dziala :) Ale czy dobrze, czy tez moze zle, tego nie wiem...

MKG napisał(a):ale tak nawiasem to wiecie że zaskoczyła mnie elastyczność tego silnika, byłem przekonany że trzeba go będzie bardzo wysoko kręcić a on naprawdę zbiera się od 1,500


Trudno tego nie zauwazyc ;) przy 60 km/h smialo mozna smigac na 6 biegu. Ladnie sie zbiera od poczatku ale kopa dostaje przy okolo 4.5 tys. obrotow, a takiego prawdziwego kopniecia dostaje przy 7 tys. Krece go do 9.5 tys. :) Dalej nie sprawdzalem czy sie kreci. Boje sie :]
Sie gra, to sie Mazde RX-8 ma...:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2005, 16:12
Posty: 203
Skąd: Kraków
Auto: Mazda RX-8

Postprzez brii » 11 sty 2006, 16:28

MegaLoL napisał(a): do 9.5 tys.

Dzisiaj widziałm artykuł o nowej Jamaszce R6 – czerwona kreska od 17,5krmp <wow>
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez MKG » 12 sty 2006, 08:57

MegaLoL napisał(a):kolo 0 albo poznizej stopni )

poniżej to już nie jest "mokra" :P



brii napisał(a):czerwona kreska od 17,5krmp

bajer!! ale u mnie jak się wkręca na 8 – 9 to też brzmi bardzo przyjemnie :D
ZOOM-ZOOM :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2005, 12:22
Posty: 117
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: RX-8 231km

Postprzez MegaLoL » 12 sty 2006, 20:52

MKG napisał(a):poniżej to już nie jest "mokra"


Hehe racja. Tak czy siak jest slisko ;)

brii napisał(a):czerwona kreska od 17,5krmp


Tuz to bolid Formuly 1 na dwoch kolkach :]
Sie gra, to sie Mazde RX-8 ma...:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2005, 16:12
Posty: 203
Skąd: Kraków
Auto: Mazda RX-8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy RX-8 / RX-7