Strona 1 z 2

Grzeje się tunel środkowy, wysokie spalanie

PostNapisane: 25 sie 2005, 19:25
przez RONIN
Mam pytanko, czy innym włascicielom RX8 tez tak sie grzeje tunel wewnątrz i wszsytkie schowki, moja pali jak smok jakies 18 , ale mam ciezką noge a temperatura troche mnie martwi, bez włączonej klimy jest jak w piecu
Pozdrawiam RONIN

PostNapisane: 26 sie 2005, 12:47
przez ptrklm
moze masz dziurawy wydech. tez tak mialem. dziura dawala akurat w tunel co na postoju objawialo sie wspanialym i lekko otumaniajacym zapachem spalin w kabinie. W zimie to bylo to ok bo bez wlaczania ogrzewania mialem cieplutko w nogi ale w lecie..... jakbys w saunie siedzial.

PostNapisane: 26 sie 2005, 13:05
przez RONIN
nie nie to nie dziura w tłumiku, a i ile innym spala rx8 bo mnie załamuje to auto, pali mi tyle co chevy 5.7, i na wolnych obrotach dopala tłumiku, tak jakby za duzo wachy dostawał

PostNapisane: 26 sie 2005, 14:15
przez tomekrvf
Wybacz, ale trochę rozśmiesza mnie narzekanie na spalanie w sportowym aucie. Trochę przypomina mi to nasze krajowe żygliwe programy motoryzacyjne gdzie testują np 220 konnego Forestera, daja mu w palnik i później narzekaja na wysokie spalanie. 18/ 100 km to nie jest wcale tragedia. Jeździłem EVO VIII po mieście i mój rekord to 33 l/100 km i wcale mnie to nie zdziwiło.
Zapewne jakbyś spojrzał na auto od spodu i prześledził przebieg układu wydechowego to pewnie byś znalazł przyczynę rozgrzewania się auta.
Poza tym Twoje auto ma OBD-II i gdyby coś nie halo było ze spalinami natychmiast miałbyś świecący się CHECK ENGINE.
Masz klimę w aucie więc dobrym rozwiązaniem problemu może jest jej używanie? :D
No i jeszcze jedno. W mojej GE jak leci się na trasie 150 i więcej to w bagażniku robi sie ciepło a masa wygłuszająca na podłodze mięknie(nad tłumikiem mimo obecności osłony termicznej). To samo dzieje sie po dynamicznym lataniu po mieście.
Moim zdaniem z Twoim autem jest wszystko w porządku(chyba że odpadła jakaś osłona termiczna)

PostNapisane: 26 sie 2005, 19:48
przez RONIN
moze masz racje, w kazdym razie ja nie nazekam na spalanie, tyle ze dziwi mnie to ze jak jezdze spokojnie pali 18, jak katuje pali 18 , dziwne nie hehe, własciwie to moge ją przeliczyc na motogodziny, hehe

PostNapisane: 27 sie 2005, 14:51
przez Bimbak
RONIN napisał(a):moze masz racje, w kazdym razie ja nie nazekam na spalanie, tyle ze dziwi mnie to ze jak jezdze spokojnie pali 18, jak katuje pali 18 , dziwne nie hehe, własciwie to moge ją przeliczyc na motogodziny, hehe


jeśli masz nowe auto to jest takie coś jeszcze jak docieranie silnika :)..... naprawde :P
i wtedy różne rzeczy sie dzieją ... np: Honda civic mojego kierownika Silnik 1,4 przez 3 miechy paliła mu niezależnie od stylu jazdy powyżej 8 l benzyny na 100 km
po tym okresie spalanie zaczeło ewidentnie spadać ... i ciągle spada :)

PostNapisane: 27 sie 2005, 18:06
przez Paweł
Bimbak napisał(a):jeśli masz nowe auto to jest takie coś jeszcze jak docieranie silnika

A ja myslalem, ze obecnie stosowane materialy i sposoby ich obrobki praktycznie wyeliminowaly cos takiego jak "docieranie". Dobry silnik po przebiegu 100kkm praktycznie nie wykazuje odchylek wymiarowych od norm fabrycznych.

PostNapisane: 27 sie 2005, 18:47
przez RONIN
auto ma 33000 km wiec chyba nie ma mowy o docieraniu, w servisie powiedzieli ze to tak dziwny silnik, ze różne rzeczy robi w samej wawie sa takie co pala 11 albo 22 wiec i tak nie jest najgorzej, hehe, chyba musze sie do tego przyzwyczaic.

PostNapisane: 27 sie 2005, 19:39
przez Puhcio
Zainstaluj gaz. <lol>

No cóż ... decydując się na sportowy samochód można się było spodziewać wysokiego spalania. Wg. niemieckich prospektów, które posiadam wynika, ze werja, którą posiadasz spala ok. 16 – 17 litrów/100.

Ps. Ciesz się, ze masz wszytkie mniejsze opłaty (OC, ...) w końcu taki mały silnik ;)

PostNapisane: 27 sie 2005, 20:00
przez RONIN
hej ale ja nie nazekam na spalanie, gdybym miał sie ograniczac to nie kupiłbym takiego auta, ja tylko sie dziwie ze niewazne jak jezdze , czy w miscie czy w trasie spalanie jest takie samo, no nikt nie zaprzeczy ze jest to dziwne, pozdrawiam

PostNapisane: 27 sie 2005, 20:29
przez Puhcio
RONIN napisał(a):czy w miscie czy w trasie spalanie jest takie samo, no nikt nie zaprzeczy ze jest to dziwne


Nom ... :]

PostNapisane: 27 sie 2005, 21:56
przez Bimbak
tco_tm napisał(a):A ja myslalem, ze obecnie stosowane materialy i sposoby ich obrobki praktycznie wyeliminowaly cos takiego jak "docieranie"


tak samo mówił mi kieras jak kupował auto, a jednak różnica miedzy początkiem eksloatacji a teraźniejszością jest spora. Tak w sumie zastanawiając sie .. to niekoiecznie sam silnik w jego przypadku musiał mieć wpływ na wysokie spalanie .. mogły to być równie dobrze jakieś opory toczenia, albo sam niewiem co.
Ale tutaj u RONINA ta informacja i tak się nie przyda skoro auto już ma coś tam nakulane

PostNapisane: 28 sie 2005, 13:46
przez tomekrvf
Każde auto trzeba docierać. RONIN, ze spalaniem u Ciebie jest pewnie taka sytuacja że nie osiągnąłeś górnego pułapu. Stawiam na jakieś 25-28/100

PostNapisane: 29 sie 2005, 11:17
przez Dormio
Kiedyś było popularne stwierdzenie: spalanie w wanklu jest wprost proporcjonalne do prędkości, jedziesz 110km/h – spalasz 11L.
Wracając do sedna – nie wiem czy patrzyłeś na to jak jest zorganizowany Renesis. Jak już Tomek pisał nie osiągnąłeś górnej granicy. Wg użytkowników Rx7 potrafi spalać nawet i 10-11L, ale tylko jak się nie używa obrotów >3000-4000, tylko sam przyznasz co to za przyjemność jeździć na 30% możliwości :(
W Renesis jest kilka progów przy, których zmienia się ilość dostarczanej mieszanki więc może po prostu Twoje zużycie to w całości wynik Twojego stylu jazdy ?

PostNapisane: 31 sie 2005, 10:59
przez Mox
witaj,

mam mx-5 i również grzeje się dość mocno tunel. Sprawdz, czy masz wszystkie osłony w części, gdzie się grzeje.
Okreśł dokładnie temp tunelu, po jakim czasie się nagrzewa?

PostNapisane: 8 wrz 2005, 21:14
przez m2o2
Witaj Ronin,
u mnie tunel jest ciepławy, ale nie gorący. Pokrywa maski po ostrej jeździe jest za to bardzo gorąca.
Spalanie na autostradzie przy 180 – 190 km/h ok. 12.5 l / 100km, po mieście 14 – 15 l / 100 km. Silnik jest na dotarciu więc " staram " się nie przekraczać 4500 obr / min. Ważna rzecz – czy pamiętasz żeby regularnie co 2 tyś. km dolewać 0.5 l oleju ? Czy może wiesz jaką masz wersję firmware'u komputera. ( wersje od "m" wzwyż palą podobno trochę mniej i rzadziej dochodzi do " zalewania " silnika. ( ang. flooding )
Pozdro

PostNapisane: 9 wrz 2005, 22:45
przez Janusz
Dormio napisał(a):Wg użytkowników Rx7 potrafi spalać nawet i 10-11L, ale tylko jak się nie używa obrotów >3000-4000, tylko sam przyznasz co to za przyjemność jeździć na 30% możliwości


Kolego sympatyczny o jakich 30% mówisz... chyba nie jeździłeś nigdy 7-ką. W mojej przy ok. 4tyś obr. mam 160 km/h, a sprężarka zaczyna tłoczyć od ok 3 tyś. w górę przy mocniejszym wciśnięciu gazu bo jest dwustopniowy.

RONIN napisał(a):nie nazekam na spalanie, tyle ze dziwi mnie to ze jak jezdze spokojnie pali 18, jak katuje pali 18


Co do spalania to moja na trasie (miasto/częste wyprzedzanie/prędkość poza miastem do 140/klima) bierze 11,5 literka, a w mieście i 16 łyknie więc jest coś na rzeczy z Twoim spalaniem...zwłaszcza, że masz już przejechane ponad 30tyś. km więc powinno być już unormowane. Różnica między miastem, a trasą przy predkościach do 160 powinna być w granicach 3 – 5 litrów. W granicach 200 i powyżej spalanie drastycznie wzrośnie i może przekroczyć watrości przyjęte dla jazdy w mieście.

Co do grzania tunelu środkowego to w mojej nie odczuwam dyskomfortu z tego powodu chociaż, jest gorący jak dotykam ręką do obić (weź pod uwagę podwójny wydech)... i przyłóż rękę do końcówki tłumika. Spaliny nie będą gorące jak to zwykle bywa, ale bardzo gorące....... cóż taka uroda tego cudeńka...
A tak na marginesie to czy przypadkiem nie masz zasłoniętego grila przez tablicę rej. <faja> Kontrola komputera sterującego też by się przydała...

PostNapisane: 27 paź 2005, 21:08
przez Długi
RX8 ma potężnie gorące spaliny czuje si to jak się stoi za tym samochodem. Ciekawostka dotycząca tego efektu to to że początkowo nie miało być dwóch rur wydechowych z tyłu ale jedna na środku w kształcie rotoru (jest tam teraz ładne trójkąne światełko)a na tłumiku została blizna w miejscu pierotnego wyjścia, co można zobaczyć pod zderzakiem. m2o2 zmiana oprogramowania sterownika jest jednym ze sposobów na ograniczenie zalewania się silnika. Nowe oprogramownie zawiera także tryb suszenia świec w przypadku zalania. Oprogramowanie można zaktualizować w każdym serwisie mazdy uff...

PostNapisane: 21 lis 2005, 00:29
przez ZK33
Mam RX-8 z 2004, 231KM roku na przejechane 11 000 km i jak jadę spokojnie na trasie to pali 11 litrów a po mieście jak się wciśnie, spalanie na poziomie 25-30 litrów to norma.
Więc nie masz czym się martwić zawsze może być gorzej <lol>
Jeżeli chodzi o tunel to może się delikatnie nagrzewa ale nie jest to grzejnik.

PostNapisane: 24 lis 2005, 12:43
przez MKG
witam,

ja mam Rx8 od miesiaca na poczatku brala 17 teraz sie uklada (rozmawialem w serwisie w wanklu podobno jest bardzo wazne jak "kto go ułoży" ) obecnie zeszla na 13l i ciagle spada. Tunel bywa cieply ale nie do przesady za to jeszcze sie wszysko wygrzewa i czasami wali jak spalone zelasko :)