Zachowanie auta na mokrej drodze
Strona 1 z 1
Mam pytanko (głównie do nielicznego grona użytkowników Rx-8 ) jak zachowuje się wasze auto na śliskiej (mokrej) nawierzchni?? Ja mam założone fabryczne oponki Bridgestone Potenza 225/45/R18 90W i poruszając się po mokrej nawierzchni przy temperaturze otoczenia 2 – 4 stopni (nie miałem jeszcze okazji jeździć jak jest ciepło) auto jest naprawdę bardzo śliskie i bardzo łatwo tyłek wprowadzić w poślizg – przy małej prędkości nawet jest to przyjemne ale przy dużej nie mam gdzie po testować zachowania auta na dużych prędkościach (muszę wybrać się na jakiś zlocik na lotnisko hehehe). Ale jak wygląda to jak jest ciepło? czy myślicie, że to od letnich opon w niskiej temperaturze??
ZOOM-ZOOM
- Od: 24 lis 2005, 12:22
- Posty: 117
- Skąd: Kotlina Kłodzka
- Auto: RX-8 231km
W Top Gear jak testowali RX8 to wspominali o tym, że na mokrej drodze jest średnio
Wątek o letnich oponach w zimę przy temp. 0-7C był całkiem nie dawno – poszukaj, w opiniach chyba to było
Wątek o letnich oponach w zimę przy temp. 0-7C był całkiem nie dawno – poszukaj, w opiniach chyba to było
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Mam w mojej identyczne opony, po suchej nawierzchni zrobiłem na nich ok. 6000 km. Na suchej powierzchni trzymają się idealnie, również przy dużych prędkościach ( powiedzmy 210 – szybciej nie jechałem ). Kiedy je zetrę to prawdopodobnie kupię je ponownie. Zachowanie na mokrej i śliskiej nawierzchni, jak wspomniał brii, nie jest idealne. Przy temp. 10 st C i powyżej nie jest to dostrzegalne, ale przy niższej na mokrym potrafi zarzucić pupą, jednakże DSC powinien pomóc Ci utrzymać kierunek jazdy. Natomiast na topniejacym lodzie nic Ci nie pomoże – ani DSC, ani zimowe opony.
BTW – też jestem z dolnego ślunska Pozdro.
BTW – też jestem z dolnego ślunska Pozdro.
- Od: 26 lip 2005, 01:34
- Posty: 39
- Skąd: Dólny Ślunsk
- Auto: RX-8 Revolution 231KM
eee to co ją tak oszczędzasz?? ja (a na razie jest na dotarciu) leciałem 220
Hmmm. Na dotarciu bym tego nie robił. Na www.rx8club.com chłopaki zalecaja aby przez pierwsze 2 tysiące kilometrów nie wchodzić powyżej 4500 rpm ( producent mówi o 1 tysiącu ), ale szczerze mówiąc też się nie mogłem kilka razy powstrzymać
A generalnie to jestem zwolennikiem spokojnej jazdy
- Od: 26 lip 2005, 01:34
- Posty: 39
- Skąd: Dólny Ślunsk
- Auto: RX-8 Revolution 231KM
chyba się machnąłeśm2o2 napisał(a):producent mówi o 1 tysiącu
no też to wiem ale naprawdę bardzo trudno się powstrzymać ... przecież to się tak kręci!! że niestety / albo stety już parę razy usłyszałem "piip"
ZOOM-ZOOM
- Od: 24 lis 2005, 12:22
- Posty: 117
- Skąd: Kotlina Kłodzka
- Auto: RX-8 231km
m2o2 napisał(a):producent mówi o 1 tysiącu
yyyy a to da się jechać tym samochodem na innym biegu niż 1 i 2 przy takich obrotach bez katowania go??
Jak widziałem krzywe przebiegu mocy i momentu w Rensis to nie wydaje mi się...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):m2o2 napisał(a):producent mówi o 1 tysiącu
yyyy a to da się jechać tym samochodem na innym biegu niż 1 i 2 przy takich obrotach bez katowania go??
Jak widziałem krzywe przebiegu mocy i momentu w Rensis to nie wydaje mi się...
Ej ludzie co wy pleciecie , przeciż gość pisał że producent mówi żeby przez pierwszy 1000 km nie szaleć autem powyżej 4500obr
Madzia to dopiero jest laska:)
- Od: 10 lip 2005, 22:33
- Posty: 72
- Skąd: Kielce miasto w Koronie
- Auto: 323 F BA / CX 7
Gery napisał(a):Ej ludzie co wy pleciecie , przeciż gość pisał że producent mówi żeby przez pierwszy 1000 km nie szaleć autem powyżej 4500obr
Ale ja jestem głupi – źle to zrozumiałem
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Mi osobiscie zachowanie autka na "mokrej nawierzchni" ( w tym wypadku nawierzchnia kolo 0 albo poznizej stopni ) podoba. Jednym slowem – jest frajda . Generalnie jezdze bez DSC, to przy wdepnieciu troche wiecej gazu na prostej drodze, autko zachowuje sie niczym prima balerina . Efekty duzo ladniejsze dla oka niz proby takiego auta jak Subaru Impreza No ale trzeba uwazac... Nie wolno spoznic sie z kontra, bo autko tego nie wybaczy. Generalnie nie sprawdzalem tak dobitnie DSC, wiem tylko ze dziala Ale czy dobrze, czy tez moze zle, tego nie wiem...
Trudno tego nie zauwazyc przy 60 km/h smialo mozna smigac na 6 biegu. Ladnie sie zbiera od poczatku ale kopa dostaje przy okolo 4.5 tys. obrotow, a takiego prawdziwego kopniecia dostaje przy 7 tys. Krece go do 9.5 tys. Dalej nie sprawdzalem czy sie kreci. Boje sie
MKG napisał(a):ale tak nawiasem to wiecie że zaskoczyła mnie elastyczność tego silnika, byłem przekonany że trzeba go będzie bardzo wysoko kręcić a on naprawdę zbiera się od 1,500
Trudno tego nie zauwazyc przy 60 km/h smialo mozna smigac na 6 biegu. Ladnie sie zbiera od poczatku ale kopa dostaje przy okolo 4.5 tys. obrotow, a takiego prawdziwego kopniecia dostaje przy 7 tys. Krece go do 9.5 tys. Dalej nie sprawdzalem czy sie kreci. Boje sie
Sie gra, to sie Mazde RX-8 ma...
- Od: 22 gru 2005, 16:12
- Posty: 203
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda RX-8
MegaLoL napisał(a): do 9.5 tys.
Dzisiaj widziałm artykuł o nowej Jamaszce R6 – czerwona kreska od 17,5krmp
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości